Kaskados (fortepijoninis trio)

Image
Biografija
Repertuaras
Koncertai
Garso įrašai
Spauda
Galerija
Biografija
Repertuaras
Koncertai
Garso įrašai
Spauda
Galerija

Fortepijoninis trio “Kaskados” oficialiai savo koncertinę veiklą skaičiuoja nuo 1997, nors jau ir iki tol jo nariai – Albina Šikšniūtė (fortepijonas), Rusnė Mataitytė (smuikas), Edmundas Kulikauskas (violončelė) – buvo žinomi kaip solistai, kamerinių ansamblių dalyviai. Susiburti į nuolat koncertuojantį ansamblį ir būtent jo repertuaro sklaidoje apibendrinti savo profesinį meistriškumą – svarbus ir ryžtingas šių trijų atlikėjų žingsnis, turint galvoje, kad visi jie uoliai puoselėja ir kito pobūdžio muzikinę veiklą. Šiuos tris muzikus sieja ir artima akademinių studijų patirtis. Bemaž tuo pat metu visi studijavo Maskvos P. Čaikovskio konservatorijoje, pianistė ir smuikininkė – ten pat ir aspirantūroje Tad neatsitiktinai laikas ir patirtis, vidinė reikmė subrandino “Kaskadų” trio – šiuo metu vieną produktyviausių kamerinių ansamblių Lietuvoje. Šiam trio nekart teko dalyvauti didžiuosiuose Lietuvos festivaliuose: “Gaidos”, Šv.Kristupo, Thomo Manno, Pažaislio. Ansamblis sėkmingai gastroliavo Austrijoje, Vokietijoje, Rusijoje,Švedijoje. O 2002 “Kaskados” tapo IX tarptautinio J. Brahmso kamerinių ansamblių konkurso (Austrija, Piortšachas) laureatu – iškovojo I premiją. 2005 metais jie tapo Auksinio Disko laureatais (Lietuvos muzikų sąjungos apdovanojimas).

Lietuvos klausytojai susidomėję seka “Kaskadų” trio koncertinio gyvenimo ritmą – juolab kasmet ansamblis pateikia vis naujas kamerines programas. Be to, “Kaskadų” nariai yra atlikę solo partijas L. van Beethoveno Koncerte fortepijonui, smuikui, violončelei ir orkestrui C-dur, op. 56 ir penkių koncertų ciklą “Visi L.van Beethoveno fortepijoniniai trio”. Šio ansamblio repertuare įvairių epochų trio žanro kūriniai, tarp kurių aptiksime itin aktyviai puoselėjamą romantinės muzikos palikimą. Ženklią interpretacinės energijos dalį ansamblis skiria šiuolaikinės lietuvių muzikos sklaidai, kasmet įtraukdamas naujus šių autorių opusus. Vertindami “Kaskadų” atlikėjų profesionalumą, meninę vaizduotę kompozitoriai yra specialiai šiam trio parašę kompozicijų (Loreta Narvilaitė, Jurgis Juozapaitis, Vidmantas Bartulis, Algirdas Martinaitis, Osvaldas.Balakauskas, Sadie Harrison), arba anksčiau sukurtus opusus perrašę būtent fortepijoninio trio sudėčiai (Arvydas Malcys, Feliksas Bajoras, Bronius Kutavičius).

Klausytojams pažįstamas fortepijoninio trio “Kaskados” braižas, apie kurį ne kartą palankiai rašyta lietuvių spaudoje, gerai atsiliepta užsienio kritikų. Recenzijose dažnai pažymimas darnus ir išraiškingas šių instrumentalistų ansambliškumas, įtikinamai sutelkiami raiškos būdai, tiksli stilistinė orientacija, gilaus bei vieningo trijų instrumentų garso visumos pajauta, o visa tai sąlygoja šių muzikų preciziškas ir tvirtas techninis pasirengimas.

