Sergejus Okruško gerai žinomas Lietuvoje pianistas ir klavesinininkas, patyręs įvairių stilių - tiek baroko, tiek šiuolaikinės, muzikos interpretatorius. 1980 m. baigęs Lietuvos muzikos ir teatro akademiją (prof. M. Azizbekovos fortepijono klasę), jis studijavo Maskvos P. Čaikovskio konservatorijoje (prof. V. Meržanovo klasėje. Nuo 1974 koncertuoja kaip solistas ir kamerinių ansamblių narys, dažnai groja Lietuvoje, gastroliavo Maskvoje, Sankt Peterburge, Odesoje, ir kituose Armėnijos, Rusijos, Ukrainos didžiuosiuose miestuose. 1993 su pasisekimu koncertavo Vokietijoje ir JAV.
1978 Sergejus Okruško pelnė IV M. K. Čiurlionio pianistų ir vargonininkų konkurso laureato vardą, 1993 dalyvavo Tarptautinės Rytų ir Vakarų menininkų perklausos finale (East and West Artists International Auditions for a New York Debut) Niujorke, JAV.
Pianisto repertuare H. Purcello siuitos, J. S. Bacho "Gerai temperuotas klavyras", L. van Beethoveno sonatos, F. Chopin'o, R. Schumanno, S. Rachmaninovo, S. Prokofjevo, D. Šostakovičiaus kūriniai, daug šiuolaikinių užsienio kompozitorių muzikos, tarp jų G. Ligeti, L. Berio, O. Messiaeno, J. Cage'o opusai. Sergejus Okruško taip pat aktyvus lietuvių kompozitorių kūrybos propaguotojas, dažnai pirmasis naujų kūrinių atlikėjas, kasmet parengiantis po keletą premjerų.
Ypatingą dėmesį Sergejus Okruško savo kūryboje skiria įvairių epochų ir stilių kamerinei muzikai. Jo repertuare W. A. Mozarto ir R. Schumanno trio, J. Brahmso ir H. Wolfo dainos, L. van Beethoveno ir S. Prokofjevo smuiko sonatos. Pianistas bendradarbiauja su solistais bei instrumentininkais, kameriniais ansambliais, orkestrais, tarp jų su dainininke Regina Maciūte, klarnetininku Algirdu Budriu, perkusininku Pavelu Giunteriu, marimbininke Linda Maxey (JAV), dainininku A. Mizrahi (JAV), violončelininku M. Drobinskiu (Prancūzija), "Sostinės trio", "Čiurlionio kvartetu", Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru, Lietuvos bei Šv. Kristoforo kameriniais orkestrais. Nuo 2000 jis yra kamerinio ansamblio "Vilniaus arsenalas" narys.
Pianistas dažnai kviečiamas dalyvauti įvairiuose muzikos renginiuose Lietuvoje. Jis grojo šiuolaikinės muzikos festivaliuose "Gaida" (1997, 2000, 2002), "Versija 2-7" (1994), T. Manno festivalyje (1998, 1999, 2000, 2002), Šv. Kristoforo vasaros festivalyje (1998), naujosios muzikos festivaliuose "Marių klavyrai" (1995), "Balsas" (1998), III Tarptautiniame būgnų ir perkusijos festivalyje (2000), Žydų muzikos festivalyje "Shalom" (1995) ir kt.
Nuo 1983 Sergejus Okruško dėsto LMTA fortepijono katedroje, yra jos profesorius.
