Tarptautinių konkursų laureatė, Nacionalinės filharmonijos solistė Judita Leitaitė yra viena aktyviausių ir ryškiausių Lietuvos kamerinės muzikos atlikėjų. Solistė stažavo pas garsius dainavimo meistrus: E. Schwarzkopf (Austrija, 1990), C. Bergonzi (Italija, 1996), T. Krausą (Vokietija, 2000), J. Goldbergą (JAV, 2003), prof. S. Malcevą (Rusija, 2007-2013).
Pelnyta sėkmė ją lydėjo Lenkijos, Danijos, Vilniaus, Londono festivaliuose, įspūdinguose Rusijos festivaliuose „Sankt Peterburgo rūmai“, „Svečiuose pas Larisą Georgijevą“, karaliaus rūmų šventėje „Muzika ant vandens“ Stokholme. Švedijoje vykusioje Baltijos šalių muzikos šventėje solistės pasirodymas tapo tikra sensacija: „Nuostabi dainininkė Judita Leitaitė sužavėjo ne tik gražiu balsu, bet ir įtaigiu muzikinės minties perteikimu.“ Niuporto (JAV) festivalyje solistė buvo išrinkta „Vasaros žvaigžde“, o spauda rašė: „Lietuvos mecosoprano Juditos Leitaitės debiutas Šiaurės Amerikoje sulaukė audringų ovacijų.“ Solistė ne kartą dalyvavo festivaliuose Lietuvoje: Šv.Kristoforo, „Ave Maria“, „Muzikos ruduo“, „Gaida“, Pažaislio, „Pax et bonum“ ir daugelyje kitų.
Diriguojant lordui Y. Menuchinui, dainuota G. F. Hendelio psalmė “Dixit,Domine“, koncertuota su Vilniaus, Čiurlionio, Kauno kvartetais, su orkestru „Trimitas“, V. Labučio džiazo kvartetu, Lietuvos kameriniu orkestru (dirigentas Saulius Sondeckis), Maskvos kameriniu orkestru (dirigentas K. Orbelianas), Šv.Kristoforo kameriniu orkestru (dirigentas Donatas Katkus), Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru, diriguojant Juozui Domarkui, Levui Bolšteinui, su ansambliu „4 Tango“, Baltijos gitarų kvartetu, dainuota su įžymiais vargonininkais, pianistais, dainininkais. Paminėtina įspūdinga programa „Juoda katė trijų tigrų draugijoje“ su Virgilijumi Noreika, Eduardu Kaniava ir Vladimiru Prudnikovu.
2008 metais Judita Leitaitė su S. Malcevu atidarė vokalinės muzikos sezoną Sankt-Peterburgo filharmonijos mažojoje salėje.
Solistė daug dėmesio skiria šiuolaikinei Lietuvos muzikai, yra daugelio lietuvių kompozitorių kūrinių pirmoji atlikėja. Jos repertuare kompozitorių V. Laurušo, O. Balakausko, A. Šenderovo, M. Urbaičio, F. Bajoro, V. Bartulio, A. Martinaičio, J. Tamulionio, V. Striaupaitės-Beinarienės, A. Bražinsko, A. Raudonikio kūriniai.
Tarp naujausių originalių programų — su Čiurlionio kvartetu „Gražiausios kino filmų dainos“, programa „Karmen, Karmen, Karmen“, „Iberijos paslaptys“ su senosios muzikos ansambliu “Banchetto musicale“, „Aš lauksiu prie Vilniaus“ su pianistu Tomu Leiburu, pasaulio šalių Kalėdų giesmės, senovinių rusų romansų ir R. Šumano, R. Štrauso, J. Bramso, J. Sibelijaus, E. Grygo, P. Čaikovskio, S. Rachmaninovo, I. Dunajevskio, V. Gavrilino, M. Legrand’o kūrinių vakarai, parengti su S. Malcevu (Rusija).
Dainininkė dalyvauja labdaros renginiuose: „Ištiesk pagalbos ranką vaikui“, „Žydintis medis“. Yra projekto „Gerumo sparnai“ Jonavoje globėja, jau kelinti metai kviečiama dainuoti koncertuose, kuriuos rengia G. Labanausko labdaros ir paramos fondas, skirtas paremti onkologinėmis ligomis sergančius vaikus. Taip pat dainavo labdaros koncertuose kompozitoriui Gintautui Abariui atminti. Su organizacija „Vilties žvaigždė“ (Švedija) dalyvavo koncertuose nuo Černobylio katastrofos nukentėjusiems vaikams paremti.