Pianistė Albina Šikšniūtė baigė Nacionalinę M. K. Čiurlionio menų mokyklą (doc. Liucijos Drąsutienės kl.) ir Maskvos P.Čaikovskio konservatoriją bei aspirantūrą (prof. Viktoro Nosovo kl.). Ji yra tarptautinių konkursų Čekijoje (1977) ir Prancūzijoje (1999) laureatė. Nuo 1991 A. Šikšniūtė, kaip solistė ir kamerinių ansamblių narė, kasmet dalyvauja tarptautiniame festivalyje “Ost-West Musikfest” (Austrija). Pianistė koncertavo Vokietijoje, Austrijoje, Slovėnijoje, Turkijoje, Latvijoje. Ji rengia rečitalius ir groja su kameriniais ansambliais, yra skambinusi su Lietuvos, Prahos, Maskvos, Alma Atos kameriniais orkestrais. 1995 su prof. S. Sondeckio vadovaujamu Lietuvos kameriniu orkestru įrašė trijų J. S. Bacho klavyrinių koncertų kompaktinę plokštelę. Be to, su R. Mataityte, M. J. Zimmermann ir E. Kulikausku įrašė kompozitoriaus O. Balakausko autorinę kompaktinę plokštelę (ASV, Anglija). Atlikėjos veiklą A. Šikšniūtė derina su pedagoginiu darbu Nacionalinėje M. K. Čiurlionio menų mokykloje ir Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, tarptautiniams konkursams yra parengusi ne vieną jaunosios kartos pianistą. Jau 11 metų ji nuolat kviečiama į Krems am der Donau (Austrija) vesti fortepijono meistriškumo kursų jaunimui.

Smuikininkė Rusnė Mataitytė baigė Nacionalinę M. K. Čiurlionio menų mokyklą (prof. Viktoro Radovičiaus kl.) ir Maskvos P. Čaikovskio konservatoriją (prof. Valerijaus Klimovo kl.) bei aspirantūrą (prof. Igorio Bezrodno kl.). Ji yra tapusi dviejų tarptautinių konkursų prizininke – D. Oistracho (1988) ir L. Spohro (1990). Nuo 1992 trejus metus dirbo Getingeno simfoninio ir kamerinio orkestrų koncertmeistere. R. Mataitytė koncertavo Vokietijoje, Anglijoje, Olandijoje, Austrijoje, Jugoslavijoje, Graikijoje. 2002 ji griežė Niuberio ir Oldboro festivaliuose Anglijoje, Carnegie Hall salėje Niujorke. 2004 su Šv.Kristoforo orkestru R.Mataitytė koncertavo didžiausiuose Vokietijos miestuose Europa Musikale festivalio metu. Smuikininkė yra dalyvavusi įrašant keturias kompaktines plokšteles “Proud Sound”, ASV (Anglija), BIS (Švedija), Metier Records (Anglija) firmose. Nuo 2001 ji griežia ir “Gaidos” ansamblyje. Su pianiste Margrit Julia Zimmermann organizuoja festivalį “Kaskados” Kaselyje (Vokietija).

Violončelininkas Edmundas Kulikauskas baigė Nacionalinę M. K. Čiurlionio menų mokyklą (Domo Svirskio ir Romano Armono kl.) ir Maskvos P. Čaikovskio konservatoriją (prof. Natalijos Šachovskajos kl.). 1986–1989 dėstė violončelę Nacionalinėje M. K. Čiurlionio menų mokykloje, vėliau savo muzikinę veiklą tęsė kaip Lietuvos nacionalinio simfoninio orkestro bei Lietuvos kvarteto narys. Nuo 1996 E. Kulikauskas dirba Nacionalinio simfoninio orkestro violončelių grupės koncertmeisteriu. Su minėtais kolektyvais jis koncertavo daugelyje Europos šalių, Japonijoje, Izraelyje.

Lietuvių kompozitoriai

Feliksas Bajoras

„Momenti sacri”

Osvaldas Balakauskas

„Devyni šaltiniai”

„Retrospektyva”

“Nuovantca”

Vidmantas Bartulis

Paskutiniųjų giesmės

Julius Gaidelis

Fortepijoninis trio

Vytautas Germanavičius

„Subyrėjusios arkos“

Jurgis Juozapaitis

Viceno (2006)

„Lillit“ fortepijoniniam trio

Bronius Kutavičius

„Aštuonios miniatiūros pagal Stasį“

Arvydas Malcys

„Erškėčių akys” (1999-2004)

Algirdas Martinaitis

Emmaus

„arba-arba“ smuikui, violončelei, fortepijonui ir kameriniam orkestrui

Loreta Narvilaitė

„Kai liepto nebus pereisiu upę“

Juozas Pakalnis

Fortepijoninis trio

Anatolijus Šenderovas

„Daina ir šokis“ fortepijoniniam trio

Užsienio kompozitoriai

Ludwig van Beethoven

Trigubas koncertas C-dur / in C major, op. 56

Variacijos originalia tema Es-dur, op. 46

 Trio Nr. 1, Es-dur, op. 1

Trio Nr. 2, G-dur, op. 1

Trio Nr.3 c-moll, op. 1 nr. 3

Trio D-dur / Piano trio in D major, op. 7 No. 5

Trio Nr. 4, B-dur, op. 11 Gassenhauertrio

Trio Nr. 5, D-dur, op. 70 Nr.1 “Ghost”

