Marija Nemanytė gimė 1980 Vilniuje. Baigė M. K. Čiurlionio menų gimnaziją (mok. A. Kacaitė, prof. J. Urba) ir Lietuvos muzikos ir teatro akademiją (prof. Raimundas Katilius, Rasa Vosyliūtė). Aspirantūros studijas tęsė Royal College of Music Londone, prof. N. Boyarsky klasėje (”Postgraduate Diploma in Performance”, 2003). 2003-2005 studijavo ir baigė CNR konservatoriją Versalyje (Prancūzija), prof. I. Voloshino klasėje (3ème Cycle Spec.).
Marija Nemanytė yra dviejų respublikinių konkursų bei ”Yascha Heifetz” tarptautinio smuikininkų konkurso 3-ios vietos laureatė. Dalyvavo F. Andrievsky, B. Garlitsky, G. Kremer, G. Zhislin vedamuose tarptautiniuose meistriškumo kursuose. 2003 vasarą dalyvavo ”M. Kopelman quartet” tarptautiniuose meistriškumo kursuose.
Nuo 2001 Marija Nemanytė buvo smuikininkų kvarteto, susikūrusio prof. R. Katiliui atminti, narė. Šis kvartetas sėkmingai koncertavo Pabaltijo bei Skandinavijos šalyse, taip pat Austrijoje, Jugoslavijoje, Anglijoje ir Vokietijoje.
2002 smuikininkė buvo pakviesta į tarptautinį kamerinės muzikos festivalį ”Chamber Music Connects the World” Krönberge (Vokietija), kur koncertavo su B. Pergamenschikowu, G. Kremeriu ir ”Guarneri quartet”.
Marija Nemanytė ne kartą grojo solo su Kremerata Baltica, Lietuvos kameriniu bei nacionaliniu simfoniniu orkestrais.
Nuo 1997 smuikininkė griežia Gidono Kremerio suburtame orkestre ”Kremerata Baltica”. Ji yra pastovi festivalio ”Kremerata Musica” dalyvė bei kamerinės muzikos atlikėja. Kartu su Gidonu Kremeriu ji atliko A. Schnittke ”Concertto grosso Nr.3” įvairiuose festivaliuose bei koncertų salėse, kaip ”Schubertiade Schwarzenberg”, ”Musicfestspiele Saar”, „Vilniaus festivalyje”, ”Santory Hall” (Tokyo), ”Chicago Symphony Hall” ir kt. Nuo 2004 kartu su kitais Kremerata Baltica nariais - Džeraldu Bidva, Ula Ulijona Žebriūnaite ir Giedre Dirvanauskaite - griežia styginių kvartete „Kremeratini”. Naujai susibūręs kolektyvas sėkmingai pasirodė festivaliuose „Sigulda” (Latvija), „Lockenhaus” (Austrija), „Kuhmo” (Suomija), „Les Museiques” (Šveicarija).
Marija Nemanytė yra grojusi įvairiuose kamerinės muzikos projektuose kartu su V. Mendelsohn, B. Garlitsky, M. Brunello, Y. Bashmet, G. Kremer, N. Znaider ir kt.
Smuikininkė nuolatos rengia rečitalius Lietuvoje bei dalyvauja kamerinės muzikos koncertuose kartu su lietuvių atlikėjais Daumantu Kirilausku, R. Lenčiauskaite, Mindaugu Bačkumi ir styginių kvartetu „Kremeratini”.
