Vaidas Vyšniauskas (užsieny žinomas Kristian Benedikt vardu) yra kelių respublikinių konkursų laureatas ir tarptautinį pripažinimą turintis tenoras. Dar būdamas studentas debiutavo Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre: 1994 m. 03 26 atliko Gastono vaidmenį Dž.Verdžio operoje "Traviata".
1983-1989 Vaidas Vyšniauskas dainavo vaikų ir jaunuolių chore "Ąžuoliukas" ir mokėsi prie šio kolektyvo esančioje muzikos mokykloje. Čia įgijo pirmuosius muzikinius bei dainavimo įgūdžius.
1990-1997 dainininkas studijas tęsė Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje pas žymųjį Lietuvos tenorą profesorių Virgilijų Noreiką. 1995 igijo bakalauro, o 1997 - magistro diplomus.
Specializuodamasis įvairių žanrų tenoro vaidmenyse solistas sukūrė eilę vaidmenų tiek operose, tiek operetėse, tiek miuzikle. Tai Kasijus "Otele", Barinkajus "Čigonų barone", Tonis "Vestsaido istorijoje", Alfredas "Traviatoje", Kastytis "Jūratėje ir Kastytyje" ir kitus.
Nuo pat savo kūrybinės karjeros pradžios solistas pasižymėjo artistiškumu ir muzikiniu lankstumu.
Nuo 1994 daininkas sėkmingai koncertuoja Lietuvoje ir už jos ribų.
1997 koncertavo JAV ir Kanadoje: Čikagoje, Los Angeles, Klyvlende, Detroite, Toronte, Montrealy, Sankt-Peterburge ir kt.
1997 Sankt-Peterburgo Mažajam teatre debiutavo Lenskio vaidmenyje P.I.Čaikovskio operoje "Eugenijus Oneginas".
2001-2005 tobulinosi pas įvairius pedagogus užsienyje.
2001 koncertavo su Violeta Urmanavičiūte (Urmana) Niujorke ir Vašingtone .
2002 su maestro M.Viotti, P.Domingu ir V.Urmana Miunchene dalyvavo įrašant A.Ponchielli operą "La Gioconda" (įdainavo Isepo partiją).
Tais pačiais metais Rygoje (Latvija) dalyvavo originaliame A.Lediajevo projekte - miuziklo "Erškėčių krūmas" pastatyme (atliko Dievo ariją).
2005 perklauos metu padainavęs maestro V.Gergijevui, buvo pakviestas į operos "Karmen" pastatymą Marinskio teatre (Sank-Peterburgas, Rusija), kur atliko Choze vaidmenį.
2005 su kolegomis Audriu Rubežiumi ir Kęstučiu Alčiauskiu Vaidas Vyšniauskas subūrė trijų tenorų kolektyvą "Tiesiog 3". Yra populiarūs ir laukiami įvairiuose muzikiniuose renginiuose.
2006 solistas debiutavo Estijos nacionalinėje operoje (Talinas) atlikdamas Kanijo vaidmenį "Pajacuose". Nuo tada solistas neatsiejamas nuo Estijos kultūrinio gyvenimo.
2007-2008 dainininkas debiutavo eilėje pagrindinių vaidmenų. Tai Hofmanas (Ž.Ofenbacho „Hofmano istorijos"), Kavaradosi (Dž.Pučinio „Toska"), Hercogas bei Manriko (Dž.Verdžio „Rigoletas" bei „Trubadūras"), kuriuos ir toliau sėkmingai dainuoja Tartu Vanemuines operos teatre.
2008 puikiai pasirodė LTV projekte „Triumfo arka", pelnydamas televizijos žiūrovų simpatijas bei deramai užsitarnaudamas populiarumą Lietuvoje.
Pastaruoju metu Vaidas Vyšniauskas koncertuoja Pabaltijo šalių koncertų salėse ir vaidina įvairiuose operos muzikiniuose teatruose.
