Lietuvos operos scena pastaraisiais metais pasipildė jaunais vokalo talentais, jau pripažintais tiek publikos, tiek specialistų. Viena tokių perspektyvių operos solisčių yra šiuo metu ypač aktyviai muzikos pasaulyje dalyvaujanti vokalistė Sandra Janušaitė.
Dainininkė, gimusi 1974 05 03 Kretingoje, nuo 2001 12 12 yra Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro solistė. 2004 Sandra Janušaitė išrinkta nominacijos „Metų operos viltis” laureate. Jaunoji operos atlikėja jau sėkmingai pasirodė Didžiojoje Britanijoje ir Italijoje. 2007 S. Janušaitė koncertavo su BBC Nacionaliniu simfoniniu orkestru.
Studijos:
1) Kelio į muzikos pasaulį pradžia buvo Kretingos vaikų muzikos mokykla, kurioje Sandra mokėsi chorinio dainavimo (V.Narvilaitės ir E.Karkienės klasės, 1989).
2) Muzikos studijas tęsė Klaipėdos Stasio Šimkaus aukštesniojoje muzikos mokykloje (Stasio Šimkaus konservatorija), - chorinį dirigavimą ir studijas muzikos mokytojo kvalifikacijai gauti (N.Domarkienės ir A.Purkienės klasės 1993).
3) Operinio dainavimo mokėsi Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje prof. Vlados Mikštaitės, J.Čiurilaitės, prof. Irenos Milkevičiūtės klasėse (2001).
Stažuotės:
1. Zalcburgo (Austrija) „Mozarteume” (stažavo prof. Lilian Sukis klasėje, 1999).
2. Gdansko Stanislawo Moniuszko muzikos akademijos meistriškumo kursai (Lenkija, prof. Renatta Scotto kl., 2000).
Vaidmenys:
Sandra Janušaitė per palyginti trumpą laiką yra sukūrusi rimtų operinių vaidmenų. Kritikai palankiai įvertino solistės parengtą Zentos vaidmenį R. Wagnerio operoje „Skrajojantis olandas", kuriame S. Janušaitės scenos partneris buvo žymusis Johannesas von Duisburgas. Šiandien solistės repertuare minėtini vaidmenys: Mikaela (G. Bizet „Karmen”), Dona Elvyra (W. A. Mozarto „Don Žuanas”), Liza (P. Čaikovskio „Pikų dama”), Leonora (G. Verdi „Likimo galia”), Rachelė (J. F. Halévy „Žydė”), Tatjana (P. Čaikovskio „Eugenijus Oneginas”), Čio-čio-san (G. Puccini „Madam Baterflai”) ir kt. 2006 S. Janušaitė buvo pakviesta atlikti Mimi partiją G. Puccini operoje „La Boheme” (dirigentas Gintaras Rinkevičius, režisierė Dalia Ibelhauptaitė, kostiumų dailininkas - Juozas Statkevičius) - tai svarbus pasiekimas solistės muzikiniame kelyje.
Opera Winter (Moteris)
Karmen (Mikaela) / Carmen (Micaela)
Meilės eliksyras (Adina) / L’elisir d’amore (Adina)
Žydė (Rachelė) / La Juive (Rachel)
Don Žuanas (Dona Elvyra) / Don Giovanni (Donna Elvira)
Vindzoro šmaikštuolės (Ponia Ford) / The Merry Wives of Windsor
Madam Baterflai (Madam Baterflai) / Madame Butterfly (Butterfly)
Bohema (Mimi) / La Boheme (Mimi)
Sesuo Andželika (Sesuo Andželika) / Suor Angelica (Angelica)
Pikų dama (Liza) / The Queen of Spades (Liza)
Eugenijus Oneginas (Tatjana) / Eugene Onegin
Likimo galia (Leonora) / La forza del destino
Aida (Žynė) / Aida (High Priestess)
Skrajojantis olandas (Zenta) / Der fliegende Hollander (Senta)
Valkirija (Zyglinda)
Johannes Brahms
„Vokiškasis Requiem“
LIETUVOS NACIONALINIS SIMFONINIS ORKESTRAS
Meno vadovas ir vyr. dirigentas Juozas Domarkas
KAUNO VALSTYBINIS CHORAS
Meno vadovas ir vyr. dirigentas Petras Bingelis
Solistai:
SANDRA JANUŠAITĖ (sopranas)
IGNAS MISIŪRA-TUMANOVAS (bosas)
Dirigentas
ROBERTAS ŠERVENIKAS
SEZONO PABAIGOS KONCERTAS
A. Honegger
Oratorija „Žana d’Ark ant laužo“
DONATA RINKEVIČIENĖ, Žana d’Ark
VLADAS BAGDONAS, brolis Dominykas
