Marija Nemanytė (smuikas)

Image
Biografija
Repertuaras
Koncertai
Garso įrašai
Spauda
Galerija
Biografija
Repertuaras
Koncertai
Garso įrašai
Spauda
Galerija

Marija Nemanytė gimė 1980 Vilniuje. Baigė M. K. Čiurlionio menų gimnaziją (mok. A. Kacaitė, prof. J. Urba) ir Lietuvos muzikos ir teatro akademiją (prof. Raimundas Katilius, Rasa Vosyliūtė). Aspirantūros studijas tęsė Royal College of Music Londone, prof. N. Boyarsky klasėje (”Postgraduate Diploma in Performance”, 2003). 2003-2005  studijavo ir baigė CNR konservatoriją Versalyje (Prancūzija), prof. I. Voloshino klasėje (3ème Cycle Spec.).

Marija Nemanytė yra dviejų respublikinių konkursų bei ”Yascha Heifetz” tarptautinio smuikininkų konkurso 3-ios vietos laureatė. Dalyvavo F. Andrievsky, B. Garlitsky, G. Kremer, G. Zhislin  vedamuose tarptautiniuose meistriškumo kursuose. 2003 vasarą dalyvavo ”M. Kopelman quartet” tarptautiniuose meistriškumo kursuose.

Nuo 2001 Marija Nemanytė buvo smuikininkų kvarteto, susikūrusio prof. R. Katiliui atminti, narė. Šis kvartetas sėkmingai koncertavo Pabaltijo bei Skandinavijos šalyse, taip pat Austrijoje, Jugoslavijoje, Anglijoje ir Vokietijoje.

2002 smuikininkė buvo pakviesta į tarptautinį kamerinės muzikos festivalį ”Chamber Music Connects the World” Krönberge (Vokietija), kur koncertavo su B. Pergamenschikowu, G. Kremeriu ir ”Guarneri quartet”.

Marija Nemanytė ne kartą grojo solo su Kremerata Baltica, Lietuvos kameriniu bei nacionaliniu simfoniniu orkestrais.

Nuo 1997 smuikininkė griežia Gidono Kremerio suburtame orkestre ”Kremerata Baltica”. Ji yra pastovi festivalio ”Kremerata Musica” dalyvė bei kamerinės muzikos atlikėja. Kartu su Gidonu Kremeriu ji atliko A. Schnittke ”Concertto grosso Nr.3” įvairiuose festivaliuose bei koncertų salėse, kaip ”Schubertiade Schwarzenberg”, ”Musicfestspiele Saar”, „Vilniaus festivalyje”, ”Santory Hall” (Tokyo), ”Chicago Symphony Hall” ir kt. Nuo 2004 kartu su kitais Kremerata Baltica nariais - Džeraldu Bidva, Ula Ulijona Žebriūnaite ir Giedre Dirvanauskaite - griežia styginių kvartete „Kremeratini”. Naujai susibūręs kolektyvas sėkmingai pasirodė festivaliuose „Sigulda” (Latvija), „Lockenhaus” (Austrija), „Kuhmo” (Suomija), „Les Museiques” (Šveicarija).

Marija Nemanytė yra grojusi įvairiuose kamerinės muzikos projektuose kartu su V. Mendelsohn, B. Garlitsky, M. Brunello, Y. Bashmet, G. Kremer, N. Znaider ir kt.

Smuikininkė nuolatos rengia rečitalius Lietuvoje bei dalyvauja kamerinės muzikos koncertuose kartu su lietuvių atlikėjais Daumantu Kirilausku, R. Lenčiauskaite, Mindaugu Bačkumi ir styginių kvartetu „Kremeratini”.

Lietuvių kompozitoriai

Vytautas Barkauskas

„Partita“ smuikui solo

Vidmantas Bartulis

Koncertas 2 smuikams, fortepijonui ir styginių orkestrui

Mikalojus Konstantinas Čiurlionis

Styginių kvartetas c-moll

Giedrius Kuprevičius

„Preliudas“ M.K.Čiurlioniui atminti

Anatolijus Šenderovas

„Reminiscence“

Jonas Tamulionis

„Jūra“ (aranžuotė 4-iems smuikams)

