Rusnė Mataitytė, Nacionalinės M.K. Čiurlionio menų mokyklos ir Maskvos P. Čaikovskio konservatorijos absolventė, mokėsi pas žymius rusų smuiko mokyklos pedagogus Viktorą Radovičių, Valerijų Klimovą ir Igorį Bezrodną. Jiems vadovaujant ji laimėjo Jaroslavo Kociano konkursą, tapo Davido Oistracho bei Ludwigo Spohro smuikininkų konkursų laureate. Vėliau su Kaskadų fortepijoniniu trio tapo J. Brahmso (2002) kamerinių ansamblių konkurso nugalėtoja.
Smuikininkei įsimintinas ir 1992 m. „Wiener Konzerthaus“ salėje įvykęs A. Dvořáko kamerinės muzikos koncertas, kuriame ji grojo su garsiu čekų smuikininku Josefu Suku. Vėliau R. Mataitytė ne kartą dalyvavo reikšminguose renginiuose: "Ost-West Musikfest" (Austrija), „Bradva Festival“ (Jugoslavija), „Kaskados“ (Vokietija), „Gaidos“, „Klaipėdos muzikos pavasaris“, „Permainų muzika“, „Iš arti“, Pažaislio bei Kristupo vasaros festivaliuose.
Atlikėja groja tradicinį smuiko repertuarą ir gilinasi į naujausią muziką. Jos įrašytas Rytų Europos kompozitorių kūrinių („Proudsound“, D. Britanija) ir Osvaldo Balakausko (ASV, D. Britanija; BIS, Švedija), S. Harrison (NMC, D. Britanija), F. Bajoro („Naxos“, Vokietija), R. Šerkšnytės (LMIPC, Lietuva) kompaktines plokšteles puikiai įvertino įvairių šalių kritikai.
Kaip solistė R. Mataitytė yra grojusi su simfoniniais ir kameriniais orkestrais Lietuvoje, Rusijoje, Vokietijoje, Austrijoje bei Jugoslavijoje. Kompozitoriai Osvaldas Balakauskas ir Algirdas Martinaitis jai dedikavo koncertus smuikui, juos ji atliko su Lietuvos nacionaliniu simfoniniu bei Šv. Kristoforo kameriniu orkestrais. Su pastaruoju kolektyvu smuikininkė įrašė jai dedikuotą anglų kompozitorės Sadie Harrison koncertą smuikui ir kameriniam orkestrui.
R. Mataitytė daug dėmesio skiria ir kamerinei muzikai. Nuo 1997 ji yra „Kaskadų“ fortepijoninio trio, o nuo 2002-ųjų - ir „Gaidos“ ansamblio narė, taip pat daug koncertavo su Tate ansambliu Didžiojoje Britanijoje. Su savo nuolatine partnere pianiste Margrit Julia Zimmermann smuikininkė 1997–2000 m. organizavo „Kaskadų“ festivalį Kaselyje (Vokietija), jame skambėjo Lietuvos kompozitorių muzika.
Tarp reikšmingų R. Mataitytės pasirodymų – koncertai Oldboro ir Niuberio festivaliuose Anglijoje, San Paulo festivalyje ir „Carnegie Hall“ Niujorke (JAV). 2003 m. ji grojo įžymiojoje „St. John’s Smith Square“ Londone. 2004 m. su Šv. Kristoforo kameriniu orkestru dalyvavo „Europamusicale“ festivalyje Vokietijoje ir koncertavo garsiausiose Berlyno, Miuncheno, Leipcigo salėse.
Nuo 2004 m. smuikininkė dėsto LMTA ir Nacionalinėje M. K. Čiurlionio menų mokykloje.
Smuikininkės rečitalius neretai lydi jos tapybos darbų parodos.