Kastyčio barkarolė iš operos „Jūratė ir Kastytis“
“Aš šią naktį…” (žodžiai B.Buivydaitės)
Opera Jūratė ir Kąstytis (Kąstytis)
“Oi, laukiau laukiau”, harm. lietuvių l. daina
“Tūkstantis žingsnelių”, harm. lietuvių l. daina
“Ei, sudiev sudiev…” (Ты прости, просчай! - rusų tekstas A.Kalcovo)
Harm. lietuvių l. daina “Trys dienas, trys nakcis…”
Opera “Dalia”, Skudučio baladė
Opera “Dalia”, Jurgelio ir Dalios duetas
Harm. lietuvių l. daina “Treji gaideliai giedojo”
“Stok ant akmenėlio” – tenoro ir baritono duetas
“Treji gaideliai giedojo” – tenoro ir baritono duetas
“Rugiagėlės” (žodžiai Kazio Binkio)
“Aguonėlės” (žodžiai Kazio Binkio)
“Aš svajojau svajonėlę” (žodžiai P.Būdvyžio)
“Visur tyla” (žodžiai Liudo Giros)
“Trumpi sapnai”
“Kur giria žaliuoja…” – soprano ir tenoro duetas
Harm. lietuvių l. daina “Kur tas šaltinėlis”
“Vai gražu” (žodžiai Fausto Kiršos)
“Aš viską užmiršau…” (žodžiai Algimanto Baltakio)
Harmonizuota lietuvių liaudies daina „Trys dienos, trys naktys“
Opera “Gražina”, Vaidilos daina
“Leidžias vakaras” (žodžiai Martyno Vainilaičio)
“Žibuoklės” (žodžiai Kazio Binkio)
Harm. lietuvių l. daina “Vai ir prijojo”
Opera “Vaiva”, Naglio arijozo
Harm. lietuvių l. daina “Kad aš ėjau ulytėlėm”
Harm. lietuvių l. daina “Piovė lankoj šieną…”
Harmonizuota lietuvių liaudies daina „Oi nėra niekur“
Harm. lietuvių l. daina “Oi nėra niekur”
“Bernužėli nes’voliok”
“Eglė žalčių karalienė”, Žilvino arija
“Švelnumas”
“Kur bakūžė samanota” (žodžiai Prano Vaičaičio)
Harm. lietuvių l. daina “Šią naktelę”
Harm. lietuvių l. daina “Ant marių krantelių”
Harm. lietuvių l. daina “Vai nekukuok”
“Ilgesys” (žodžiai Bernardo Brazdžionio)
Harm. lietuvių l. daina “Koks ten lengvas poilsėlis”
“Daina apie Nemunėlį” (žodžiai Prano Vaičaičio)
“Ne margi sakalėliai” (žodžiai Liudo Giros)
“Oi berneli vientury” – soprano ir tenoro duetas
Harm. lietuvių l. daina “Aš paukštelis skrajūnėlis”
“Mišios C-dur”, tenoro solo
7 Kristaus Žodžiai”, tenoro solo / “Seven Words of Christ”
“Messiah”, tenoro rečitatyvas ir arija Nr.2; 3. (Comfort ye… Ev’ry valley)
“Samson”, Samsono arija Nr.13 (Total eclipse)
“Judas Maccabeus”, Izraelito rečitatyvas ir arija
“Mažosios Iškilmingosios Mišios”, tenoro solo (Domine Deus)
“Stabat Mater”, tenoro solo (Cujus Animam)
“Messa di Ravenna”, I Tenoro solo
“O mira nox”, Kalėdinė giesmė
“Liebster, Herr Jesu”
“Crucifix” tenoro ir baritono (boso) duetas
“Panis Angelicus” op. 12
“Pieta, Signore”
West side story (Tony)
“Carmen” (Chosė) / (Jose)
Lucia di Lammermour (Arturo)
L`elisir d`amore (Nemorino)
„Andrė Šenjė“
Žydė / La Juive (Eleazar)
Paganini (Pimpinelli)
„I Pagliacci“ (Canio)
La clemenza di Tito (Tito)
Don Giovanni (Don Ottavio)
„Les contes d’Hoffmann“ (Natanael)
Les contes D´Hoffmann (Spalanzani)
Les contes D´Hoffmann (Hoffmann)
