Rimantas Armonas (violončelė)

Image
Biografija
Repertuaras
Koncertai
Garso įrašai
Spauda
Galerija
Biografija
Repertuaras
Koncertai
Garso įrašai
Spauda
Galerija

Rimantas Armonas (violončelė) 1975 m. baigė Lietuvos muzikos akademiją, prof. S.Sondeckienės violončelės klasę, 1978 m. – Maskvos P.Čaikovskio konservatorijos aspirantūrą, prof. V.Feigino klasę. 1980 m. atlikėjas laimėjo I vietą Tarptautiniame violončelistų konkurse Minske (Baltarusija). Nuo 1978 m. Rimantas Armonas dėsto Lietuvos muzikos akademijoje, profesorius (2003). 1986-1988 m. jis dėstė violončelės specialybę Alžyro nacionaliniame muzikos institute (L’Institut National de Musique d’Algérie). Nuo 2000 m. violončelistas yra Lietuvos muzikos akademijos Kauno fakulteto styginių instrumentų katedros vedėjas.
Rimantas Armonas – vienas iškiliausių Lietuvos violončelistų. Kaip solistas ir kamerinių ansamblių dalyvis jis gastroliavo Vokietijoje, Olandijoje, Lenkijoje, Suomijoje, Ispanijoje, Prancūzijoje, Austrijoje, Vengrijoje, Singapūre, Alžyre, NVS šalyse, dalyvavo prestižiniuose klasikinės ir šiuolaikinės muzikos festivaliuose Lietuvoje ir užsienyje. Violončelistas grojo su Lietuvos ir Baltarusijos nacionalinių filharmonijų, Klaipėdos, Baltarusijos radijo ir TV simfoniniais, Lietuvos, Kauno bei Šv. Kristoforo kameriniais orkestrais, diriguojant S.Sondeckiui, M.Dvarionaitei, D.Katkui, J.Domarkui (Lietuva), P.Bermanui (Ispanija), O.Grangean’ui (Prancūzija), N.Engelbrechtui, E.Leonovui (Baltarusija), B.Raiskiui (Rusija). Rimantas Armonas yra „Armonų trio”, Armonas-Uss Duo,  bei violončelių kvarteto Cellerando narys. 2003 m. spalio mėnesį Lietuvos filharmonijoje  įvyko "Armonų trio" koncertas, kuris buvo transliuojamas per Euroradiją į 17 Europos šalių. Atlikėjas vadovavo violončelės meistriškumo kursams bei interpretacijos seminarams Suomijoje (1991-1992), Baltarusijoje (1994, 2003, 2004), Latvijoje (1996, Academia Baltica’97), Olandijoje (2001), Vokietijoje bei JAV (2003), jis yra kviečiamas tarptautinių konkursų žiuri nariu. Rimanto Armono repertuare ne tik klasikinės muzikos, bet ir daugelio šalių šiuolaikinių kompozitorių kūriniai. Jis taip pat yra aktyvus lietuvių šiuolaikinės muzikos propaguotojas – daugelio kūrinių pirmasis atlikėjas ir redaktorius, parengęs per 20-ties lietuvių kompozitorių kūrinių pasaulines premjeras. Nemažą kūrinių pluoštą atlikėjas įrašė Lietuvos ir užsienio radijo stotims, įvairiose šalyse išleido šešis kompaktinius diskus.

Lietuvių kompozitoriai

Julius Andrejevas

Koncertas "Lauda" (I d.)

"Trys Dzūkiški motyvai"

Valentinas Bagdonas

Legenda ir scherzo

Osvaldas Balakauskas

Fuga violončelei ir fortepijonui

Kazimieras Viktoras Banaitis

Sonata rapsodija  h-moll

Feliksas Bajoras

Dvi esė

Justinas Bašinskas

Sonata

Jurgis Juozapaitis

„Nostalgija“ violončelei ir fortepijonui (2008)

Jurgis Karnavičius 

Poema e-moll

Bronius Kutavičius

Rhythmus-Arhythmus

Perpetuum mobile

Jonas Lechavičius

Sonata Nr. 2 violončelei ir fortepijonui

Vytautas Paltanavičius

Koncertas

Anatolijus Šenderovas

Sonata

"Dvi Sulamitos giesmės"