Koncertas smuikui ir simfoniniam orkestrui
„Kaip marių bangos prisilietimas” smuikui ir fortepijonui
Maggiore-Minore smuikui ir fortepijonui
„Devyni šaltiniai” smuikui, violončelei ir fortepijonui
Concerto Brio smuikui ir kameriniam orkestrui (dedikuota R.Mataitytei)
„Lietus Krokuvai” smuikui ir fortepijonui
Sonata Nr. 2 smuikui ir fortepijonui
Partita smuikui solo
Sonata smuikui ir fortepijonui
Fortepijoninis trio
Melodija-Legenda smuikui ir fortepijonui
„Aštuonios Stasio miniatiūros“ fortepijonui, smuikui ir violončelei
"Skirtingi kampai" , Variacijos smuikui ir fortepijonui
Koncertas smuikui ir simfoniniam orkestrui “Eurassic park”, (dedikuota R.Mataitytei)
„Belaukiant F. Schuberto” smuikui ir fortepijonui
„Palydžiu draugą F. Schubertą...” smuikui ir fortepijonui
Fortepijoninis trio
Vortex smuikui solo ir ansambliui
Piano trio D-dur / in D major, op. 7 No. 5
Variacijos originalia tema Es-dur, op. 46
Trio Nr. 8, B-dur, WoO 39
Trio Nr. 4, B-dur, op. 11 Gassenhauertrio
Trio Nr. 2, G-dur, op. 1
Trio Nr. 11, G-dur, op. 121a
Dešimt variacijų pagal Wenzelio Mullerio dainą Ich bin Schneider Kakadu
Trio Nr. 5, D-dur, op. 70 Nr.1 “Ghost”
Trio Nr. 6, Es-dur, op. 70 Nr. 2
Trio Nr. 10, Es-dur, op. 44
Keturiolika variacijų pagal originalią temą / Variations on an Original Theme
Trio D-dur (pagal Simfoniją Nr. 2)
Trio Es-dur, op. 38 (pagal Septetą op. 20)
Trio Nr.3 c-moll, op. 1 nr. 3
Trio Nr.9 Es-dur, WoO.38
Trio Nr.7 B-dur, WoO.38
Piano trio C-dur / in C major, op. 87
Trio B-dur, Op.8
Trio c-moll Op.101
Fortepijoninis Kvartetas g-moll, op.25
Fortepijoninis Kvartetas c-moll, op.60
Fortepijoninis trio c-moll / in C minor, op. 90 Dumki
Fortepijoninis kvartetas Es-dur, op. 87
Fortepijoninis trio op. 120
Fortepijoninis trio D-dur / in D major
“Geda’s Weaving” styginių kvartetui
”The Bride’s journey in three songs and a memory”
The triple concerto for violin, cello and piano
Fortepijoninis trio G-dur / in G major a l’ Ongarese
„Kvartetas Laiko pabaigai“ / “Quatour pour la fin du temps” klarnetui, smuikui, violončelei ir fortepijonui
Fortepijoninis trio G-dur / in G major, KV 564
Mozart – Adagio ( in memoriam Oleg Kagan)
Fortepijoninis trio a-moll / in A minor
Fortepijoninis trio F-dur / in F major, op. 18
Fortepijoninis trio op. 67
Fortepijoninis trio B-dur / in B flat Major, op. 99
Fortepijoninis trio F-dur / in F major, op. 80
Fortepijoninis trio a-moll / in A minor, op. 50
Songs for Rusne smuikui solo
Koncertas smuikui, styginiams ir continuo Nr. 1 a-moll, BWV 1041
Koncertas smuikui, styginiams ir continuo Nr. 2 E-dur, BWV 1042
Koncertas dviems smuikams, styginiams ir continuo d-moll, ("Double"), BWV 1043
Koncertas smuikui ir obojui c-moll, BWV 1060
Trigubas koncertas C-dur / in C major, op. 56
Koncertas smuikui Nr.1 g-moll, Op. 26
Koncertas smuikui
Koncertas fortepijonui, smuikui ir styginių kvartetui
Koncertas smuikui ir kameriniam orkestrui “An unexpected Light“, (dedikuota R.Mataitytei)
Koncertas smuikui ir styginių orkestrui G-dur, Hob.VIIa:4
Symphony Espagnole op. 21
Koncertas fortepijonui, smuikui ir styginių orkestrui d-moll
Koncertas smuikui e-moll op.64
Koncertas smuikui Nr.5 A-dur, K.219
Koncertas smuikui Nr.3 G-dur, K.216
Sinfonia Concertante smuikui, altui ir orkestrui Es-dur, K.364
Rondo smuikui ir styginių orkestrui
Koncertas smuikui d-moll, op.47
Koncertas smuikui D-dur
Koncertas smuikui Nr.1 op.35
Koncertas smuikui d-moll
Koncertas smuikui D-dur, op.35
Koncertas smuikui “Distant Light”
“Metų laikai”, keturi koncertai smuikui ir orkestrui, op.8
Sonata Nr.5 F-dur, op.24 ”Spring”
Sonata Nr. 4 a-moll, op. 23
Sonata Nr. 3 Es-dur, Op. 12/3
Romansas smuikui ir orkestrui Nr. 2 F-dur, Op. 50
Sonata Nr.3 d-moll, op. 108
Poema op.25
Sonata g-moll, L.140
La plus que lente, waltz
Romantinės pjesės op.75
Suite Populaire Espagnole
Sonata in A-dur, op.13
Sonata A-dur, M. 8
“An Angel reads my open book…” smuikui ir fortepijonui
“A hidden Light“ smuikui ir fortepijonui
Sonata F-dur
Sonata Nr.1 f-moll, op.80
Sonata Nr.2 D-dur, op.94a
Penkios melodijos op.35 bis
Čigonė / Tzigane, rapsodie de concert, 1924
Sonata
Sonata Nr.1
“Grand Duo” A-dur, D 574
Sonata A-dur, D 547
Sonata Nr.1 a-moll
Penkios pjesės smuikui ir fortepijonui
Simfoninės muzikos koncertas kompozitoriaus Felikso Bajoro 80-mečiui
FELIKSAS BAJORAS „Exodus II“ orkestrui;
Koncertas smuikui ir orkestrui, I ir II dalys;
„Promise“ akordeonui ir orkestrui;
Oratorija „Varpo kėlimas“ solistams, chorui ir orkestrui (eilės Jono Strielkūno);
naujo kūrinio simfoniniam orkestrui premjeraLietuvos nacionalinis simfoninis orkestras, dirigentas Robertas Šervenikas
Solistai: Rusnė Mataitytė (smuikas), Raimondas Sviackevičius (akordeonas), Asta Krikščiūnaitė (sopranas), Nora Petročenko (mecosopranas), Tomas Pavilionis (tenoras), Tdas Girininkas (bosas)
Dalyvauja choras Aidija ir Nacionalinės M. K. Čiurlionio menų mokyklos choras.