„Partita“ smuikui solo
Koncertas 2 smuikams, fortepijonui ir styginių orkestrui
Styginių kvartetas c-moll
„Preliudas“ M.K.Čiurlioniui atminti
„Reminiscence“
„Jūra“ (aranžuotė 4-iems smuikams)
„Bachvariationen“ 4-iems smuikams
Sonata smuikui solo Nr.1, g-moll, BWV 1001
Partita smuikui solo Nr.1, h-moll, BWV 1002
Partita smuikui solo Nr.2, d-moll, BWV 1004
Partita smuikui solo Nr.3, E-dur, BWV 1006
Kaprisai smuikui solo Nr. 2, 6, 9, 11, 12, 16, 17, 20, 23, 24
„Tango etiudai“ Nr. 3 ir 6
„Preliudas ir fuga“ h-moll, op.117
Sonata smuikui solo Nr.3 „Baladė“, op.27 / ”Ballad“
Sonata smuikui solo Nr.6, op.27, 1924
„Brandenburgo koncertas“ Nr.3 G-dur, BWV 1048
Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.1 a-moll, BWV 1041
Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.2 E-dur, BWV 1042
Koncertas smuikui ir orkestrui D-dur, op.77
Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.3, G-dur, K 216
Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.4, D-dur, K 218
Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.1 D-dur, op.19
Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.3, h-moll, op.61
„Concerto grosso“ Nr.3 dviems smuikams ir kameriniui orkestrui
„Mozart a la Haydn“ dviems smuikams ir vienuolikai styginių
Koncertas smuikui ir orkestrui d-moll, op.47
Koncertas smuikui ir orkestrui D-dur, op.35
Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.5 a-moll, op.37
„Ruduo“ iš ciklo „Metų laikai“ op.8
Koncertas dviems smuikams ir orkestrui a-moll, RV522
Koncertas keturiems smuikams ir orkestrui
„Rapsodija“ Nr.1
„Romansas“, F-dur, op.50
Sonata Nr.1, G-dur, op.78
Sonata Nr.3, d-moll, op. 108
„Scherzo“
„Poema“, op.25 (aranž. smuikui ir fortepijonui)
„Mėnesienos šviesa“ (aranž. smuikui ir fortepijonui) / Clair de lune from Suite bergamasque
„Romantinės pjesės“, op.75 / Romantické kusy / Romantic pieces
Sonata Nr.3, c-moll, op.45
Sonata Nr.1, G-dur, Hob XV:32
Sonata e-moll, K 304
„Rondo“, C-dur, KV 373
„Cantabile“
„Fratres“
Sonata FP119
„Penkios melodijos“, op.35bis
„Introdukcija ir Rondo Capricioso“
„Čigoniškos melodijos“, op.20 / Zigeunerweisen
Sonata Nr.1
Sonatina g-moll, op.137 D408
Sonata Es-dur, op.18
„Itališka siuita“ (transkripcija Samuel Dushkin) / Suite italienne
„Keturios pjesės“ op.7
„Scherzo-tarantelle“ g-moll, op.16, 1856
Légende, g-moll, op.17, 1860
„Polonaise brillante“ A-dur, op.21, Nr.2, 1875
„Eleginė poema“ d-moll, op.12 / Poème élégiaque, 1895
„Vaiko sapnas“, op.14 / Scène au rouet
„Duetai“ (34) / 34 duetti, 2 vn, 1979–83
„Drobnosti“, 2 smuikams ir altui op. 75a
Sonata 4-iems smuikams
Kvartetas a-moll Nr.2, op.17
Kvartetas a-moll, op.132
Kvartetas Nr.2
„Dissonance quartet“, C-dur, KV 465
„Divertismento“, F-dur, KV 138 styginių kvartetui
„Crisantemi“ styginių kvartetui
Kvartetas Nr.1, op.49, 1938
Kvartetas Nr.3, op.73, 1946
Kvartetas Nr.5, op.92, 1952
Kvartetas Nr.7, op.108, 1960
Kvartetas Nr.8, op.110, 1960
Kvartetas a-moll Nr.1, op. 41
Sonata 4-iems smuikams C-dur
„Itališka serenada“ styginių kvartetui / Serenade (Italienische Serenade), str qt, G, 1887
Fortepijoninis kvintetas f-moll
Styginių kvintetas B-dur, op.87
Styginių kvintetas g-moll, KV 516
Klarnetinis kvintetas
Sekstetas B-dur, op.18
„Souvenir de Florence“ D-dur styginių sekstetui
Styginių oktetas Es-dur, op.20
Dvi pjesės styginių oktetui op.11
I dalis
J. Haydn Sonata fortepijonui ir smuikui G-dur, Hob, XV:32
A. Schnittke Sonata Nr.1 smuikui ir fortepijonui
II dalis
A. Webern Keturios pjesės smuikui ir fortepijonui, op.7
R. Strauss Sonata smuikui ir fortepijonui Es-dur, op.18
Marija Nemanytė (smuikas)
Daumantas Kirilauskas (fortepijonas)
I dalis
G. Cambini Styginių kvartetas
L. Berio Duetai