Mindaugas Urbaitis

„Bachvariationen“ 4-iems smuikams

Solo kūriniai

Johann Sebastian Bach

Sonata smuikui solo Nr.1, g-moll, BWV 1001

Partita smuikui solo Nr.1, h-moll, BWV 1002

Partita smuikui solo Nr.2, d-moll, BWV 1004

Partita smuikui solo Nr.3, E-dur, BWV 1006

Niccolò Paganini

Kaprisai smuikui solo Nr. 2, 6, 9, 11, 12, 16, 17, 20, 23, 24

Astor Piazzola

 „Tango etiudai“ Nr. 3 ir 6

Max Reger

 „Preliudas ir fuga“ h-moll, op.117

Eugène Ysaÿe

Sonata smuikui solo Nr.3 „Baladė“, op.27 / ”Ballad“

Sonata smuikui solo Nr.6, op.27, 1924

Kūriniai smuikui ir orkestrui

Johann Sebastian Bach

„Brandenburgo koncertas“ Nr.3 G-dur, BWV 1048

Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.1 a-moll, BWV 1041

Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.2 E-dur, BWV 1042

Johannes Brahms

Koncertas smuikui ir orkestrui D-dur, op.77

Wolfgang Amadeus Mozart

Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.3, G-dur, K 216

Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.4, D-dur, K 218

Sergei Prokofiev

Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.1 D-dur, op.19

Camille Saint-Saens

Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.3, h-moll, op.61

Alfred Schnittke

„Concerto grosso“ Nr.3 dviems smuikams ir kameriniui orkestrui

„Mozart a la Haydn“ dviems smuikams ir vienuolikai styginių

Jean Sibelius

Koncertas smuikui ir orkestrui d-moll, op.47

Pyotr Tchaikovsky

Koncertas smuikui ir orkestrui D-dur, op.35

Henri Vieuxtemps

Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.5 a-moll, op.37

Antonio Vivaldi

 „Ruduo“ iš ciklo „Metų laikai“ op.8

Koncertas dviems smuikams ir orkestrui a-moll, RV522

Koncertas keturiems smuikams ir orkestrui

Kūriniai smuikui ir fortepijonui

Bela Bartok

„Rapsodija“ Nr.1

Ludwig van Beethoven

„Romansas“, F-dur, op.50

Johannes Brahms

Sonata Nr.1, G-dur, op.78

Sonata Nr.3, d-moll, op. 108

„Scherzo“

Ernest Chausson

„Poema“, op.25 (aranž. smuikui ir fortepijonui)

Claude Debussy

„Mėnesienos šviesa“ (aranž. smuikui ir fortepijonui) / Clair de lune from Suite bergamasque

