Jurgis Karnavičius (fortepijonas) 1980 m. baigė Lietuvos muzikos akademiją, savo tėvo prof. J.Karnavičiaus klasę. 1980-1983 metais atlikėjas stažavo Maskvos P.Čaikovskio konservatorijoje, prof. L.Naumovo klasėje. Nuo 1981 m. dėsto Lietuvos muzikos akademijoje, profesorius (2004).
1978 m. pianistas laimėjo I premiją ir specialų diplomą už geriausią M.K.Čiurlionio kūrinių atlikimą IV Tarptautiniame M.K.Čiurlionio pianistų ir vargonininkų konkurse. Jis apdovanotas garbės diplomais R.Schumanno pianistų konkurse Cvikau (Vokietija, 1981) ir L.van Beethoveno pianistų konkurse Vienoje (Austrija, 1989). 1990 m. Jurgis Karnavičius pelnė I premiją Jaunųjų pianistų asociacijos (Young Keyboard Artists Association) konkurse Oberline (JAV), 1991– IV premiją Mavi'o Marcozo pianistų konkurse Sent Vinsentėje (Italija, Saint Vincente).
Jurgis Karnavičius skambina solo, su įvairiais orkestrais, yra nuolatinis savo žmonos – operos solistės Sigutės Stonytės - koncertų partneris. Pastaruoju metu jis aktyviai bendradarbiauja su įvairiais kameriniais ansambliais – parengė programas su M.K.Čiurlionio kvartetu, Lietuvos dailės muziejaus kvartetu, Sostinės styginių trio ir kitais kolektyvais. Pianistas gastroliavo daugelyje Europos šalių ir JAV. Jo repertuare – W.A.Mozarto, L.van Beethoveno, R.Schumanno, J.Brahmso koncertai, F.Chopino, F.Liszto, C.Debussy, A.Schoenbergo, A.Skriabino, S.Prokofjevo kūriniai fortepijonui, W.A.Mozarto, R.Schumanno, C.Francko, J.Brahmso, G.Fauré, R.Strausso, P.Hindemitho, O.Messiaeno kameriniai kūriniai.
Jurgis Karnavičius yra Lietuvos muzikos ir teatro akademijos profesorius, išugdęs ne vieną tarptautinių konkursų laureatą. Pianistas dalyvauja įvairių konkursų vertinimo komisijų darbe, veda interpretacijos seminarus Lietuvoje bei meistriškumo kursus užsienyje.
Sonata fleitai ir fortepijonui h-moll, BWV 1030
“Medis ir paukštė” altui ir fortepijonui
Sonata klarnetui ir fortepijonui (1934)
Sonata smuikui ir fortepijonui c-moll, op.30 Nr.2 / Sonata for violin and piano in C minor, op.30 No.2
Sonata smuikui ir fortepijonui G-dur, op.30 Nr. 3 / Sonata for violin and piano in G major, op.30 No. 3
Fortepijoninis kvartetas C-dur, WoO 36 / Piano Quartet in C major
Sonata smuikui ir fortepijonui d-moll, op.108 / Sonata for violin and piano in D minor
Sonata klarnetui (altui) ir fortepijonui f-moll, op.120 Nr. 1 / Sonata for clarinet (viola) and piano in F minor, op.120 No. 1
Sonata klarnetui (altui) ir fortepijonui Es-dur, op.120 Nr. 2 / Sonata for clarinet (viola) and piano in E flat major, op.120 No. 2
Trio fortepijonui, klarnetui ir violončelei a-moll, op.114 / Trio for piano, clarinet and cello in A minor, op.114
Fortepijoninis kvartetas g-moll, op.25 / Piano Quartet in G minor, op.25
