Asmik Grigorian gimė 1981 Vilniuje, garsių dainininkų Irenos Milkevičiūtės ir Geghamo Grigoriano šeimoje. Mokėsi Nacionalinėje M. K. Čiurlionio menų gimnazijoje fortepijono, vėliau chorinio dirigavimo specialybės.
1999 įstojo į LMTA dainavimo specialybę, 2006 baigė magistro studijas (prof. Irenos Milkevičiūtės klasė). Dalyvavo meistriškumo klasėse pas G. Grigorianą, V. Prudnikovą, B. Maisuradzę, A. Pagliazzi, Mirellą Freni.
Asmik Grigorian koncertavo su Vilniaus kvartetu, kvintetu, Nacionaliniu simfoniniu, Valstybiniu simfoniniu, Vilniaus kameriniu, Maskvos Kremliaus kameriniu bei Vilniaus savivaldybės Šv. Kristoforo orkestrais.
2004 Vilniaus festivalyje dainavo Felikso Bajoro 5-osios simfonijos balsui ir orkestrui premjeroje (Nacionalinis simfoninis orkestras, dirigentas Robertas Šervenikas).
Su Sankt Peterburgo Marinskio teatru gastroliavo Mančesteryje, atlikdama Prilepos partiją P. Čaikovskio operoje „Pikų dama“ (dirigentas G. Woseda). Šiame teatre sukūrė ir Desdemonos vaidmenį G.Verdi operoje Otelas. Dalyvavo Vilniaus, Pažaislio, „Gaidos“, „Šv. Kristoforo“, „Sankt Peterburgo rūmų“ festivaliuose. Batumio operos teatre dainavo Dezdemonos partiją G. Verdi operoje „Otello“ (2004).
Solistė dirbo su tokiais dirigentais, kaip: V. Gergyev, V. Petrenko, Gintaras Rinkevičius, Juozas Domarkas, G. Woseda, M. Soustrat, Donatas Katkus, Vytautas Lukočius, Modestas Pitrėnas, Martynas Staškus, Julius Geniušas, M. Brabbins, H. Nanasi, M. Tatarnikov, K. Durgarian, Julian Reynolds, Tadeusz Wojciechowski, Rolf Beck. Taip pat dirbo su garsiausiais šių dienų režisieriais: D. Ibelhauptaite, B.Cosky, I. Kerkhof, J. Miller, A. Zagars, R. Wilson, K. Wuss, P. Konwinchny, C. Loy, K. Mondriusko, I van Hove, V. Barkhatov ir kitais.
2005 09 01 Kristiansande (Norvegija) atliko Donos Anos vaidmenį W. A. Mozarto operoje „Don Giovanni“ (rež. Seras J. Miller, dirig. M. Soustrat). 2005 12 31 debiutavo LNOBT scenoje - padainavo Violetos partiją G. Verdi operoje „Traviata“. Vėliau dainavo Kaune, Klaipėdoje, Rygoje. 2006 debiutavo legendinėje Londono koncertų salėje Wigmore Hall, kur dainavo įvairias arijas iš operų „Madame Butterfly“, „Turandot“ ir kitas.
Nuo 2006 dainavo Latvijos Nacionalinėje operoje, sukurdama daugiau nei 10 vaidmenų. Parengė Siuzanos ir Grafienės Almavivos vaidmenis Mozarto operoje "Figaro vedybos" ("Le Nozze Di Figaro"), Donos Elvyros vaidmenį operoje "Don Žuanas" ("Don Giovanni"), Undinės vaidmenį A. Dvoržako operoje "Rusalka", Michaelos vaidmenį operoje "Karmen" ("Carmen"), Violetos Valery - operoje "Traviata" ("La Traviata"), Alcinos vaidmenį operoje "Alcina". Naujausi vaidmenys: Liza P. Čaikovskio operoje "Pikų dama", Euridikė Ch. W. Von Glucko operoje Orfėjas ir Euridikė, Mimi ir Museta G. Puccini operoje Bohema, Pamina W. A. Mozarto operoje "Užburtoji fleita", Pyragėlių kepėja Stepheno Sondheimo operoje "Svynis Todas".