„Aš per naktį”, balsui ir fortepijonui
Vandens lelija, balsui ir fortepijonui
Koncertas fortepijonui ir orkestrui / Concerto per piano e orchestra
Trys koncertiniai etiudai / Three concert studies
Elegija ir fantastinė tokata / Elegy and Fantastic Toccata
Trio fortepijonui, klarnetui ir smuikui / Trio for piano, clarinet and violin
"Legenda apie Čiurlionį" (II) / Legend abaut Ciurlionis no.2
"Legenda apie Čiurlionį" (III) / Legend abaut Ciurlionis no.3
"Sekmadienio muzika" 2-ms fortepijonams, 4-ms pianistams / Sonntagsmusik (Sunday Music) for two pianos and four pianists
"Vizija" / Vision
Polifoninė siuita / Polyphonic Suite
Maža siuita / Small Suite
13 pjesių / Pieces for piano
"Trys gėlytės" / Three Small Flowers, for piano
Lare klarnetui ir fortepijonui
„Tamsoje prasiskleidė gėlė” sopranui ir fortepijonui
Pastoralė / Pastoral
Kompozicija Nr. 2 / Composition Nr. 2
Spiritus Astri smuikui ir dviems fortepijonams / for violin and two pianos
"Vizija" / Vision
"Peizažas"/ Landscape
Pjesės / Pieces
Sonata Nr. 2 "Natūrali muzika"/ Sonata No. 2 Natural music
Sonata / Sonata
Gintarėliai
Vokalinis ciklas „Žydintis aidas”
Opus Servus fortepijonui ir didžiajam būgnui / for piano and bass drum
Opus Magnus klavesinui / for harpsichord
Sonata smuikui ir fortepijonui / Sonata for violin and piano
Vokalinis ciklas „Raudonos uogos”
Sonata klarnetui ir fortepijonui / Sonata for clarinet and piano
"Akustinė bedugnė" violončelei ir fortepijonui / The Acoustic Abyss for cello and piano
Sonata violončelei ir fortepijonui / Sonata for cello and piano
"Skirtingi kampai", smuikui ir fortepijonui
"Šėšėliai" , violončelei, trombonui ir preparuotam fortepijonui
"Suskilęs laikas", fleitai, altui ir fortepijonui
"Paukščių takas" fortepijonui solo
"Vilties aitvaras" fortepijonui solo
"Vasaros nakties sodai" fortepijonui solo
Koncertas fortepijonui ir kameriniam orkestrui
Anabasis altui ir fortepijonui / for viola and piano
M. K. Čiurlionio eskizai fortepijonui solo (versija fortepijonui su mušamaisiais) / M.K. Čiurlionis’ Sketches for piano solo (version for piano and percussion)
Du eskizai / Two Sketches
Sonata Breve
"Mėnesienos atspindžiai" / The Moonlight’s Reflections
Trys R. Skučaitės eilėraščiai, balsui ir fortepijonui
Kaip žaidžia vaikai, balsui ir fortepijonui
Koncertai klavyrui ir orkestrui: A-dur, BWV 1055; f-moll, BWV 1057; d-moll, BWV 1059 / Concertos for harpsichord and orchestra: in A major; in F minor; in D minor
Chromatinė fantazija ir fuga d-moll, BWV 903 / Chromatic fantasia and fugue in D minor
Gerai temperuotas klavyras, BWV 846-893 / Das wohltemperierte Klavier
Fantazija c-moll, BWV 919 / Fantasia in C minor
Prancūziškoji siuita h-moll, BWV 814 / French Suite in B minor
Prancūziškoji siuita c-moll, BWV 813 / French Suite In C minor
Tokata e-moll, BWV 830 / Toccata in E minor
Kvintetas fortepijonui ir styginių kvartetui / Piano Quintet
Sonatos: f-moll, op. 2 Nr. 1; c-moll, op. 13 Nr. 8; E-dur, op. 14 Nr. 9; Es-dur, op. 27 Nr. 13; cis-moll,op. 27 Nr. 14; d-moll, op. 31 Nr. 17; E-dur, op. 109 Nr. 30; c-moll, op. 111 N
Andante F-dur (Andante favori)
Kamerinis koncertas fortepijonui, smuikui ir 13 pučiamųjų / Kammerkonzert für klavier, geige und 13 blässers (1923-1925)
Sonata h-moll, op. 1 / Sonata B minor op.1 (1908)
Sonatos altui (klarnetui) ir fortepijonui, op. 120: f-moll, Nr. 1; Es-dur, Nr. 2 / Sonatas for viola (clarinet) and piano op. 120: in F minor, no.1; in E flat major, no. 2
Trio altui, violončelei ir fortepijonui a-moll, op. 114
