"...Regis, nėra emocijos, kurios nesugebėtų perteikti šis ugningo temperamento virtuozas, pribloškiantis klausytojus savo technikos arsenalu"- "Lietuvos rytas" 2011
Gimęs 1987 metais Vilniuje, Lietuvoje, šiuo metu gyvenantis Austrijoje, Gleb Pyšniak yra vienas ryškiausių savo kartos Baltijos šalių violončelininkų. Būdamas 14 metų kaip solistas debiutavo su Lietuvos kameriniu orkestru (dirigentas prof. Saulius Sondeckis) Lietuvos Nacionalinėje filharmonijoje. Šiandien muzikas koncertavo tokiose salėse kaip Maskvos Konservatorijos Didžioji salė, Maskvos Konservatorijos Rachmaninovo salė, Vienos Musikverein koncertų salė, Concertgebouw Amsterdame, Hofburgo rūmuose bei Hofburgkapelle Vienoje, Casa da musica Porte , Fazioli koncertų salė, Teatro Verdi Pizoje, Great Guild Rygoje, Edvardo Griego namuose - muziejuje Troldhaugene, Vienos miesto Rotušėje ir kt. Kaip solistas grojo kartu su Maskvos Konservatorijos simfoniniu orkestru, Lietuvos Nacionaliniu simfoniniu orkestru, Lietuvos Valstybiniu simfoniniu orkestru, Lietuvos kameriniu orkestru, Porto simfoniniu orkestru, Vidzemes kameriniu orkestru ir kt.
Atliko solinius bei kamerinės muzikos koncertus Lietuvoje, Latvijoje, Lenkijoje, Olandijoje, Kroatijoje, Norvegijoje, Portugalijoje, Austrijoje, Rusijoje, Slovakijoje, Lichtenšteine, Ispanijoje, Italijoje, Švedijoje, Danijoje.
Jaunasis violončelininkas dirbo kartu su tokiais pasauliniais meistrais kaip Yo-Yo Ma, Mstislav Rostropovich, David Geringas, Philippe Muller, Heinrich Schiff, Truls Mørk, Philippe Bary, Alexander Boyarsky, Lluis Claret, Dmitri Ferschtman, Michael Flaksman, Johannes Goritzki, Maria Kliegel, Reinhard Latzko, Monika Leskovar, László Mezö, Elena Očic, Miklós Perényi, Jérôme Pernoo, Jeroen Reuling, Gustav Rivinius, Silvija Sondeckienė, Eleanora Testelec, Hege Waldeland ir kt.
Gleb Pyšniak yra daugelio nacionalinių bei tarptautinių konkursų laureatas, tarp jų: IV Tarptautinio Karlo Davydovo violončelininkų konkurso laureatas; VI Tarptautinio Antonio Janigro jaunųjų violončelininkų konkurso I premijos laimėtojas bei specialaus Accord case laimėtojas; VI Tarptautinio August Dombrovski konkurso I premijos laimėtojas bei specialaus žiuri prizo laimėtojas; 2008 metais Lietuvos muzikos aukštųjų mokyklų styginių instrumentų konkurso I premijos laimėtojas; YAMAHA Scholarship Award 2010 laimėtojas; VI Tarptautinio Stasio Vainiūno kamerinės muzikos konkurso laureatas ir kt.
2012 metais tarptautinio festivalio "ISA Prague-Vienna-Budapest" metu kartu su smuikininke Dalia Dėdinskaite už išskirtinį kūrinio Zoltán Kodály Duo op. 7 smuikui ir violončelei atlikimą Gleb Pyšniak buvo apdovanotas "Kodály Award" prizu.
2005 metais Glebui Pyšniak buvo suteikta Monsinjoro Kazimiero Vasiliausko fondo premija. 2009 Tarptautiniuose meistriškumo „Holland music sessions“ Gleb Pyšniak buvo išrinktas „New Master on Tour“ ir suteikta galimybė koncertuoti garsiausiuose pasaulio koncertų salėse. 2006 Glebą apdovonojo Lietuvos prezidentas Valdas Adamkus.
Nuo 1998 metų Gleb Pyšniak mokėsi Balio Dvariono dešimtmetėje muzikos mokykloje, mokytojos ekspertės Tatjanos Kuc violončelės klasėje. Baigė Lietuvos muzikos ir teatro akademiją , prof. Rimanto Armono violončelės klasę. Šiuo metu studijuoja Vienos Muzikos ir vaizduojamųjų menų universitete pas prof. Johannes Meissl, bei Vienos Konservatorijoje pas prof. Natalia Gutman. Nuo 2013 metų kartu su fortepijoniniu trio „Vilos Trio“ Gleb Pyšniak yra Europos Kamerinės Muzikos Akademijos ECMA aspirantas.
