Judita Leitaitė

Image
Biografija
Repertuaras
Koncertai
Garso įrašai
Spauda
Galerija
Biografija
Repertuaras
Koncertai
Garso įrašai
Spauda
Galerija

Tarptautinių konkursų laureatė, Nacionalinės filharmonijos solistė Judita Leitaitė yra viena aktyviausių ir ryškiausių Lietuvos kamerinės muzikos atlikėjų. Solistė stažavo pas garsius dainavimo meistrus: E. Schwarzkopf (Austrija, 1990), C. Bergonzi (Italija, 1996), T. Krausą (Vokietija, 2000), J. Goldbergą (JAV, 2003), prof. S. Malcevą (Rusija, 2007-2013).

Pelnyta sėkmė ją lydėjo Lenkijos, Danijos, Vilniaus, Londono festivaliuose, įspūdinguose Rusijos festivaliuose „Sankt Peterburgo rūmai“, „Svečiuose pas Larisą Georgijevą“, karaliaus rūmų šventėje „Muzika ant vandens“ Stokholme. Švedijoje vykusioje Baltijos šalių muzikos šventėje solistės pasirodymas tapo tikra sensacija: „Nuostabi dainininkė Judita Leitaitė sužavėjo ne tik gražiu balsu, bet ir įtaigiu muzikinės minties perteikimu.“ Niuporto (JAV) festivalyje solistė buvo išrinkta „Vasaros žvaigžde“, o spauda rašė: „Lietuvos mecosoprano Juditos Leitaitės debiutas Šiaurės Amerikoje sulaukė audringų ovacijų.“ Solistė ne kartą dalyvavo festivaliuose Lietuvoje: Šv.Kristoforo, „Ave Maria“, „Muzikos ruduo“, „Gaida“, Pažaislio, „Pax et bonum“ ir daugelyje kitų.

Diriguojant lordui Y. Menuchinui, dainuota G. F. Hendelio psalmė “Dixit,Domine“, koncertuota su Vilniaus, Čiurlionio, Kauno kvartetais, su orkestru „Trimitas“, V. Labučio džiazo kvartetu, Lietuvos kameriniu orkestru (dirigentas Saulius Sondeckis), Maskvos kameriniu orkestru (dirigentas K. Orbelianas), Šv.Kristoforo kameriniu orkestru (dirigentas Donatas Katkus), Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru, diriguojant Juozui Domarkui, Levui Bolšteinui, su ansambliu „4 Tango“, Baltijos gitarų kvartetu, dainuota su įžymiais vargonininkais, pianistais, dainininkais. Paminėtina įspūdinga programa „Juoda katė trijų tigrų draugijoje“ su Virgilijumi Noreika, Eduardu Kaniava ir Vladimiru Prudnikovu.

2008 metais Judita Leitaitė su S. Malcevu atidarė vokalinės muzikos sezoną Sankt-Peterburgo filharmonijos mažojoje salėje.

Solistė daug dėmesio skiria šiuolaikinei Lietuvos muzikai, yra daugelio lietuvių kompozitorių kūrinių pirmoji atlikėja. Jos repertuare kompozitorių V. Laurušo, O. Balakausko, A. Šenderovo, M. Urbaičio, F. Bajoro, V. Bartulio, A. Martinaičio, J. Tamulionio, V. Striaupaitės-Beinarienės, A. Bražinsko, A. Raudonikio kūriniai.

Tarp naujausių originalių programų — su Čiurlionio kvartetu „Gražiausios kino filmų dainos“, programa „Karmen, Karmen, Karmen“, „Iberijos paslaptys“ su senosios muzikos ansambliu “Banchetto musicale“, „Aš lauksiu prie Vilniaus“ su pianistu Tomu Leiburu, pasaulio šalių Kalėdų giesmės, senovinių rusų romansų ir R. Šumano, R. Štrauso, J. Bramso, J. Sibelijaus, E. Grygo, P. Čaikovskio, S. Rachmaninovo, I. Dunajevskio, V. Gavrilino, M. Legrand’o kūrinių vakarai, parengti su S. Malcevu (Rusija).