Antonin Dvorak

„Romantinės pjesės“, op.75 / Romantické kusy / Romantic pieces

Edvard Grieg

Sonata Nr.3, c-moll, op.45

Joseph Haydn

Sonata Nr.1, G-dur, Hob XV:32

Wolfgang Amadeus Mozart

Sonata e-moll, K 304

„Rondo“, C-dur, KV 373

Niccolò Paganini

„Cantabile“

Arvo Part

„Fratres“

Francis Poulenc

Sonata FP119

Sergei Prokofiev

„Penkios melodijos“, op.35bis

Camille Saint-Saens

„Introdukcija ir Rondo Capricioso“

Pablo de Sarasate

„Čigoniškos melodijos“, op.20 / Zigeunerweisen

Alfred Schnittke

Sonata Nr.1

Franz Schubert

Sonatina g-moll, op.137 D408

Richard Strauss

Sonata Es-dur, op.18

Igor Stravinsky

„Itališka siuita“ (transkripcija Samuel Dushkin) / Suite italienne

Anton Webern

 „Keturios pjesės“ op.7

Henryk Wieniawski

„Scherzo-tarantelle“ g-moll, op.16, 1856

Légende, g-moll, op.17, 1860

„Polonaise brillante“ A-dur, op.21, Nr.2, 1875

Eugène Ysaÿe

„Eleginė poema“ d-moll, op.12 / Poème élégiaque, 1895

„Vaiko sapnas“, op.14 / Scène au rouet

Kamerinė muzika Duetai

Luciano Berio

„Duetai“ (34) / 34 duetti, 2 vn, 1979–83

Kamerinė muzika Trio

Antonin Dvořák

„Drobnosti“, 2 smuikams ir altui op. 75a

Kamerinė muzika Kvartetai

Grażyna Bacewicz

Sonata 4-iems smuikams

Bela Bartok

Kvartetas a-moll Nr.2, op.17

Ludwig van Beethoven

Kvartetas a-moll, op.132

Sofia Gubaidulina

Kvartetas Nr.2

Wolfgang Amadeus Mozart

„Dissonance quartet“, C-dur, KV 465

„Divertismento“, F-dur, KV 138 styginių kvartetui

Giocomo Puccini

„Crisantemi“ styginių kvartetui

Dmitri Shostakovich

Kvartetas Nr.1, op.49, 1938

Kvartetas Nr.3, op.73, 1946

Kvartetas Nr.5, op.92, 1952

Kvartetas Nr.7, op.108, 1960

Kvartetas Nr.8, op.110, 1960

Robert Shumann

Kvartetas a-moll Nr.1, op. 41

Georg Philipp Telemann

Sonata 4-iems smuikams C-dur

Hugo Wolf

„Itališka serenada“ styginių kvartetui / Serenade (Italienische Serenade), str qt, G,  1887

Kamerinė muzika Kvintetai

Cesar Franck

Fortepijoninis  kvintetas f-moll

Felix Mendelssohn

Styginių kvintetas B-dur, op.87

Wolfgang Amadeus Mozart

Styginių kvintetas g-moll, KV 516

Klarnetinis kvintetas

Kamerinė muzika Sekstetai

Johannes Brahms

Sekstetas B-dur, op.18

Pyotr Tchaikovsky

„Souvenir de Florence“ D-dur styginių sekstetui

Kamerinė muzika Oktetai

Felix Mendelssohn

Styginių oktetas Es-dur, op.20

Dmitri Shostakovich

Dvi pjesės styginių oktetui op.11

Rečitalis Taikomosios dailės muziejuje, 2006 02 17

I dalis

J. Haydn Sonata fortepijonui ir smuikui G-dur, Hob, XV:32

A. Schnittke Sonata Nr.1 smuikui ir fortepijonui

II dalis

A. Webern Keturios pjesės smuikui ir fortepijonui, op.7

R. Strauss Sonata smuikui ir fortepijonui Es-dur, op.18

Marija Nemanytė (smuikas)

Daumantas Kirilauskas (fortepijonas)

Kvarteto „Kremeratini“ rečitalis „Bella Italia“ Taikomosios dailės muziejuje, 2005 12 11

I dalis

G. Cambini Styginių kvartetas

L. Berio Duetai

G. Puccini „Crisantemi“ styginių kvartetui

H. Wolf „Itališka serenada“ styginių kvartetui

II dalis

P. Tchaikovsky „Souvenir de Florance“ styginių sekstetui

DŽERALDAS BIDVA (smuikas)

MARIJA NEMANYTĖ (smuikas)

ŪLA ULIJONA ŽEBRIŪNAITĖ (altas)

GIEDRĖ DIRVANAUSKAITĖ (violončelė)

Koncerto svečiai:

VIDAS VEKEROTAS (altas)

MINDAUGAS BAČKUS (violončelė)

Kvarteto „Kremeratini“ rečitalis „Bella Italia“ Taikomosios dailės muziejuje, 2005 12 11

I dalis

G. Cambini Styginių kvartetas

L. Berio Duetai

G. Puccini „Crisantemi“ styginių kvartetui

H. Wolf „Itališka serenada“ styginių kvartetui

II dalis

P. Tchaikovsky „Souvenir de Florance“ styginių sekstetui

DŽERALDAS BIDVA (smuikas)

MARIJA NEMANYTĖ (smuikas)

ŪLA ULIJONA ŽEBRIŪNAITĖ (altas)

GIEDRĖ DIRVANAUSKAITĖ (violončelė)

Koncerto svečiai:

VIDAS VEKEROTAS (altas)

MINDAUGAS BAČKUS (violončelė)

Rečitalis festivalyje „Sugrįžimai” Vilniaus Rotušėje, 2005 05 12

I dalis

M. Reger Preliudas ir fuga h-moll smuikui solo, op.117

F. Schubert Sonatina g-moll smuikui ir fortepijonui, op.137, D408

B. Bartok Rapsodija Nr.1 smuikui ir fortepijonui

II dalis

E. Ysaye Sonata smuikui solo Nr.6

E. Grieg Sonata smuikui ir fortepijonui c-moll Nr.3, op.45

G. Kuprevičius Preliudas M.K.Čiurlionio atminimui

Marija Nemanytė (smuikas)

Rūta Lenčiauskaitė (fortepijonas)