Daug dėmesio solistė skiria ir sakralinei muzikai. Ji dažnai koncertuoja, gieda bažnyčiose, krikščioniškuose festivaliuose, su koncertinėmis programomis aplanko mokyklas, vaikų, senelių namus, prieglaudas, kalėjimus. Sakralinės muzikos festivalyje „Pax et Bonum“ dainavo šv. Klaros partiją A. Martinaičio oratorijoje „Himnas šventajam Pranciškui“ bei pirmąkart Lietuvoje atliko S. Barberio vokalinį ciklą „Hermitų dainos“.
Solistė dėsto dainavimą Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje bei B. Dvariono dešimtmetėje muzikos mokykloje. Jos kamerinio dainavimo klasę baigę studentai šiuo metu dainuoja Lietuvos ir užsienio teatruose bei koncertų salėse.
Judita Leitaitė konsultuoja jaunuosius dainininkus ne tik šalyje, bet ir užsienyje, veda meistriškumo kursus Kultūros institute Vaasoje (Suomija), Krasnojarsko muzikos akademijoje (Rusija). Ji dalyvauja projekte „Žvaigždės ir žvaigždutės“, skirtame gabių vaikų įvairiose Lietuvos mokyklose paieškai, dirba atrankos komisijoje, veda koncertus, taip pat dainuoja kartu su jaunaisiais atlikėjais. Solistė ėmėsi naujos veiklos: organizuoja teminius muzikinius renginius, yra viena sakralinės muzikos festivalio „Pax et bonum“ sumanytojų ir dalyvių, įkūrė ne pelno siekiančią viešają įstaigą „Muzikos karalystė“, kurios viena iš pagrindinių krypčių yra koncertų-pamokų rengimas pačiuose atokiausiuose Lietuvos kampeliuose, pagrindinėse bei pradinėse mokyklose.
Judita Leitaitė yra įdainavusi nemažai vinilinių, dvylika kompaktinių plokštelių, Lietuvos radijo fonduose sukaupta apie 300 jos įrašų. Minėtini įrašai: muzika kino filmui „Vilniaus getas“, O. Balakausko „Requiem S. Lozoraičiui atminti“, „Rusų romansai“, XX a. šlagerių programa „Renkuosi meilę“, krikščioniškų giesmių plokštelės „Tau, mano angele“. Suomijoje originalo kalba įrašytos „Mano mėgstamos Skandinavijos dainos“ sulaukė Suomijos ir Švedijos kritikų dėmesio. Paskutiniu metu išleistos kompaktinės plokštelės „Menu kerinčius valso garsus“ (su S. Malcevu) ir „Nuoširdžiai jūsų“. Jos balsas skamba kompaktinėje plokštelėje, skirtoje popiežiaus Jono Pauliaus II vizitui Lietuvoje. Solistės garso ir vaizdo įrašai saugomi LRT fonduose.
Už nuopelnus Lietuvos kultūrai Judita Leitaitė apdovanota Vytauto Didžiojo ordino Riterio kryžiumi, 2005 jai paskirta Vyriausybės kultūros ir meno premija, 2007 tapo „Auksinio disko“ laureate. 2015 jai įteiktas Kultūros ministerijos Garbės ženklas "Nešk savo šviesą ir tikėk".
Opera La lointaine
Requiem in memoriam S.Lozoraitis
Song cycle Many Open Wels
„Saldus Marijos vardas"
„Trys raudos" (J.Degutytės ž.)
„Žvaigždutė"
„Melika"
3 Giesmės pagal kunigo G.Šukio žodžius
A Lamb’s Footprints
Concerto grosso balsui, trombonui ir vargonams
V.Mykolaičio-Putino eilėraštis
Trys dainos
Dvi Sulamitos dainos / Two Songs of Shulamith with percussion ensemble
Der tiefe Brunnen with percussion ensemble
Keturios S.Gedos poemos / Four poems by S.Geda with string quartet
Vokalinis ciklas "Gėlių kalbėjimai" (J. Meko ž.)