Dainininkė dalyvauja labdaros renginiuose: „Ištiesk pagalbos ranką vaikui“, „Žydintis medis“. Yra projekto „Gerumo sparnai“ Jonavoje globėja, jau kelinti metai kviečiama dainuoti koncertuose, kuriuos rengia G. Labanausko labdaros ir paramos fondas, skirtas paremti onkologinėmis ligomis sergančius vaikus. Taip pat dainavo labdaros koncertuose kompozitoriui Gintautui Abariui atminti. Su organizacija „Vilties žvaigždė“ (Švedija) dalyvavo koncertuose nuo Černobylio katastrofos nukentėjusiems vaikams paremti.

Daug dėmesio solistė skiria ir sakralinei muzikai. Ji dažnai koncertuoja, gieda bažnyčiose, krikščioniškuose festivaliuose, su koncertinėmis programomis aplanko mokyklas, vaikų, senelių namus, prieglaudas, kalėjimus. Sakralinės muzikos festivalyje „Pax et Bonum“ dainavo šv. Klaros partiją A. Martinaičio oratorijoje „Himnas šventajam Pranciškui“ bei pirmąkart Lietuvoje atliko S. Barberio vokalinį ciklą „Hermitų dainos“.

Solistė dėsto dainavimą Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje bei B. Dvariono dešimtmetėje muzikos mokykloje. Jos kamerinio dainavimo klasę baigę studentai šiuo metu dainuoja Lietuvos ir užsienio teatruose bei koncertų salėse.

Judita Leitaitė konsultuoja jaunuosius dainininkus ne tik šalyje, bet ir užsienyje, veda meistriškumo kursus Kultūros institute Vaasoje (Suomija), Krasnojarsko muzikos akademijoje (Rusija). Ji dalyvauja projekte „Žvaigždės ir žvaigždutės“, skirtame gabių vaikų įvairiose Lietuvos mokyklose paieškai, dirba atrankos komisijoje, veda koncertus, taip pat dainuoja kartu su jaunaisiais atlikėjais. Solistė ėmėsi naujos veiklos: organizuoja teminius muzikinius renginius, yra viena sakralinės muzikos festivalio „Pax et bonum“ sumanytojų ir dalyvių, įkūrė ne pelno siekiančią viešają įstaigą „Muzikos karalystė“, kurios viena iš pagrindinių krypčių yra koncertų-pamokų rengimas pačiuose atokiausiuose Lietuvos kampeliuose, pagrindinėse bei pradinėse mokyklose.

Judita Leitaitė yra įdainavusi nemažai vinilinių, dvylika kompaktinių plokštelių, Lietuvos radijo fonduose sukaupta apie 300 jos įrašų. Minėtini įrašai: muzika kino filmui „Vilniaus getas“, O. Balakausko „Requiem S. Lozoraičiui atminti“, „Rusų romansai“, XX a. šlagerių programa „Renkuosi meilę“, krikščioniškų giesmių plokštelės „Tau, mano angele“. Suomijoje originalo kalba įrašytos „Mano mėgstamos Skandinavijos dainos“ sulaukė Suomijos ir Švedijos kritikų dėmesio. Paskutiniu metu išleistos kompaktinės plokštelės „Menu kerinčius valso garsus“ (su S. Malcevu) ir „Nuoširdžiai jūsų“. Jos balsas skamba kompaktinėje plokštelėje, skirtoje popiežiaus Jono Pauliaus II vizitui Lietuvoje. Solistės garso ir vaizdo įrašai saugomi LRT fonduose.

Už nuopelnus Lietuvos kultūrai Judita Leitaitė apdovanota Vytauto Didžiojo ordino Riterio kryžiumi, 2005 jai paskirta Vyriausybės kultūros ir meno premija, 2007 tapo „Auksinio disko“ laureate. 2015 jai įteiktas Kultūros ministerijos Garbės ženklas "Nešk savo šviesą ir tikėk".

