Rasa Vosyliūtė baigė Lietuvos Muzikos Akademiją 1995 ir aspirantūrą 1997 pas prof. Raimundą Katilių. Studijų metais griežė pasauliniame jaunimo orkestre Jeunesses Musicales (1992), dalyvavo kamerinės muzikos meistriškumo kursuose Švedijoje (1994), smuiko solo meistriškumo kursuose Suomijoje (prof. V.Vaidman, L.Melnikov), taip pat meistriškumo kursuose Druskininkuose (prof.O.Pomerancaitė, prof. R.Katilius), Berlyno aukštojoje mokykloje (G.Kremer), Lockenhauso kamerinės muzikos festivalyje (T.Grindenko).
Ji laimėjo antrąją vietą tarptautiniame H.Ellerio smuikininkų konkurse Taline (1996). 1997 įstojo į Guildhall muzikos ir dramos mokyklą Londone, pas prof. Y.Neaman, kurią baigus gavo diplomą su pagyrimu. Bestudijuodama Londone subūrė kvartetą, su kuriuo laimėjo pirmąją vietą Guildhall muzikos ir dramos mokyklos konkurse.
Kaip solistė R.Vosyliutė debiutavo 1995 atlikdama J.Brahmso koncertą smuikui su tarptautiniu Baltijos šalių jaunimo orkestru, diriguojant J.Aleksai. Dar solo yra grojusi su Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru, LMTA kameriniu orkestru, Šv. Kristoforo kameriniu orkestru, Klaipėdos kameriniu orkestru, Estijos nacionaliniu simfoniniu orkestru, Talino kameriniu orkestru bei Vokietijos Nordrhein-Westfalen jaunimo kameriniu orkestru. Rečitalius grojo Londone, Briuselyje, Vašingtone, Paryžiuje, Vilniuje (LMTA salėje, Vilniaus Rotušėje, Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje, Taikomosios dailės muziejuje). Vilniuje kasmet surengia rečitalį su nauja programa. Nuolatinė R.Vosyliūtės partnerė yra Eglė Vosyliūtė, bet taip pat yra grojusi su P.Geniušu, L.Dorfmanu, G.Vainberg-Tatz, A.Staškumi ir kt.
2001 su kolegomis, buvusiais prof. R.Katiliaus studentais, susibūrė į R.Katiliaus vardo smuikininkų kvartetą. Kvartetas sėkmingai pasirodė Upbeat Festivalyje Skandinavijos šalyse - Norvegijoje, Švedijoje, Suomijoje, Estijoje ir Latvijoje, yra koncertavęs Londone bei Berlyne.
Nuo 1997 Rasa yra kamerinio orkestro Kremerata Baltica narė, su kuriuo daug gastroliuoja po visą pasaulį.
2005 Lietuvos radijuje kartu su G.Dirvanauskaite įrašė A.Honeggerio sonatą smuikui solo bei B.Martinu duetą smuikui ir violončelei. 2001-2004 dirbo Lietuvos muzikos ir teatro akademijos dėstytoja, po prof. R.Katiliaus mirties perėmusi jo klasę.
„Kaip marių bangos prisilietimas” smuikui ir fortepijonui
„Lietus Krokuvai” smuikui ir fortepijonui
Keturi fragmentai iš baleto “Eglė – žalčių karalienė” smuikui ir fortepijonui
Partita smuikui solo
Styginių kvartetas c-moll
Styginių kvartetas Nr. 2 „Šviesiam atminimui”
„Jūra” (aranžuotė keturiems smuikams)
Bachvariationen I keturiems smuikams
Sonata keturiems smuikams
Styginių kvintetas C-dur, op. 29
Duetai dviems smuikams / Duetti (34), for 2 violins
Fortepijoninis trio Nr.2 C-dur, op.87
Fortepijoninis kvintetas f-moll, op.34
Styginių sekstetas G-dur, op. 36
Fortepijoninis trio Nr.1, f-moll, op. 65
Fortepijoninis kvintetas A-dur, op. 81
Sonatina smuikui ir violončelei G-dur
„Trys madrigalai” smuikui ir altui
Duetas smuikui ir violončelei Nr.1
Styginių kvartetas Nr.6, C-dur , K.V. 465
Sonata dviems smuikams op.56
Styginių kvartetas Nr. 6, op. 101
Fortepijoninis kvintetas op.57, g-moll
Sonata keturiems smuikams C-dur
Sonata smuikui solo
Sonata smuikui solo op. 115
Sonata smuikui solo d-moll, Nr. 3, op. 27 / Sonata for violin solo in D minor ("Ballade"), Op. 27/3
Rapsodija smuikui ir orkestrui Nr.2
Romansas Nr. 2 F-dur, op.50
Koncertas smuikui ir orkestrui D-dur, op.60
Koncertas smuikui ir orkestrui D-dur, op.77
Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.1 g-moll, op.26
Koncertas smuikui, klavesinui ir orkestrui F-dur
Koncertas smuikui ir orkestrui d-moll
Koncertas smuikui ir orkestrui e-moll, op.64
Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.3 G-dur, K.216
Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.4 D-dur, K.218
Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.5 A-dur, K.219
La Campanella koncertas smuikui Nr.2 h-moll, op.7, MS 48
Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.1 D-dur, op.19
Introdukcija ir rondo kapričiozo a-moll, op.28 / Introduction and Rondo Capriccioso, for violin & orchestra in A minor
Koncertas smuikui ir orkestrui d-moll, op.47
Koncertas smuikui ir orkestrui D-dur, op.35
Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.5 a-moll, op.37 / Violin Concerto in A minor ("Grétry")
Polonezas D-dur, op. 4 / Polonaise (No. 1) de concert, for violin & orchestra in D major
Sonata smuikui ir klavesinui BWV 1017
Sonata smuikui ir klavesinui BWV 1019
Sonata smuikui ir fortepijonui Nr.1, D-dur, op.12
Sonata smuikui ir fortepijonui Nr.2, op.12
Sonata smuikui ir fortepijonui Nr.3 Es-dur, op.12
Sonata smuikui ir fortepijonui Nr.5 F-dur, Spring, op.24
Sonata smuikui ir fortepijonui Nr.10, G-dur, op.96
Sonata smuikui ir fortepijonui Nr.1 G-dur, op.78
Sonata smuikui ir fortepijonui Nr.3 d-moll, op.108
„Figaro” (aranž.smuikui ir fortepijonui) / Figaro (concert paraphrase of 'Largo al factotum' from Rossini's "Barber of Seville"), for cello & piano
Poema, op.25 (aranž. smuikui ir fortepijonui) / Poeme, for violin & orchestra
Sonata smuikui ir fortepijonui g-moll, L.140
Valsas / La plus que lente (aranž. smuikui ir fortepijonui)
„Vaikystės įspūdžiai” smuikui ir fortepijonui, op.28
“Ispaniškoji siuita” smuikui ir fortepijonui
Sonata smuikui ir fortepijonui A-dur, M. 8
Sonata smuikui ir fortepijonui Nr.3 c-moll, op.45
Sonata smuikui ir fortepijonui / Sonata for violin & piano, JW 7/7 (4 versions)
Sonata smuikui ir fortepijonui, e-moll, KV. 304
Fratres smuikui ir fortepijonui
Sonata smuikui ir fortepijonui, FP 119
Sonata smuikui ir fortepijonui Nr.1 f-moll, op.80
Sonata smuikui ir fortepijonui G-dur
„Kilnūs ir sentimentalūs valsai” / Valses nobles et sentimentales (aranž. smuikui ir fortepijonui)
„Daiktai matomi iš dešinės ir kairės be akinių” smuikui ir fortepijonui
„Senovinio stiliaus siuita”, smuikui ir fortepijonui / Suite (Sonata) in the Old Style, for violin & piano (or harpsichord)
Sonata smuikui ir fortepijonui Nr.1 a-moll, op.105
Keturi preliudai smuikui ir fortepijonui, op.34
Divertismentas (aranž.smuikui ir fortepijonui) / Divertimento, symphonic suite for orchestra from the ballet The Fairy's Kiss
Valse-scherzo C-dur, smuikui ir orkestrui (arba smuikui ir fortepijonui)
Souvenir d'un lieu cher, smuikui ir fortepijonui (arba orkestrui), Op. 42
„Vaiko sapnas” smuikui ir fortepijonui, op 14 / Reve d'enfant for violin & piano
Caprise, d'apres l'etude en forme de Valse de C.Saint-Saens Op.52
Moc-Art a la Haydn, duo dviems smuikams ir 11 styginių
Sonata smuikui ir vargonams D-dur
Smuikininko Raimundo Katiliaus atminimui
RASA VOSYLIŪTĖ (smuikas), LEONIDAS DORFMANAS (fortepijonas)
Programa: OSVALDAS BALAKAUSKAS – „Lietus Krokuvai“ smuikui ir fortepijonui
LUDWIG VAN BEETHOVEN – Sonata smuikui ir fortepijonui Nr. 9 A-dur, op. 47 („Kreicerio“)
ROBERT SCHUMANN – Sonata smuikui ir fortepijonui a-moll, op. 105
ASTOR PIAZZOLLA – „Le Grand Tango“ (S. Gubaidulinos aranžuotė smuikui)