Trio Nr. 6, Es-dur, op. 70 Nr. 2

Trio Nr.7 B-dur, WoO.38

Trio Nr. 8, B-dur, WoO 39

Trio Nr.9 Es-dur, WoO.38

Trio Nr. 10, Es-dur, op. 44

  Trio Nr. 11, G-dur, op. 121a

Dešimt variacijų pagal Wenzelio Mullerio dainą Ich bin Schneider Kakadu

Keturiolika variacijų pagal originalią temą / Variations on an Original Theme

Trio D-dur (pagal Simfoniją Nr. 2)

Trio Es-dur, op. 38 (pagal Septetą op. 20)

Johannes Brahms

Piano trio C-dur / in C major, op. 87

Trio B-dur, Op.8

Trio c-moll Op.101

Fortepijoninis Kvartetas g-moll, op.25

Fortepijoninis Kvartetas c-moll, op.60

Antonin Dvorak

Piano trio c-moll / in C minor, op. 90 Dumki

Fortepijoninis kvartetas Es-dur, op. 87

Fortepijoninis kvartetas Es-dur Op.87

Gabriel Faure

Piano trio op. 120

Jean Françaix

Piano trio D-dur / in D major

Sadie Harrison

”The Bride’s journey in three songs and a memory”

The triple concerto for violin, cello and piano

Joseph Haydn

Piano trio G-dur / in G major a l’ Ongarese

Fortepijoninis trio Nr. 18, G-dur, Hob XV:5

Olivier Messiaen

„Kvartetas Laiko pabaigai“ / “Quatour pour la fin du temps” klarnetui, smuikui, violončelei ir fortepijonui

Wolfgang Amadeus Mozart

Fortepijoninis trio G-dur / Piano trio in G major, KV 564

Fortepijoninis trio Nr. 5, C-dur, KV 548

Arvo Part

Mozart – Adagio ( in memoriam Oleg Kagan)

Maurice Ravel

Fortepijoninis trio a-moll / Piano trio  in A minor

Camille Saint-Saens

Fortepijoninis trio F-dur / Piano trio in F major, op. 18

Dmitri Schostakovich

Fortepijoninis trio op. 67

Franz Schubert

Fortepijoninis trio B-dur / Piano trio in B flat Major, op. 99

Robert Schumann

Fortepijoninis trio F-dur / Piano trio in F major, op. 80

Dmitri Shostakovich

Septyni romansai pagal A. Bloko poemas, op. 127 sopranui ir fortepijoniniam trio

Bedřich Smetana

Fortepijoninis trio g-moll, op.15

Toru Takemitsu

„Between Tides“

Pyotr Tchaikovsky

Fortepijoninis trio a-moll / Piano trio in A minor, op. 50

Fortepijoninis trio, op. 50, „Didžiojo menininko atminimui“

KASKADOS / Loreta Narvilaitė / Lietus lyja toli nuo mūsų (I part)

KASKADOS / Niels Gade / Piano Trio F Major 1st mov / Chamber music

Koncertas Taikomosios dailės muziejuje, 2014 03 30

Trio „Kaskados“ atlieka Haydną ir Mendelssohną

Trio KASKADOS: ALBINA ŠIKŠNIŪTĖ (fortepijonas), RUSNĖ MATAITYTĖ (smuikas), EDMUNDAS KULIKAUSKAS (violončelė)

JOSEPH HAYDN – Fortepijoninis trio c-moll, Hob. XV/13;

Fortepijoninis trio B-dur, Hob. XV/38

FELIX MENDELSSOHN-BARTHOLDY – Fortepijoninis trio d-moll, op. 49

Koncertas Taikomosios dailės muziejuje, 2010 11 03

JOSEPH HAYDN

Fortepijoninis trio Nr. 18, G-dur, Hob XV:5

WOLFGANG AMADEUS MOZART

Fortepijoninis trio Nr. 5, C-dur, KV 548

JURGIS JUOZAPAITIS

„Lillit“ fortepijoniniam trio (premjera)