Rečitalis Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, 2004 06 25

I dalis

F. Poulenc Sonata smuikui ir fortepijonui FP119

E. Ysaye Elegiškoji poema, op.12

II dalis

E. Ysaye Sonata – baladė smuikui solo, op.27

L. van Beethoven Romansas F-dur, op.50

W.A. Mozart Rondo C-dur KV373

C. Saint – Saens Introdukcija ir rondo capriccioso, op.28

A. Piazzolla Tango etude Nr.4, 6 smuikui solo

Marija Nemanytė (smuikas)

Eglė Vosyliūtė (fortepijonas)

Koncertas Vilniaus festivalyje, 2003 06 17

I dalis

K. Penderecki „Sinfonietta per archi“

(Kremerata Baltica)

A. Schnittke Koncerto grosso Nr.3 dviems smuikams ir orkestrui

(Gidon Kremer, Marija Nemanytė)

II dalis

F. Schubert Kvintetas G-dur (V. Kissino vertija orkestrui)

Kamerinis orkestras KREMERATA BALTICA

Meno vadovas, solistas ir dirigentas GIDON KREMER

Solistė MARIJA NEMANYTĖ

Taikomosios dailės muziejuje vykęs kamerinės muzikos koncertas taip pat nuteikė maloniai. Koncertavo stiprūs ir labai profesionalūs muzikantai, pateikę sudėtingą ir įdomią programą – tai Marija Nemanytė (smuikas) ir Daumantas Kirilauskas (fortepijonas). (...) Šią popietę klausėmės J. Haydno Sonatos smuikui ir fortepijonui G-dur, Hob. XV: 32, kuri buvo kruopščiai sustyguota, atlikimas išlygintas, nušlifuotas, tiesiog nepriekaištingas ir visapusiškai smagus. Programos vidury atsidūrė du skirtingos stilistikos šiuolaikiniai kūriniai: kontrastinga ir efektinga A. Schnittke’s keturių dalių Sonata Nr. 1 bei A. Weberno Keturios pjesės op. 7. Marija sonatą atliko charakteringai, bet racionaliai, įsiklausė į lėtosios dalies flažoletų tęstinę kalbą, sugrįžusius charakteringus ritmus, „riebius“ su pipirais sąskambius, atrado ryškių tembrų. Weberno atveju išryškėjo pilnakraujis minimalizmas, o Straussas buvo tiesiog stilingas, kūrinio dalys iki galo apgalvotos tempo ir charakterio požiūriu. M. Nemanytės griežimo stilius – valingas, techniškas, kiek „vyriškas“. Nauju „Petrof“ skambinęs D. Kirilauskas pasirodė kaip puikus ir labai atsakingas partneris. Šiuo metu jis yra LMTA fortepijono dėstytojas, prof. V. Vitaitės ir prof. P. Geniušo asistentas; M. Nemanytė nuo 1997 metų yra „Kremerata Baltica“ narė, ji bando jėgas ir kvarteto sudėtyje. Koncertavę jaunieji nuramino: dėl klasikinės muzikos ateities galime būti ramūs. Auga super profesionali, stabili, jau dabar solidų įdirbį turinti karta, kuri važiuoja tiesiomis ir užtikrintomis vėžėmis. Pastaruoju metu pasitaikė visokio plauko koncertų, kai nesyk nuvylė ar privertė nuobodžiauti net patyrę ir daug nuopelnų turintys vardai. Šiame kontekste jaunieji suteikė atgaivą ir grąžino tikro muzikavimo, tikro entuziazmo, tikros mokyklos pojūtį.

Daiva Tamošaitytė, Malonus muzikinis sekmadienis, Muzikos barai, 2006 Nr.11-12

Birželio 17-oji. Programoje - A. Vivaldi Koncertas smuikui ir orkestrui A-dur, K. Pendereckio "Sinfonietta per archi" (1991), A. Schnittkes Concerto grosso dviem smuikams ir kameriniam orkestrui (1985), F. Schuberto Kvartetas G-dur, op. posth. 161 (V. Kissino versija orkestrui). Concerto grosso - kontroversiška, rezignuojanti mūsų amžininko išpažintis. Nenuspėjami minčių zigzagai, komplikuotos prasmių kryžkelės. Schnittke - visad iššūkis klausytojui. Ir dar rimtesnis iššūkis atlikėjui. Šalia G. Kremerio solo griežianti Marija Nemanytė nėra jo šešėlyje. Sudėtingiausias programos kūrinys tampa vakaro ašimi.