Fortepijoninis kvartetas c-moll, op.60 / Piano Quartet in C minor, op.60
Trio fortepijonui, smuikui ir violončelei g-moll, op.3 / Trio for piano, violin and cello in G minor, op.3
Fortepijoninis kvartetas (1950) / Piano Quartet
Sekstetas fortepijonui, klarnetui, 2-ms smuikams, altui ir violončelei (1937) / Sextet for piano, clarinet, two violins, viola and cello
Rapsodija klarnetui ir fortepijonui / Rhapsody for clarinet and piano
Fortepijoninis kvintetas a-moll, op.84 / Piano Quintet in A minor, op.84
Sonata smuikui ir fortepijonui e-moll, op.82
Fortepijoninis kvintetas c-moll, op.115 / Piano Quintet C minor, op.115
Sonata smuikui ir fortepijonui A-dur, op.13 / Sonata for violin and piano in A major, op.13
Fortepijoninis kvartetas c-moll, op.15 / Piano Quartet in C minor, op.15
Sonata smuikui ir fortepijonui A-dur / Sonata for violin and paino in A major
Fortepijoninis kvintetas f-moll / Piano Quintet in F minor
Sonata fleitai ir fortepijonui e-moll / Sonata for flute and piano in E minor
Sonata klarnetui ir fortepijonui B-dur / Sonata for clarinet and piano in B flat major
Kvartetas klarnetui, smuikui, violončelei ir fortepijonui (1938)
Romansas fleitai ir fortepijonui / Romance for flute and piano
Poema violončelei ir fortepijonui, op.6
Baladė fleitai ir fortepijonui
"Laiko pabaigai", kvartetas klarnetui, smuikui, violončelei ir fortepijonui / Quatuor pour la fin du temps, Quartet for clarinet, violin, cello and piano
Trio fortepijonui, smuikui ir violončelei B-dur, K.502 / Trio for piano, violin and cello in B flat major
Fortepijoninis kvartetas g-moll, K.478 / Piano Quartet in G minor
Fortepijoninis kvartetas Es-dur, K.493 / Piano Quartet in E flat major
Kvintetas obojui, klarnetui, fagotui, valtornai ir fortepijonui Es-dur, K.452 / Quintet for oboe, clarinet, bassoon, horn and piano in E flat major
Le Grand Tango altui (violončelei) ir fortepijonui
Sonata klarnetui ir fortepijonui / Sonata for clarinet and piano
Sekstetas fortepijonui, fleitai, obojui, klarnetui, fagotui ir valtornai / Sextet for piano, flute, oboe, clarinet, bassoon and horn
Sonata smuikui ir fortepijonui Nr.2 G-dur
Albumblatt klarnetui ir fortepijonui
Joueurs de flute fleitai ir fortepijonui
Sonata smuikui ir fortepijonui Nr.1 d-moll, op.75
Adagio ir Rondo fortepijonui, smuikui, altui ir violončelei F-dur, D.487
Trio fortepijonui, smuikui ir violončelei B-dur, op.99
Sonata Arpeggione a-moll
Fortepijoninis kvartetas Es-dur, op.47
Fortepijoninis kvintetas Es-dur, op.44
Fantasiestücke klarnetui ir fortepijonui, op.73
Fortepijoninis kvintetas g-moll, op. 57
Trys intermezzo klarnetui ir fortepijonui
Fortepijoninis kvartetas c-moll, op.13
Sonata smuikui ir fortepijonui Es-dur, op.18
A bird came down the walk altui ir fortepijonui
Trio fleitai, violončelei ir fortepijonui g-moll, op.63
