Kamerinis choras Brevis - vienas geriausių chorų Lietuvoje - įkurtas 1990 metais. Nuo 1993-jų jam vadovauja dirigentas Gintautas Venislovas. Choras daug koncertuoja užsienyje, dalyvavo tarptautiniuose festivaliuose Italijoje, Prancūzijoje. Lietuvoje Brevis bent kartą per metus rengia solinius koncertus. Choro repertuaro pagrindą sudaro muzika a capella nuo ankstyvojo renesanso (J.Depres) iki nūdienos kompozitorių kūrinių (G.Ligeti, A.Pärt). Taip pat choras dainuoja sakralinę, įvairių tautų liaudies muziką (2002 m. Lenkijoje choras tapo tarptautinio rusų sakralinės muzikos konkurso nugalėtoju). Jaunatviškas kolektyvas dažnai dalyvauja įvairiuose netradiciniuose renginiuose kartu su kitais Lietuvos bei užsienio atlikėjais. 1999 m. kartu su žymiais Lietuvos roko ir populiarios muzikos atlikėjais Brevis įrašė albumą “Kalėdų gėlės”, surengė koncertą-instaliaciją “Amžinoji šviesa”, kur į vieną visumą buvo jungiama muzika, monumentalioji dailė ir architektūra. 2001 m. choras organizavo Filipinų ir kitų Azijos šalių chorinės muzikos interpretavimo kursus, kuriems vadovavo filipinietis dirigentas J.A. Pamintuanas. Visuose savo pasirodymuose choras demonstruoja gebėjimą subtiliai ir stilingai interpretuoti įvairių amžių ir epochų kompozitorių kūrybą.
Brevis yra keleto reikšmingų konkursų nugalėtojas. 1996 m. tarptautiniame konkurse Slovėnijoje kolektyvas laimėjo Grand Prix, tais pačiais metais Belgijoje ir 1997 m. Ispanijoje, 1998 m. Vokietijoje, 2000 ir 2002 m. Italijoje bei 2002 m. Lenkijoje vykusiuose konkursuose laimėjo pirmąsias vietas. 2002 m. laimėjęs tarptautinio chorų konkurso Goricijoje (Italija) Grand Prix, choras iškovojo teisę 2003 m. Ture (Prancūzija) rungtis dėl European Grand Prix for Choral Singing aukščiausiojo mėgėjų chorams skiriamo Europoje apdovanojimo ir jį laimėjo, nugalėjęs pernykščius svarbiausių Europos chorų konkursų Grand Prix laimėtojus – kolektyvus iš Vokietijos, Jungtinių Amerikos Valstijų, Norvegijos bei Suomijos.
2001 m. Liaudies kultūros centras už ilgalaikę sėkmingą muzikinę veiklą Lietuvoje bei svetur chorui Brevis įteikė “Aukso paukštę”. Tais pačiais metais Lietuvos muzikų sąjunga choro išradingas bei meniškas programas įvertino aukščiausiuoju apdovanijimu - “Auksiniu disku”.
Hymne a Saint Martin
Cantate Domine canticum novum
Commedia dell arte
Opera „Žaidimas”
Regina Coreli
Tenebrae Factae Sunt
Stans autem Jesus
Lucis Creator optime
Laudate Pueri
Pater noster
"Dvi alegorijos su paukščiu" (ž. Justino Marcinkevičiaus)
Canciones de amor (ž. F.G. Lorca )
Verlaine (ž. F.G.Lorca)
Lacrymosa
Agnus Dei iš Missa brevis
O Sanctissima
Motetas „Benedicta sit Sancta Trinitas“
Ave Maria
Libera me, Domine
"Laborintus II"
Missa in Honorem Sancti Norberti
Alleluya! Deus Dixit, motetas
I ch aber bin elend, motetas, op. 110/1
Es ist das Heil uns kommen Her, motetas op.29
Os justi, gradual, WAB 30
Laudate Pueri
Comedetis carnes
Elizabethan Summer
Ezekiel saw de wheel
Notre pere
Cantique de Jean Racine, chorui ir vargonams (arba orkestrui), op. 11
Pater noster
Musica noster amor
Jerusalem Gaude
Hosanna Dovydo sūnui, antema
„Suauissime Iesu“
Adventi ének
Trenutek
Miserere
Serioso-Giocoso
Ave Mundi Gloria
„Benedic, anima mea“
Io piango
Ov’e lass, il bel viso (iš “Six Fire Songs" pagal italų renesanso poemas)
Crucifixus
Angelus Dominus
S'andasse amor a caccia, madrigalas, SV 49
Gloria patri
„Media nocte“
„Benedictus sit Deus“
„Popiežiaus Marčelo mišios“ („Missa Papae Marcelli“)
Timor et tremor, motetas chorui
Sanctus ir Benedictus iš Mišių G-dur
Videntes stellam, motetas
Wesele Sieradzkie
Credo “I cannot find my way”
„Pulchra es anima mea“
Dort Starb Moshe
Madrigalinė komedija „L’Amfiparnaso“ („Parnaso papėdėje“), tekstas Giulio Cesare Croce (1550–1609)
Pater noster
„Magnificat quinti toni“
"Missa pro victoria"
"Set me as a seal upon thine heart"
Luciano Berio
"Laborintus II"
Kamerinis choras "BREVIS",
vadovas Gintautas Venislovas;
Fosco Printi (skaitovas),
Jean Pierre-Drouet (mušamieji),
Liudas Mockūnas (saksofonas),
Gaida Ensemble,
dirigentas Georges-Ellie Octors.