G. Puccini „Crisantemi“ styginių kvartetui
H. Wolf „Itališka serenada“ styginių kvartetui
II dalis
P. Tchaikovsky „Souvenir de Florance“ styginių sekstetui
DŽERALDAS BIDVA (smuikas)
MARIJA NEMANYTĖ (smuikas)
ŪLA ULIJONA ŽEBRIŪNAITĖ (altas)
GIEDRĖ DIRVANAUSKAITĖ (violončelė)
Koncerto svečiai:
VIDAS VEKEROTAS (altas)
MINDAUGAS BAČKUS (violončelė)
I dalis
G. Cambini Styginių kvartetas
L. Berio Duetai
G. Puccini „Crisantemi“ styginių kvartetui
H. Wolf „Itališka serenada“ styginių kvartetui
II dalis
P. Tchaikovsky „Souvenir de Florance“ styginių sekstetui
DŽERALDAS BIDVA (smuikas)
MARIJA NEMANYTĖ (smuikas)
ŪLA ULIJONA ŽEBRIŪNAITĖ (altas)
GIEDRĖ DIRVANAUSKAITĖ (violončelė)
Koncerto svečiai:
VIDAS VEKEROTAS (altas)
MINDAUGAS BAČKUS (violončelė)
I dalis
M. Reger Preliudas ir fuga h-moll smuikui solo, op.117
F. Schubert Sonatina g-moll smuikui ir fortepijonui, op.137, D408
B. Bartok Rapsodija Nr.1 smuikui ir fortepijonui
II dalis
E. Ysaye Sonata smuikui solo Nr.6
E. Grieg Sonata smuikui ir fortepijonui c-moll Nr.3, op.45
G. Kuprevičius Preliudas M.K.Čiurlionio atminimui
Marija Nemanytė (smuikas)
Rūta Lenčiauskaitė (fortepijonas)
I dalis
F. Poulenc Sonata smuikui ir fortepijonui FP119
E. Ysaye Elegiškoji poema, op.12
II dalis
E. Ysaye Sonata – baladė smuikui solo, op.27
L. van Beethoven Romansas F-dur, op.50
W.A. Mozart Rondo C-dur KV373
C. Saint – Saens Introdukcija ir rondo capriccioso, op.28
A. Piazzolla Tango etude Nr.4, 6 smuikui solo
Marija Nemanytė (smuikas)
Eglė Vosyliūtė (fortepijonas)
I dalis
K. Penderecki „Sinfonietta per archi“
(Kremerata Baltica)
A. Schnittke Koncerto grosso Nr.3 dviems smuikams ir orkestrui
(Gidon Kremer, Marija Nemanytė)
II dalis
F. Schubert Kvintetas G-dur (V. Kissino vertija orkestrui)
Kamerinis orkestras KREMERATA BALTICA
Meno vadovas, solistas ir dirigentas GIDON KREMER
Solistė MARIJA NEMANYTĖ
Taikomosios dailės muziejuje vykęs kamerinės muzikos koncertas taip pat nuteikė maloniai. Koncertavo stiprūs ir labai profesionalūs muzikantai, pateikę sudėtingą ir įdomią programą – tai Marija Nemanytė (smuikas) ir Daumantas Kirilauskas (fortepijonas). (...) Šią popietę klausėmės J. Haydno Sonatos smuikui ir fortepijonui G-dur, Hob. XV: 32, kuri buvo kruopščiai sustyguota, atlikimas išlygintas, nušlifuotas, tiesiog nepriekaištingas ir visapusiškai smagus. Programos vidury atsidūrė du skirtingos stilistikos šiuolaikiniai kūriniai: kontrastinga ir efektinga A. Schnittke’s keturių dalių Sonata Nr. 1 bei A. Weberno Keturios pjesės op. 7. Marija sonatą atliko charakteringai, bet racionaliai, įsiklausė į lėtosios dalies flažoletų tęstinę kalbą, sugrįžusius charakteringus ritmus, „riebius“ su pipirais sąskambius, atrado ryškių tembrų. Weberno atveju išryškėjo pilnakraujis minimalizmas, o Straussas buvo tiesiog stilingas, kūrinio dalys iki galo apgalvotos tempo ir charakterio požiūriu. M. Nemanytės griežimo stilius – valingas, techniškas, kiek „vyriškas“. Nauju „Petrof“ skambinęs D. Kirilauskas pasirodė kaip puikus ir labai atsakingas partneris. Šiuo metu jis yra LMTA fortepijono dėstytojas, prof. V. Vitaitės ir prof. P. Geniušo asistentas; M. Nemanytė nuo 1997 metų yra „Kremerata Baltica“ narė, ji bando jėgas ir kvarteto sudėtyje. Koncertavę jaunieji nuramino: dėl klasikinės muzikos ateities galime būti ramūs. Auga super profesionali, stabili, jau dabar solidų įdirbį turinti karta, kuri važiuoja tiesiomis ir užtikrintomis vėžėmis. Pastaruoju metu pasitaikė visokio plauko koncertų, kai nesyk nuvylė ar privertė nuobodžiauti net patyrę ir daug nuopelnų turintys vardai. Šiame kontekste jaunieji suteikė atgaivą ir grąžino tikro muzikavimo, tikro entuziazmo, tikros mokyklos pojūtį.