Noktiurnas
Pezzo elegiaco, violončelei ir fortepijonui
Concerto in Do
”Two songs by Shulamith”
”Idyll”
Siuitos Nr. 2, Nr. 3
Solo siuita Nr.1, op 72, 1964 (1966)
”Sacher variation”, 1975
Capricio Nr. 3 B-dur
Etiudas G-dur Nr. 22
”La Folia”
Sonata C-dur op. 102
Sonata G-dur Nr. 3
Sonata A-dur Nr. 6
Sonata e-moll op. 38
At the Fountain
Sonata g-moll
Elegy
Sonata a-moll op. 36
Meditation op.73 iš operos ”Thays”
Adios Nonino
Le Grand tango
Elfentanz
Sonata d-moll op. 40
Adagio
Sonata e-moll
Koncertas violončelei c-moll
Koncertas violončelei B-dur, G 482
Koncertas violončelei Nr. 1 h-moll
Koncertas violončelei Nr. 2 a-moll
Koncertas violončelei e-moll, op. 85
Koncertas violončelei C-dur, Nr. 5 H 1
Koncertas violončelei D-dur, Nr. 6 H 2
Koncertas violončelei d-moll, 1877 (Berlin, 1877)
Koncertas violončelei Nr. 1 a-moll
Variacijos Rokoko tema / "Variations on the theme of Rococo"
Kamerinės muzikos koncertas "Duettissimo"
ZOLTÁN KODÁLY Duo smuikui ir violončelei op. 7
VYTAUTAS BARKAUSKAS „Duettissimo“, op. 137
MAURICE RAVEL Sonata smuikui ir violončelei
DALIA DĖDINSKAITĖ (smuikas), GLEB PYŠNIAK (violončelė)
Maskvos konservatorijos simfoninis orkestras, dirigentas Andris Vecumnieks, 2009 Maskvos Konservatorijos Didžiojoje salėje
Gleb Pyšniak ir Linas Dužinskas
Darius Mažintas (fortepijonas)
ANATOLIJUS ŠENDEROVAS
Dvi Sulamitos giesmės
FRYDERYK CHOPIN
Sonata op. 65, g-moll
EDVARD GRIEG
Sonata op. 36, a-moll
ASTOR PIAZZOLLA
Le grand tango
DARIUS MAŽINTAS – fortepijonas
GLEB PYŠNIAK - violončelė
Organizatorius – „Naujoji muzikų karta“
Grieg
Sonata violončelei a-moll, Op. 36
Piazolla
Le Grand Tango
Šenderovas
Dvi Sulamitos giesmės
Gleb Pysniak - violončelė, Ole Christian Haagenrud - fortepijonas
E.Elgar
Koncertas violončelei ir orkestrui e-moll
Gleb Pysniak(violončelė) Andris Vecumnieks (dirigentas)
Maskvos konservatorijos simfoninis orkestras
Klausant šio jauno muziko grojimą, nesinori analizuoti jo techniką, intonaciją, temperamentą arba dinaminę garso skalę... Tiesiog – klausaisi muzikos ir atlikėjas, kaip magiškas gidas, veda jos labirintais, atskleidžia tos muzikos grožį...
Violončelininkas Gleb Pyšniak mane žavi gebėjimu formuoti garsą ir puikiai frazuoti, kaip gerai įvaldęs vokalinę techniką dainininkas. Gleb Pyšniak emocionalus spalvingas atlikimas rodo didžiulį jauno muziko potencialą.
Gleb Pyšniak talentingas daug žadantis jaunas violončelininkas. Jo atsidavimas savo profesijai, darbštumas, valia jau davė puikus rezultatus – eilė pergalių tarptautiniuose konkursuose. Tai puikus kelialapis į gyvenimą. Linkiu jam kuo geriausios sekmės šioje sunkioje profesijoje.
…Glebo Pyšniak atliekama muzika jaudina, verčia įsiklausyti, įsistebėti, nenuobodžiauti, violončelės garsai skatina dialogą tarp atlikėjo-kūrėjo ir klausytojo. Tai neužmirštama! …
... vienas talentingiausių Lietuvos violončelininkų ...
Glebo Pyšniak muzikavimas yra puikus, labai emocionalus, pagavus ir įspūdingas. Savo atsidavimu ir įsijautimu jis man Primena maestro Raimundą Katilių...