Lietuvių kompozitoriai

Osvaldas Balakauskas

Opera La lointaine

Requiem in memoriam S.Lozoraitis

Song cycle Many Open Wels

Algimantas Bražinskas

„Saldus Marijos vardas"

Konstancija Bundzaitė

„Trys raudos" (J.Degutytės ž.)

Balys Dvarionas

„Žvaigždutė"

Julius Juzeliūnas

„Melika"

Algirdas Klova

3 Giesmės pagal kunigo G.Šukio žodžius

Bronius Kutavičius

A Lamb’s Footprints

Vytautas Laurušas

Concerto grosso balsui, trombonui ir vargonams

Onutė Narbutaitė

V.Mykolaičio-Putino eilėraštis

Galina Savinienė

Trys dainos

Anatolijus Šenderovas

Dvi Sulamitos dainos / Two Songs of Shulamith with percussion ensemble

Der tiefe Brunnen with percussion ensemble

Keturios S.Gedos poemos / Four poems by S.Geda with string quartet

Audronė Žigaitytė

Vokalinis ciklas "Gėlių kalbėjimai" (J. Meko ž.)

Operos ir baletai

Georges Bizet

Carmen

Imre Kalman

Grafin Mariza / Mariza

Jules Massenet

Werther / Charlote

Camille Saint-Saens

Samson et Dalila / Dalila

Igor Stravinsky

Oedipus REX / Jocaste

Oratorijos. Kantatos. Mišios. Pasijos

Johann Sebastian Bach

Arijos / Arias from Mass in B minor, BWV 232

Magnificat, BWV 243

Matthew Passion, BWV 244

Benjamin Britten

Dramatic cantata Phaedra, op. 93

George Frideric Händel

Aria Judas Maccabaeus, HG XX, HHA [i/24], from Messiah, HHA i/17

Kantata su žymėtinu bosu / Cantata with basso continuo O numi eterni La Lucrezia

Joseph Haydn

Kantata / Cantata Arianna a Naxos, H XXVIb:2 No. 1

Felix Mendelssohn-Bartholdy

Rečitatyvas ir arija iš oratorijos Paulus

Giovanni Battista Pergolesi

Stabat Mater

Alessandro Scarlatti

Stabat Mater

Antonio Vivaldi

Gloria

Balsui ir orkestrui

Hector Berlioz

Les nuits d’ete, op. 7

Gustav Mahler

Simfonija / Symphony No.3 in D minor

„Dainos apie mirusius vaikus" / Kindertotenlieder

Wolfgang Amadeus Mozart

Ch’io mi scordi di te, K505

Maurice Ravel

Sheherazade

Richard Strauss

Vier Lieder Op. 27

Balsui ir styginiams

Samuel Barber

Dover Beach, op. 3

Ernest Chausson

Chanson perpetuelle Op.37

Ildebrando Pizetti

Tre canzoni

Ottorino Respighi

Poema lirica Il tremonto

Franz Schubert

Salve Regina

Balsui ir trio

Ludwig van Beethoven

„Keturios škotų dainos" / Four Scottish songs, WoO 156

Claude Debussy

Beau soir (P. Bourget), 1880

Giovanni Battista Pergolesi

Cantate da camera op. 2: Lontananza  "Dalsigre, ahi mia Dalsigre”

Sergei Rachmaninov

Prokhodid vsyo / All things pass by, op. 26

Ostrovok / The isle op. 14

Ne poi, krasavitsa, pri mne / Sing not to me, beautiful maiden op. 4

U moyevo okna / Before my Window, op. 26

Georg Philipp Telemann

Cantata O weh, mein Canarienvogel ist tot

Balsui ir fortepijonui

Hugo Alfven

„Miškas miega" / Sleeping forest / Skogen sover (E.Thiel)

