Raimondas Sviackevičius 1999 baigė Lietuvos muzikos ir teatro akademiją (magistro laipsnis), 1998-1999 stažavo Lodzės muzikos akademijos (Lenkija) profesoriaus akordeonininko, kompozitoriaus Bogdano Dowlaszo klasėje, 1999-2000 – Sibelijaus muzikos akademijoje Helsinkyje (Suomija) prof. Matti Rantaneno klasėje, 1999-2001 – aspirantūros studijos Karališkojoje konservatorijoje Hagoje (Olandija) prof. Fridricho Lipso (Rusija) ir Johan De Witho (Olandija) klasėse.
Raimondas Sviackevičius yra daugelio Lietuvoje rengiamų akordeonininkų konkursų laureatas (1988, 1990, 1992, 1994). 1996 dalyvavo tarptautiniame akordeonistų konkurse “Citta di Castelfidardo” Italijoje, kur duetų kategorijoje pelnė I vietą. 1998 tame pačiame konkurse solistų kategorijoje jam buvo paskirta III vieta. 1999 tarptautiniame muzikos konkurse “Pianello Val Tidone” laimėjo II vietą koncertinių solistų kategorijoje. 1999 rugpjūčio mėnesį dalyvavęs VIII-ajame tartptauniniame akordeonistų konkurse “Premio Internazionale per fisarmonica Stefano Bizzarri” pelnė I vietą ir specialųjį prizą už geriausiai atliktą privalomą kūrinį. 2000-tų vasara dalyvavo IX tarptautiniame akordeonistų konkurse “Premio Internazionale per fisarmonica Stefano Bizzarri” kur tapo absoliučiu nugalėtoju. Be pirmos vietos, pelnė aukščiausią konkurso įvertinimą – “Auksinę lyrą”.
Raimondas Sviackevičius yra grojęs kaip solistas su Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru (dir. Robertas Šervenikas), Šv. Kristoforo kameriniu orkestru (meno vadovas Donatas Katkus, dir. Stefan Fraas (Vokietija)), Lietuvos valstybiniu simfoniniu orkestru, Klaipėdos kameriniu orkestru. Surengęs rečitalių, parengęs originalias programas festivaliuose “Sugrįžimai” (2001), „Kristupo vasaros festivalyje“ (2003, 2004), „Druskomanija 2004“, „Gaida“ (2004), „Jauna Muzika“ (2005) .
Groja kaip solistas, o taip pat kamerinę muziką su įvairiais atlikėjais ir ansambliais, dalyvauja įvairiuose netradiciniuose projektuose, bendradarbiauja su lietuvių autoriais ruošdamas naujus kūrinius akordeonui. Jam savo opusus sukūrė N. Valančiūtė ir Ž. Martinaitytė, J. Juozapaitis jam dedikavo koncertą akordeonui ir kameriniam orkestrui "AKO-07", jis buvo F. Bajoro "Promise" akordeonui ir orkestrui (2007 "Gaidoje"), G. Kuprevičiaus "Elegijos Tėvynę palikusiems" akordeonui ir styginių orkestrui (2009 Pažaislio festivalyje) pirmasis atlikėjas. 2004 tapo šiuolaikinės muzikos ansamblio „Gaida“, 2009 - "Lietuvos ansamblių tinklo" nariu. Tarp muzikinių partnerysčių minėtinos "BSM trio" (su violončelininku M. Bačkumi ir smuikininku V. Mikeliūnu), duetai su M. Bačkumi ir S. Kirsenka (tūba), "The New ARTrio (su T. Dobrovolskiu, perkusija/elektronika, ir A. Pabarčiūte, vokalas), "ACCOsax trio" (su J. Maksimovičiumi, saksofonas ir A. Gotesmanu, perkusija), projektai su vokaliste S. Namtchylak, "Chordos" styginių kvartetu, "Nepaklusniųjų" ansambliu ir daugeliu kitų.
Dalyvauja tarptautiniuose meistriškumo kursuose, seminaruose ir festivaliuose. Su pasisiekimu ne kartą koncertavęs Vokietijoje, Latvijoje, Estijoje, Suomijoje, Danijoje, Austrijoje, Lenkijoje, Olandijoje, JAV, Rusijoje.
