Renata Marcinkutė-Lesieur Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje baigė fortepijono (1987) bei vargonų (1989) specialybes. 1992–1993 stažavo Mozarteum’o universitete Zalcburge (Austrija), prof. Heriberto Metzgerio klasėje. Vėliau tobulinosi meistriškumo kursuose, kuriuos vedė žymūs Europos vargonininkai Zsigmond Szathmary, Jean Boyer, Jan Laukvik, Margaret Philips ir daugelis kitų. 1989 Marcinkutė-Lesieur laimėjo II premiją tarptautiniame vargonininkų konkurse Kijeve. 1991 tapo Floro Peeterso kūrinių interpretacijos laureate Belgijoje. Tais pačiais metais tapo Tarptautinio M.K. Čiurlionio pianistų ir vargonininkų konkurso laureate.
Muzikė daug koncertuoja kaip solistė ir su įvairiais orkestrais bei chorais ir ansambliais, yra koncertavusi su pasaulinio garso muzikantais – David Geringu, Ivan Monighetti, Linda Maxey ir kitais, nuolat kviečiama dalyvauti vargonų muzikos festivaliuose. “Vilnius – Europos kultūros sostinė 2009” uždarymo koncerte Lietuvos filharmonijoje su Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru, diriguojant J. Domarkui, atliko Eduardo Balsio Koncertą vargonams, gitarai ir simfoniniam orkestrui. Atlikėja gastroliavo Baltijos šalyse, Lenkijoje (Bacho festivalis Varšuvoje), Austrijoje – Salzburgo festivalyje, Anglijoje, vargonų muzikos festivalyje Alandų Salose, Norvegijoje, Suomijoje,Vokietijoje, Šveicarijoje, Belgijoje, Rusijoje, Olandijoje, Italijoje, Prancūzijoje, Meksikoje, JAV. Renata Marcinkutė-Lesieur nuolat kviečiama groti vargonų inauguracijos bei atidarymo renginiuose įvairiose šalyse, dėstyti Europos aukštosiose mokyklose. Atlikėja dažnai kviečiama pravesti vargonų meistriškumo kursus Zalcburgo universitete Mozarteum, Poznanės Muzikos akademijoje ir kt.
Renata Marcinkutė-Lesieur yra Religinės muzikos centro Vilniuje, kuris kasmet surengia per 60 koncertų, vicepirmininkė, „Kristupo vasaros festivalio“ Sakralinės muzikos valandų Šv. Kazimiero bažnyčioje meno vadovė, Vilniaus Šv. Kazimiero bažnyčios vargonininkė, Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Vargonų ir klavesino katedros vedėja.
"1750-ųjų metų liepos 17-osios vizija" choralas ir tokata / The Vision of 17 July 1750 chorale and toccata
"Mėnulio šviesa" / The Moonlight
Fuga cis-moll / Fugue in C-sharp minor, VL 86
Fuga-choralas / Fugue-choral, VL 227, arranged by L.Digrys
Kyrie eleison, fuga / fugue, VL 19, arranged by L.Digrys
Fugos / Fugues
Ad patres, sonata pagal M.K.Čiurlionio paveikslų ciklą "Laidotuvių simfonija" / after the paintings Funeral Symphony of M.K.Čiurlionis, arranged by J.Landsbergytė
Canti e lamenti, sonata
Fantazijos ir fugos / Fantasias and Fugues: BWV 537, 542, 561
Toccata, Adagio and Fugue in C major, BWV 564
Tokatos ir fugos / Toccatas and Fugues: BWV 540, 565
Preliudai ir fugos / Preludes and Fugues: BWV 552, 566
O Gott, du frommer Gott , BWV 767
Sonatos / Sonatas: No.1 in E-flat major, BWV 525, No.3 in D minor, BWV 527
Herzlich tut mich verlangen choraliniai preliudai / Chorale Preludes op. posth. 122
Preliudas ir fuga g-moll / Prelude and Fugue in G minor, WoO 10
Preliudas e-moll / Prelude in E minor
Preliudai / Preludes: BuxWV 146, 149
Suite du deuxieme ton
Messe solennelle
Hommage a Henry Purcell
Hommage a Dietrich Buxtehude
Invocations vargonams ir trombonui / for organ and trombone
Nedelni hudba / Sunday Music
Krajiny patmoské / Landscapes of Patmos for organ and percussion
Keturi Bibliniai šokiai / Four Biblical Dances
Tokatos / Toccatas
Sonata Nr.3 c-moll / No.3 in C minor op.56
Koncertai vargonams su orkestru / Organ concertos op.4
Sonata No.1 (1937)
Preliudai ir fugos / Preludes and Fugues
L'Ascension
Le Banquet céleste
Diptyque
La Nativité du Seigneur
Fantazija f-moll / Fantasia in F minor, K. 608
Andante F-dur / in F major, K. 616
Tokatos iš / Toccatas from Apparatus musico-organisticus
Lied Symphonie, op.66
Concert Piece, op.52a
Sonata No.2 d-moll / in D minor
Introdukcija ir pasakalija d-moll / Introduction and Passacaglia in D minor
Chromatinė fantazija / Fantasia chromatica
VYTAUTAS BARKAUSKAS
Simfonija Nr. 7, op. 132 (premjera; dedikuota LNSO 70-mečio jubiliejui);
„Trys aspektai“ simfoniniam orkestrui, op. 17;
Operos „Legenda apie meilę“, op. 39, IV paveikslo koncertinis atlikimas
LIETUVOS NACIONALINIS SIMFONINIS ORKESTRAS. Dirigentas ROBERTAS ŠERVENIKAS
Solistai: INESA LINABURGYTĖ (Valdovė, dramatinis sopranas), ASTA KRIKŠČIŪNAITĖ (Valdovės sesuo, lyrinis sopranas), LIUDAS MIKALAUSKAS (Viziris, bosas), FAUSTA SAVICKAITĖ (Auklė, mecosopranas), ALGIRDAS BAGDONAVIČIUS (Ferhadas, dramatinis tenoras)
Dalyvauja Valstybinis choras VILNIUS (meno vadovas ir vyr. dirigentas Povilas Gylys) ir RENATA MARCINKUTĖ (vargonai).
