Rusnė Mataitytė (smuikas)

Image
Biografija
Repertuaras
Koncertai
Garso įrašai
Spauda
Galerija
Biografija
Repertuaras
Koncertai
Garso įrašai
Spauda
Galerija

Rusnė Mataitytė, Nacionalinės M.K. Čiurlionio menų mokyklos ir Maskvos P. Čaikovskio konservatorijos absolventė, mokėsi pas žymius rusų smuiko mokyklos pedagogus Viktorą Radovičių, Valerijų Klimovą ir Igorį Bezrodną. Jiems vadovaujant ji laimėjo Jaroslavo Kociano konkursą, tapo Davido Oistracho bei Ludwigo Spohro smuikininkų konkursų laureate. Vėliau su Kaskadų fortepijoniniu trio tapo J. Brahmso (2002) kamerinių ansamblių konkurso nugalėtoja.

Smuikininkei įsimintinas ir 1992 m. „Wiener Konzerthaus“ salėje įvykęs A. Dvořáko kamerinės muzikos koncertas, kuriame ji grojo su garsiu čekų smuikininku Josefu Suku. Vėliau R. Mataitytė ne kartą dalyvavo reikšminguose renginiuose: "Ost-West Musikfest" (Austrija), „Bradva Festival“ (Jugoslavija), „Kaskados“ (Vokietija), „Gaidos“, „Klaipėdos muzikos pavasaris“, „Permainų muzika“, „Iš arti“, Pažaislio bei Kristupo vasaros festivaliuose.

Atlikėja groja tradicinį smuiko repertuarą ir gilinasi į naujausią muziką. Jos įrašytas Rytų Europos kompozitorių kūrinių („Proudsound“, D. Britanija) ir Osvaldo Balakausko (ASV, D. Britanija; BIS, Švedija), S. Harrison (NMC, D. Britanija), F. Bajoro („Naxos“, Vokietija), R. Šerkšnytės (LMIPC, Lietuva) kompaktines plokšteles puikiai įvertino įvairių šalių kritikai.

Kaip solistė R. Mataitytė yra grojusi su simfoniniais ir kameriniais orkestrais Lietuvoje, Rusijoje, Vokietijoje, Austrijoje bei Jugoslavijoje. Kompozitoriai Osvaldas Balakauskas ir Algirdas Martinaitis jai dedikavo koncertus smuikui, juos ji atliko su Lietuvos nacionaliniu simfoniniu bei Šv. Kristoforo kameriniu orkestrais. Su pastaruoju kolektyvu smuikininkė įrašė jai dedikuotą anglų kompozitorės Sadie Harrison koncertą smuikui ir kameriniam orkestrui.

R. Mataitytė daug dėmesio skiria ir kamerinei muzikai. Nuo 1997 ji yra „Kaskadų“ fortepijoninio trio, o nuo 2002-ųjų -  ir „Gaidos“ ansamblio narė, taip pat daug koncertavo su Tate ansambliu Didžiojoje Britanijoje. Su savo nuolatine partnere pianiste Margrit Julia Zimmermann smuikininkė 1997–2000 m. organizavo „Kaskadų“ festivalį Kaselyje (Vokietija), jame skambėjo Lietuvos kompozitorių muzika.

Tarp reikšmingų R. Mataitytės pasirodymų – koncertai Oldboro ir Niuberio festivaliuose Anglijoje, San Paulo festivalyje ir „Carnegie Hall“ Niujorke (JAV). 2003 m. ji grojo įžymiojoje „St. John’s Smith Square“ Londone. 2004 m. su Šv. Kristoforo kameriniu orkestru dalyvavo „Europamusicale“ festivalyje Vokietijoje ir koncertavo garsiausiose Berlyno, Miuncheno, Leipcigo salėse.

Nuo 2004 m. smuikininkė dėsto LMTA ir Nacionalinėje M. K. Čiurlionio menų mokykloje.

Smuikininkės rečitalius neretai lydi jos tapybos darbų parodos.