„Aš laukiu tavęs” / I am waiting for you / Jag längtar dig (E.Thiel)

„Tu – mano ramybė" / You are my peace / Du är stilla ro (E.Thiel)

Samuel Barber

The Daisies, op. 2

The Secrets of the Old, op. 13

Sure on This Shining Night, op. 13

Hermit Songs, op. 29

Johannes Brahms

„Keturios rūsčios dainos" / Four serious songs Op. 121

Gestillte Sehnsucht, op.91

Ernest Chausson

Le temps des lilas

Les papillons from Sept melodies op. 2

Hébé

Claude Debussy

Nuit d’etoiles (Banville), 1880

Mandoline (Verlaine), 1882

Noel des enfants qui n’ont plus de maisons

Gabriel Fauré

Au bord de l’eau in C charp minor, op. 8/1

Chanson d’amour in F major, op. 27/1

Le papillon et la fleur in C major, op. 1/1

Apres un reve in C minor, op. 7/1

Valery Gavrilin

Vokalinis ciklas „Seno albumo lapeliai“

George Gershwin

Soon

The Man I Love, 1924

It’s Wonderful

Edvard Grieg

„Myliu tave” // Jag elsker dig (H.C.Andersen), I love thee op. 5, from Hjertets

„Su vandens lelija” / Med en Vandlilje (I.Paulsen) / With a waterlilly op. 25, from  Sex digte

„Rožių metas” / Zur Rosenzeit (J.W.Goethe) / Season of roses op. 48, from Sechs Lieder

„Tau” / Du er den Unge Vår (I.Paulsen) / For you

„Solveigos daina” / Solvejgs Sang (H.Ibsen) /  Soleig’s song, Act 3, Opera Peer Gynt op. 23

„Sapnas” / Ein Traum (F.Bodenstedt) / Dream op. 48, from Sechs Lieder

„Gulbė“ op. 25 Nr. 2

„Tu kaip pavasaris“, op. 58 Nr. 3

Charles Ives

Dreams No 42, 1897

There is a Lane, No. 46b, 1902

Yrjö  Kilpinen

Kesäyo (V.A.Koskenniemi), „Vasaros naktis" / Summer night

Rannalta (V.A.Koskenniemi), „Ant kranto" / On the shore

Jean-Baptiste Lully

Arias from the opera Thésée and Alceste

Gustav Mahler

Songs from Vierzehn Lieder und Gesänge aus der Jugendzeit

Carl Nielsen

„Saulėtekis" / Solnedgang (J.P.Jacobsen) / Sunrise from Five songs op. 4

Francis Poulenc

Fiancailles pour rire, 1939: Fleurs, Violon

Cé doux petit visage , 1939

Les chemins de l’amour, 1940

Song cycle Le travail du peintre, 1956

Henry Purcell

Music For a While

Arias from the opera Dido and Aeneas , Z 626

Arias from the opera The Fairy Queen, Z 629

Maurice Ravel

Nicolette

Vocalise-etude en forme de Habanera

Deux mélodies hébraiques

Chants populaires 1910

„Madagaskaro dainos" / Chansons Madecasses

Ottorino Respighi

Nebie

Nevicata

Notte

Pioggia

Nikolai Rimski-Korsakov

„Ant Gruzijos kalvų“

„Retėja debesų danga“

„Ne vėjas dvelkia nuo kalvų“

„Nimfa“

Gioachino Rossini

Tarantella Napoletana

Song cycle La regata Veneziana

Franz Schubert

Barcarolle

Die Forelle, D 550

Du bist die Ruh, D 776

Ständchen, D 920

Ave Maria

An die Musik, D 547

Der Tod und das Mädchen, D 531

Der Zwerg

Die junge Nonne, D 828

Robert Schumann

"Moters gyvenimas ir meilė" / Frauenliebe und Leben Op.42

Jean Sibelius

Demanten på marssnön (J.J.Weck) "Deimantai sniege" / Diamonds in the snow, op. 36 from Six songs, 1899