Trio fortepijonui, smuikui ir violončelei d-moll, op. 3
El Albaicin iš siuitos Iberia (Nr.5)
Baladė
Sonata Nr.2, op.37
Capriccio, op.28
Vizija, op.30
Prancūziškoji siuita Nr. 6 E-dur, BWV 817
Legenda apie M.K.Čiurlionį (1972)
Sonata Nr.4 Es-dur, op.7
Sonata Nr.14 cis-moll, op.27 Nr.2
Sonata Nr.17 d-moll, op.31 Nr.2 (Tempest)
Sonata Nr.23 f-moll, op.57 (Appassionata)
Sonata Nr.28 A-dur, op.101
Šešios variacijos F-dur, op.34
Šešios bagatelės, op.126
Sonata, op.1
Dvi Rapsodijos, op.79
Fantazijos, op.116
Trys intermezzo, op.117
Pjesės, op.118
Pjesės, op.119
Peizažas
Ekspromtas, op.67 Nr.4
Polonezas Nr.1 cis-moll, op.26 Nr.1
Sonata Nr.3 h-moll, op.58
Scherzo Nr.4 E-dur, op.54
Polonezas-fantazija Nr.7 As-dur, op.61
Noktiurnas Nr.4 F-dur, op.15 Nr.1
Noktiurnas Nr.19 e-moll, op.72 Nr.1
Mazurkos: h-moll, op.33 Nr.4; e-moll, op.41 Nr.2; As-dur, op.50 Nr.2
Fuga b-moll
Preliudai
Estampai
"Džiaugsmo sala" / L’isle joyeuse
"Bergamo siuita" / Suite Bergamasque
Preliudai Nr.1,2,3,4,10
Noktiurnas es-moll, op.33 Nr.1
Noktiurnas Nr.6 Des-dur, op.63
Preliudas, choralas ir fuga
Rauda
Sonata D-dur, Hob.XVI/4
Sonata G-dur, Hob.XVI/6
Andante ir variacijos f-moll, Hob.XVII/6
Rapsodija Nr.1
Lopšinė
Keturios impresijos
“Klajonių metai. Šveicarija” / Années de Pélerinage. Suisse
Baladė Nr.2 h-moll
Mefisto valsas Nr.1 / Mephisto Walze No.1
"Dievo palaiminimas vienatvėje" / Bénédiction de Dieu dans la solitude, (Harmonies poétiques No. 3)
"Mirusiųjų godos" / Pensée des morts (Harmonies poétiques No. 4)
Petrarkos sonetas Nr.104 / Sonetto del Petrarca No.104
"Gedulingoji gondola" Nr.2 / La lugubre gondola No.2 (Die Trauer-Gondel)
Vizijos (3) / Apparitions
Susikaupimas / Recueillement
Vengrų rapsodija Nr.11 / Hungarian Rhapsody No.11
“Laukinė medžioklė”, etiudas c-moll / Wilde Jagd etude in C minor (Transcendental Etude No. 8)
Appassionata, etiudas f-moll (Transcendental Etude No. 10)
"Muzikinis momentas"
Iš ciklo “20 žvilgsnių į kūdikėlį Jėzų” / From 20 Regards sur l’enfant Jesus: "Pirmoji Šv.Mergelės komunija" (11) / Premiere communion de la Vierge; "Kūdikėlio Jėzaus pabučiavimas" (15) / Le baiser de l’enfant-Jesus; "Pranašų, piemenų ir išminčių žvilgsnis" (16) / Regard des Prophetes, des Bergers et des Mages
"Bokštų sonata"
Sonata Nr.8 a-moll, K.310
Sonata Nr.10 C-dur, K.330
Sonata Nr.13 B-dur, K.333
Variacijos B-dur, K.500
Fantazija d-moll, K.397
Fantazija c-moll, K.475
Sonata Nr.3, a-moll, op.28
Sonata Nr.8 B-dur, op.84
Sarkazmai, op.17 / Sarcasms, op.17
Akimirkos (20), op.22 / Visions fugitives, op.22
Etiudai-paveikslai: C-dur, op.33 Nr.3; es-moll, op.39 Nr.5; D-dur, op.39 Nr.9/ Etudes-Tableaux
Sonatos: As-dur, K.127; H-dur, K.261; E-dur, K.380; D-dur, K.430
Trys pjesės, op.11
Šešios mažos pjesės, op.19 / Six little piano pieces