Dem hochst anspruchsvollen Solopart der Violine nahm sich dabei die aus Vilnius stammende Rusne Mataityte mit grobem Ernst und technischer Brillanz an. Deutlich ist ihrem Ton der Schmelz der russischen Schule anzumerken, doch spielte sie ihren Vivaldi nicht auf pure Klangschonheit. Mit angezogenen Tempi in den schnellen Satzen und dem Drang zu weiten Bogen in den langsamen setzte sie auf eine Interpretationshaltung, der Extreme fremd sind, die aber in jedem Moment Aufmerksamkeit fur sich beanspruchen kann.
Puiki šios atlikėjos smuikavimo mokykla, savitas jos meninis mąstymas, Vakaruose išugdytas kruopštus profesionalumas ir vis labiau ryškėjanti branda kone visiems jos griežiamiems naujiems ir naujausiems kūriniams suteikia nūdienos klasikos rangą.
Solo atlikusi Rusnė Mataitytė atrodė kaip tam sutverta. Jos išgauta intensyvi ir skambi aukšto registro kantilena, prasmingas „nesibaigiančių” melodijų rutuliojimas, jautrumas spalvoms ir geras orkestro partijos girdėjimas (...) verti pačių didžiausių pagyrimų.
Didelė naujiena, bent jau man, buvo Osvaldo Balakausko kūrinys „Kaip marių bangos prisilietimas”. Tai kūrinys, kurį Manfredas Eicheris galėtų įtraukti į savo ECM moderniosios muzikos seriją. Abejoju, ar ir jis galėtų užsakyti geresnį atlikimą negu tas, kuris čia įrašytas, kuriame lietuvių kilmės smuikininkė Rusnė Mataitytė ir Rusijoje gimusi vokietė pianistė Margrit-Julia Zimmermann atskleidžia visas kūrinio partitūros subtilybes. (...) žaismingą „Partitą” smuikui solo (Vytauto Barkausko) išpopuliarino Gidonas Kremeris. (...) Tačiau ir Mataitytės atlikimui nieko negalima prikišti. Jos tono paletė yra ir plati, ir talpi, o atlikdama ketvirtąją sinkopuotą „Tokatos” dalį ji sukuria stebinantį žaismą. (...) atlikimas yra nepaprastai įtikinantis.
Robert Cowan, Smuikininkės Rusnės Mataitytės debiutas ”Proud Sound” įrašų firmoje, Gramophone, 1996 liepa
In Prokofjews fruher f-Moll-Sonate ließ die Violinistin ein wahres Feurwerk virtuoser Kunste abbrennen. Geschwindigkeits - oder grifftechnische Probleme existierten nicht, die Intonation blieb auch in rasenden Laufen kontrolliert. Der Reichtum an Klangfarben, der Rusne Mataityte zu gebote steht, machte dieses kompromißlos ausdrucksstarke Werk faszinierend vielgestaltig.
Michael Schafer, Mit viel Gefuhl und Leidenschaft, Gottinger Tageblatt, 05 10 1993
Mit Temperament, Energie und Klangsinnentfaltete Rusne Mataityte auf ihrem Instrument einen klaren, strahlenden Ton von großer Fülle und Leuchtkraft, kraftvoll von der sonoren Tiefe bis zur glasklaren, fast stahlernen, nie aber scharfen Höhe.
Die aus Litauen stammende Geigerin Rusne Mataityte, Konzertmeisterin der Göttinger Symphoniker und des Göttinger Kammerorchesters, und die russischdeutsche Pianistin Margrit Julia Zimmermann sind im Duo ebenbürtige Partnerinnen. Sie haben beide am Moskauer Konservatorium studiert. Die eigentümlich fließende und schwebende Geruhsamkeit geht ihnen so überzeugend von der Hand, daß die Atemzüge dieses Singens nirgends stereotyp wirken und die dynamischen Feinunterschiede den Anschein von Natürlichkeit vermitteln.
Į šį vakarą ateiti vertėjo jau vien dėl koncerto fortepijonui, smuikui ir styginių kvartetui. Arba – dėl Rusnės Mataitytės (...) smuikavimo, kuris jau siekia lygį, vadintiną meistriškumo branda. (...) jos menas įvairiais požiūriais – kūrinių suvokimo, smuiko garsų estetikos, materijos įvaldymo lengvumo, pagaliau ir artistizmo – vertas itin puikaus vertinimo.
Vakaro puošmena tapo virtuoziškas, įtaigus Rusnės Mataitytės smuikavimas. Solistė atliko jai parašytą egzotiškų kultūrų spindesį skleidžiančią „Netikėtą šviesą”.