Lietuvių kompozitoriai

Feliksas Bajoras

Koncertas smuikui ir simfoniniam orkestrui

Osvaldas Balakauskas

„Kaip marių bangos prisilietimas” smuikui ir fortepijonui

Maggiore-Minore smuikui ir fortepijonui

„Devyni šaltiniai” smuikui, violončelei ir fortepijonui

Concerto Brio smuikui ir kameriniam orkestrui (dedikuota R.Mataitytei)

„Lietus Krokuvai” smuikui ir fortepijonui

Sonata Nr. 2 smuikui ir fortepijonui

Vytautas Barkauskas

Partita smuikui solo

Julius Gaidelis

Sonata smuikui ir fortepijonui

Fortepijoninis trio

Vladas Jakubėnas

Melodija-Legenda smuikui ir fortepijonui

Bronius Kutavičius

„Aštuonios Stasio miniatiūros“ fortepijonui, smuikui ir violončelei

Arvydas Malcys

"Skirtingi kampai" , Variacijos smuikui ir fortepijonui

Algirdas Martinaitis

Koncertas smuikui ir simfoniniam orkestrui “Eurassic park”, (dedikuota R.Mataitytei)

„Belaukiant F. Schuberto” smuikui ir fortepijonui

„Palydžiu draugą F. Schubertą...” smuikui ir fortepijonui

Juozas Pakalnis

Fortepijoninis trio

Raminta Šerkšnytė

Vortex smuikui solo ir ansambliui

Kameriniai kūriniai

Ludwig van Beethoven

Piano trio D-dur / in D major, op. 7 No. 5

Variacijos originalia tema Es-dur, op. 46

Trio Nr. 8, B-dur, WoO 39

Trio Nr. 4, B-dur, op. 11 Gassenhauertrio

Trio Nr. 2, G-dur, op. 1

Trio Nr. 11, G-dur, op. 121a

Dešimt variacijų pagal Wenzelio Mullerio dainą Ich bin Schneider Kakadu

Trio Nr. 5, D-dur, op. 70 Nr.1 “Ghost”

Trio Nr. 6, Es-dur, op. 70 Nr. 2

Trio Nr. 10, Es-dur, op. 44

Keturiolika variacijų pagal originalią temą / Variations on an Original Theme

Trio D-dur (pagal Simfoniją Nr. 2)

Trio Es-dur, op. 38 (pagal Septetą op. 20)

Trio Nr.3 c-moll, op. 1 nr. 3

Trio Nr.9 Es-dur, WoO.38

Trio Nr.7 B-dur, WoO.38

Johannes Brahms

Piano trio C-dur / in C major, op. 87

Trio B-dur, Op.8

Trio c-moll Op.101

Fortepijoninis Kvartetas g-moll, op.25

Fortepijoninis Kvartetas c-moll, op.60

Antonin Dvorak

Fortepijoninis trio c-moll / in C minor, op. 90 Dumki

Fortepijoninis kvartetas Es-dur, op. 87

Gabriel Faure

Fortepijoninis trio op. 120

Jean Francaix

Fortepijoninis trio D-dur / in D major

Sadie Harrison

“Geda’s Weaving” styginių kvartetui

”The Bride’s journey in three songs and a memory”

The triple concerto for violin, cello and piano

Joseph Haydn

Fortepijoninis trio G-dur / in G major a l’ Ongarese

Olivier Messiaen

„Kvartetas Laiko pabaigai“ / “Quatour pour la fin du temps” klarnetui, smuikui, violončelei ir fortepijonui

Wolfgang Amadeus Mozart

Fortepijoninis trio G-dur / in G major, KV 564

Arvo Part

Mozart – Adagio ( in memoriam Oleg Kagan)

Maurice Ravel

Fortepijoninis trio a-moll / in A minor

Camille Saint-Saens

Fortepijoninis trio F-dur / in F major, op. 18

Dmitri Schostakovich

Fortepijoninis trio op. 67

Franz Schubert

Fortepijoninis trio B-dur / in B flat Major, op. 99

Robert Schumann

Fortepijoninis trio F-dur / in F major, op. 80

Pyotr Tchaikovsky

Fortepijoninis trio a-moll / in A minor, op. 50

Solo kūriniai

Sadie Harrison

Songs for Rusne smuikui solo

Kūriniai smuikui ir orkestrui

Johann Sebastian Bach

Koncertas smuikui, styginiams ir continuo Nr. 1 a-moll, BWV 1041

Koncertas smuikui, styginiams ir continuo Nr. 2 E-dur, BWV 1042

Koncertas dviems smuikams, styginiams ir continuo d-moll, ("Double"), BWV 1043

Koncertas smuikui ir obojui c-moll, BWV 1060

Ludwig van Beethoven

Trigubas koncertas C-dur / in C major, op. 56

Max Bruch

Koncertas smuikui Nr.1 g-moll, Op. 26

Aram Chaczaturian

Koncertas smuikui

Ernest Chausson

Koncertas fortepijonui, smuikui ir styginių kvartetui

Sadie Harrison

Koncertas smuikui ir kameriniam orkestrui “An unexpected Light“, (dedikuota R.Mataitytei)