ASMIK GRIGORIAN, sopranas
SANDRA JANUŠAITĖ, sopranas
JOVITA VAŠKEVIČIŪTĖ, mecosopranas
RAFAILAS KARPIS, tenoras
VLADIMIRAS PRUDNIKOVAS, bosas
Kauno valstybinis choras (vad. PETRAS BINGELIS)
Choras „Liepaitės“ (vad. ARTŪRAS DAMBRAUSKAS)
Solistai atlieka dainuojamąsias ir kalbamąsias partijas
Dirigentas GINTARAS RINKEVIČIUS
Piotr Tchaikovsky
Fantazija orkestrui „Frančeska da Rimini“, op. 32
Piotr Tchaikovsky
Scena ir Germano arija iš operos „Pikų dama“
Giacomo Puccini
Kavaradosio ariozo, Toskos arija, Kavaradosio arija, Toskos ir Kavaradosio duetas iš iš operos „Toska“
Giacomo Puccini
Turandot arija, Mįslių scena, Kalafo arija iš operos „Turandot“
ALEKSANDR ANTONENKO, tenoras
SANDRA JANUŠAITĖ, sopranas
Dirigentas GINTARAS RINKEVIČIUS
Pirmasis ciklo „Diriguoja H. von Karajano tarptautinio konkurso laureatai“ koncertas
Gustav Mahler „Tūkstančio simfonija“ Nr. 8 Es-dur
Himnas „Veni creator spiritus“
Finalinė scena iš W. Goethe’s „Fausto“
Solistai: ASMIK GRIGORIAN, SANDRA JANUŠAITĖ, JOANA GEDMINTAITĖ, IEVA PRUDNIKOVAITĖ, JOVITA VAŠKEVIČIŪTĖ, DMYTRO POPOV, DAINIUS STUMBRAS, VLADIMIRAS PRUDNIKOVAS
Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro choras (vad. Česlovas Radžiūnas)
Kauno valstybinis choras (vad. Petras Bingelis)
Choras „Ąžuoliukas“ (vad. Vytautas Miškinis)
Choras „Liepaitės“ (vad. Artūras Dambrauskas)
Dirigentas GINTARAS RINKEVIČIUS
Šis spektaklis (Richardo Wagnerio opera "Skrajojantis olandas") pateikė malonią staigmeną: pagrindines partijas dainavę jauni solistai Sandra Janušaitė ir Gintaras Liaugminas sukūrė išties įspūdingus ir įsimenančius herojų paveikslus. (...) Solistė Zentos paveikslą kuria pasitelkusi ryškias spalvas, sodrius potėpius, didingas formas. Jos balso tembras ir jėga puikiai tiko Zentos ryžtingam pasišventimui ir ją užvaldžiusiai meilei išreikšti. Šiuos bruožus ryškino dainininkės naudojama turtinga tembrų paletė, dinaminiai kontrastai, drąsūs šuoliai. S. Janušaitė dainuoja ir vaidina jaunatviškai temperamentingai, tarsi genama nepaprastos energijos.(...) S. Janušaitės dainavimas nusipelno komplimentų: atrodo, kad jai šioje partijoje sunkumų nėra. Solistė drąsiai ir ryžtingai įveikė sunkias dramatines kulminacijas, darniai atliko duetus ir išties įspūdingai I veiksmo baladę "Traft ihr das Schiff im Meere an" ("Ar teko jums sutikti jūroj laivą").
Tačiau tarp išvardytų spektaklio senbuvių, kuriais nesyk galima buvo gėrėtis ir Vilniuje, Ravenoje pasirodė nauja įspūdinga atlikėja. Tai Zyglindos partiją pirmąsyk dainavusi Sandra Janušaitė, tiesiog pribloškusi savo giliai permąstyta, taiklia ir jautria vaidmens traktuote bei meistrišku vokalinės partijos atlikimu.
Mikaelos partiją abu minėtus spektaklius atliko Sandra Janušaitė. Dainininkė šiuo metu žengia į savo auksinį vokalinį amžių, didžiulis diapazonas ir stiprus balsas leidžia jai užtikrintai jaustis ir plėsti repertuarą.
(...) Sandros Janušaitės Grafienė pasirodė kaip tvirtai suformuotas atspirties taškas (sakytume, deimanto struktūra). Džiaugiuosi, kad mačiau solistę du vakarus: premjerinė vasario 6-osios įtampa, pasireiškusi Mozartui pernelyg dramatišku vokalu ir vaidybos santūrumu, vasario 9-ąją buvo išgaravusi, tuomet dainuojant nuskambėjo geidžiama girdėti, laisvai plaukianti kantilena, o laikysenos laisvumas leido atsiskleisti deramam aristokratizmui (ypač stilingai atlikta III veiksmo arija).