Asmik Grigorian repertuare yra daugiau nei 40 vaidmenų ir apie 20 stambių koncertinių formų. Šiuo metu daugiausia atlieka lyriko-spinto soprano vaidmenis.
Solistė dainavo G. Pucinni operoje "Madame Butterfly" (Stokholmas, rež. K. Harm, dirigentas L. Renes); G. Verdi operoje "Trubadūras" (Vilnius, rež. D. Ibelhauptaitė, dirig. G. Rinkevičius); Anton Rubinstein operoje "Demonas" Tamaros partiją ("The Demon", rež. Bertman, dirig. Tatarnikov, pagrindinį vaidmenį atliks D. Chvorostovsky); Rachel operoje "Žydė" (Antverpenas, rež. P. Konwincny).
Už geriausią debiutą Violetos vaidmenyje solistė 2005 laimėjo Auksinį scenos kryžių. Už Lovet vaidmenį 2010 laimėjo Auksinį scenos kryžių operetės/miuziklo kategorijoje.
2018 m. liepos mėnesį lietuvių operos solistė Asmik Grigorian triumfavo viename svarbiausių pasaulio klasikinės muzikos ir scenos meno festivalių „Salzburger Festspiele“ atlikusi Salomėjos vaidmenį garsaus italų režisieriaus Romeo Castellucci režisuotoje R. Strauss'o operoje „Salomėja“.
Sužavėjusi Zalcburgą, A.Grigorian jau pakviesta dainuoti Salomėją ir Niujorko „Metropolitan Opera“ teatre. Per artimiausius tris metus ji taip pat dainuos pagrindines partijas Milano „La Scala“, Londono karališkajame „Covent Garden“ teatre, Paryžiaus Bastilijos ir Vienos valstybinėje operose. O ateinantį vasarį solistė pasirodys Vilnius City Operos publikai „Pikų damos“ premjeroje.
A. Bako nuotraukos
Mėlynbarzdis (Judita) / Bluebeard's Castle Judith
Wozzeck (Marie)
Karmen (Michaela)
Undinė (Nataša) / Rusalka (Natasha)
Rusalka (Rusalka)
Orfėjas ir Euridikė (Euridikė)
Alcina (Alcina)
Rinaldo (Armida)
Deidamija (Deidamija)
Pajacai (Pagliacci) (Neda)
Verteris (Verther) Šarlotė (Sharlotte)
Don Žuanas (Dona Ana, Dona Elvyra)
Figaro vedybos (Siuzana ir grafienė Almaviva)
Užburtoji fleita (Pamina)
Bohema (Mimi, Museta)
Madam Baterflai (Čio-čio-san)
Turandot (Liu)
Manon Lesko Manon Lescaut
Svynis Todas: Demonas kirpėjas (Pyragėlių kepėja)
Pikų dama (Prilepa)
Eugenijus Oneginas (Tatjana) / Eugene Onegin (Tatyana)
Charodeika (Kuma)
Anoush (Anoush)
Der Fliegende Hollander (Senta)
Otelas (Desdemona)
Traviata (Violeta Valery)
Magnificat D-dur, BWV 243
Johannes Passion, BWV 245
VIII simfonija
Requiem
Missa solemnis, c-moll, K 139
Requiem
Festivalio „Gaida“ atidarymo koncertas
B. Kutavičius
Naujas kūrinys simfoniniam orkestrui ir sopranui
M. Baranauskas
Naujas kūrinys simfoniniam orkestrui
J .Tamulionis
Naujas kūrinys simfoniniam orkestrui.