Joseph Haydn

Koncertas smuikui ir styginių orkestrui G-dur, Hob.VIIa:4

Édouard Lalo

Symphony Espagnole op. 21

Felix Mendelssohn

Koncertas fortepijonui, smuikui ir styginių orkestrui d-moll

Koncertas smuikui e-moll op.64

Wolfgang Amadeus Mozart

Koncertas smuikui Nr.5 A-dur, K.219

Koncertas smuikui Nr.3 G-dur, K.216

Sinfonia Concertante smuikui, altui ir orkestrui Es-dur, K.364

Franz Schubert

Rondo smuikui ir styginių orkestrui

Jean Sibelius

Koncertas smuikui d-moll, op.47

Igor Stravinsky

Koncertas smuikui D-dur

Karol Szymanowski

Koncertas smuikui Nr.1 op.35

Giuseppe Tartini

Koncertas smuikui d-moll

Pyotr Tchaikovsky

Koncertas smuikui D-dur, op.35

Peteris Vasks

Koncertas smuikui “Distant Light”

Antonio Vivaldi

“Metų laikai”, keturi koncertai smuikui ir orkestrui, op.8

Kūriniai smuikui ir fortepijonui

Ludwig van Beethoven

Sonata Nr.5 F-dur, op.24 ”Spring”

Sonata Nr. 4 a-moll, op. 23

Sonata Nr. 3 Es-dur, Op. 12/3

Romansas  smuikui ir orkestrui Nr. 2 F-dur, Op. 50

Johannes Brahms

Sonata Nr.3 d-moll, op. 108

Ernest Causson

Poema op.25

Claude Debussy

Sonata g-moll, L.140

La plus que lente, waltz

Antonin Dvorak

Romantinės pjesės op.75

Manuel de Falla

Suite Populaire Espagnole

Gabriel Faure

Sonata in A-dur, op.13

Cesar Franck

Sonata A-dur, M. 8

Sadie Harrison

“An Angel reads my open book…” smuikui ir fortepijonui

“A hidden Light“ smuikui ir fortepijonui

Felix Mendelssohn

Sonata F-dur

Sergei Prokofiev

Sonata Nr.1 f-moll, op.80

Sonata Nr.2 D-dur, op.94a

Penkios melodijos op.35 bis

Maurice Ravel

Čigonė / Tzigane, rapsodie de concert, 1924

Sonata

Alfred Schnittke

Sonata Nr.1

Franz Schubert

“Grand Duo” A-dur, D 574

Sonata A-dur, D 547

Robert Schumann

Sonata Nr.1 a-moll

Pyotr Tchaikovsky

Penkios pjesės smuikui ir fortepijonui

 

Vytautas Germanavičius "Tonight My Shadow Sinks into the Wall"

Koncertas Lietuvos Nacionalinės Filharmonijos Didžiojoje salėje, 2014 10 10

Simfoninės muzikos koncertas kompozitoriaus Felikso Bajoro 80-mečiui

FELIKSAS BAJORAS „Exodus II“ orkestrui;

Koncertas smuikui ir orkestrui, I ir II dalys;

„Promise“ akordeonui ir orkestrui;

Oratorija „Varpo kėlimas“ solistams, chorui ir orkestrui (eilės Jono Strielkūno);

naujo kūrinio simfoniniam orkestrui premjera

Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras, dirigentas Robertas Šervenikas

Solistai: Rusnė Mataitytė (smuikas), Raimondas Sviackevičius (akordeonas), Asta Krikščiūnaitė (sopranas), Nora Petročenko (mecosopranas), Tomas Pavilionis (tenoras), Tdas Girininkas (bosas)

Dalyvauja choras Aidija ir Nacionalinės M. K. Čiurlionio menų mokyklos choras.

Dem hochst anspruchsvollen Solopart der Violine nahm sich dabei die aus Vilnius stammende Rusne Mataityte mit grobem Ernst und technischer Brillanz an. Deutlich ist ihrem Ton der Schmelz der russischen Schule anzumerken, doch spielte sie ihren Vivaldi nicht auf pure Klangschonheit. Mit angezogenen Tempi in den schnellen Satzen und dem Drang zu weiten Bogen in den langsamen setzte sie auf eine Interpretationshaltung, der Extreme fremd sind, die aber in jedem Moment Aufmerksamkeit fur sich beanspruchen kann.

Michael Kube, Bunter Straub musikalischer Bonbons, Kieler nachrichten, 19 08 1998

Puiki šios atlikėjos smuikavimo mokykla, savitas jos meninis mąstymas, Vakaruose išugdytas kruopštus profesionalumas ir vis labiau ryškėjanti branda kone visiems jos griežiamiems naujiems ir naujausiems kūriniams suteikia nūdienos klasikos rangą.

