Eduardas Gabnys ir Genadijus Savkovas (akordeonų duetas)

Image
Biografija
Repertuaras
Koncertai
Garso įrašai
Spauda
Galerija
Biografija
Repertuaras
Koncertai
Garso įrašai
Spauda
Galerija

Akordeonistų Eduardo Gabnio ir Genadijaus Savkovo duetas gyvuoja jau daugiau kaip dvidešimt penkeris metus. Abu muzikantai – Lietuvos muzikos akademijos absoventai, muzikuoti (iš pradžių kaip solistai) pradėję dar studijų metais. Nuo 1978 groja drauge. 1983-1986 duetas stažavo Kijevo konservatorijoje, pedagogų N. Rizolio, J. Jaškevičiaus, N. Davydovo klasėse. 1989 Kligentalyje (Vokietija) įvykusiame tarptautiniame akordeonistų konkurse kamerinių ansamblių kategorijoje duetas laimėjo antrąją vietą. 1994 Italijoje, Kastelfidardo  mieste, duetas pelnė iš karto dviejų tarptautinių konkursų - Premio Internazionale Astor Piazzolla ir Citta di Castelfidardo - diplomantų vardus. Beje, muzikantai groja specialiai jiems Kastelfidardo mieste pagamintais Excelsior firmos instrumentais.

Dueto repertuaras turtingas ir įvairus, jame rasime puikių klasikinės muzikos aranžuočių (daugelį jų atliko patys muzikantai), originalių šiuolaikinės muzikos kompozicijų akordeonui, nuotaikingos, tradicinės pramogų muzikos. Dalį repertuaro sudaro specialiai duetui sukurti lietuvių kompozitorių kūriniai, tarp kurių J. Tamulionio, V. Juozapaičio, F. Bajoro, V. Bagdono, V. Mikalausko, A. Klovos kompozicijos.

Dueto populiarumą Lietuvoje lėmė jo aukštas profesinis meistriškumas. Tačiau koncertuota ne tik Lietuvoje. Dueto atliekama muzika skambėjo Argentinoje, Australijoje, Brazilijoje, Bulgarijoje, D. Britanijoje, Italijoje, Jugoslavijoje, JAV, Kanadoje, Naujojoje Zelandijoje, Olandijoje, Vokietijoje, Rusijoje, Urugvajuje ir daugelyje kitų šalių. Surengta apie 900 koncertų, įrašyta plokštelė ir kompaktinis diskas, 4 garso kasetės, parengta įrašų Lietuvos radijui. Duetas yra aktyvus tradicinių Vilniaus akordeono muzikos festivalių rengėjas ir dalyvis. Prie šio ansamblio nuopelnų galime priskirti ir tai, kad būtent jis pirmasis supažindino Lietuvos klausytojus su įžymaus argentiniečio kompozitoriaus A. Piazzollos kūryba ir padėjo išpopuliarinti jo vardą Lietuvoje. Už šio kompozitoriaus kūrinių transkripcijas A. Piazzollos muzikos konkurse Italijoje duetui buvo įteiktas specialus prizas.

Eduardas Gabnys (g. 1952) 1976 baigė Lietuvos muzikos akademiją (prof. A. Baikos klasę). 1982-1986 stažavo Kijevo konservatorijoje, kėlė kvalifikaciją tarptautiniuose akordeono muzikos interpretacijos kursuose Lenkijoje (1985) ir Zalcburgo Mozarteum'e (1994). Eduardas Gabnys – Lietuvos muzikos ir teatro akademijos rektorius (2005-2011), profesorius (1998), Lietuvos akordeonistų asociacijos viceprezidentas (nuo 1986), Lietuvos ir Baltijos šalių akordeonistų draugijų, tarptautinių akordeono muzikos festivalių meno vadovas, žiuri narys. Eduardas Gabnys vedė tarptautinius Master Class seminarus Slovakijoje, Lenkijoje, Vokietijoje, atviras pamokas D. Britanijoje, Rusijoje. Taip pat atlikėjas yra Baltijos akordeonų kvinteto Excelsior narys.

Genadijus Savkovas (g. 1952) studijavo Lietuvos muzikos akademijoje, V. Furmanavičiaus klasėje. Meistriškumą tobulino Kijevo konservatorijoje, prof. J. Jaškevičiaus klasėje. Koncertavo su dainininke Regina Maciūte, Šv. Kristoforo kameriniu orkestru, Čiurlionio kvartetu, Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru, groja su T. Leiburo vadovaujamu Retro muzikos ansambliu. Atlikėjas vedė tarptautinius Master Class seminarus Slovakijoje, Lenkijoje, Vokietijoje, atviras pamokas D. Britanijoje, Rusijoje. G. Savkovas yra Lietuvos muzikos akademijos docentas (2003), Vilniaus m. Naujosios Vilnios mokyklos mokytojas-ekspertas, Baltijos akordeonų kvinteto Excelsior narys.