Carmen
Grafin Mariza / Mariza
Werther / Charlote
Samson et Dalila / Dalila
Oedipus REX / Jocaste
Arijos / Arias from Mass in B minor, BWV 232
Magnificat, BWV 243
Matthew Passion, BWV 244
Dramatic cantata Phaedra, op. 93
Aria Judas Maccabaeus, HG XX, HHA [i/24], from Messiah, HHA i/17
Kantata su žymėtinu bosu / Cantata with basso continuo O numi eterni La Lucrezia
Kantata / Cantata Arianna a Naxos, H XXVIb:2 No. 1
Rečitatyvas ir arija iš oratorijos Paulus
Stabat Mater
Stabat Mater
Gloria
Les nuits d’ete, op. 7
Simfonija / Symphony No.3 in D minor
„Dainos apie mirusius vaikus" / Kindertotenlieder
Ch’io mi scordi di te, K505
Sheherazade
Vier Lieder Op. 27
Dover Beach, op. 3
Chanson perpetuelle Op.37
Tre canzoni
Poema lirica Il tremonto
Salve Regina
„Keturios škotų dainos" / Four Scottish songs, WoO 156
Beau soir (P. Bourget), 1880
Cantate da camera op. 2: Lontananza "Dalsigre, ahi mia Dalsigre”
Prokhodid vsyo / All things pass by, op. 26
Ostrovok / The isle op. 14
Ne poi, krasavitsa, pri mne / Sing not to me, beautiful maiden op. 4
U moyevo okna / Before my Window, op. 26
Cantata O weh, mein Canarienvogel ist tot
„Miškas miega" / Sleeping forest / Skogen sover (E.Thiel)
„Aš laukiu tavęs” / I am waiting for you / Jag längtar dig (E.Thiel)
„Tu – mano ramybė" / You are my peace / Du är stilla ro (E.Thiel)
The Daisies, op. 2
The Secrets of the Old, op. 13
Sure on This Shining Night, op. 13
Hermit Songs, op. 29
„Keturios rūsčios dainos" / Four serious songs Op. 121
Gestillte Sehnsucht, op.91
Le temps des lilas
Les papillons from Sept melodies op. 2
Hébé
Nuit d’etoiles (Banville), 1880
Mandoline (Verlaine), 1882
Noel des enfants qui n’ont plus de maisons
Au bord de l’eau in C charp minor, op. 8/1
Chanson d’amour in F major, op. 27/1
Le papillon et la fleur in C major, op. 1/1
Apres un reve in C minor, op. 7/1
Vokalinis ciklas „Seno albumo lapeliai“
Soon
The Man I Love, 1924
It’s Wonderful
„Myliu tave” // Jag elsker dig (H.C.Andersen), I love thee op. 5, from Hjertets
„Su vandens lelija” / Med en Vandlilje (I.Paulsen) / With a waterlilly op. 25, from Sex digte
„Rožių metas” / Zur Rosenzeit (J.W.Goethe) / Season of roses op. 48, from Sechs Lieder
„Tau” / Du er den Unge Vår (I.Paulsen) / For you
„Solveigos daina” / Solvejgs Sang (H.Ibsen) / Soleig’s song, Act 3, Opera Peer Gynt op. 23
„Sapnas” / Ein Traum (F.Bodenstedt) / Dream op. 48, from Sechs Lieder
„Gulbė“ op. 25 Nr. 2
„Tu kaip pavasaris“, op. 58 Nr. 3
Dreams No 42, 1897
There is a Lane, No. 46b, 1902
Kesäyo (V.A.Koskenniemi), „Vasaros naktis" / Summer night
Rannalta (V.A.Koskenniemi), „Ant kranto" / On the shore
Arias from the opera Thésée and Alceste
Songs from Vierzehn Lieder und Gesänge aus der Jugendzeit
„Saulėtekis" / Solnedgang (J.P.Jacobsen) / Sunrise from Five songs op. 4
Fiancailles pour rire, 1939: Fleurs, Violon
Cé doux petit visage , 1939
Les chemins de l’amour, 1940
Song cycle Le travail du peintre, 1956
Music For a While
Arias from the opera Dido and Aeneas , Z 626
Arias from the opera The Fairy Queen, Z 629