BEDŘICH SMETANA

Fortepijoninis trio g-moll, op.15

Koncertas Taikomosios dailės muziejuje, 2009 10 29

Tarptautinis šiuolaikinės muzikos festivalis GAIDA

TORU TAKEMITSU

„Between Tides“

VYTAUTAS GERMANAVIČIUS

„Subyrėjusios akys“ (premjera, festivalio užsakymas)

Pertrauka

ALGIMANTAS KUBILIŪNAS

Penkios pjesės styginių kvartetui

VYTAUTAS LAURUŠAS

Naujas kūrinys styginių kvartetui (premjera)

OSVALDAS BALAKAUSKAS

Naujas kūrinys styginių kvartetui ir fortepijonui (premjera)

BRONIUS KUTAVIČIUS

Naujas kūrinys chorui, styginių kvartetui ir fortepijonui (premjera, festivalio užsakymas)

Trio KASKADOS:

RUSNĖ MATAITYTĖ (smuikas)

EDMUNDAS KULIKAUSKAS (violončelė)

ALBINA ŠIKŠNIŪTĖ (fortepijonas)

VALSTYBINIS VILNIAUS KVARTETAS

Vilniaus savivaldybės choras JAUNA MUZIKA

Meno vadovas ir dirigentas VACLOVAS AUGUSTINAS

Koncertas Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje, 2009 03 25

„Tolimo lietaus kaskados“

NIELS WILHELM GADE

Fortepijoninis trio F-dur, op. 42

LORETA NARVILAITĖ

„Lietus lyja toli nuo mūsų“ fortepijoniniam trio ir mušamiesiems (permjera)

FRANZ SCHUBERT

Fortepijoninis trio Es-dur, op. 100, D929

Trio KASKADOS:

RUSNĖ MATAITYTĖ (smuikas)

EDMUNDAS KULIKAUSKAS (violončelė)

ALBINA ŠIKŠNIŪTĖ (fortepijonas)

SAULIUS ASTRAUSKAS (mušamieji)

Koncertas Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje, 2008 11 19

ANATOLIJUS ŠENDEROVAS

„Daina ir šokis“ fortepijoniniam trio

DMITRIJ ŠOSTAKOVIČ

Septyni romansai pagal A. Bloko poemas, op. 127 sopranui ir fortepijoniniam trio

PIOTR ČAIKOVSKIJ

Fortepijoninis trio op. 50, „Didžiojo menininko atminimui“

Fortepijoninis trio KASKADOS:

ALBINA ŠIKŠNIŪTĖ (fortepijonas)

RUSNĖ MATAITYTĖ (smuikas)

EDMUNDAS KULIKAUSKAS (violončelė)

IRENA ZELENKAUSKAITĖ (sopranas)

Koncertas nacionalinėje filharmonijoje, Gaidos festivalyje, 2008 10 27

ISCM Pasaulio muzikos dienos | GAIDA 2008

DIANA ROTARU (ISCM / Rumunija) „Shakti“, Koncertas saksofonui ir kameriniam orkestrui

ANDREA VIGANI (ISCM / Italija) „Sulla realia“ violončelei, kameriniam orkestrui, fonogramai ir gyvai elektronikai

UROŠ ROJKO (ISCM / Slovėnija) „Izvir“ kameriniam orkestrui

ALGIRDAS MARTINAITIS „arba-arba“ smuikui, violončelei, fortepijonui ir kameriniam orkestrui

JONATHAN HARVEY „Songs of Li Po“ mecosopranui ir kameriniam orkestrui

LIETUVOS KAMERINIS ORKESTRAS. Dirigentas ROBERTAS ŠERVENIKAS. Solistai: DANIELIUS PRASPALIAUSKIS (saksofonas), MINDAUGAS BAČKUS (violončelė), NORA PETROČENKO (mecosopranas), Fortepijoninis trio KASKADOS

Koncertas šiuolaikinės muzikos festivalyje „Permainų muzika”, 2006 09 28

V.Bartulis Paskutiniųjų giesmės

J.Juozapaitis Viceno (2006)

B.Kutavičius „Aštuonios miniatiūros pagal Stasį“

O.Messiaen „Kvartetas laiko pabaigai“ / “Quatour pour la fin du temps” klarnetui, smuikui, violončelei ir fortepijonui

Koncertas Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje 2004 04 05

L.van Beethoven Variacijos originalia tema Es_dur, op. 46

A.Malcys „Erškėčių akys”

A.Dvorak Fortepijoninis kvartetas Es-dur, op. 87

Dalyvauja Jonė Kaliūnaitė - altas.