J. Adams
„Doctor Atomic“
ASMIK GRIGORIAN, sopranas
LIETUVOS VALSTYBINIS SIMFONINIS ORKESTRAS
SEZONO PABAIGOS KONCERTAS
A. Honegger
Oratorija „Žana d’Ark ant laužo“
DONATA RINKEVIČIENĖ, Žana d’Ark
VLADAS BAGDONAS, brolis Dominykas
ASMIK GRIGORIAN, sopranas
SANDRA JANUŠAITĖ, sopranas
JOVITA VAŠKEVIČIŪTĖ, mecosopranas
RAFAILAS KARPIS, tenoras
VLADIMIRAS PRUDNIKOVAS, bosas
Kauno valstybinis choras (vad. PETRAS BINGELIS)
Choras „Liepaitės“ (vad. ARTŪRAS DAMBRAUSKAS)
Solistai atlieka dainuojamąsias ir kalbamąsias partijas
Dirigentas GINTARAS RINKEVIČIUS
SIMFONINIS KONCERTAS „Didžiojo Ketvirtadienio koncertas“
W. A. Mozart
„Requiem“, K 626
ASMIK GRIGORIAN, sopranas
IEVA PRUDNIKOVAITĖ, mecosopranas
EDMUNDAS SEILIUS, tenoras
IGNAS MISIŪRA, bosas
Kauno valstybinis choras (vad. PETRAS BINGELIS)
Dirigentas GINTARAS RINKEVIČIUS
Feliksas Bajoras
„Trace“ - „Brydė“ simfoniniam orkestrui. Pasaulinė premjera
„Al passato“ - „Į praeitį“. Violončelei ir styginių orkestrui
„Pater noster“ baritonui ir styginių kvartetui
„Promise“ - „Perspektyva“ akordeonui ir simfoniniam orkestrui
Simfonija Nr. 5 sopranui ir simfoniniam orkestrui
ASMIK GRIGORIAN, sopranas
POVILAS JACUNSKAS, violončelė
RAIMONDAS SVIACKEVIČIUS, akordeonas
Dirigentas MARTINŠ OZOLINŠ
Kamerinis koncertas „Nuo elegijos iki tango...“
Sergej Rachmaninov
„Elegiškasis trio“ („Trio Élègiaque“) Nr. 1 g-moll
Sergej Rachmaninov
Vokalizė, op. 34 Nr. 14
Piotr Čaikovskij
Romansas „Triukšmingoje puotoje“ („Средь шумного бала“) iš 6 romansų, op. 38 Nr. 3 (Aleksejaus Tolstojaus žodžiai)
Piotr Čaikovskij
Romansas „Žolele pievoje augau...“ („Я ли в поле да не травушка была...“) iš 7 romansų, op. 47 Nr. 7 (Ivano Surikovo žodžiai)
Piotr Čaikovskij
Lizos ir Polinos duetas is operos „Pikų dama“
Astor Piazzolla
Tango „Soledad“
Heitor Villa-Lobos
„Bachiana brasileira“ Nr. 5
Astor Piazzolla
Tango „Yo soy Maria“ iš operos „Marija iš Buenos Airių“
Carlos Gardel
Tango „Por una cabeza“ (Alfredo Le Pera’s žodžiai)
Asmik Grigorian, sopranas
Ieva Prudnikovaitė, mecosopranas
Rūta Rinkevičiūtė, fortepijonas
Saulė Rinkevičiūtė, smuikas
Giedrius Žukauskas, violončelė
WOLFGANG AMADEUS MOZART (1756–1791)
Serenada Nr. 13 „Mažoji nakties muzika“, G-dur, KV 525
GEORG FRIEDRICH HÄNDEL (1685–1759)
Almirenos arija „Lascia ch'io pianga“ („Leiskite man apraudoti“) iš operos „Rinaldo“, II v., HWV 7;
WOLFGANG AMADEUS MOZART (1756–1791)
Siuzanos arija iš operos „Figaro vedybos“, KV 492
GEORGES BIZET (1838–1875)
Habanera iš operos „Karmen“, I v.