Juozas Širvinskas

Improvizacija

Sonata

Daina violončelei ir fortepijonui

Vladas Švedas

"Vienatvė", sonata

Kristina Vasiliauskaitė 

Sonata

Kameriniai kūriniai

Gian Carlo Menotti

Siuita dviem violončelėms ir fortepijonui

Kūriniai violončelei ir orkestrui

Luigi Boccherini

Koncertas B-dur

Koncertas D-dur

Alexander Bogatyriov

Koncertas

Max Bruch

Kol nidrei, op. 47

Antonin Dvorak

Koncertas h-moll, op.104

Dietrich Erdmann

Koncertas violončelei ir orkestrui

Joseph Haydn

Koncertas D-dur

Koncertas C-dur

Arthur Honegger

Koncertas C-dur

Camille Saint-Saens

Koncertas a-moll, op.33

Pyotr Tchaikovsky

Variacijos Rokoko tema

Kūriniai violončelei solo

Johann Sebastian Bach

6 siuitos: G-dur, d-moll, C-dur, Es-dur, c-moll, D-dur, BWV 1007-12

Benjamin Britten

Siuita Nr.1

Boris Čaikovskij

Siuita

D. Little

Stonehenge Study II violončelei solo

Pēteris Plakidis

2 variacijos

Kūriniai violončelei ir fortepijonui

Samuel Barber

Sonata c-moll, op.6

Ludwig van Beethoven

Sonata A-dur, op.69

Sonata C-dur, op. 102, Nr.1

Sonata D-dur, op. 102, Nr.2

Luigi Boccherini

Sonata C-dur, Nr.2

Sonata G-dur, Nr.3

Sonata A-dur, Nr.6

Johannes Brahms

Sonata e-moll, Nr.1, op.38

Sonata F-dur, Nr.2, op.99

Benjamin Britten

Sonata C-dur, op.65

Louis de Caix d'Hervelois

Siuitos d-moll, D-dur

Claude Debussy

Sonata d-moll

Dietrich Erdmann

Dialoghi per due

Manuel de Falla

"Ispaniškoji liaudies siuita"

François Francoeur

 Sonata E-dur

Enrique Granados

Los Requiebros iš Goyescas

George Frideric Handel

Sonata g-moll 2-ms violončelėms ir continuo

Mikko Heiniö

in G, op. 52

Paul Hindemith

3 Stücke, op.8

Peter Jona Korn

Sonata op.6

Benedetto Marcello

4 sonatos

Bohuslav Martinu

Sonata Nr.3, H 340

Joaquin Nin y Castellanos

"Ispaniškoji siuita"

Astor Piazzolla

Grand Tango

Sergei Prokofiev

Sonata C-dur, op.119

Max Reger

Sonata a-moll, op.116

Keturios pjesės violončelei ir fortepijonui, op. 70

Ottorino Respighi

Adagio con variazioni

Franz Schubert

Sonata Arpeggione, D 821

Robert Schumann

Adagio et Allegro  As-dur, op.70

Fantasiestücke, op 73

Fünf Stücke im Volkston, op.102

Igor Stravinsky

"Itališkoji siuita" iš baleto Pulcinella

Giovanni Valentini

Sonata E-dur

H. Vesman

Sonata Nr.2

Antonio Vivaldi

6 sonatos

Kiti kūriniai

Sten Hanson

Play Power IX violončelei ir magnetofono juostai

Koncertas Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje, 2009 04 08

ROBERT SCHUMANN

„Fantastinės pjesės“ violončelei ir fortepijonui, op 73

MAX REGER

Keturios pjesės violončelei ir fortepijonui, op. 70

GEORG FRIEDRICH HÄNDEL

Sonata g-moll dviem violončelėms ir klavyrui, op. 2, Nr. 8

Pertrauka

JURGIS JUOZAPAITIS

„Nostalgija“ violončelei ir fortepijonui (2008, premjera)

JONAS LECHAVIČIUS

Sonata Nr. 2 violončelei ir fortepijonui (premjera)

GIAN CARLO MENOTTI

Siuita dviem violončelėms ir fortepijonui (premjera Lietuvoje)

RIMANTAS ARMONAS (violončelė)

JEROEN REULING (violkončelė, Olandija)

IRENA USS (fortepijonas)

R. Armonas, išpažįstantis romantinius atlikimo principus, ansamblio skambesį praturtina garso ir emocijų atspalviais. Kartu atsiranda dar vienas interpretavimo aspektas - atlikimo tonusą palaikanti ir dažnai varomąja jėga tampanti emocinė, garsinė ir estetinė smuiko ir violončelės įtampa, be kurios kažin ar įmanomas visavertis ansamblis. Taigi smuikas ir violončelė - esminė trio ašis.

Vladas Zalatoris, Armonų trio koncertas "Euroradijo" auditorijai, 7 meno dienos, 2003 10 10

R. Armonas – tikras šiaurietiško mentaliteto reiškėjas. Gražus jo violončelės tembras niekad netampa vien tik pasigėrėjimo objektu, nes veda klausytoją gilyn į kūrinio turinį, kompozitoriaus epochos stilių.

Audronė Žiūraitytė