Žavi temperamentas ir emocionalumas, aukščiausio lygio profesionalumas, labai įtikina gilinimasis į kompozitoriaus idėją...
Visus pakerėjo nuoširdus menininko bendravimas su Glebu. Pasak liudininkų, visi tik ir girdėjo Yo Yo Ma jam tariamus žodžius: „Puiku!”, „Žavu!”, „Nepakartojama!”. Yo Yo Ma, sužavėtas jaunojo talento, pažadėjo nepamiršti jo ir ateityje - domėtis jo karjera, atsiųsti natų.
Imlus, artistiškas, temperamentingas, gerai valdantis savo instrumentą violončelininkas Gleb Pyšniak - vienas perspektyviausių Lietuvos jaunųjų menininkų.
Švarumas ir galinga ekspresija – Glebo Pyšniak ir Lino Dužinsko pasirodymu baigtas koncertinis sezonas Eufrazijaus bazilikoje. Užvakar vakare vykusiu violončelininko Glebo Pyšniak ir pianisto Lino Dužinsko iš Lietuvos koncertu Porečo Eufrazijaus bazilikoje baigėsi turtingas ir nepaprastai kokybiškas koncertinis šių metų sezonas. Jaunasis lietuvis Porečo publikai pristatė atidžiai ir kruopščiai parengtą muzikinę programą, kurią daugelio susirinkusiųjų malonumui, atliko kokybiškai, parodydamas virtuoziškumą ir meilę savo instrumentui. Glebą Pyšniak Porečo publika turėjo progos išgirsti ir pernai vykusiame 6-ajame tarptautiniame "A. Janigro" violončelininkų konkurse, kuriame jaunasis muzikantas ketvirtojoje kategorijoje laimėjo pirmąjį prizą. Koncertinio pasirodymo pradžioje sugrojo nuostabųjį D. Šostakovičiaus "Adagio", kur jau pačioje rečitalio pradžioje violončelininkas parodė ne tik virtuoziškas muzikos instrumento savybes, bet ir neįtikėtiną švelnumą, šiltumą ir gilumą tono, kuris prasiveržia iš emociškai žvalaus jo muzikavimo. Vėliau buvo atlikta L. van Beethoveno "Sonata C-dur, op. 102, nr. 1". Turint omenyje visiškai rimtą charakterį ir įsiskverbimo į muzikinę medžiagą gilumą, kurio reikalauja Beethoveno sonatų atlikimas, muzikavimas parodė įtikinamą ir galingą šio muzikinio kūrinio išgyvenimo ekspresiją. D. Popperio "Elfentanz op. 39" atlikimas palydėtas didžios rimties ir aukšto profesionalumo strykinio pristatymu, kaip ir A. Šenderovo kompozicija "Dvi Sulamitos giesmės", kuriuos publika palydėjo audringais plojimais. Vėliau buvo atliktos B.Dvariono "Pezzo elegiaco" ir M.K.Čiurlionio "Nocturno", kuriuos atlikdamas violončelininkas parodė gražų toną, lydimą manieringos vaizduotės, bei subtilią dinamiško niuansavimo prasmę, melodingumą ir išlavintą muzikinės frazės jausmą. Koncertinio pasirodymo pabaigoje turėjome progos išgirsti puikųjį A. Piazzolos "Le Grand Tango", kuriame dera senosios argentiniečių tradicijos ir inovaciniai Europos klasikinės muzikos bruožai, kuriuos muzikantai sugrojo įtikinamai, su įkvėpimu ir efektingai, o publika juos apdovanojo ilgais plojimais, taip išprašiusi dar dviejų muzikinių priedų. Šiais metais vykęs 46-asis koncertinis sezonas Porečo Eufrazijaus bazilikoje buvo įvairių rūšių, turtingas ir itin kokybiškas. Buvo surengta 15 koncertų bei Scarlatti savaitė, o išskirtinė padėka tenka austrų Vienna Piano Trio, Internationale Camerati Musicale, Greenwich Trio, Gorano Filipeciaus fortepijono rečitaliui, Viktoro Vidovićiaus ir Carlo Marchiones gitarų rečitaliui, vykusiam per Scarlattijev savaitę, Trio Wanderer ir Glebo Pyšniako koncertui.
Šventės metu grojo muzikai iš Lietuvos, Dalia Dėdinskaitė ir Gleb Pyšniak, kurie publikai pateikė tobulai išbaigtas klasikinės muzikos interpretacijas.