La Gioconda (Isepo)
“Tosca” (Cavaradossi)
Madam Butterfly (Goro)
Čigonų baronas / Der Zingeunerbaron (Barinkay)
Čigonų baronas / Der Zingeunerbaron (Ottokar)
Wiener Blut (Graf Cedlau)
Edipus Rex (Edipus Rex)
“Taravos Anikė” (Simonas Dachas)
„La Traviata“ (Alfredo)
“Rigoletto” (Duca)
„Il Trovatore“ (Manrico)
Otello (Casio)
Macbeth (Malkolm)
Don Carlo (Un Araldo, Lerma)
„La Traviata“ (Gastone)
“Ich liebe dich” (Myliu tave)
“Am sonntag Morgen” (Sekmadienio rytas)
“Я здесь, Инезилья“
“Zufriedenheit”
“Daugavina”
“Erinnerung”
“Elegija” (balsui, smuikui, violončelei ir fortepijonui)
“Znasz-li ten kraj”
“Abendempfindung” (Vakaro nuojauta)
“Sehnusucht nach dem Fruhling”
“An Chloe”
“Весенние воды”
“Serenada” iš vokalinio ciklo “Gulbės giesmė”
“Rylininkas”
iš v/c “Gražioji malūnininkė” Das Wandern
Iš v/c “Gražioji malūnininkė” Ungedult
Iš v/c “Gražioji malūnininkė” Trockne Blumen
Iš v/c “Gražioji malūnininkė” Der Muller und der Bach
“Im wunder schonen Monat Mai” (Tada, geguži, nuostabus) iš v/c “Poeto meilė”
“Aus meinen Tranen spriessen”, (Vai daug žiedų priaugo) iš v/c “Poeto meilė”
„Rytas“ / Morgen
“Rycz burzo!…”
„Lakštingala“
“Снова, как прежде один” Op.73 Nr.6
“День ли царит”
“Fenesta che lucivie”
“O sole mio”
“Io te vurria vasa”
„Core’ngrato“ (neapolietiška daina)
„Torna a Surriento“ (neapolietiška daina)
“Funiculi, funicula”
„Dicitincello vue“ (Pasakykite, merginos)
“Musica proibita”
“Marechiare”
“West side story”, Tony daina “Marija”
“West side story”, Marijos ir Tony balkono duetas “Tonight”
“Šypsenų Šalis”, Fredžio daina “Dein ist mein ganzes Herz!”
“Paganini”, Paganini įžanginė daina “Miela Italija!”
“Paganini”, Pimpinelio ir Belos duetas I v.
“Paganini”, Pimpinelio ir Belos duetas IIv.
“Paganini”, Pimpinelio ir Belos duetas IIIv.
“Čigonų baronas”, Barinkajaus kupletai Iv.
“Čigonų baronas”, Safi ir Barinkajaus duetas IIv.
“Čigonų baronas”, Safi ir Barinkajaus duetas IIIv.
“Vienos kraujas”, Grafo Cedlau daina Iv.
“Vienos kraujas”, Grafo ir Grafienės duetas IIv.
“Agnus Dei”
“Perlų žvejai”, Nadyro daina
“Karmen” Chozė arija
“Karmen” Chozė ir Mikaelos duetas
“Karmen”, Chozė ir Karmen finalinė scena
Arija –Per la gloria- iš operos “Griselda”
“Amaryllis” (madrigalas)
“Selve amiche”
“Alma del core”
“Sebben, crudele”
“Dolce amor bendato Dio”
“Intorno all’idol mio”
Federico rauda iš operos „Arlietė“
“Adriana Lekuvre”, Mauricijaus arija
“Arlietė”, Federiko rauda
“Meilės gėrimas”, Nemorino kavatina
“Meilės gėrimas”, Nemorino ir Adinos duetas
“Meilės gėrimas”, Nemorino ir Belkorės duetas
“Meilės gėrimas”, Nemorino ir Belkorės duetas
“Meilės gėrimas”, Nemorino romansas
“Lucia di Lammermour”, Artūro arijozo
“Caro mio ben”
“Andre Šenjė”, Šenjė improvizacija / Andrea Chenier
“Andre Šenjė”, Šenje arija iš IVv.