Koncertas Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje 2000 03 25

L.van Beethoven Baleto „Prometėjo tvariniai” uvertiūra

Koncertas fortepijonui, smuikui ir violončelei su orkestru C-dur, op. 56

C.Nielsen Simfonija Nr. 3 (”Sinfonia espansiva”)

Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras, Michael Christie - dirigentas

„Trio „Kaskados’, anksčiau jau atlikęs F. Bajoro, O. Balakausko, B. Kutavičiaus muziką, geba puoselėti savitą požiūrį į šiuolaikines partitūras, kurias (kaip ir šįkart), paprastai interpretuoja pasitelkdamas precizišką techniką ir romantinę pasaulėjautą. Iš to gimsta gyvas muzikavimas, aprėpiantis emocinio polėkio, tembrinio įtaigumo bei logiškos formos sampratą… „Kaskadų” trio muzikai neslepia esą ištikimiausi romantinei pasaulėjautai, ja pulsuojančios muzikinės kūrybos estetikai. Todėl ir antrąją jų koncerto dalį įprasmino monumentalus A. Dvorako Trio e-moll… Norėdami…konstruktyviai aprėpti penkių išplėtotų šio trio dalių dramaturgiją, atlikėjai turi sutelkti visokeriopus ansamblinius įgūdžius, drąsiai atskleisti individualią vaizduotę. Šių savybių nestokojantis…ansamblis, įtikinamai perteikęs daugiasluoksnio A. Dvorako trio grožį,…iš tiesų pasirodė kaip patyrę romantinės muzikos puoselėtojai, įžvelgiantys vis tolesnius jos horizontus.

Vytautė Markeliūnienė, „7 meno dienos”, 2003

Das Vilnius-Klavier-trio bezauberte das Publikum beim zweiten „Kaskados-festival”. War das ein sympathisches Konzert in der Enimauskirche am Brasselsberg! Drei Musiker- jeder für sich ein höchst versierter meister seines Instruments und zusammen ein Trio außerordentlicher Güte: das Vilnius-Klaviertrio, dem kasseler Publikum spätestens seit dem letztjährigen kaskados-Festival bekannt, überzeugte am Dienstag mit musikalischer Frische, inniger Abstimmung und homogenem Klang. Schuberts Klaviertrio B-dur op. 99, D 898 bildete den gewichtigen Auftakt des Abends. Mit unversteller Musizierfreude bewiesen Rusne Mataityte (Violine), Albina Siksniute (Klavier) und Edmundas Kulikauskas (Violoncello), daß Musik auf höchstem Niveau fur die Kunstler nicht nur Konzentration, Arbeit und Schweiß bedeutet muß, sondern ebenso auch Spaß und begeisterung. Galant sausten sie gemeinsam durch den ersten Satz, atmeten große Bögen und kantable linien im zweiten, nahmendas Scherzo nicht allzu ernst, um sich mit dem Finalsatz, diesem unkonventionellen und eigentlich nicht seinen namen verdienenden Rondo, bravourös in die Pause zu verabschieden. Im zweiten Teil stand mit Schostakowitschs trio Nr. 2 op. 67 etwas schwerere kost für das Publikum bevor, und was die ersten Flagelett-und Sordino-Töne der beiden Streicher sowie die achweren Akkorde des Klaviers versprachen, konnten die folgenden intensiven Minuten ohne Abstriche einlösen: Hier waren die drei fast noch tiefer in ihrem Element. Hier gab es kaum noch Unsicherheiten in der Abstimmung, keine intonatorichen Probleme oder Unkonzertriertheiten, wie sie das Schubert-Trio zwar nicht getrübt, aber doch sympathisch menshlich gemacht hatten. Auf Wiedersehen im nächsten Jahr!