Amores preparuotam fortepijonui ir mušamųjų trio / for prepared piano and percussions trio (1943)
"Metų laikai", op.37b / Vremena goda / Les Saisons, op.37b
Koncertas fortepijonui ir orkestrui b-moll, op. 23 Nr. 1 / Piano Concerto in B flat minor, op. 23 no.1
Baladės: g-moll, op.23 Nr. 1; f-moll, op. 52 Nr. 4 / Ballades: in G minor, op.23; in F minor, op.52;
Etiudai: op. 10 Nr. 1-12; op. 25 Nr. 1-12 / Etudes: op.10 nos.1-12; op. 25 nos.1-12;
Fantazija-ekspromtas cis-moll, op. 66 / Fantaisie-Impromptu in C-sharp minor, op.66;
Noktiurnai: Fis-dur, op.15 Nr. 2; cis-moll, op.27 Nr.1; c-moll, op. 48 Nr. 1; e-moll, op. 72 Nr. 1 / Nocturnes: in F-sharp major, op.15 no.2; C-sharp minor, op.27 no.1; in C minor op.48 no.1; in E minor op.72 no.1;
Preliudai, op. 28 / Preludes, op.28
Sonata b-moll, op. 35 / Sonata in B-flat minor, op.35
"Džiaugsmo sala "/ L'isle joyeuse
Preliudai, I knyga / Préludes, livre I (Book I): 1. Danseuses de Delphes; 2. Voiles; 6. Des pas sur la neige; 8. La fille aux cheveux de lin; 9. La serénade interrompue; 10. La Cathédrale engloutie; 11
Preliudai, II knyga / Préludes, livre II (Book II): 1. Brouillards; 2. Bruyeres;
Koncertinė pjesė altui ir fortepijonui / Koncertstück for viola and piano (1906)
Sonata fortepijonui h-moll, op. 6 / Piano sonata in b minor, op.6 (1918)
Sonata altui (smuikui) ir fortepijonui d-moll / Sonata for viola (violin) and piano in D minor (1825-1828)
Sonata klarnetui ir fortepijonui / Sonata for clarinet and piano (1939)
Ludus tonalis
Sonata A-dur / Sonata in A major
Three page sonata fortepijonui ir varpeliams / for piano and bells (1905)
Koncertas poema altui ir fortepijonui, op. 13
Etiudai fortepijonui, I knyga / Etudes pour piano, livre I: 1. Désordre; 2. Cordes vides; 3. Touches bloquées; 4. Fanfares; 5. Arc-en-ciel; 6. Automne a Varsovie;
Sonata h-moll / Sonate in B minor (1852-1853)
"Mefisto valsas" / Mephisto Waltzer (1859-1860)
Vengrų rapsodija Nr. 12 / Hungarian Rhapsodie No.12
"Dvidešimt žvilgsnių į kūdikėlį Jėzų" (ištraukos) / Vingt Regards sur l' Enfant-Jésus (excerpts): No.5. Regard du Fils sur le Fils; No.6. Par Lui tout a’eté fait;
Sonata altui ir f-nui Nr.1, op.240 / Sonata for viola and piano No.1, op.240
Fortepijoninis kvartetas g-moll, K.478 / Piano Quartet in G minor
Sonata a-moll, K.310 / Sonata in A minor
Fantazija c-moll, K.475 / Fantasia in C minor
Sonata B-dur, K.333 / Sonata in B flat major
Trio Es-dur, K. 498 / Trio in E-flat major
Koncertas fortepijonui ir orkestrui F-dur, K.413 / Piano Concerto in F major
Sonata klarnetui ir fortepijonui / Sonata for clarinet and piano (1962)
Navaždenije, op.4 Nr. 4 (iš “Keturios pjesės” op.4) / Navazhdenije (Sugestion diabolique), op.4 no.4 (from Four Pieces, op.4)
Sonata a-moll, Nr. 3 / Sonata in A minor, no.3
Sonata B-dur, Nr. 7 / Sonata in B-flat major no.7
Siuitos klavyrui: G-dur Nr. 1; g-moll Nr. 2; G-dur Nr. 3; a-moll Nr. 4 / Suites: G major no.1; G minor no.2; in G major no.3; in A minor no. 4
Barkarolė g-moll, op. 10 Nr. 3 / Barcarolle in G minor, op.10 no.3 (from Morceaux de salon, op.10)
Etiudai-paveikslėliai / "Etudes-tableaux", op.33
"Morceaux de fantaisie", op.3: Nr.1 "Elegija" / "Elégie"; Nr. 4 "Polišinel" / "Polichinele"
Preliudai: cis-moll, op. 3 Nr. 2; fis-moll, op. 23 Nr. 1; B-dur, op. 23 Nr. 2; b-moll, op. 32 Nr 2; Des-dur, op. 32 Nr. 13 / Preludes: C-sharp minor, op. 3 no.2; F-sharp minor, op.23 no.1; B-flat major, op. 23
Sonata b-moll, Nr. 2 op. 36 (1931)
Variacijos A. Koreli tema, op. 42 / Variations on a Theme of Corelli, op.42 (1931)
"Atspindžiai" / Miroirs (1905)