Nuo 2008 m. jis yra Tarptautinių akordeono festivalių Vilniuje ir Palangoje meno vadovas. Dirbo žiuri komisijos nariu respublikiniuose ir tarptautiniuose konkursuose: „A.Krzanowski International Competition“ (Lenkija), „Val Tidone International Music Competitions“, „International Stefano Bizzarri Accordion Prize“ (Italija), „Coupe Mondiale“ (Slovakija, Vengrija).
2004 metais išleido solinę kompaktinę plokštelę „A Farewell to Arms“.
Dirba pedagoginį darbą Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje ir Karoliniškių muzikos mokykloje.
Simfoninės muzikos koncertas kompozitoriaus Felikso Bajoro 80-mečiui
FELIKSAS BAJORAS „Exodus II“ orkestrui;
Koncertas smuikui ir orkestrui, I ir II dalys;
„Promise“ akordeonui ir orkestrui;
Oratorija „Varpo kėlimas“ solistams, chorui ir orkestrui (eilės Jono Strielkūno);
naujo kūrinio simfoniniam orkestrui premjera
Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras, dirigentas Robertas Šervenikas
Solistai: Rusnė Mataitytė (smuikas), Raimondas Sviackevičius (akordeonas), Asta Krikščiūnaitė (sopranas), Nora Petročenko (mecosopranas), Tomas Pavilionis (tenoras), Tdas Girininkas (bosas)
Dalyvauja choras Aidija ir Nacionalinės M. K. Čiurlionio menų mokyklos choras.
VIVA, LATINA!
Luigi Boccherini (1743-1805)
„Naktis Madride" C-dur, op. 30, Nr. 6
Alberto Ginastera (1916-1983)
Koncertas styginiams op. 33 (1966)
I. Variazioni per i solisti (Variacijos solistams)
II. Scherzo fantastico
III. Adagio angoscioso
IV. Finale furioso
Astor Piazzolla (1921-1992)
Trys tango akordeonui, fortepijonui, arfai, mušamiesiems ir styginių orkestrui
Martin Palmeri
„Misa A Buenos Aires" mecosopranui, chorui, akordeonui, fortepijonui ir styginių orkestrui
I. Kyrie
II. Gloria
III. Credo
IV. Sanctus
V. Benedictus
VI. Agnus DeiSolistė IEVA PRUDNIKOVAITĖ (mecosopranas)
Dalyvauja RAIMONDAS SVIACKEVIČIUS (akordeonas)
ROMUALDAS LUKOŠIUS (fortepijonas)
JOANA DAUNYTĖ (arfa)
ARKADIJUS GOTESMANAS (mušamieji)
Vilniaus savivaldybės choras JAUNA MUZIKA (vad. Vaclovas Augustinas)
Vilniaus miesto savivaldybės ŠV. KRISTOFORO KAMERINIS ORKESTRAS
Dirigentas DONATAS KATKUS
Feliksas Bajoras
„Trace“ - „Brydė“ simfoniniam orkestrui. Pasaulinė premjera
„Al passato“ - „Į praeitį“. Violončelei ir styginių orkestrui
„Pater noster“ baritonui ir styginių kvartetui
„Promise“ - „Perspektyva“ akordeonui ir simfoniniam orkestrui
Simfonija Nr. 5 sopranui ir simfoniniam orkestrui
ASMIK GRIGORIAN, sopranas
POVILAS JACUNSKAS, violončelė
RAIMONDAS SVIACKEVIČIUS, akordeonas
Dirigentas MARTINŠ OZOLINŠ
Pažaislio festivalis atranda akordeoną
Viačeslav Semionov – „Freskos“ (premjera Lietuvoje)
Anatolijus Šenderovas – „...ad Astrum“ (premjera Lietuvoje)
Giedrius Kuprevičius – „Elegija Tėvynę palikusiems“ (premjera)KAUNO MIESTO SIMFONINIS ORKESTRAS
Vyr. dirigentas Modestas Pitrėnas
Solistai:
VIAČESLAV SEMIONOV bajanas, Rusija
GEIR DRAUGSVOLL bajanas, Norvegija
RAIMONDAS SVIACKEVIČIUS akordeonas
Dirigentas MODESTAS PITRĖNAS
Feliksas Bajoras „Promise“ („Pažadas“) akordeonui ir simfoniniam orkestrui (premjera)
Zita Bružaitė „Der feierliche Marsch“ („Iškilmingas maršas“) sopranui, vyrų chorui ir simfoniniam orkestrui (premjera)
Bernhard Lang „Differenz /Wiederholung 11.2“ („Skirtingumas/pakartojimas 11.2“) (Orchestra loops #2) simfoniniam orkestrui
Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras, Kauno valstybinio choro vyrų grupė, Vida Miknevičiūtė (sopranas), Raimondas Sviackevičius (akordeonas), Robertas Šervenikas (dirigentas)
F.Bajoras Interliudija akordeonui ir violončelei
E.Jokinen ”Alone”
H.Valpola ”Forest” (Miškas) akordeonui ir magnetofono juostai
S.Gubaidulina ”De profundis”
M.Bronner „Sapnų sodas”
A.Šenderovas „Sulamitos giesmė” akordeonui, violončelei ir magnetofono juostai
Pastabos:
E.Kulikauskas - violončelė
F.Bajoras Duo Interliudia akordeonui ir violončelei
J.Ganzer ”Phantasie 84”
N.Valančiūtė ”A Farewell to Arms”
H.Valpola ”Forest” (Miškas) akordeonui ir fagotui
S.Gubaidulina ”De profundis”
Pertrauka
E.Jokinen ”Alone”
A.Šenderovas „Sulamitos giesmės” akordeonui, violončelei ir magnetofono juostai
M.Bronner „Svajonių sodas”
S.Gubaidulina In croce
Pastabos:
E.Kulikauskas - violončelė
E.Jokinen ”Alone”
H.Valpola ”Forest”
S.Gubaidulina ”De profundis”
A.Piazzolla ”Coral”
B.Precz ”Preambolo & Toccata”
F.Bajoras ”Aliatyvas”
S.Gubaidulina ”De profundis”
N.Valanciute ”A Farewell to Arms”
H.Valpola ”Forest” (Miškas) akordeonui ir fagotui
J.Ganzer ”Phantasie 84”
B.Precz ”Preambolo & Toccata”
J.Tamulionis „Dialogai” akordeonui ir fagotui
Pastabos:
Harri Joy - fagotas
D.Scarlatti Sonata in D major
Sonata in B flat major
Sonata in E major
H.Valpola ”Forest” (Miškas) akordeonui ir fagotui
S.Gubaidulina ”De profundis”
N.Valanciute ”A Farewell to Arms”
E.Jokinen ”Alone”
J.Ganzer ”Phantasie 84”
A.Piazzolla ”Coral”
B.Precz ”Preambolo & Toccata”
N.Valančiūtė „Atsisveikinimas su ginklais”
S.Gubaidulina ”De profundis”
J.Ganzer ”Phantasie 84”
B.Precz ”Preambolo & Toccata”
II dalis
B.Tarenskeen Requiem akordeonui ir violončelei
E.Jokinen ”Alone”
K.Volkov Stichira (1993) akordeonui ir violončelei
V.Semionov Sonata Nr. 2 „Baskariada”
Pastabos:
Roma Jaraminaitė - violončelė
N.Valančiūtė „Atsisveikinimas su ginklais”
K.Volkov Stichira (1993)
J.Ganzer ”Phantasie 84”
B.Tarenskeen Requiem
S.Gubaidulina ”De profundis”
Pastabos:
Kate Harris - cello
J.S.Bach Prelude and Fugue in F sharp minor, BWV 883
D.Scarlatti Sonata in D major
Sonata in B flat major
Sonata in E major
E.Jokinen ”Alone”
H.Valpola ”Forest” (Miškas) akordeonui ir fagotui
J.Tamulionis Dialogai akordeonui ir fagotui
A.Piazzolla ”Coral”
B.Precz ”Preambolo & Toccata”
D.Scarlatti Sonata in B flat major
C.Daquin „Gegutė”
F.Liszt Praludium und Fuge uber B-A-C-H
W.Pazukiewicz Suita Romantyczna
B.Precz ”Preambolo & Toccata”
W.Semionov Sonata No. 2 ”Basqueriad”
F.Liszt Praludium und Fuge uber B-A-C-H
D.Scarlatti Sonata in A major
Sonata in D minor
B.Precz ”Preambolo & Toccata”
W.Semionov Sonata No. 2 ”Basqueriad”
J.Najmuschin Toccata
R.Galliano La Valse a Margaux
A.Piazzolla Revirado
M.Larcange Seduction musette
S.Tichonov The ranch of a lucky cowboy
Interpretuojant kūrinį (E.Jokineno Alone) išryškėjo atlikėjo gebėjimas puikiai valdyti muzikinių emocijų kaitą, netgi šiek tiek transformuojant dramaturginį pjesės turinį - emocinių polių priešybė ištirbdė net ir menkiausią jų dialogo iliuziją.(...) R.Sviackevičiaus interpretuojami kūriniai atskleidė turtingą akordeonisto techninį arsenalą. Atlikėjas nesimėgavo savosiomis techninėmis išgalėmis, o sumaniai manipuliuodamas jomis kūrė individualų kompozicijų turinį.