Birželio 17-oji. Programoje - A. Vivaldi Koncertas smuikui ir orkestrui A-dur, K. Pendereckio "Sinfonietta per archi" (1991), A. Schnittkes Concerto grosso dviem smuikams ir kameriniam orkestrui (1985), F. Schuberto Kvartetas G-dur, op. posth. 161 (V. Kissino versija orkestrui). Concerto grosso - kontroversiška, rezignuojanti mūsų amžininko išpažintis. Nenuspėjami minčių zigzagai, komplikuotos prasmių kryžkelės. Schnittke - visad iššūkis klausytojui. Ir dar rimtesnis iššūkis atlikėjui. Šalia G. Kremerio solo griežianti Marija Nemanytė nėra jo šešėlyje. Sudėtingiausias programos kūrinys tampa vakaro ašimi.
Gegužės 12 d. Rotušėje koncertavo Lietuvai gan dažnai apie save primenanti smuikininkė Marija Nemanytė. Ji šiuo metu studijuoja Versalyje (Prancūzija), CNR konservatorijoje pas prof. I. Voloshiną. Smuikininkei talkino pianistė Rūta Lenčiauskaitė, 2004 m. įgijusi magistro diplomą LMTA (prof. V. Vitautės ir doc. A. Kisieliūtės kl.) ir tęsianti pomagistrines studijas Bulonės bei Jeano Philippe’o Rameau (Paryžius) konservatorijose, prof. R. Rochet ir Ronault-Louchart klasėse. M. Nemanytė solo pagriežė du kūrinius: M. Regerio Preliudą ir fugą h-moll, op. 117, ir E. Ysa’e Sonatą Nr. 6, o duetu su pianiste atliko F. Schuberto Sonatiną g-moll, op. 137, D 408, B. Bartóko Ropsodiją Nr. 1, E. Griego Sonatą c-moll, Nr. 3, op. 45, ir G. Kuprevičiaus "Preliudą M.K. Čiurlionio atminimui". Marija Nemanytė - valinga, profesionali smuikininkė, griežianti intensyviai, apgalvotai, sutelktai. R. Lenčiauskaitė, sugebanti kontroliuoti muzikinį procesą, yra kitokio tipo atlikėja – susidarė įspūdis, kad skambinti jai itin lengva, nereikia jokių ypatingų pastangų – gražaus tembro pasažai tarytum savaime liejasi. Itin pagirtina, kad M. Nemanytė atliekamus kūrinius stiliaus atžvilgiu stengėsi traktuoti skirtingai. Akivaizdu, kad dėl rimto požiūrio į savo profesiją ji puikiai pritapo prie kitų talentingų orkestro "Kremerata Baltica" narių. Labiausiai įtikino kokybiškai, intensyviai pagriežta E. Ysaye Sonata smuikui solo.
Paskutinįsyk Vilniuje orkestras „Kremerata Baltica“ grojo 2001 m. rudenį, tad Vilniaus festivalyje numatytas jo pasirodymas buvo ypač nekantriai laukiamas. Šie lūkesčiai išsipildė su kaupu: birželio 17d. Nacionalinėje filharmonijoje įvykęs koncertas suteikė nepamirštamų įspūdžių. Įdomu ir tai, kad išgirdome pirmąsyk su G.Kremeriu ir orkestru boluojančią orkestro narę vilnietę smuikininkę Mariją Nemanytę. ...Šiuolaikinės muzikos dalį tęsė Schnittke‘s Concerto grosso Nr.3 dviem smuikams ir sumažintos sudėties kameriniam orkestrui, papildytam varpais ir klavišiniais... Su G.Kremeriu antrąją smuiko partiją įspūdingai grojo Marija Nemanytė, kurios tvirta valia, užmojis ir intelektas puikiai derėjo greta maestro.
Vakaro pabaiga iš 2003-iųjų vėl bloškia atgal - į 1985-1988 metus. Muzikinį vėrinį pabaigia "Bachvariationen I", dėl įspūdingos Raimundo Katiliaus smuikininkų kvarteto (Džeraldas Bidva, Rasa Vosyliūtė, Rūta Lipinaitytė, Marija Nemanytė) interpretacijos tapęs tikru vakaro perlu. Šiam įspūdžiui užbėgdamas už akių, M.Urbaitis nė kiek neklydo sakydamas, kad "Kremeratos" smuikininkai jų visai naujai atrastą kūrinį paruošė puikiai. Galima sutikti ir su jo žodžiais, esą nauji atlikėjai seniai sukurtą kūrinį gali pakeisti iš esmės. Naujai atrasta sena gerokai paveikiau, jei tie atlikėjai pritrenkia dar ir savo meistriškumu.