Pavane pour une infante défunte (1899)
Sonata klarnetui ir fortepijonui Es-dur, op.167 / Sonata for clarinet and piano E-flat major, op.167
Sonata smuikui, klavesinui ir styginių orkestrui Nr. 1
Fortepijoninis kvintetas / Piano Quintett (1989)
„Tu mano ramybė”, balsui ir fortepijonui
Barkarolė, balsui ir fortepijonui
Tokata C-dur, op. 7 / Toccata in C major
Trys pjesės fortepijonui ir klarnetui, op. 73 / Three Pieces for piano and clarinet
Blumenstück, op.19
Fünf Allbumblätter, op. 99
Drei Stücklein, op.99
Novellette F-dur, op.21 no.1
Variacijos Klaros Vik tema (iš "Didžiosios sonatos" f-moll op.14) / Variations on a Theme of Clara Wieck (from Grande sonata F minor, op.14)
24 preliudai, op.34 / 24 Preludes, op.34 (1932-1933)
"Petruška" (ištraukos iš baleto ) / Petrushka (Pétrouchka) (excerpts from balet): "Rusų šokis" / Danse Russe; "Pas Petrušką" / Chez Petrouchka; "Užgavėnės" / La semaine grasse
"Metopai", op.29 (1."Sirenų sala" 2."Kalipsė"; 3. "Nausikaja") / Metopy, op.29 (1.Wyspa syren; 2.Kalipso; 3.Nauzykaa) / Metopes, op.29 (1.Isle of the Sirens; 2.Calypso; 3. Nausicaa)
L.van Beethoven Andante favori F-dur
F.Chopin Sonata b-moll, op. 35
Pertrauka
C. Debussy Preliudai: La serénade interrompue; La Cathédrale engloutie; La dance de Puck.
G. Ligeti Etiudai fortepijonui, I knyga: 1. Désordre; 2. Cordes vides; 3. Touches bloquées; 4. Fanfares; 5. Arc-en-ciel; 6. Automne a Varsovie;
D.Shostakovich 24 preliudai, op.34
Pertrauka
A.Berg Sonata h-moll, op. 1
I.Stravinsky "Petruška" (ištraukos iš baleto ): "Rusų šokis", "Pas Petrušką", "Užgavėnės"
L.van Beethoven Sonata E-dur, op. 109 Nr. 30
Pertrauka
F.Schubert Two Impromtus: op.90 Nr. 3, Ges-dur, op.90 Nr. 2, Es-dur
R.Schumann Blumenstück, op.19
S.Rachmaninov Barkarolė g-moll, op. 10 Nr. 3
Etiudas-paveikslėlis op.39 Nr. 5, es-moll
Preliudai: op. 32 Nr 7 F-dur; op. 32 Nr 12 gis-moll, op. 32 Nr. 13 Des-dur
J.S.Bach Fantazija c-moll, BWV 906
Bach-Busoni Choralinis Preliudas ”Ich ruf zu Dir, Herr Jesu Christ”
J.S.Bach Preliudas iš Siuitos E-dur, BWV 1006a
L.van Beethoven Sonata op. 27 Nr.2 icis-moll
Pertrauka
F.Chopin Fantazija-ekspromtas cis-moll, op. 66
F.Liszt Vengrų rapsodija Nr. 12
C.Debussy Preliudai, I knyga : 1. Danseuses de Delphes, 6. Des pas sur la neige
"Džiaugsmo sala "
Pianistas profesorius Sergejus Okruško yra įrašęs XVII a., XX a. muzikos, o ką tik pasirodė XIX a. pradžios kūrinių kompaktinė plokštelė. (...) Kodėl dabar pianistas ėmėsi kasdienėse garsų ūkanose tvyrančių Franzo Schuberto impromtų (įrašyta LMTA, garso režisierius Vilius Stasys Kondrotas. Išleido Lietuvos muzikos atlikėjų informacijos centras), arba kitaip - kodėl šis įrašas, netikėta, suskamba aktualiai? (...) Kiap byloja leidinio dizainas, kuriam panaudotos senovinės žmonių fotografijos ir jų fragmentai - šios muzikos klausytis reikia tarsi vartant šeimos albumus, jaukiai susisupus pledu prie gyvos ugnies židinio.
Tokius paprastus jausmus perteikia ir muzikos interpretacija. Ją patyrinėti juoba įdomiau, kai šį pianistą ne kartą esu girdėjusi XX a. muzikos festivaliuose, patyrusi jo stabilumą, tvirtą atramą atliekant klavišinio instrumento partijas ansambliuose. (...) S. Okruško jausena kuklesnė. Jaukumo koncepcija pirmiausia perteikiama tam tikra dramaturgine linija. Kūrinių reprizose pianistas renkasi ne įprastas garsiąsias kulminacijas, o nusiraminimą, taip kūrinius ir užbaigdamas. Džiaugsmingas, smagias ir lyrines emocijas pianistas šiame įraše linkęs mažinti, įkarščio negailėdamas trumpesnėse dramatiškose padalose.
