2004 metų gruodžio mėnesį Lietuvos smuiko virtuozo Vilhelmo Čepinskio iniciatyva susibūrė unikalus, analogų Lietuvoje neturintis trylikos atlikėjų styginių ansamblis. Orkestro nariais tapo tiek jauni perspektyviausi Muzikos ir teatro akademijos studentai, jau studijų metais groję įvairiuose tarptautiniuose orkestruose (pavyzdžiui, Europos Sąjungos šalių jaunimo simfoniniame orkestre Londone, Gustavo Mahlerio orkestre Vienoje), tiek patyrę muzikai, jau baigę studijas. Keletas orkestro narių groja ir garsiame Baltijos šalių jaunimo orkestre „Kremerata Baltica". Šie atlikėjai turi galimybę jauniesiems kolegoms Lietuvoje perduoti patirtį, įgytą muzikuojant su garsiausiais pasaulio solistais.
Per porą gyvavimo metų orkestras pasiekė ir nuveikė daug daugiau, nei tikėjosi: surengė apie šešiasdešimt koncertų Lietuvoje ir užsienyje, pradėjo 8-ąjį tarptautinį sakralinės muzikos festivalį Gdynėje (Lenkija) ir 7-ąjį tarptautinį trumpųjų kino formų festivalį „Tinklai", uždarė 16-tąjį tarptautinį muzikos festivalį „Credomatic" (Kosta Rika) ir 1-ąjį kamerinių orkestrų festivalį Kaliningrade, dalyvavo didžiulės sėkmės sulaukusiame multikultūriniame projekte „Fantomas", Pažaislio muzikos festivalyje, gabiems Klaipėdos miesto vaikams surengė edukacinę programą. Už koncerte „Jauni – jauniems" ir labdaros akcijoje surinktas lėšas buvo nupirkti muzikos instrumentai, įrašai bei kitos mokymosi priemonės Klaipėdos rajono vaikų namų auklėtiniams.
Orkestro įkūrėjas – Vilhelmas Čepinskis – praturtino ansamblio repertuarą savo aranžuotėmis smuikui ir styginių orkestrui. „Camerata Klaipėda" gali pasigirti itin plačiu repertuaru: nuo baroko iki XXI amžiaus kompozitorių muzikos, tačiau daugiausia dėmesio skiriama Lietuvoje dar negirdėtiems kūriniams.
2005. Vilhelmas Čepinskis ir "Camerata Palatina Vilnensis" pirmieji Baltijos šalyse padarė įrašą skaitmeniniu garso formatu DTS, išleido šio įrašo garso ir vaizdo diskus. „Camerata Klaipėda" pasirodymai yra transliuojami Lietuvos, Lenkijos, Prancūzijos, Kosta Ricos, specialią apybraižą yra parengęs tarptautinis televizijos žinių tinklas CNN.
Koncertas dviems smuikams, fortepijonui ir styginių orkestrui
Stabat Mater
Kocertas smuikui su orkestru Nr.1 a-moll BWV 1041 / Violin Concerto in A Minor
Koncertas smuikui ir styginiams d-moll, BWV 1052 / Harpsichord Concerto in D minor [rekonstr. V.Čepinskio]
Sonata D-dur smuikui ir styginiams [ar. V.Čepinskio]
Improvizacija d-moll smuikui ir orkestrui [ar.V Čepinskio]
Andalūziškas romansas smuikui su orkestru, op. 22 [ar. B.Milka] / Romanza andaluza y jota navarra
Andalūziška serenada smuikui su orkestru, op. 28 / Serenata andaluza [ar. V.Čepinskio]
Keturi metų laikai (keturių koncertų ciklas – RV 269, RV 315, RV 293, RV 297)
Koncertas smuikui su orkestru / Violin Concerto, for violin, strings & continuo in E flat major ("La tempesta di mare"; "Il cimento" No. 5), Op.8/5, RV 253
Koncertas dviems smuikams ir orkestrui d–moll, BWV 1043 / Concerto for 2 violins in D minor
Koncertas smuikui, fortepijonui ir styginiams