Lietuvių kompozitoriai

Valentinas Bagdonas

Penkios lietuvių liaudies dainos

Jurgis Juozapaitis

Perpetuum mobile (aranž. 2-ms akordeonams)

Vidas Ločeris

Sub Rosa

Jonas Tamulionis

Koncertas dviems akordeonams

Reminiscencija / Reminiscence, 2-ms smuikams ir 2-ms akordeonams

Toccata-diavolesca, 2-ms akordeonams

Užsienio kompozitoriai

Alexander Abbott

Jazz

Marcel Azzolla

“Džiaugsmo liepsna” / Feux de joie

Vadim Bibergan

"Pasivaikščiojimo siuita" / Promenade-Suite

Vyacheslav Chernikov

Senamiesčio siuita / Old Town Suite

Preliudas ir valsas

Zez Confrey

Dizzy Fingers (aranž. 2-ms akordeonams)

Eugene Ettore

Five O'clock Ruch

Cesar Franck

Pastoralė vargonams E-dur, op.19 (aranž. 2-ms akordeonams)

Pietro Frossini

Tango Carmelita

Richard Galliano

"Nuliūdęs klounas" / Sad Clown

George Frideric Handel

Koncertas vargonams g-moll, HWV 300 (aranž. 2-ms akordeonams)

Scott Joplin

New Rag

Gustav Merkel

Fantazija vargonams d-moll, op.17 (aranž. 2-ms akordeonams)

Wolfgang Amadeus Mozart

Fantazija vargonams f-moll, K. 608 ( aranž. 2-ms akordeonams) / Fantasia for mechanical organ in F minor

J. Peshkov

Retro, šokių siuita

Argentinietiškas tango

Paryžiaus valsas

Samba

Astor Piazzolla

Bandoneon

Tristango, tango

Undertango

Sergei Rachmaninov

Vokalizė, op.34 (aranž. 2-ms akordeonams) / Vocalise

Polka italienne es-moll (aranž. J.Jaškevičius)

Johann Strauss

"Pavasario balsai", valsas, op.410 (aranž. J.Jaškevičius)

Vaclav Trojan

Tarantella

Gus Viseur

Flambee Montal Banaise Waltz

Maurice Vittenet

“Bohemiškas akorgeonas”/ Accordeon Bohemien Waltz

La Sorciere Waltz

U. Yutila

"Debesų tango" / Clouds tango

Mike Zarin

Variacijos B-A-C-H tema

Vladimir Zubitsky

Scherzo

"...E.Gabnio ir G.Savkovo akordeonų duetas ne vien mėgstamas publikos, bet nenuolaidžiaujantis ir aukščiausiems profesionalumo standartams. (...) Kur bevykyų E.Gabnio ir G.Savkovo koncertai, ar prestižinėje didmiesčio salėje, ar tolimoje periferijos muzikoa mokykloje, visada jie sulaukia piblikos dėmesio. Galbūt šios sėkmės priežastis – mokėjimas pasirinkti repertuarą, kuriame galime rasti ir puikių klasikinės muzikos kūrinių transkripcijų, ir originalių šiuolikinės muzikos kompozicijų akordeonui, ir nuotaikingos, tradicinės pramoginės muzikos. (...) Žinoma, populiarumą lemia ne vien puiki muzika, bet ir puikus jos atlikimas – retas akordeonistas Lietuvoje prilygsta šio dueto profesiniam meistriškumui."

Eglė Ulienė. Muzikos barai, 1996 Nr.6

"Puikiai įvaldę akordeono galimybes, atlikėjai sugeba nepriekaištingai perteikti įvairių laikotarpių ir žanrų kūrinių specifiką, subtiliausius jų stiliaus niuansus."

Giedrė Stanionytė. 7 meno dienos, 1999 05 28

"Ein kaum sichtbares Kopfnicken oder ein Blick koordinierendas gut funktionierende Zusammenspiel. Im einen Moment spielen die beiden Künstler noch miteinander, im nächsten schon gegeneinander – viele Stücke ohne Noten."

Märkische Oderzeitung, Buckow, 03.08.1999.

"Литовский дуэт показал высокий профессионализм, а вместе с тем, характерные черты национальной школы: изящество, мягкость, красоту звука. Наши литовские гости нигде не торопятся выплеснуть свой опыт, темперамент, мастерство. Их отличает высокая ансамблевая слаженность, великолепное ощущение партнера, своего рода «музыкальная дисциплина»."

Петербург.Летопись культуры и искусства, 2001