Savotiškai pasitelkęs ir kitus dramaturgijos niuansus, pianistas detalizuoja lengvą, malonią "nuotraukų vartymo sceną". Interpretatorius tarsi suplėšo laiką, susmulkina jį lyg imdamas į rankas kiekvieną paveikslėlį. To pasiekiama paryškinant atskiras frazes, net motyvus, išgirstant kiekvieno struktūrą, niuansuojant tempus ir tt.
Kartu visa tai rodo XXI. a pianisto žvilgsnį. Minimalistiškai besikartojančios motyvų charakteristikos, padidėjęs dėmesys perkusiniam instrumento skambesiui, maksimalus artumo perteikimas - šie mūsų laikų muzikos bruožai taip pat girdimi S. Okruško skambinant impromtus.
"Akivaizdus šio pianisto polinkis į monumentalias ciklines programas liudija jo tam tikrą kūrybinį credo, atsidavimą aukštajam, intelektualiajam, jei norite, elitiniam pianizmui. (...) Pianisto interpretacijai būdingas racionalus ir konstruktyvus mąstymas, gebėjimas vienu metu aprėpti daug įvairių faktūros segmentų. Pianistas taikliai išryškino polifoninio audinio tekstūrą. Tam padėjo tobulai artikuliuotas garsas, skoningi dinaminiai niuansai. Tačiau vien grynojo pianizmo architektūra S. Okruško interpretacija neišsemiama. Imponavo stiprus emocinis veiksnys. P. Hindemitho muzikoje tarsi slypi didelis energijos užtaisas. Pianisto Sergejaus Okruško temperamentas šią garsinę energiją įprasmino kiekviename polifoniniame balse, kiekvienoje frazėje, kiekviename garse."
"Pianisto interpretacinis braižas – išskirtinis, jam būdingas konstruktyvumas, logiškas struktūrinis mąstymas, net savotiškas aštrumas, o kartu atlikėjas skverbiasi į grynojo pianizmo gelmes, subtilybes."
"S.Okruško – intelektualus, puikiai įvaldęs fortepijoninę techniką, turintis gerą skonį ir artisto temperamentą pianistas. (...) Svarus S.Okruško indėlis propaguojant naujausius Lietuvos kompozitorių kūrinius. Pianistas ne tik tiksliai juo interpretuoja, bet ir suteikia savo potekstę."
"Klausytis pianisto S.Okruško – visuomet didelis malonumas. Šis brandus ir įdomus muzikas dažnai koncertuoja su R.Maciūte. Ir tą vakarą nuskambėjęs F.Chopino Etiudas (op.10 Nr.3 E-dur), kurį pianistas paskyrė scenos partnerei R.Maciūtei, dar kartą patvirtino pianisto meistriškumą."
"Die Zuhörer waren von seinem Können, seiner Spielvirtuosität, von der Klangtiefe und –stärke, von den zarten, wohlgeformten Details begeistert."
"...pianistas ciklą pateikė kaip vientisą meno kūrinį: tiksliai vedė visas polifonines linijas, meistriškai jungė jas į darnią visumą, kruopščiai pateikė visus štrichus, nepriekaištingai artikuliavo muzikinį tekstą (...0. Energinga. Greita muzika kunkuliavo nuo didžiulės vidinės jėgos, o lėtos tėkmės epizodai žavėjo santūriu, detaliai apgalvotu ir perteiktu rafinuotu grožiu. Jokio atviro skaidrumo ar švelnios šilumos! Kontrastingos ciklo dalys, „geležinė ritmika“ aiškus dinaminis ir emocinis planas, minties koncentracija jungė atskirus polifoninius kūrinius vientisą darnią formą. Įtaigiu ir įdomiu „Ludus tonalis“ atlikimu Sergejus Okruško dar kartą įrodė esąs intelektualus, valingas ir temperamentingas menininkas, sugebantis suteikti džiaugsmo išrankiam klausytojui."
Pianist was admired by listeners for his skill, virtuosity, deepness and strenght of the sound, softly polished details.
Sergey Okrushko performed ”Three Concert Etudes” for piano by V.Barkauskas which can be distinquished for diversity of creative treatment, aspirations for disclosing all the posibilities of the instrument by both the author and the pianist.
Sergey Okrushko presented new musical works with futore, and futuristic lustre.