Nicolette
Vocalise-etude en forme de Habanera
Deux mélodies hébraiques
Chants populaires 1910
„Madagaskaro dainos" / Chansons Madecasses
Nebie
Nevicata
Notte
Pioggia
„Ant Gruzijos kalvų“
„Retėja debesų danga“
„Ne vėjas dvelkia nuo kalvų“
„Nimfa“
Tarantella Napoletana
Song cycle La regata Veneziana
Barcarolle
Die Forelle, D 550
Du bist die Ruh, D 776
Ständchen, D 920
Ave Maria
An die Musik, D 547
Der Tod und das Mädchen, D 531
Der Zwerg
Die junge Nonne, D 828
"Moters gyvenimas ir meilė" / Frauenliebe und Leben Op.42
Demanten på marssnön (J.J.Weck) "Deimantai sniege" / Diamonds in the snow, op. 36 from Six songs, 1899
Säf, säf, susa (G.Fröding) Pūsk, vėjau, pūsk / Blow, wind blow op. 36 No.4
Flickan kom ifrån sin älsklings möte (J.L.Runeberg) / „Mergaitė grįžo iš miško“ / Maiden returned from the forest, op. 37, 1901, from Five songs
Lastu lainehilla / "A Driftwood Comes Floating" op. 17 No.7
„Juodos rožės“, op. 36 Nr. 1
Zueignung
Befreit
Pastorales
Panis Angelicus op. 12
Dixit Dominus in G minor, HG XXXViii, 53, HHA iii/1
Motet Exsultate, jubilate, K165, F major
Ave Marija
“Requiem”, tenoro solo (Ingemisco)
Motet Longue mala umbrae terrors
Motet Invicti bellate
Sonata F-dur / in F Major
Arija / Aria Bist du bei mir, BWV 508
“Fenesta che lucivie”
“West side story” (Vakarinės dalies istorija) - Tony daina “Marija”
Marijos ir Tony balkono duetas “Tonight” iš “West Side Story”
Ave Maria, Amarilli
“Selve amiche”
“O sole mio”
“Io te vurria vasa”
„Grįžtu namo, Dieve"
Missa super
“Funiculi, funicula”
„Septynios ispanų liaudies dainos" / Siete canciones populares espanolas
“Musica proibita”
Orfėjaus arija iš operos “Orfėjus ir Euridikė”
„Malda" / Blessing
Repentir
“Šypsenų Šalis” - Fredžio daina “Dein ist mein ganzes Herz!”
Paganini įžanginė daina “Miela Italija!” iš op. “Paganini”
Pimpinelio ir Belos duetas I v. iš op. “Paganini”
Pimpinelio ir Belos duetas IIv. iš op. “Paganini”
Pimpinelio ir Belos duetas IIIv. iš op. “Paganini”
Arija iš oratorijos "Elias" / Aria from Oratorio Elias
Andante D-dur
Fuga c-moll / in C minor
Ave Maria
Arias Sextus from Titus
Sænk kun dit hoved, du blomst (J.Jørgensen) / „Lopšinė" / Lulaby from Strophic songs op. 21
Čakona f-moll / Ciaccona in F minor
Song cycle La regata Veneziana
Marijos lopšinė
Pribaoutki
“Marechiare”
CLARA SCHUMANN
Dvi dainos Friedricho Rückerto tekstais: „Warum willst du andre fragen“, op. 12, Nr. 11; „Er ist gekommen in Sturm und Regen“, op. 12, Nr. 2FANNY MENDELSSOHN HENSEL
„Sehnsucht“ (žodž. Johanno Gustavo Droyseno; išleista kaip Felixo Mendelssohno op.9/7); „Das Heimweh“, op. 8, Nr. 2 (žodž. Friederike Robert)
ALMA MAHLER
„Licht in der Nacht“ (žodž. Otto Juliuso Bierbaumo); „Hymne an die Nacht“ (žodž. Novalio)CÉCILE CHAMINADE
„Portrait (Valse chantée)“ (žodž. Pierre'o Reynielio); „Ritournelle“ (žodž. François Coppée); „Viens, mon bien-aimé“ (žodž. Armand'o Lafrique'o); „Tu me dirais“ (žodž. Rosemonde'os Gérard)
Mrs. H. H. A. BEACH (AMY MARCY CHENEY BEACH)