Vladas Zalatoris, Universalusis Gidono Kremerio pasaulis."Vilniaus festivalio" koncertai su "Kremerata Baltica" ir Gidonu Kremeriu, 7 meno dienos, 2003-06-27 Nr. 574

Gegužės 12 d. Rotušėje koncertavo Lietuvai gan dažnai apie save primenanti smuikininkė Marija Nemanytė. Ji šiuo metu studijuoja Versalyje (Prancūzija), CNR konservatorijoje pas prof. I. Voloshiną. Smuikininkei talkino pianistė Rūta Lenčiauskaitė, 2004 m. įgijusi magistro diplomą LMTA (prof. V. Vitautės ir doc. A. Kisieliūtės kl.) ir tęsianti pomagistrines studijas Bulonės bei Jeano Philippe’o Rameau (Paryžius) konservatorijose, prof. R. Rochet ir Ronault-Louchart klasėse. M. Nemanytė solo pagriežė du kūrinius: M. Regerio Preliudą ir fugą h-moll, op. 117, ir E. Ysa’e Sonatą Nr. 6, o duetu su pianiste atliko F. Schuberto Sonatiną g-moll, op. 137, D 408, B. Bartóko Ropsodiją Nr. 1, E. Griego Sonatą c-moll, Nr. 3, op. 45, ir G. Kuprevičiaus "Preliudą M.K. Čiurlionio atminimui". Marija Nemanytė - valinga, profesionali smuikininkė, griežianti intensyviai, apgalvotai, sutelktai. R. Lenčiauskaitė, sugebanti kontroliuoti muzikinį procesą, yra kitokio tipo atlikėja – susidarė įspūdis, kad skambinti jai itin lengva, nereikia jokių ypatingų pastangų – gražaus tembro pasažai tarytum savaime liejasi. Itin pagirtina, kad M. Nemanytė atliekamus kūrinius stiliaus atžvilgiu stengėsi traktuoti skirtingai. Akivaizdu, kad dėl rimto požiūrio į savo profesiją ji puikiai pritapo prie kitų talentingų orkestro "Kremerata Baltica" narių. Labiausiai įtikino kokybiškai, intensyviai pagriežta E. Ysaye Sonata smuikui solo.

Aldona Eleonora Radvilaitė, Primenantys apie save. Paskutinioji "Sugrįžimų" festivalio savaitė, 7 meno dienos, 2005-05-27 nr. 663

Paskutinįsyk Vilniuje orkestras „Kremerata Baltica“ grojo 2001 m. rudenį, tad Vilniaus festivalyje numatytas jo pasirodymas buvo ypač nekantriai laukiamas. Šie lūkesčiai išsipildė su kaupu: birželio 17d. Nacionalinėje filharmonijoje įvykęs koncertas suteikė nepamirštamų įspūdžių. Įdomu ir tai, kad išgirdome pirmąsyk su G.Kremeriu ir orkestru boluojančią orkestro narę vilnietę smuikininkę Mariją Nemanytę. ...Šiuolaikinės muzikos dalį tęsė Schnittke‘s Concerto grosso Nr.3 dviem smuikams ir sumažintos sudėties kameriniam orkestrui, papildytam varpais ir klavišiniais... Su G.Kremeriu antrąją smuiko partiją įspūdingai grojo Marija Nemanytė, kurios tvirta valia, užmojis ir intelektas puikiai derėjo greta maestro.

Živilė Ramoškaitė, Gidonas Kremeris, Marija Nemanytė ir „Kremerata Baltica“, Muzikos Barai, 2003 spalis

Vakaro pabaiga iš 2003-iųjų vėl bloškia atgal - į 1985-1988 metus. Muzikinį vėrinį pabaigia "Bachvariationen I", dėl įspūdingos Raimundo Katiliaus smuikininkų kvarteto (Džeraldas Bidva, Rasa Vosyliūtė, Rūta Lipinaitytė, Marija Nemanytė) interpretacijos tapęs tikru vakaro perlu. Šiam įspūdžiui užbėgdamas už akių, M.Urbaitis nė kiek neklydo sakydamas, kad "Kremeratos" smuikininkai jų visai naujai atrastą kūrinį paruošė puikiai. Galima sutikti ir su jo žodžiais, esą nauji atlikėjai seniai sukurtą kūrinį gali pakeisti iš esmės. Naujai atrasta sena gerokai paveikiau, jei tie atlikėjai pritrenkia dar ir savo meistriškumu.

Iš to, kas nepasakyta, Skirmantė Valiulytė, 7 mano dienos Nr.585