“Fedora”, Loriso arija
Pario arija iš operos “Paris ir Elena”
Orfėjaus arija iš operos “Orfėjus ir Euridikė”
“Žydė”, Eleazaro kavatina
“Žydė”, Eleazaro rečitatyvas ir arija
“Žydė”, Eleazaro ir Bronji duetas
“Kserksas”, Kserkso rečitatyvas ir arija (Ombra mai fu)
“Judas Maccabeus”, Izraelito ir Izraelietės duetas
“Negyvenama sala”, Džernando arija
“Pajacai”, Kanijo arijozo
“Il mio bel foco”, rečitatyvas ir arija
“Verteris”, Verterio arijozo
Arija iš operos “Il Girello”
“Baisus dvaras”, Stefano rečitatyvas ir arija
Ariadnos rauda iš operos “Ariadna”
Don Žuanas, “Don Giovanni”, Don Otavijaus arija
Don Žuanas, “Don Giovanni”, Don Anos ir Don Otavijaus duetas
“Visos jos tokios”, Ferando arija
“Daisi”, Malchazo arijozo (gruziniškai)
“Nina”
“Džiokonda”, Enco romansas
“Lietuviai”, Korado arija
“Lietuviai”, Korado ir Aldonos duetas
“Madam Baterflai”, Pinkertono ir Baterflai duetas
“Madam Baterflai”, Pinkertono arija
“Toska”, Kavaradossi II arija
“Manon Lesko”, De Grijė arijozo
“Turandot”, Kalafo arija I
“Turandot”, Kalafo arija II
“Gegužės naktis”, Levko daina
“Sevilijos kirpėjas”, Figaro ir Almavivos duetas
“Gia il sole dal Gange”
“Sento nel core”
“Son tutta duolo”
Edipas”, Edipo solo (non, non reperias)
Finalinė Germano arija iš operos „Pikų dama“
“Eugenijus Oneginas”, Lenskio arijozo
“Eugenijus Oneginas”, Lenskio arija
“Eugenijus Oneginas”, Lenskio ir Onegino duetas
“Pikų dama”, Germano arijozo
“Pikų dama”, Germano arija (B-dur)
“Minjon”, Vilhelmo romansas
Hercogo baladė iš operos „Rigoletas“
“Requiem”, tenoro solo (Ingemisco)
“Ernanis”, Ernanio rečitatyvas, arija ir kabaleta
“Trubadūras”, Manriko arija (IVv.)
“Makbetas”, Makdufo scena ir arija
“Traviata”, Brindisi – Alfredo ir Violetos duetas
“Traviata”, Alfredo rečitatyvas ir arija
“Traviata”, Alfredo ir Violetos finalinis duetas
“Rigoletas”, Hercogo baladė
“Rigoletas”, Džildos ir Hercogo duetas
“Rigoletas”, Džildos ir Hercogo duetas
“Luiza Miler”, Rodolfo rečitatyvas ir arija
“Simonas Bokanegra”, Gabrielio rečitatyvas ir arija
“Don Karlas”, Don Karlo ir Rodrigo duetas
“Likimo jėga”, Don Alvaro rečitatyvas ir arija
“Likimo jėga”, Don Alvaro ir Don Karlo duetas
“Otelas”, Otelo ir Dezdemonos duetas
“Skrajojantis olandas”, Vairininko daina
“Valkirija”, Zigmundo meilės daina
Kristian Benedikt (Otello) ir Sigutė Stonytė (Desdemona)
Raminta Vaicekauskaitė
G. Verdi REQUIEM su WORLD FESTIVAL CHOIR
Nacionalinės programos „Vilnius – Europos kultūros sostinė 2009“ dalis
GIUSEPPE VERDI (1813–1901) – REQUIEM (1874)
Atlieka:
LIETUVOS NACIONALINIS SIMFONINIS ORKESTRAS
Meno vadovas ir vyr. dirigentas Juozas Domarkas
KAUNO MIESTO SIMFONINIS ORKESTRAS
Meno vadovas ir vyr. dirigentas Modestas Pitrėnas
KAUNO VALSTYBINIS CHORAS
Meno vadovas ir vyr. dirigentas Petras Bingelis
WORLD FESTIVAL CHOIR
Meno vadovas Jan Jensen (Norvegija)
Solistai:
ASTA KRIKŠČIŪNAITĖ (sopranas)
INGEBJØRG KOSMO (mecosopranas, Norvegija)
VAIDAS VYŠNIAUSKAS (tenoras)
MAGNE FREMMERLID (bosas, Norvegija)
Dirigentas MODESTAS PITRĖNAS
MUSICA DIVINA / DIEVIŠKOJI MUZIKA
Koncertų ciklas "Musicus Magnus"
Gražiausios pasaulio operų arijos ir giesmės
Rasa Juzukonytė (sopranas), Nena Brzakovic (mecosopranas / Serbija), Vaidas Vyšniauskas (tenoras), Vilniaus savivaldybės choras “Jauna Muzika”, simfoninis orkestras.