Säf, säf, susa (G.Fröding) Pūsk, vėjau, pūsk / Blow, wind blow op. 36 No.4

Flickan kom ifrån sin älsklings möte (J.L.Runeberg) / „Mergaitė grįžo iš miško“ / Maiden returned from the forest, op. 37, 1901, from Five songs

Lastu lainehilla / "A Driftwood Comes Floating" op. 17 No.7

„Juodos rožės“, op. 36 Nr. 1

Richard Strauss

Zueignung

Befreit

Jean-Baptiste Weckerlin

Pastorales

Bažnytinė muzika

Cesar Franck

Panis Angelicus op. 12

George Frideric Händel

Dixit Dominus in G minor, HG XXXViii, 53, HHA iii/1

Wolfgang Amadeus Mozart

Motet Exsultate, jubilate, K165, F major

Giuseppe Verdi

Ave Marija

“Requiem”, tenoro solo (Ingemisco)

Antonio Vivaldi

Motet Longue mala umbrae terrors

Motet Invicti bellate

Kiti kūriniai

Carl Philipp Emanuel Bach

Sonata F-dur / in F Major

Johan Sebastian Bach

Arija / Aria Bist du bei mir, BWV 508

Vincenzo Bellini

“Fenesta che lucivie”

Leonard Bernstein

“West side story” (Vakarinės dalies istorija) - Tony daina “Marija”

Marijos ir Tony balkono duetas “Tonight” iš “West Side Story”

Giulio Caccini

Ave Maria, Amarilli

Antonio Caldara

“Selve amiche”

Eduardo di Capua

“O sole mio”

“Io te vurria vasa”

A. Crouch

„Grįžtu namo, Dieve"

M. Davies

Missa super

Luigi Denza

“Funiculi, funicula”

Manuel de Falla

„Septynios ispanų liaudies dainos" / Siete canciones populares espanolas

Stanislao Gastaldon

“Musica proibita”

Christoph Willibald Gluck

Orfėjaus arija iš operos “Orfėjus ir Euridikė”

Charles Gounod

„Malda" / Blessing

Repentir

Franz Lehar

“Šypsenų Šalis” - Fredžio daina “Dein ist mein ganzes Herz!”

Paganini įžanginė daina “Miela Italija!” iš op. “Paganini”

Pimpinelio ir Belos duetas I v. iš op. “Paganini”

Pimpinelio ir Belos duetas IIv. iš op. “Paganini”

Pimpinelio ir Belos duetas IIIv. iš op. “Paganini”

Felix Mendelssohn-Bartholdy

Arija iš oratorijos "Elias" / Aria from Oratorio Elias

Andante D-dur

Fuga c-moll / in C minor

Oskar Merikanto

Ave Maria

Wolfgang Amadeus Mozart

Arias Sextus from Titus

Carl Nielsen

Sænk kun dit hoved, du blomst (J.Jørgensen) / „Lopšinė" / Lulaby from Strophic songs op. 21

Johann Pachelbel

Čakona  f-moll / Ciaccona in F minor

Sergei Rachmaninov

Song cycle La regata Veneziana

Max Reger

Marijos lopšinė

Igor Stravinsky

Pribaoutki

Paolo Tosti

“Marechiare”

Iš moterų kompozitorių kūrybos II

CLARA SCHUMANN

Dvi dainos Friedricho Rückerto tekstais: „Warum willst du andre fragen“, op. 12, Nr. 11; „Er ist gekommen in Sturm und Regen“, op. 12, Nr. 2

FANNY MENDELSSOHN HENSEL

„Sehnsucht“ (žodž. Johanno Gustavo Droyseno; išleista kaip Felixo Mendelssohno op.9/7); „Das Heimweh“, op. 8, Nr. 2 (žodž. Friederike Robert)