„A Song of Love“, op. 21, Nr. 1 (žodž. Victoro Hugo); „Ein altes Gebet“, op. 72, Nr. 1; „Nähe des Geliebten“, op. 35, Nr.3 (žodž. Johanno Wolfgango von Goethe's); „My Star“, op. 26, Nr. 1 (žodž. Cora'os Randall Fabbri)
PAULINE VIARDOT-GARCÍA
„Les filles de Cadix“ (žodž. Alfredo de Musset); „Canción de la infanta“ (žodž. Louis Pomey); „Povera me“ iš ciklo „Canti popolari toscani“ (žodž. A. Albini)
KONSTANCIJA BRUNDZAITĖ
Dvi raudos (žodž. Janinos Degutytės)
ALEKSANDRA PACHMUTOVA
„Niežnost“ (Švelnumas) (žodž. Sergejaus Grebennikovo ir Nikolajaus Dobronravovo); „Chorošo, kogda sniežinki padajut“ (Taip gera, kai krenta snaigės) (žodž. V. Firsovo); „Melodija“ (žodž. Nikolajaus Dobronravovo)
VAIDA STRIAUPAITĖ-BEINARIENĖ
„Mozaika“ obojui solo; „Minčių tvirtovė“ balsui, obojui ir fortepijonui (žodž. Vytauto Mačernio)
JUDITA LEITAITĖ (mecosopranas)
NIJOLĖ RALYTĖ (fortepijonas)
Dalyvauja ROBERTAS BEINARIS (obojus)
Clara Wiek Schumann(1819-1896)
Trys dainos F.Rükert‘o žodžiais
Warum willst du and‘re fragen op.12 (Nr.11)
Liebst du um Schönkeit op.12 (Nr.4)
Er ist gekommen in Sturm und Regen Op.12 ( Nr.2)
Fanny Hensel-Mendelssohn
(1805-1847)
Das Heimweh Op.8, Nr.2 (F,Robert)
Alma Maria Schindler-Mahler (1879-1964)
Licht in der Nacht (Bierbaum)
Waldseligkeit (Dehmel)
Ansturm (Dehmel)
Erntelied (G. Falke)
Cécile Chaminade(1857-1944)
Viens mon bien-aimè! (A. Lafrique)
Portrait (P. Reyniel)
Pauline Viardot Garcia(1821-1910)
Morirò
Hai lưli (X. De Maistre)
Les filles de Cadix (A.de Musset)
Konstancija Bundzaitė
Trys raudos (J.Degutytės ž.)
Onutė Narbutaitė
V.Mykolaičio-Putino eilėraštis
Galina Savinienė
Trys dainos
Audronė Žigaitytė
Vokalinis ciklas Gėlių kalbėjimai (J.Meko ž.)
P. Bulachov
"Neatgaivink prisiminimų"
"Ir nėra pasauly akių"
"Pasimatymas"
A.Dargomyžskij
"Aš vis dar jį myliu"
"Angelas"
A. Varlamov
"O nebučiuok manęs"
B. Borisov
"Žvaigždės danguje"
V. Basner
Romansas
Rusų l. d. "Motinėle, motinėle"
N. Charito
"Prabėgusi meilė"
Nežinomų autorių
"Permatoma skarelė"
Čigonų daina "Nenusimink, širdie"
B. Prozorovskij "Jums 19 metų"
T.Tolstaja "Aš tau nieko nesakysiu"
M.Tolstojus "Mes išėjome į sodą"
Nežinomų autorių "Juodosios akys"
Claude Debussy
Penkios dainos pagal P. Bourget žodžius
“Puikus vakaras” ( “Beau soir”)
Romansas (Romance)
“Varpai” (“Les cloches”)
“Sentimentalus peizažas” (“Paysage sentimental”)
“Štai ir pavasaris” (“Voici que le printemps”)Francis Poulenc “Dailininko darbas” ( “Le travail du peintre”, P.Eluard),
Vokalinis ciklas sopranui ir fortepijonui
“Pablo Picasso”
“Marc Chagall”
“Georges Braque”
“Juan Gris”
“Paul Klee”
“Joan Miro”
“Jacques Villon”
Reynaldo Hahn “Klarisei” (“A Chloris”), ž. Th. De Viau
“Jei mano daina turėtų sparnus”, (“Si mes vers avaient es ailes”) ž. V.Hugo
Hector Berlioz Vokalinis ciklas “Vasaros naktys” ( “Les nuits d’ete), ž. Th. Gautier
“Pastoralė” (“Villanelle”)
“Rožės” (“Le spectre de la rose”)
“Įlankoje” (“Sur les lagunes”)
“Netektis” (“Absence”)
“Kapinėse” (“Au cimetière”)
“Nežinoma sala” (“L’ile inconnue”)
Hugo Alfvén (1872-1960)
„Du är stilla ro“ (E. Thiel) //„Tu – mano ramybė“ // „You are my peace“