Vladas Zalatoris, Netradicinį vakarą vainikavo katarsis, Lietuvos rytas, 2001 11 13

Solo atlikusi Rusnė Mataitytė atrodė kaip tam sutverta. Jos išgauta intensyvi ir skambi aukšto registro kantilena, prasmingas „nesibaigiančių” melodijų rutuliojimas, jautrumas spalvoms ir geras orkestro partijos girdėjimas (...) verti pačių didžiausių pagyrimų.

Živilė Ramoškaitė, Lenkų muzikos koncerte, 7meno dienos, 1996 spalis-lapkritis

Didelė naujiena, bent jau man, buvo Osvaldo Balakausko kūrinys „Kaip marių bangos prisilietimas”. Tai kūrinys, kurį Manfredas Eicheris galėtų įtraukti į savo ECM moderniosios muzikos seriją. Abejoju, ar ir jis galėtų užsakyti geresnį atlikimą negu tas, kuris čia įrašytas, kuriame lietuvių kilmės smuikininkė Rusnė Mataitytė ir Rusijoje gimusi vokietė pianistė Margrit-Julia Zimmermann atskleidžia visas kūrinio partitūros subtilybes. (...) žaismingą „Partitą” smuikui solo (Vytauto Barkausko) išpopuliarino Gidonas Kremeris. (...) Tačiau ir Mataitytės atlikimui nieko negalima prikišti. Jos tono paletė yra ir plati, ir talpi, o atlikdama ketvirtąją sinkopuotą „Tokatos” dalį ji sukuria stebinantį žaismą. (...) atlikimas yra nepaprastai įtikinantis.

Robert Cowan, Smuikininkės Rusnės Mataitytės debiutas ”Proud Sound” įrašų firmoje, Gramophone, 1996 liepa

In Prokofjews fruher f-Moll-Sonate ließ die Violinistin ein wahres Feurwerk virtuoser Kunste abbrennen. Geschwindigkeits - oder grifftechnische Probleme existierten nicht, die Intonation blieb auch in rasenden Laufen kontrolliert. Der Reichtum an Klangfarben, der Rusne Mataityte zu gebote steht, machte dieses kompromißlos ausdrucksstarke Werk faszinierend vielgestaltig.

Michael Schafer, Mit viel Gefuhl und Leidenschaft, Gottinger Tageblatt, 05 10 1993

Mit Temperament, Energie und Klangsinnentfaltete Rusne Mataityte auf ihrem Instrument einen klaren, strahlenden Ton von großer Fülle und Leuchtkraft, kraftvoll von der sonoren Tiefe bis zur glasklaren, fast stahlernen, nie aber scharfen Höhe.

Hingabe an den Klang und leidenschaftliches Ausschöpf, Hessische Niedersächsische Allgemeine – HNA, 24 09 1998

Die aus Litauen stammende Geigerin Rusne Mataityte, Konzertmeisterin der Göttinger Symphoniker und des Göttinger Kammerorchesters, und die russischdeutsche Pianistin Margrit Julia Zimmermann sind im Duo ebenbürtige Partnerinnen. Sie haben beide am Moskauer Konservatorium studiert. Die eigentümlich fließende und schwebende Geruhsamkeit geht ihnen so überzeugend von der Hand, daß die Atemzüge dieses Singens nirgends stereotyp wirken und die dynamischen Feinunterschiede den Anschein von Natürlichkeit vermitteln.

Georg Borchardt, Das Orchester, 1997/1

Į šį vakarą ateiti vertėjo jau vien dėl koncerto fortepijonui, smuikui ir styginių kvartetui. Arba – dėl Rusnės Mataitytės (...) smuikavimo, kuris jau siekia lygį, vadintiną meistriškumo branda. (...) jos menas įvairiais požiūriais – kūrinių suvokimo, smuiko garsų estetikos, materijos įvaldymo lengvumo, pagaliau ir artistizmo – vertas itin puikaus vertinimo.

Edmundas Gedgaudas, Muzikoje skamba salonų epochos ilgesys, Lietuvos rytas, 1999 11 30

Vakaro puošmena tapo virtuoziškas, įtaigus Rusnės Mataitytės smuikavimas. Solistė atliko jai parašytą egzotiškų kultūrų spindesį skleidžiančią „Netikėtą šviesą”.

Asta Andrikonytė, Per orkestro gimtadienį skambėjo net ir sutartinės, Lietuvos rytas, 2004 02 24