Operos vakaras, skirtas Juliaus Juzeliūno (1916-2001) 90-osioms gimimo metinėms
Julius Juzeliūnas opera „Žaidimas”
Lietuvo valstybinis simfoninis orkestras, dirigentas Gintaras Rinkevičius, kamerinis choras „Brevis”, režisierius Nerijus Petrokas, solistai: Tomas Ladiga, Mindaugas Zimkus, Rafailas Karpis, Arūnas Malikėnas, Egidijus Dauskurdis, Jovita Vaškevičiūtė, Joana Gedmintaitė
Koncerto programoje populiarūs C. Monteverdi kūriniai, su šiuolaikine ritmika derinama G.F. Händelio muzika, amerikiečių kompozitoriaus E. Whitacre muzikiniai pasakojimai, G. Venislovo kompozicijos lietuvių liaudies dainų temomis ir kitų kompozitorių kūriniai.
Tomįs Luis de Victoria (1548-1611)
"Missa pro victoria"
Giovanni Paolo Cimos, Lodovico Viadanos, Antonio de Cabezóno ir Francisco Correa de Arauxo kūriniai.
Edita Bagdonaitė (sopranas) ir Nerijus Masevičius (bosas), Džeraldas Bidva (smuikas), Darius Stabinskas (viola da gamba) bei jo vadovaujamas instrumentinis ansamblis.
Dvidešimt trys kamerinio choro „Brevis“ dainininkai ir jų vadovas G. Venislovas pakerėjo kauniečius ne tik precizišku įvairių epochų kūrinių atlikimu, bet ir visų dainininkų aktyvumu, džiugiu muzikavimu ir tobulai intonuojančių solistų gausa. Pakiliomis nuotaikomis netruko užsikrėsti ir publika, įvertinusi dainininkų profesionalumą ir įtaigą. Įdomiai ir logiškai sudėlioti programos akcentai leido klausytojams koncerto pradžioje pakilti į maldos aukštybes, o antrajame vakaro fragmente nusileisti žavios ir šmaikščios pasaulietinės muzikos link. Muzikai pralinksmino žiūrovus, demonstruodami įvairiapusius gebėjimus: mėgdžiodami „gražuolio garvežio“ ar liūties, mušamųjų bei švilpiamųjų instrumentų garsus. Publika įsitikino ivairiu choro žanriniu spektru – muzikams pavaldūs trapiausios dvasinės materijos liturginiai kūriniai, trankūs linksmi šokiai ir net afrikiečių dainos. Choro balsų balansas buvo nepriekaištingas, girdėjosi visos partijos; o solistų drauge su choro vadovu atlikti senųjų madrigalo meistrų opusai parodė ir vokalinio ansamblio subtilumų išmanymą. Kitas labai sveikintinas koncerto bruožas – gausybė muzikinių atradimų; tokios dar nepažįstamos buvo suomio Jaakko Mäntyjärvi, švedo Tomo Jennefelto, amerikiečių Morteno Lauridseno bei Eriko Whitacre’o kompozicijos. Įtaigiai, pagaviai ir emocingai padainuoti lietuvių autorių (Vaclovo Augustino, Vidmanto Bartulio, G. Venislovo) opusai, kiekvienas savaip tapę vakaro kulminacijomis.
Kai susirenka geriausieji iš geriausių, išrinkti laimėtoją visada nelengva. Bet "Brevis" scenoje buvo tikrai išskirtinis - choras, kuris spinduliuoja nepaprastus muzikinius jausmus.
Ypač jautriai sklendė pirmųjų „Popiežiaus Marčelo mišių“ dalių frazės, lydimos D. Stabinsko ir V. Neugasimovo. Buvo girdimas kiekvienas melodingas Palestrinos sumanytos partitūros balsas ir darnus jų junginys, teikiantis ypatingos erdvės pojūtį. „Brevio“ vadovas G. Venislovas ir D. Stabinskas gilinosi į didžiojo programos kūrinio bei kitų sakralinių miniatiūrų detales, kur reikia pabrėždami ritmą, harmonijos vingį, išryškindami kontrastus ar tinkamai papuošdami solistų pasažus stilingais ornamentais. Po barokiniais Šv. Kazimiero skliautais vėl apsigyveno nauji, iki tol negirdėti kūriniai, tauriai pritinkantys pasirinktoms progoms, paglostę klausytojų sielas nuostabiais garsais ir pojūčiais.