ALMA MAHLER

„Licht in der Nacht“ (žodž. Otto Juliuso Bierbaumo); „Hymne an die Nacht“ (žodž. Novalio)

CÉCILE CHAMINADE

„Portrait (Valse chantée)“ (žodž. Pierre'o Reynielio); „Ritournelle“ (žodž. François Coppée); „Viens, mon bien-aimé“ (žodž. Armand'o Lafrique'o); „Tu me dirais“ (žodž. Rosemonde'os Gérard)

Mrs. H. H. A. BEACH (AMY MARCY CHENEY BEACH)

„A Song of Love“, op. 21, Nr. 1 (žodž. Victoro Hugo); „Ein altes Gebet“, op. 72, Nr. 1; „Nähe des Geliebten“, op. 35, Nr.3 (žodž. Johanno Wolfgango von Goethe's); „My Star“, op. 26, Nr. 1 (žodž. Cora'os Randall Fabbri)

PAULINE VIARDOT-GARCÍA

„Les filles de Cadix“ (žodž. Alfredo de Musset); „Canción de la infanta“ (žodž. Louis Pomey); „Povera me“ iš ciklo „Canti popolari toscani“ (žodž. A. Albini)

KONSTANCIJA BRUNDZAITĖ

Dvi raudos (žodž. Janinos Degutytės)

ALEKSANDRA PACHMUTOVA

„Niežnost“ (Švelnumas) (žodž. Sergejaus Grebennikovo ir Nikolajaus Dobronravovo); „Chorošo, kogda sniežinki padajut“ (Taip gera, kai krenta snaigės) (žodž. V. Firsovo); „Melodija“ (žodž. Nikolajaus Dobronravovo)

VAIDA STRIAUPAITĖ-BEINARIENĖ

„Mozaika“ obojui solo; „Minčių tvirtovė“ balsui, obojui ir fortepijonui (žodž. Vytauto Mačernio)

JUDITA LEITAITĖ (mecosopranas)

NIJOLĖ RALYTĖ (fortepijonas)

Dalyvauja ROBERTAS BEINARIS (obojus)

Iš moterų kompozitorių kūrybos

Clara Wiek Schumann(1819-1896)

Trys dainos F.Rükert‘o žodžiais

Warum willst du and‘re fragen op.12 (Nr.11)

Liebst du um Schönkeit op.12 (Nr.4)

Er ist gekommen in Sturm und Regen Op.12 ( Nr.2)

Fanny Hensel-Mendelssohn

(1805-1847)

Das Heimweh Op.8, Nr.2 (F,Robert)

Alma Maria Schindler-Mahler (1879-1964)

Licht in der Nacht (Bierbaum)

Waldseligkeit (Dehmel)

Ansturm (Dehmel)

Erntelied (G. Falke)

Cécile Chaminade(1857-1944)

Viens mon bien-aimè! (A. Lafrique)

Portrait (P. Reyniel)

Pauline Viardot Garcia(1821-1910)

Morirò

Hai lưli (X. De Maistre)

Les filles de Cadix (A.de Musset)

Konstancija Bundzaitė

Trys raudos (J.Degutytės ž.)

Onutė Narbutaitė

V.Mykolaičio-Putino eilėraštis

Galina Savinienė

Trys dainos

Audronė Žigaitytė

Vokalinis ciklas Gėlių kalbėjimai (J.Meko ž.)

Rusų ir čigonų romansų vakaras

P. Bulachov

"Neatgaivink prisiminimų"

"Ir nėra pasauly akių"

"Pasimatymas"

A.Dargomyžskij

"Aš vis dar jį myliu"

"Angelas"

A. Varlamov

"O nebučiuok manęs"

B. Borisov

"Žvaigždės danguje"

V. Basner

Romansas

Rusų l. d. "Motinėle, motinėle"

N. Charito

"Prabėgusi meilė"

Nežinomų autorių

"Permatoma skarelė"

Čigonų daina "Nenusimink, širdie"