CÉSAR FRANCK (1822–1890)
Motetas sopranui ir chorui „Panis Angelicus“ („Angelų duona“)
GEORG FRIEDRICH HÄNDEL (1685–1759)
Chorai iš pastorelės „Acis ir Galatėja“, HWV 49
LIETUVOS KAMERINIS ORKESTRAS
Meno vadovas ir vyr. dirigentas Sergej Krylov
Šiaulių valstybinis kamerinis choras POLIFONIJA
Meno vadovas ir vyr. dirigentas Gediminas Ramanauskas
Solistė ASMIK GRIGORIAN (sopranas)
Dirigentas ROBERTAS ŠERVENIKAS
Leonard Bernstein – Mišios
Atlikėjai:
LIETUVOS VALSTYBINIS SIMFONINIS ORKESTRAS
Meno vadovas ir vyr. dirigentas Gintaras Rinkevičius
KAUNO VALSTYBINIS CHORAS
Meno vadovas ir vyr. dirigentas Petras Bingelis
Choras ĄŽUOLIUKAS
Vadovas Vytautas Miškinis
Solistai:
DOUGLAS WEBSTER baritonas, Didžioji Britanija
ROSITA ČIVILYTĖ
EVELINA SAŠENKO
JERONIMAS MILIUS
ILJA AKSIONOV
DONATAS MONTVYDAS
ASMIK GRIGORIAN
RAFAILAS KARPIS
LAIMONAS PAUTIENIUS
EGIDIJUS DAUSKURDIS
Dirigentas
GINTARAS RINKEVIČIUS
Prisipažinimas George'ui Gershwinui
Džiazo operos Porgy and Bess koncertinis atlikimas
Simfoninis paveikslas Amerikietis Paryžiuje
Summertime
Swanee
Žydroji rapsodija
Tiffany Jackson (sopranas, JAV)
Keneth Overton (bosas, JAV)
Asmik Grigorian (sopranas)
Petras Geniušas (fortepijonas)
Kauno valstybinis choras
Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras
Gintaras Rinkevičius (dirigentas)
„Jei ši „Salomėja“ pavyksta – o taip ir atsitinka – tai tik dėl Grigorian. Jos Salomėja užbaigia visas kitas. Tuščioje, didžiulėje scenoje stovi ji - gležna figūra balta suknele – ir visa publika kvėpuoja kartu su ja. Jau nebe išpaikinta vaikiščia, daugiau žalos pasekmė, nei auka, ji įkūnija visą skausmą ir ilgesnį, kylantį iš buvimo paskutine žmogiškumo skiaute šiame bejausmiame pasaulyje.<...> Galų gale niekas nebesvarbu. Grigorian charizmos banga nusineša viską savo kelyje, o Franzas Welseris-Möstas iš Vienos filharmonijos orkestro išgauna tokį skambesį, jog manai girdintis tobuliausią iki šiol šio kūrinio artlikimą.“
„Asmik Grigorian sukūrė kerinčią pagrindinę heroję <...> pusiau neklaužada, pusiau visa naikinantis kerštingas angelas. Ji išsivoliojo purve ir motinos piene, besikaitaliodama tarp švelnių, lyriškų spalvų ir dramatiškų kraštutinumų. Lietuvių dainininkė buvo patausota tik nuo žymiojo vualių šokio, - Castelluccis jo atsisakė, vietoje jo Grigorian gulėjo embriono pozoje. Šios neįtikėtinos interpretacijos pasisekimo dėka, 37-erių metų vokalistė galėjo prasibrauti į aukščiausią lygą.“
„Šeštadienį, 22 valandą – išsigelbėjimas. Publika, pirma atsidūrusi visiško šoko būsenoje, atsipeikėjo įsitraukusi į aplodismentus ir šventė naujos žvaigždės užgimimą operos danguje. Ir jie buvo teisūs. Grigorian, padedama Franzo Welserio- Mösto ir Vienos filharmonijos orkestro, atlikusio muziką su didžiuliu pasiutimu, dainavo prieš pirminę režisieriaus darbo dominantę ir tapo už ją stipresnė vokaliai ir labiau įtikinanti dramatiškai.“
„Ji tiesiog stulbinančiai puiki: Asmik Grigorian dainuoja, įkūnija, - yra Salomė. Jos liepsnojančiai ryškus sopranas nustelbia visus Štrauso orkestro perviršius. Dainuojant piano jos balsas įgyja viliojančio lengvumo, bet kuomet ji, žemiausiame registre, pareikalauja Johanaano galvos, - pajunti visišką emocinio diskomforto ribą. Vilkėdama balta suknele <...> ji juda po beveik tuščią sceną, auksinėmis grindimis ir dominuoja šį vakarą: gestais, žingsniais, žvilgsniais ir kvapą gniaužiančiomis vokalo galios atsargomis.“
„Asmik Grigorian balsas iš prigimties yra gana atšiaurus, tačiau iš jo vidaus gali pasklisti tokia jėga, jog klausytojas bus tiesiog nublokštas.“
Violetos vaidmuo nepaprastai tinka jaunajai dainininkei Asmik Grigorian, ji pavergė klausytojus lengvai, dramatiškai ir stilingai sudainuota partija bei tikroviška, violetiška scenine išvaizda. Muzikinei dramai besiplėtojant, vis labiau stiprėjo įspūdis, kad scenoje išgyvenama tikra šios jaunos moters meilės ir aukos drama. Stebint Asmik tobulėjimo žingsnius, malonu konstatuoti, kad jie yra didžiuliai.