ŽIBUOKLĖ MARTINAITYTĖ
„Tūkstančiai durų į pasaulį“ (2009, premjera)
EDUARDAS BALSYS
Simfonija-koncertas bosinei gitarai, vargonams ir orkestrui (1977)
CAMILLE SAINT-SAËNS
Koncertas violončelei ir orkestrui Nr. 1, a-moll
PAUL DUKAS
„Burtininko mokinys“, simfoninis scherzo
LIETUVOS NACIONALINIS SIMFONINIS ORKESTRAS
DAVID GERINGAS (violončelė, Vokietija)
RENATA MARCINKUTĖ-LESIEUR (vargonai)
Dalyvauja EUGENIJUS MIKŠYS (bosinė gitara)
Dirigentas JUOZAS DOMARKAS
M.K.Čiurlionis Fuga cis-moll VL 86
Fuga Kyrie eleison VL 19
J.S.Bach Arija iš kantatos Nr. 115
Arija iš kantatos Nr. 68
Vilniaus anonimas 7 šokiai iš senovinės vargonų tabulatūros
J.S.Bach Fantazija vargonams g-moll BWV 542
J.S.Bach Arija iš kantatos Nr. 208
Arija iš kantatos Nr. 197
C.Franck Choralas Nr. 3 a-moll
Natalija Katilienė, sopranas
P.Eben „Patmos peizažai” (Landscapes of Patmos) mušamiesiems ir vargonams
1. Peizažas su Ereliu (Landscape with Eagle)
2. Peizažas su Žyniu (Landscape with the Eldest)
3. Peizažas su Šventykla (Landscape with Temple)
4. Peizažas su Vaivorykšte (Landscape with Rainbow)
5. Peizažas su Arkliais (Landscape with Horses)
Zenonas Bagavičius (mušamieji)
P.Eben „Four Biblical Dances”
1. The Dance or David Before the Ark of the Covenant (Dovydo šokis prieš Sutarties Arką)
2. The Dance of the Schulamite (Sulamitos šokis)
3. The Dance of Jephtha's Daughter (Jeftos dukters šokis)
4. The Wedding in Cana (Vestuvės Kanoje)
"Vargonininkės interpretacijose dominuoja kelios pagrindinės linijos – siekis koncentruotai perteikti autoriaus sumanymą, kūrinyje glūdinčias nuotaikas, būsenas, emocijas; polinkis mąstyti stambiais planais, einantis išvien su tapybiškų garso potėpių išraiška; gebėjimas jautriai valdyti plačią dinamikos ir agogikos skalę krypstant subtiliõs frazuotės ir štrichų link. Ši meninių priemonių polifonija susipina į harmoningą visumą. Tai nuolat imponuoja."
"Renata Marcinkutė Lesieur yra aktyvi jaunesniosios intelektualiosios vargonininkų kartos atstovė. Nuolatinės studijos, meistriškumo kursai, darbas Lietuvos muzikos akademijoje teikia jai ir skatina siekti vis naujų žinių, įgimtas talentas ir muzikalumas įtakoja jos interpretacijų harmoningus meninius sprendimus. Vargonininkei būdinga giliai studijuoti muzikos turinį, perteikti jį ryškiais tembrais, štrichais, tempų niuansais. Vienas sprendimas ar kūrybinis atradimas jai niekad netampa galutiniu, o tėra tik atspara naujam, kitaip suvoktam. Daugiausia įkvėpimo R.Marcinkutei Lesieur teikia senoji ir ypač šiuolaikinė muzika, kuriai ji skiria ypatingą dėmesį. Ne vienas lietuvių kompozitorius yra patikėjęs jai atlikti savo kūrinių premjeras, o čekų kompozitoriaus P.Ebeno kūrinių (“Keturi bibliniai šokiai” ir “Patmo kraštovaizdžiai”) interpretacijas priskirčiau prie akivaizdžių vargonininkės kūrybinių laimėjimų."