...Akordeonisto Raimundo Sviackevičiaus rečitalis (...) buvo būtent tai, ko reikia atlikėjui, siekiant prisijaukinti savo klasytoją. (...) itin virtuoziškai buvo pagrotas Sofijos Gubaidulinos ”De profundis” (čia panaudotas netgi „slysčiojimas” ketvirtatoniais, o instrumento tembrą atlikėjas sugebėjo taip transformuoti, kad tik pasitelkus vizualiuosius pojūčius įmanoma patikėti, jog tokie garsai išgaunami akordeonu), tos pačios autorės ”In Croce” (akordeono ir violončelės duetas) ar suomių kompozitoriaus Erkki'o Jokineno irzlus ir įnoringas „Vienišas”. Mihailo Bronnerio „Svajonių sodas”, kuriame susipynusios violončelės ir akordeono gijos kūrė delikačias aliuzijas į nostalgišką sukimąsi valso ritmu, - ne vienintelė kompozicija šio vakaro programoje, kėlusi tokias ryškias vaizdines asociacijas.
Koncertuose Čikagoje Raimundo Sviackevičiaus akordeonas skambėjo kaip vargonai ar net orkestras.
Taip rimtai „pasikaustęs” menininkas pateikė įdomią ir „kietą” programą - bažnyčioje skambėjo šiuolaikinė muzika akordeonui. Programa buvo sudaryta taip, kad muzika akordeonui ir kartu paties instrumento galimybės atsiskleistų kuo įvairiapusiškiau. O jos, kaip įsitikinome, išties plačios. Techniškai - tai labai paslankus instrumentas ir kartu - neįtikėtinų skambesio galimybių, kiek daug akordeonu išgaunama įvairiausių tembrinių atspalvių! Pagaliau galima tiesiog pūsti orą, ir girdėsi paukščio sparnų plasnojimą! (...) Žinoma, visa tai išryškėja, jei instrumentą prakalbina meistras.
(...) A.Pabarčiūtė savo projektui „Kelionė, arba vidinė emigracija” suteikė unikalią palydą. Šiai dainininkei Lenkijoje talkino akordeono virtuozas Raimondas Sviackevičius ir perkusininkas Tomas Dobrovolskis, pritaikęs muzikavimui azoto amforos branduolį (varinis gaublys) bei paprasčiausią stiklo vazą. Tokios sudėties ansamblio nebuvo girdėjusi ne tik lenkų, bet ir jokios kitos užsienio šalies publika.
Atlikėjas stengiasi groti kuo daugiau akordeonui parašytos šiuolaikinės muzikos. Kadangi akordeonas - palyginti jaunas instrumentas, savo gimtadienius skaičiuojantis tik nuo XIX a. pabaigos, originalių jam skirtų kūrinių nėra daug. (...) Anot R.Sviackevičiaus, rimtą akordeono muzikos programą publikai pateikti patraukliai nėra lengva. „Mūsų publika pripratusi prie lengvos - valsų ir panašaus stiliaus - akordeono muzikos ,- tvirtino atlikėjas. - Mano tikslas - įpratinti ją prie „sunkesnės” muzikos.
Šiuolaikinės originalios muzikos garsais bei naujomis, negirdėtomis instrumento galimybėmis publiką stebina profesoriaus sūnus tarptautinių konkursų laureatas Raimondas Sviackevičius. Šis talentingas akordeonistas savo koncertuose dažniausiai atlieka akademinę rimtą bei modernią muziką, tačiau publika žavisi ir jo meistriškai atliekamomis lengvo žanro populiariomis melodijomis, virtuoziškais „misette” stiliaus valsais.