Koncertas smuikui, fortepijonui ir orkestrui d-moll
Koncertas fleitai D-dur, KV 314
Koncertas fleitai G-dur, KV 313
Koncertas dviems smuikams ir orkestrui B-dur, RV 524 / Double Violin Concerto, for 2 violins, strings & continuo in B flat major
Koncertas dviems smuikams, violončelei ir orkestrui d–moll, RV 565 / Concerto for 2 violins, cello, strings & continuo in D minor ("L'estro armonico" No. 11), Op. 3/11, RV 565
Koncertas dviems smuikams ir styginiams a–moll, RV 522 / Double Violin Concerto, for 2 violins, strings & continuo in A minor ("L'estro armonico" No. 8), Op. 3/8
"España" styginiams
Kantata Nr.82, BWV 82 „Ich habe genug”
Concerto Grosso in G minor ("Christmas Concerto"), Op. 6/8
Muzika styginių kvintetui (orkestrinė versija)
"Last round" styginiams
Concerto grosso Nr.1 op.6 G-dur
Die sieben Worte des Erlosers am Kruetze [orkestrinė versija] / Septyni paskutiniai Kristaus žodžiai
Hejre Kati [ar.V.Čepinskio]
Adagio [ar.V.Čepinskio]
Sonata dviems smuikams ir orkestrui [ar.V Čepinskio]
Oktetas Es-dur, op. 20
Sinfonia concertante Es–dur, KV 364
„Karūnavimo mišios” / Missa in C, "Coronation" K 317
Adagio E–dur, KV 261 / Adagio in E major for the Violin Concerto, K.219
Vesperae Solemnes De Confessore, KV 339
Gradualas „Sancta Maria, mater Dei“, KV 273
Keturi tango styginiams
„Tango: Cafe 1930“ violončelei ir orkestrui [ar. D. Varelas]
Tango Ballet [ar.V.Čepinskio]
Keturi metų laikai Buenos Airese [ar.V.Čepinskio]
Koncertas kvintetui [ar.V.Čepinskio]
Tanti Anni Prima [ar.V.Čepinskio]
Meditango [ar.V.Čepinskio]
Kicho kontrabosui, violončelei ir orkestrui [ar.V.Čepisnkio]
Sonata dviems smuikams, violončelei ir kontrabosui Nr.6, D-dur
Trys romansai violončelei op.94 (ar. M.Utkin)
Kvartetas Nr.8, op.110 c–moll (orkestrinė versja)
Siuita „Don Quichotte“ styginių orkestrui / suite for strings & continuo in G major
Man labai malonu pristatyti jaunąjį Lietuvos virtuozą Vilhelmą Čepinskį ir jo nuostabųjį ansamblį „Camerata Klaipėda“. Kartu jie nepaprastai talentingai ir atsidavusiai atlieka pačią įvairiausią ir originaliausią muziką. Pats Vilhelmas Čepinskis yra ypač jautrus smuikininkas, o jo aranžuotiems A. Piazzollos „Keturiems metų laikams Buenos Airėse“ tiesiog neįmanoma atsispirti.
Tai buvo įkvepiantis išgyvenimas. Man dar nebuvo tekę girdėti geresnio Piazzollos įrašo – savaime aišku, kad Jūsų prodiusuojamas orkestras nusipelnė pasaulio dėmesio. Man tik kartą teko sutikti Piazzollą prieš porą dešimtmečių. <...>Jis tikrai didžiuotųsi tuo, ką iš jo muzikos sukūrė „Camerata Klaipėda“.
Ypač malonu, kad muzikantų grojime atsispindi Vilhelmo Čepinskio įdiegti atlikimo kokybės kriterijai: aukščiausias profesionalumas ir tikslumas, kūrybinių užmojų aiškumas, skambesio spalvingumas, stulbinanti išmonė, spindesys… ir elegancija.
Girdžiu, ir esu labai laimingas, kad Vilhelmui Čepinskiui pavyko suburti jauną, veržlų kolektyvą, kuris puikiai groja ne tik klasikinius kūrinius, bet drįsta pristatyti ir eksperimentinius kūrinius bei renginius, kaip L. Feuillado „Fantomas“.