Sonata Alšauskaitė muzikuoti pradėjo Nac. M. K. Čiurlionio menų mokykloje, kur ją mokė V. Lipniagovienė ir L. Jakniūnienė. Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje pianistė studijavo profesoriaus P. Geniušo fortepijono klasėje. Vėliau ji baigė aspirantūros studijas Lietuvos bei Hanoverio muzikos ir teatro akademijose. Šiuo metu pianistė dėsto LMTA, kur jau beveik 10 metų toliau sėkmingai bendradarbiauja kartu su prof. P. Geniušu ir bendrai dirba su jų fortepijono klasės studentais.
Sonata Alšauskaitė yra daugelio tarptautinių pianistų konkursų dalyvė, iš jų penkiuose ji laimėjo pirmąsias premijas. Tarp jų - Virtuosi per musica di pianoforte Usti nad Labem; Carl Czerny Prahoje; Konzerteum Atėnuose; N. Rubinstein Paryžiuje. Būdama 15 metų pianistė debiutavo tarptautinėje arenoje, atlikdama rečitalį Vienos Bösendorfer salėje. 2003 m. Sonata Alšauskaitė tapo tarptautinio M. K. Čiurlionio pianistų ir vargonininkų konkurso nugalėtoja. Pianistė skambino Maskvos S.Rachmaninovo, Barcelonos Palau de la Música Catalana ir kitose salėse Vokietijoje, Prancūzijoje, Italijoje, Rusijoje, Čilėje, Didžiojoje Britanijoje, Švedijoje, Čekijoje, Ispanijoje ir kitur. Tarp daugybės pianistės stažuočių ir meistriškumo kursų galima paminėti profesorius S. Babajan, V. Gornostajevą, J. Lowenthal, C. Elton, A. Babakhanian, P. Gililov bei kitus. Sonata Alšauskaitė taip pat yra Vilniaus Kristupo, Tomo Mano, Druskininkų Vasaros, Sugrįžimų bei kitų festivalių dalyvė, kelių fondų stipendijatė, tarp jų – tarptautinio Yamahos fondo stipendijos laimėtoja.
Sonata Alšauskaitė koncertavo su Prahos filharmonijos (dirig. T. Hanuš), Lietuvos kameriniu (dirig. S. Sondeckis), Mažosios Lietuvos orkestru (dirig. S. Domarkas, M. Pitrėnas). Lietuvos nacionaliniu simfoniniu (dirig. R. Šervenikas, J. Domarkas, J. Salwarowski), Lietuvos valstybiniu simfoniniu (dirig. G. Rinkevičius), šv. Kristoforo kameriniu (dirig. D. Katkus) bei kitais orkestrais.
Svarbi Sonatos Alšauskaitės koncertinės veiklos dalis – kamerinė muzika. Jos fortepijoninis duetas kartu su Agne Jurkūniene pelnė III-ią vietą konkurse „Roma International Piano Competition“. Atlikėja taip pat koncertuoja su įvairiais Lietuvos ir užsienio muzikais – P. Geniušu, I. Armonaite, J. Leitaite, R. Kalnėnaite, P. Jacunsku, R. Vilensky, B. Berthold, J. Punyte, G. Gelgotu, K. Kačionu bei kitais atlikėjais.
Elegija ir fantastinė tokata
Preliudai: f-moll, VL 197; d-moll, VL 294; G-dur, VL 338
"Jūra", mažų peizažų ciklas, VL 317
Fuga b-moll, VL 345
M.K.Čiurlionio eskizai
Patetinis koncertas dviem fortepijonams ir mušamiesiems Nr. 5
Sonata violončelei ir fortepijonui Nr.5 D-dur, op.102 Nr.2
Trio klarnetui (smuikui), violončelei ir fortepijonui a-moll, op.114
Sonata violončelei ir fortepijonui Nr.1 e-moll, op.38
Sonata smuikui ir fortepijonui A-dur
Fortepijoninis trio Nr.1 d-moll, op.49
Fortepijoninis trio a-moll, op.50
Cordoba, iš ciklo Cantos de Espana
Tokatos fortepijonui: fis-moll, BWV 910; d-moll, BWV 913
Prancūziška siuita Nr.5 G-dur, BWV 816
"Gerai temperuotas klavyras", I t.: C-dur, BWV 846; c-moll, BWV 847; d-moll, BWV 851; Es-dur, BWV 852; es-moll, BWV 853; e-moll, BWV 855; As-dur, BWV 862; a-moll, BWV 865; h-moll, BWV 869
"Gerai Temperuotas Klavyras", II t.: C-dur, BWV 870; Es-dur, BWV 876; fis-moll, BWV 883; h-moll, BWV 893
Sonata fortepijonui Nr.3 C-dur, op.2 Nr.3
Sonata Nr.8 c-moll, op.13 (“Patetinė”/ Pathetique)
Sonata Nr.9 E-dur, op.14 Nr.1
Sonata Nr.17 d-moll, op.31 Nr.2 (Tempest)
Sonata Nr.21 C-dur, op.53 (“Aurora” / Waldstein)
Sonata Nr.23 f-moll, op.57 (Appassionata)
Sonata Nr.28 A-dur, op.101
Klavierstücke op.119
Sonata fortepijonui Nr.2 b-moll, op.35
Baladė Nr.4 f-moll, op.52