“Skogen sover” (E. Thiel) //“Miškas miega” // “Sleeping forest”
“Jag längtar dig” (E. Thiel) //“Aš laukiu tavęs” // “I am waiting for you”
Yrjö Kilpinen (1892-1959)
“Rannalta” (V. A. Koskenniemi) //“Ant kranto” // “On the shore”
“Kesäyo” (V. A. Koskenniemi) //“Vasaros naktis” // “Summer night”
Oskar Merikanto (1868-1924)
“Ave Maria”
Jean Sibelius (1865-1957)
„Demanten på marssnön“ (J. J. Wecksell) //„Deimantai sniege“ // „Diamonds in the snow“
„Säf, säf, susa“ (G. Fröding) //„Pūsk, vėjau, pūsk“ // Blow, wind blow“
„Flickan kom ifrån sin älsklings möte (J. L. Runeberg) //„Mergaitė grįžo iš miško“ // „Maiden returned from the forest“
Carl Nielsen (1865-1931)
„Solnedgang“ (J. P. Jacobsen) //„Saulėtekis” // “Sunrise”
“Sænk kun dit hoved, du blomst” (J. Jørgensen) //Lopšinė // Lulaby
Edvard Grieg (1843-1907)
“Jag elsker Dig! (H. C. Andersen) //“Myliu tave” // “I love you”
“Med en Vandlilje” (I. Paulsen) //“Su vandens lelija” // “With water Lilly”
“Zur Rosenzeit” (J. W. Goethe) //“Rožių metas” // “Season of roses”
“Du er den Unge Vår” (I. Paulsen) //“Tau” // “For you”
“Solvejgs Sang” (H. Ibsen) //“Solveigos daina” // “Solveig’s song”
“Ein Traum” (F. Bodenstedt) //“Sapnas” // “Dream”
“Reikia ypač jautrios muzikinės klausos, fantazijos, sugebėjimo persikūnyti, pajusti epochą, kad taip įtaigiai (senąja hebrajų kalba) padainuoti šią muziką. Trumpai tariant, reikia būti talentingai.
“Labai talentinga asmenybė, didelė artistė. Klausytojus ji tarsi užhipnotizuoja. Visi kūriniai atliekami kaip nedideli spaktakliai.”
“Judita Leitaitė – puiki dainininkė, jos savita, įdomi interpretacija, puiki frazuotė, švari intonacija”.
“Visų mintis ir jausmus užvaldė plati ir įvairiapusė J.Leitaitės programa, kurioje daug išmonės parodyta derinant dramatizmą, temperamentą ir melancholiją”.
“…J.Leitaitė – fantastiška dainininkė, žavinti ne tik labai gražiu, išpuoselėtu vokalu, bet ir labai įtaigiu kūrinio perteikimu…”
“Judita Leitaitė is a brilliant singer with unique, interesting interpretation and pure intonation”.
“It requires very sensitive musical ear, imagination, ability to personify, knowledge of the epoch, to be able to perform this music this suggestively (In old Hebrew ). In short, it reqiures talent”.
“In the first aria the audience is spellbound by I.Stravinsky “(Edipus Rex” Jocasta’s femininity. The aria’s lyrical intonation asquires dramatic shades in the duet with (Edipus. The singer is able to disclose all this with her expansive voice. It is a superb debut on the stage of musical drama of Judita Leitaitė, who until now has been known as a lyric interpreter.”
“When I heard the compositions by Vivaldi, Respighi and Davies sung by Leitaitė, I realised that she is a singer who can master any genre; she can master everything she likes. A rare versatility in a singer”.
“The conductor Sondeckis was absolutely right in choosing the soloist whose velvety voice flew smoothly with the orchestra. An exceptional interpretation, beautiful phrasing, superb coloratura.”