Asmik Grigorian Violetos vaidmenį atliko ne viename užsienio teatre, taip pat ir LNOBT scenoje. Puikių vokalinių savybių solistė, stebinanti savo balso techniniais gebėjimais ir tembro aštrumu, aktorinėmis savybėmis ir įgimtu grožiu, fizinėmis savybėmis bekompromisiškai tinkanti Violetos vaidmeniui. Tačiau, tiesą sakant, A. Grigorian bene labiau tinka tam moderniam Violetos personažui futuristinėje aplinkoje, kokį ir sumanė statytojai, nei ypač trapiam XIX a. kurtizanės paveikslui tradicinėje aplinkoje, kokį regime A. Zeffirellio pastatyme su Teresa Stratas ar M. Domingo versijoje su Renee Fleming.
Iš aktorinių darbų pirmiausia išskirčiau Asmik Grigorian sukurtą ponios Lovet vaidmenį ir Rafailo Karpio suvaidintą Tobį. Šiedu dainininkai laisviausiai iš visų jautėsi scenoje, bene geriausiai išryškino žanro stilistiką dainavimo, kalbos, vaidybos požiūriu. Prisiminus, kaip A. Grigorian neseniai atliko Violetos vaidmenį naujojoje LNOBT „Traviatoje“, galima teigti, kad šiuo metu dainininkė yra itin geros profesinės formos.
Tačiau grįžkime prie iškilmingo pirmojo 50-mečiui skirto koncerto Kongresų rūmuose balandžio 25 dieną. Jame buvo atlikti du sudėtingi, reikšmingi kūriniai: pirmoje dalyje – Johanneso Brahmso kantata „Rinaldas“ tenorui, chorui ir simfoniniam orkestrui, op. 50, o antroje – Edwardo Elgaro odė „Muzikos kūrėjai“ mecosopranui, chorui ir orkestrui, op. 69. Atlikėjai – berniukų ir jaunuolių choras „Ąžuoliukas“, Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras (meno vadovas ir vyr. dirigentas Gintaras Rinkevičius), solistai – Algirdas Janutas ir Asmik Grigorian. Dirigavo V. Miškinis. Tai buvo įsimintinas įvykis. Visi atlikėjai dainavo, griežė aukščiausiu profesiniu lygiu, išraiškingai, įtaigiai. Jautėsi, jog tai – tikra meno šventė. (...) Nuostabiai gražiai ir prasmingai skambėjo A. Januto ir A. Grigorian balsai. Pagirtinas buvo ir idealus choro, orkestro ir solistų garsinis-dinaminis balansas. Net didžiausios įtampos epizoduose, kulminacijose, kai choras ir orkestras dainavo ir griežė maksimaliai garsiai, puikiai galima buvo girdėti ypač gražaus tembro tenoro balsą bei vokiškai kokybiškai dainuojamą tekstą ar užburiantį, išraiškingą A. Grigorian balsą. Tai buvo aukščiausio lygio muzikos atlikimas.