Christoph Heimbucher, “Hessische Niedersachsische Allgemeine”, 1999 09 23

Klassik, Romantik, Moderne: Diesen Dreiklang der Epochen bot das „Vilnius-Klaviertrio” aus der litauischen Hauptstadt beim konzert des Festivals „kaskados” in der Emmauskirche am Brasselsberg. Und es wurde kein mittelmäßiges Vorstadtkonzert, sondern ein musikalischer Genuss, wie man ihn nicht oft zu hören bekommt. ZARBITTERE MELODIE Schon das eingangs gespielte Klaviertrio „All’Ongarese” von Joseph Haydn, das durch vielfältiges Kolorit überrascht, geriet zu einem prächtigen Beispiel wohl abgestimmten Musizierens Nehmen wir nur den zweiten Satz: Wunderbar, wie dort das Klavier (Albina Siksniute)nach seiner heiteren Einleitung der Violine (Rusne Mataityte) den Platz für eine zartbittere melodie räumt. Dem Cello (Edmundas Kulikauskas) fehlen hier, bedingt durch die gepflogenheiten der Epoche, noch die Entfaltungsmöglichkeiten – was sich gleich zu beginn von Tschaikowskis einzigem Klaviertrio ändern solte. Lyrisch und kraftvoll gleichermaßen beginnt das opulente zweisätzige Werk (das Tschaikowski dem Andenken an den Freund Nikolai Rubinstein widmete) mit einer eingängigen Cello-Kantilene. In erneut großer Ausgewogenheit entfalteten die drei Litauer das üppige Sück, setzten den Effekt ein, ohne ihn zum Selbstzweck werden zu lassen-was bei Tschaikowski eine nicht geringe Disziplin voraussetzt Zum Höhepunkt wurde dann auch nicht eine der Forte-Stellen, sondern das innige Duett von geige und cello in der Mitte des ersten satzes. Zwischen Haydn und Tschaikowski hatte das „Vilnius-Klaviertrio” ein werk des litauischen Komponisten Feliksas bajoras gesetzt. Das „Momenti sacri” („Heilige Momente”) überschriebene Klaviertrio arbeitet mit einzelnen spröden kompositorischen Bausteinen, die von Instrument zu Instrument weitergereicht weren und stets neunen Irritationen oder Störungen der anderen ausgesetzt sind: Der cellist trommelt auf dem Holz, die Geigerin gluckst, stampft mit dem füs oder wirft Silben ein, die Pianistin zupft die saiten mit der Hand. Eine Aufgabe, die ein hochkonzerntriertes Vorgehen forderte,, und die drei Musiker aus Vilnius lösten auch dies überzeugend. Wo freilich das Heilige abgeblieben war, ist nicht zu sagen.

Johannes Mundry, „Hessische Niedersachsische Allgemeine"

Kerintis Rusnės Mataitytės smuiko tonas, Edmundo Kulikausko violončelės subtilybės, pianistės Albinos Šikšniūtės optimistinis virtuoziškumas- tai „Kaskados”, kurios energingomis interpretacijomis tą vakarą dar gretino Franzą Schubertą, Piotrą Čaikovskį ir Josephą Haydną.

Edmundas Gedgaudas, 7 meno dienos, 2003 07 25

Apie gilų, bendra menine patirtimi paremtą „Kaskadų” narių ryšį akivaizdžiai bylojo viena iš šio koncertinio sezono puošmenų – trijų koncertų ciklas, kuriame buvo atlikti visi J. Brahmso fortepijoniniai trio ir kvartetai. (...). „Kaskadų“ trio muzikavimas buvo brandus, apmąstytas, išjaustas ir ypač vientisas. Nevardijant atskirų muzikavimo savybių, jau nesyk išsakytų kalbant apie ansamblio grojimo stilių, norisi pasidžiaugti, kad visos priemonės buvo harmoningai nukreiptos į pačios muzikos esmės sklaidą. O ją per visą koncertą sekėme su nesenkančiu dėmesiu.

Živilė Ramoškaitė, „Kaskados“ mini dešimtmetį, 7 meno dienos, 2007 04 06 nr. 750

Fortepijoninis trio „Kaskados“ – Albina Šikšniūtė (fortepijonas), Rusnė Mataitytė (smuikas) ir Edmundas Kulikauskas (violončelė) – itin produktyvus kolektyvas, mėgstantis iššūkius. Muzikantai kaskart paruošia naują programą, kurioje, be lietuvių kompozitorių kūrinių, visada yra sudėtingiausi, retai atliekami opusai. Štai 2008 metų lapkričio 19 dieną trio Nacionalinėje filharmonijoje pristatė Anatolijaus Šenderovo „Dainą ir šokį“, Dmitrijaus Šostakovičiaus septynis romansus pagal A. Bloko poemas, op. 127 (dalyvavo Irena Zelenkauskaitė, sopranas) ir ypač sunkų atlikti Piotro Čaikovskio Fortepijoninį trio op. 50 „Didžiojo menininko atminimui“, kurio kone simfoninė fortepijono partija, rodos, pranoko galimybių ribas.

Daiva Tamošaitytė, „Tolimo lietaus kaskados“, Muzikos barai, 2009