Tarp kitų įsimintinų šventės momentų egzotiška jos puošmena tapo šiuo metu Hagoje studijuojančio virtuoziško akordeonininko R.Sviackevičiaus pasirodymas, tarsi paliudijęs, jog nepelnytai skeptiškai lietuvių vertintas akordeonas pagaliau priimtas į visaverčių instrumentų šeimą. Juolab kad solistas grojo dabarties autoriaus B.Dowlaszo Koncertą, leisdamas pasigėrėti kiek neįprastu ausiai akordeono ir orkestro spalvų deriniu.
Bažnyčioje laisvo džiazo programą pristatė saksofonininkas Janas Maksimovičius, akordeonininkas Raimondas Sviackevičius ir perkusininkas Arkadijus Gotesmanas. Jų sugebėjimas, atrodytų, keliais garsais prikaustyti dėmesį, sukurti specifinę nuotaiką liudijo neabejotinas naujo aljanso potencijas ir meistriškumą. Spontaniškų improvizacijų valanda prabėgo tarsi vienu atsikvėpimu, muzikantams audžiant kontrastingas kompozicijas iš nostalgiškų monologų ir ekspresijos proveržių, efektingų tembrų, etninių spalvų bei klasikos užuominų. Ar galima dar geriau parodyti šiuolaikinės improvizacinės bei akademinės muzikos giminystę, kurią taip vykusiai įkūnijo J. Maksimovičiaus ir R. Sviackevičiaus duetas? Jaunasis akordeonininkas yra įkvėpęs ne vieną šiuolaikinio autoriaus kompoziciją, pelnęs puikaus naujosios muzikos virtuozo reputaciją.
Jauniausios ”Turning Sounds” dalyvės A.Pabarčiūtės drauge su akordeonininku Raimondu Sviackevičiumi ir perkusininku T.Dobrovolskiu parengtą spontaniškos muzikos projektą publika sutiko ovacijomis ir šūksniais.
Raimondo koncertas egzaminas įsiminė daugeliui klausytojų. Ypatingas įsiklausymas į J.S.Bacho, D.Scarlatti epochos dvasią ir stilių, nepaprastai skaidrus instrumento tembras atliekant subtiliausius niuansus žavėjo ne vieną. Įtampos, atrodo, neįveikiamų bajaninių pasažų, dumplinių rikošetų ir tremolo pilni XX a. kompozitorių B.Preczo, V.Semionovo, V.Pacukevičiaus ir kt. kūriniai skambėjo lengvai ir įtikinamai.
Violeta Žymančiūtė, Muzikos barai
Gabus ir perspektyvus akordeonistas, pastaraisiais metais su soliniais koncertais koncertavęs daugelyje Europos miestų, konkurse pademonstravo ypač brandų grojimą, virtuoziškai atliko sudėtingas ir įvairiapusiškas abiejų turų programas. Savo grojimu jis įrodė, kad piano akordeonu galima pasiekti aukščiausio lygio meistriškumą ir lygiaverčiai varžytis su mygtukinių akordeonų atlikėjais.
Festivalio programą papuošė du „lengvesni“ koncertai: „...šiek tiek kitaip... improvisione...“ (dalyviai – G. Skerytė, V. Mikeliūnas, R. Sviackevičius ir M. Bačkus) bei muzikos ir kino projektas „Cinemusique. Charlie Chaplin XXI“, kuriame skambėjo Ch. Chaplino filmuose girdėtos muzikos fragmentai ir specialiai šiai programai sukurtas Ž. Martinaitytės „Mosaic. A tribute to Charlie“ (dalyviai – „Nepaklusniųjų“ branduolys ir baritonas S. Skjervoldas). Šiuose koncertuose sužavėjo muzikantų gebėjimas reaguoti į mažiausius kolegų energetinius virpesius, „gyvas“ ir išraiškingas nuolatinis dialogas. Išties įdomu buvo stebėti, o kartais gal net tapti muzikantų improvizacijų dalyviais: klausytojai turėjo progą pajusti, kaip kūryba vyksta čia pat, šią akimirką.