Dirigentas: Vytautas Viržonis.
Vedėjas: Viktoras Gerulaitis
Kristian Benedikt is not only an expressive tenor, but also an actor, who credibly shows the way Cavaradossi changes from a flattering artist into a responsible person, when the crisis in society demands that of him.
V. Vyšniausko Chosė - dramatiškas, impulsyvus, kintančios charakteristikos. Pati įspūdingiausia, labiausiai sukrečianti buvo finalinė, „mėšlungiško“ Don Chosė ir Karmen dialogo ir Karmen mirties scena. Don Chosė čia - ir nevilties apimtas, nuolankiai maldaujantis įsimylėjėlis, ir impulsyvaus, nevaldomo šėlsmo apimtas karštakošis. Kai Chosė, neleisdamas Karmen eiti pas Eskamilją, ją nuduria ir pats išgyvena nenusakomą siaubą ir skausmą, ima šiurpas. Nepaprastai įtaigi ir paveiki, kvapą gniaužianti scena, kurios išėjęs iš teatro negali pamiršti.
Tai labai ekspresyvus spektaklis. I.Prudnikovaitė, Vaidas Vyšniauskas (Don Chozė), Liudas Norvaišas (Eskamiljas) ir visi kiti artistai įtikinamai perteikė aštrius ir prieštaringus jo personažų charakterius.
Vaido Vyšniausko vokalinėje partijoje ir kuriamo personažo linijoje lyriškumą stelbia dramatizmas, todėl turime kiek kitokį nei įprasta Don Chosė. Kartu tai sėkmingiausias, mano manymu, V. Vyšniausko vaidmuo iš Lietuvoje matytų.
„Eleazaras dalyvauja kone visose operos scenose bei ansambliuose; dideli solo epizodai II veiksme, IV v. arija. Vokalo požiūriu partija sunkiai priskirtina konkrečiam tenoro balso tipui, jos atlikimui reikia įvairių galimybių. Vaidas Vyšniauskas (užsienyje Kristian Benedikt) turi visas. Jo balsas vienodai gerai skamba visuose registruose (ir dažnai pasitaikančiose aukštojo registro viršūnėse) bei garso stiprumo skalėje. Specialių vaidybos pastangų nematyti - elgseną, mimiką, judesių pobūdį diktuoja situacija ir būsena, kurios turinys aiškiausiai išreiškiamas balso tembro, stiprumo, frazės artikuliavimo bei kitomis ypatybėmis.“
„... tenoras ryškiai sužibo Otelo vaidmeniu. Artistas labai temperamentingas, jo balsas - stiprus ir ištvermingas. Tikras tenoras di forza! Anksčiau lyriškesniuose vaidmenyse jo temperamentas retkarčiais peršokdavo personažo emocines ribas, bet Otelo vaidmeniui jo vokalinė ir dvasinė struktūra pritiko idealiai.“