Sonata c-moll, D.958
Fantazija “Klajūnas”, C-dur op.15, D.760 / Wanderer-Phantasie
Muzikiniai momentai (6), D.780 / Moments musicaux
Ekspromtas As-dur, D.935/2 (op. posth.142 Nr.2) / Impromptu
"Kreisleriana", op.16 / Kreisleriana
"Vaikystės scenos", op.15 / Kinderszenen
"Vienos karnavalas", op.26 / Faschingsschwank aus Wien ("Phantasiebilder")
"Nakties pjesės", op.23 / Nachtstücke
Arabeska C-dur, op.18 / Arabesque
Bunte Blätter ("Albumblatt I-V"), op.99 Nr.4-8
Romansas Fis-dur, op.28 Nr.2 / Romance
Dedikacija / Widmung (transkripcija fortepijonui)
Sonata Nr.3 fis-moll, op.23
Sonata Nr.9 F-dur, op.68
Dvi poemos, op.32
"Šėtoniškoji" poema, C-dur op.36 / Poeme satanique
Dvi pjesės, op.57
Etiudas G-dur, op.65 Nr.3
Sonata Nr.88 Des-dur
Sonata Nr.90 Fis-dur
"Nuotaikos", op.9 / Stimmungsbilder
Dumka, op.59
"Auštantis rytas "
"Pakalnutės žydi"
Izoldos mirtis / Isoldens Liebestod (transkripcija fortepijonui)
Koncertas Nr.2 B-dur, op.19
Koncertas Nr.4 G-dur, op.58
Koncertas Nr.1 d-moll, op.15
Tema ir keturios variacijos (Keturi temperamentai)
Koncertas Nr.21 C-dur, K.467
Koncertas Nr.27 B-dur, K.595
Rapsodija Paganinio tema a-moll,op.43
Koncertas a-moll, op.54
Koncertas Nr.1 b-moll, op.23
"Labiausiai įsiminė J.Karnavičius – pianistas. Jo mocartiškas stilius, frazavimo ir dinamikos visuma ne tik įsiliejo į ansamblį, bet ir kilstelėjo stygininkus į taurios muzikos aukštumas. Net ir akompanimento epizoduose – R.Schumanno "Andante cantabile" – fortepijonas skambėjo pakankamai įsimintinai."
"Būdamas nepriekaištingas virtuozas, pianistas imponuoja savo aiškia interpretuotojo pozicija ir dėmesingumu ansamblio partneriams."
"Viso šaunaus ansamblio "guru", taigi dvasios vedliu, tapo pianistas Jurgis Karnavičius. Būtent jo ne tik muzikinė, bet ir kur kas plačiau suvokta humanistinė branda inspiravo pajėgumą pakilti iki tos unikalios muzikos turinio."
J. Karnavičius, ko gero, pirmasis iš mūsų pianistų pasiryžo reviduoti šopenišką, pasaldintą Liszto įvaizdį. Drąsiai pasirinko sudėtingą programą - jau minėtą "Klajonių metų" ciklą, atrodo, Lietuvoje dar negirdėtą "Dievo palaiminimą vienumoje" iš ciklo "Poetinės ir religinės harmonijos" bei Baladę Nr. 2 h-moll. Bisui dar atliko Liszto-Wagnerio transkripciją "Izoldos meilės mirtis". Koks Lisztas iškilo J. Karnavičiaus interpretacijoje? Pirmiausia norisi atkreipti dėmesį į labai fundamentalų J. Karnavičiaus pianizmą - jis skambino visiškai valdydamas sudėtingą faktūrinę (nepriekaištingos oktavos, kairės rankos pasažai ir t.t.), harmoninę ir melodinę medžiagą. Šia prasme pasirodė kaip aukščiausios klasės meistras. Kitas J. Karnavičiaus muzikavimo bruožas - puikus įsigilinimas į muzikos tekstą. Jis pateikė labai giliai apgalvotą to teksto koncepciją, Lisztą kaip tam tikrą idėjinę ir stilistinę visumą.