“Lithuanian mezzo-soprano Judita Leitaitė is an exceptional singer in every sense of the word. She is obviously comfortable on stage, and knows how to inspire her audience. She interprets her chosen material with clarity, almoust theatrically. Her mid-range voice soars beautifully to the high notes, ringing out with conviction and animation. Without a doubt the most amazing pieces last Thursday were the two songs according to Biblical text about Sulamita, composed by A.Šenderovas (1945-). The music had a Jewish sound, was interpreted with great depth, and performed masterfully, dynamically, and colourfully. It seems that the singer is particularly inclined to render the work a folklore inflexion.”
“Mezzo-soprano Judita Leitaitė from Lithuania performed four works by Scarlatti, Gounod, and Sibelius. Hers is one of the most perfect mezzo-soprano voices that I have ever heard. Her spirited, remarkably melancholy and impeccable voice simply captivates the listener. One is fascinated by the singer’s ability to interpret and to delve both into the feel and the character of a piece. Her performance , in particular her exceptionally ardent rendition of Gounod’s “Girl returning from meeting her lover”, inspired many lovely emotions, and culminated in her singing of Schubert’s Ave Maria”.
...Rusų romansai tiesiog užhipnotizavo. Leitaitė turi retą talentą pakerėti klausytojus.
...Jokastės vaidmuo – puikus iki šiol žinomos vokalinės lyrikos interpretatorės J.Leitaitės debiutas operos scenoje.
Reikia ypač jautrios muzikinės klausos, fantazijos, sugebėjimo persikūnyti, pajusti epochą, kad taip įtaigiai (senąja hebrajų kalba) padainuotum šią muziką. Trumpai tariant, reikia būti talentingai.
J.Leitaitė įtaigiai giedojo autentiškas giesmių melodijas, natūraliai ir stilingai perteikė spiričiuelų intonaciją, ritminių piešinių savitumą. Kiekviena giesmė buvo pateikta kaip savitas muzikinis paveikslas. Visa tai, ką girdėjau, buvo tikra ir gyva.
…Brangiausias publikos atsakas – skambanti tyla…Gražu – štai tiksliausias nuostabios interpretacijos įvertinimas.
“Between the Vivaldi- concert and the Mozart-symphony there was some arias of Scarlatti, Mozart and Sibelius. They were sung by the mezzo soprano Judita Leitaitė, that thrilled the aidiance with the wonderfull beauty and volume of her voice. There is no doubt that Judita Leitaitė is a coming world-star, that will make the audience faint on all the great scenes all over the world. Her voice brings memories of Kathleen Farrier and with the intuition and musical understanding she showed at the concert last night the is no doubt that she can reach the stars.”
“The Lithuanian Judita Leitaitė, who sang at the end of the Riihimäki Summer Concerts, is a real mezzo-soprano, not just something between the soprano and the alto. Her superior voice is very expansive, particularly in the upper register. It would be worth while to make Judita Leitaitė a regular visitor to Finland. Especially the repertoire of Russian songs, or other of national character, sound magnificent when sung by her. Leitaitė has the rare ability to move her audience directly and yet avoid the reefs of naivism.”
Apatinis J.Leitaitės mecosoprano registras žėrėjo sodriomis spalvomis, dainos (ypač V.Gavrilino) skambėjo intymiai ir virto tikromis mini scenomis. Solistės vaidyba - santūri ir įsimenanti. Tai ori vokalistė, kuri meninio atstumo jausmo nepraranda net įkūnydama šiurkštesnius, aistrų blaškomus personažus. Ta proga reikia pasakyti, kad būtent sceninė vaidyba yra dar neišsemta jos saviraiškos sritis...
Filmo koncertiniai numeriai (ypač kai E.Marozsan Chaja Juditos Leitaitės balsu atlieka geto balades) - vienos įspūdingiausių „Geto” scenų, kurių norėtųsi ir daugiau, tačiau tuomet būtų iškilusi filmo žanro problema ir režisieriui būtų derėję apsispręsti, ką jis kuria - dramą ar tragišką kabaretinį miuziklą. Kažkodėl atrodo, kad pastarasis atvejis būtų buvęs daug įdomesnis, paveikesnis ir perspektyvesnis.