Andante spianato et Grande polonaise brillante, op.22
Etiudai op.10: Nr.1, 2, 3, 4, 5, 8, 9, 10,12
Etiudai op.25: Nr. 4, 6, 8, 9,1 1, 12
Noktiurnas Es-dur, op.55 Nr.2
”Vaikų kampelis” / Children's Corner
Sonata c-moll, Hob16, Nr.20
Variacijos e-moll
Sonata h-moll
Vengriška rapsodija Nr.10 E-dur
“Nykštukų ratelis”, etiudas / Gnomenreigen
Koncertinis etiudas Des-dur
Sonata Nr.17 D-dur, K.576
Sonata Nr.7 B-dur, op.83
Tokata C-dur op.11
Etudes-tableaux op.39: Nr.5 es-moll; Nr.9 D-dur
Preliudai op.23, Nr.2 - 5
Une barque sur l'océan / "Valtele vandenynu", aranžuotė fortepijonui
Pavane pour une Infante defunte / "Pavana mirusiai Infantai"
Sonatos: E-dur, K.380; d-moll, K.9
Ekspromtai op.90, D.899 / Impromptu
Fantastinės pjesės op.12 / Fantasiestücke
Fantazija C-dur, op.17
Sentimentalus valsas f-moll, op.51/6
Koncertas fortepijonui ir orkestrui Nr.3 c-moll, op.37
Koncertas fortepijonui ir orkestrui Nr.8 C-dur, KV 246
Koncertas fortepijonui ir orkestrui Nr.20 d-moll, KV 466
Koncertas fortepijonui ir orkestrui Nr.2 c-moll, op.18
Koncertas fortepijonui ir orkestrui Nr.1 b-moll, op.23
"Dear Sonata, My sincere congradulation on your very fine performance. This was the best Schumann Fantasy I have heard in years. You seem to have on excellent teacher."
"Ypač jautriai ir subtiliai buvo perteikti bene viso kūrinio (S.Rachmaninovo II koncerto) ašimi esantys lyriniai epizodai, derėję su meistriškai atliktais virtuoziniais intarpais. Atsižvelgdama į įvairias ryškios ir išraiškingos fortepijoninės partijos detales, atskirus melodikos, harmonijos, ritmikos niuansus, S.Alšauskaitė sugebėjo pajausti ir brandžiai perteikti muzikinę medžiagą."
"Aufgefallen als einfühlsame Begleiterin war während des Konzertes bereits Sonata Alšauskaitė am Klavier. So war man auf ihr solistiches Können gespannt und man wurde wahrlich nicht enttäuscht. Sie interpretierte ausgesprochen intelligent den ersten Satz der Beethoven – Klaviersonate op. 31 Nr.2, d-Moll und verlieh diesem dämonischen Satz Leidenschaft, Mystik und Dramatik. Ein sehr anspruchsvolles Stück war auch die "Etude Tableaux, op. 39" es-Moll, von Sergei Rachmaninow, der sie pompösen und überschwenglichen Glanz verlieh. Am Ende des Konzertes spielte sie noch die "Toccata op. 11", d-Moll von Sergei Prokofiew. Sie gilt als ausgesprochen schwierig, schien aber für die jubge Pianistin kleinerler Schwierigkeiten zu besitzen. Brilliant wie virtuos gelang ihr die Interpretation."
Šiai pianistei būdinga poetinės sampratos ir valingumo, veržlumo ir lyrikos, disciplinos ir fantazijos darna. Todėl ir jos interpretacijos linkusios išsidriekti lyg ir tradiciškai, tačiau be įprastų štampų - jose visada išgirsi dvasios ir vaizduotės polėkio sunokintų jaunatviškų atradimų.
Pirmame koncerte (liepos 10 d.) pasirodžiusios pianistė Sonata Alšauskaitė, dainininkė Natalija Katilienė su pianiste Egle Perkumaite ir smuikininkė Ingrida Armonaitė pristatė tris negausias, tačiau vidine erdve dideles ir techniškas programomas: J.S. Bacho preliudą ir fugą C-dur (GTK I tomas), J. Brahmso Pjesę fortepijonui, op. 119;R. Strausso Šešias dainas pagal C. Brentano eilėraščius, op. 68; C. Francko Sonatą smuikui ir fortepijonui A-dur. Intymi, klausymo intencijoms visokeriopai atvira Nidos evangelikų liuteronų bažnyčia, kurios akustika neleidžia nuslėpti jokio formalumo, interpretacinio abejingumo, padėjo atlikėjoms išsyk užmegzti visavertį kontaktą su publika. Ypač jos palankumu buvo apdovanotas tik šiame festivalyje gimęs I. Armonaitės ir S. Alšauskaitės duetas, gaivališku vėjo gūsiu, emocinės raiškos įvairiaspalviškumu apgaubęs atliekamą Sonatą, suskambėjusią jaunatviškai veržliai, bet kartu ir susimąstant.