O intriguojančią atlikėjų programą pradėjo čekų kompozitoriaus Leošo Janačeko (1854-1928) keturių dalių Sonata smuikui ir fortepijonui [...]. Skambėjusioje Sonatoje atlikėjų R. Vosyliūtės ir A. Staškaus stabilaus bei temperamentingo atlikimo dėka atsispindėjo menininko komponavimo savybės – harmonijos paieška, nuotaikų kaita, sudėtingų techninių epizodų iškalba...Trys mitai – „Aretūzos fontanas“ („La fontaine d’Arethuse“), „Narcizas“ („Narcisse“) ir „Driadės ir Panas“ („Dryades et Pan“) buvo interpretuoti subtiliai, jautriai, su specifiniais štrichais, suteikiančiais muzikai netikėtumo, mistiškumo, tuo pačiu ir iliustratyvumo elementų. Žavėjo darnus R. Vosyliūtės ir A. Staškaus duetas, plati dinaminė amplitudė, muzikinės idėjos sklaida [...]. Taigi, koncerte patirtas XX a. naujosios Europos įspūdis būtų toks: puikių muzikų dėka sodriu, kartais fantasmagorišku garsu nuskambėję muzikiniai opusai vėl priminė apie save, „prašydamiesi“ atliekami dar ir dar, kad kiekvieną kartą suskambėtų kitaip. Tarsi į laiko tėkmę panardinti, tačiau neišblukę įspūdžiai…
Ilgą laiką nuolat kartu grojančių E. ir R. Vosyliūčių duetą, galima sakyti, ženklina itin glaudus atlikėjų tarpusavio ryšys, bene identiškas muzikinis mąstymas, o šitai suteikia tobulo ansambliškumo pojūtį tiek pačioms atlikėjoms, tiek ir klausytojams. Visa tai buvo girdėti griežiant Johanneso Brahmso pirmąją Sonatą smuikui ir fortepijonui G-dur, op. 78. Šiame kūrinyje, kaip ir visame koncerte, išsiskyrė smuikininkei savita instrumento tembro specifika – skvarbaus, intensyvaus, stipriai veikiančio ir įmagnetinančio skambesio išgavimas. [...] Bet dėl jau minėto abiejų atlikėjų pozicijų tapatumo, tapataus vedimo į kulminacinius taškus, vientisos frazuotės, tobulo sinchroniškumo net smulkiausiuose ritmų vingiuose kompozicija skambėjo itin vientisai.[...] Pirmos koncerto dalies pabaigoje skambėjo R. Vosyliūtės ir G. Dirvanauskaitės ansamblis – Bohuslavo Martinů dviejų dalių Duetas smuikui ir violončelei Nr. 1. [...] Lygiai taip pat sužavėjo ir stygininkių duetas – lyg grotų vienas atlikėjas. Atlikėjų ansambliškumą visiškai atskleidė Antonino Dvorako Trio fortepijonui, smuikui ir violončelei f-moll, op. 65. Nors kai kur, pavyzdžiui, antroje dalyje, galima buvo nesutikti su tempo sprendimu – Allegretto grazioso nuskambėjo kiek skubotai, labiau espressivo nei grazioso, tačiau styginių instrumentų intonacijos tikslumas unisoninėse atkarpose, tobulai skambančios oktavos, vientisas didžiulio keturių dalių ciklo pojūtis liudijo techniškai tobulą, išties pagrįstą ir profesionalią muzikių interpretaciją. Norėtųsi tikėtis, kad šis ansamblis ir ateityje rengs neginčijamai aukštu meistriškumu ir meniškumu džiuginančias programas
Vakaro pabaiga iš 2003-iųjų vėl bloškia atgal - į 1985-1988 metus. Muzikinį vėrinį pabaigia "Bachvariationen I", dėl įspūdingos Raimundo Katiliaus smuikininkų kvarteto (Džeraldas Bidva, Rasa Vosyliūtė, Rūta Lipinaitytė, Marija Nemanytė) interpretacijos tapęs tikru vakaro perlu. Šiam įspūdžiui užbėgdamas už akių, M.Urbaitis nė kiek neklydo sakydamas, kad "Kremeratos" smuikininkai jų visai naujai atrastą kūrinį paruošė puikiai. Galima sutikti ir su jo žodžiais, esą nauji atlikėjai seniai sukurtą kūrinį gali pakeisti iš esmės. Naujai atrasta sena gerokai paveikiau, jei tie atlikėjai pritrenkia dar ir savo meistriškumu.
Sudėtingos A.Honeggerio Sonatos, regis, pakako, idant įsitikintume, jog smuikininkė mąsto solistės kategorijomis - jai maga ryškiai artikuliuoti, pasiseka įtaigiai atskleisti formos plastiką. Komplikuotame, sodriame A.Honeggerio muzikiniame audinyje smuikininkei pavyko aptikti gyvos tėkmės pulsą, išryškinti visų keturių dalių savitumus, sklandžiai integruoti neoklasicistinius kompozitoriaus mąstymo bruožus. Atlikėjai skirtingais keliais eina emocingumo paieškų link, o R.Vosyliūtei emocingumo gradacijos, regis, itin svarbios, tad ji linkusi į šią sritį ypač įsigilinti. Akivaizdus to paliudijimas - ir kitų programoje skambėjusių kūrinių interpretacijos, sukurtos styginių kvarteto, kurio primarijumi R.Vosyliūtė neseniai tapo.
Ansamblio debiutas, Vytautė Markeliūnienė, 7 meno dienos 2002 10 18