B. Prozorovskij "Jums 19 metų"

T.Tolstaja "Aš tau nieko nesakysiu"

M.Tolstojus "Mes išėjome į sodą"

Nežinomų autorių "Juodosios akys"

Iš prancūzų muzikos lobyno

Claude Debussy

Penkios dainos pagal P. Bourget žodžius

“Puikus vakaras” ( “Beau soir”)

Romansas (Romance)

“Varpai” (“Les cloches”)

“Sentimentalus peizažas” (“Paysage sentimental”)

“Štai ir pavasaris” (“Voici que le printemps”)

Francis Poulenc “Dailininko darbas” ( “Le travail du peintre”, P.Eluard),

Vokalinis ciklas sopranui ir fortepijonui

“Pablo Picasso”

“Marc Chagall”

“Georges Braque”

“Juan Gris”

“Paul Klee”

“Joan Miro”

“Jacques Villon”

Reynaldo Hahn “Klarisei” (“A Chloris”), ž. Th. De Viau

“Jei mano daina turėtų sparnus”, (“Si mes vers avaient es ailes”) ž. V.Hugo

Hector Berlioz Vokalinis ciklas “Vasaros naktys” ( “Les nuits d’ete), ž. Th. Gautier

“Pastoralė” (“Villanelle”)

“Rožės” (“Le spectre de la rose”)

“Įlankoje” (“Sur les lagunes”)

“Netektis” (“Absence”)

“Kapinėse” (“Au cimetière”)

“Nežinoma sala” (“L’ile inconnue”)

Mano mėgstamos skandinavų dainos

Hugo Alfvén (1872-1960)

„Du är stilla ro“ (E. Thiel) //„Tu – mano ramybė“ // „You are my peace“

“Skogen sover” (E. Thiel) //“Miškas miega” // “Sleeping forest”

“Jag längtar dig” (E. Thiel) //“Aš laukiu tavęs” // “I am waiting for you”

Yrjö Kilpinen (1892-1959)

“Rannalta” (V. A. Koskenniemi) //“Ant kranto” // “On the shore”

“Kesäyo” (V. A. Koskenniemi) //“Vasaros naktis” // “Summer night”

Oskar Merikanto (1868-1924)

“Ave Maria”

Jean Sibelius (1865-1957)

„Demanten på marssnön“ (J. J. Wecksell) //„Deimantai sniege“ // „Diamonds in the snow“

„Säf, säf, susa“ (G. Fröding) //„Pūsk, vėjau, pūsk“ // Blow, wind blow“

„Flickan kom ifrån sin älsklings möte (J. L. Runeberg) //„Mergaitė grįžo iš miško“ // „Maiden returned from the forest“

Carl Nielsen (1865-1931)

„Solnedgang“ (J. P. Jacobsen) //„Saulėtekis” // “Sunrise”

“Sænk kun dit hoved, du blomst” (J. Jørgensen) //Lopšinė // Lulaby

Edvard Grieg (1843-1907)

“Jag elsker Dig! (H. C. Andersen) //“Myliu tave” // “I love you”

“Med en Vandlilje” (I. Paulsen) //“Su vandens lelija” // “With water Lilly”

“Zur Rosenzeit” (J. W. Goethe) //“Rožių metas” // “Season of roses”

“Du er den Unge Vår” (I. Paulsen) //“Tau” // “For you”

“Solvejgs Sang” (H. Ibsen) //“Solveigos daina” // “Solveig’s song”

“Ein Traum” (F. Bodenstedt) //“Sapnas” // “Dream”

“Reikia ypač jautrios muzikinės klausos, fantazijos, sugebėjimo persikūnyti, pajusti epochą, kad taip įtaigiai (senąja hebrajų kalba) padainuoti šią muziką. Trumpai tariant, reikia būti talentingai.

Irena Mikšytė, “ 7 meno dienos”

“Labai talentinga asmenybė, didelė artistė. Klausytojus ji tarsi užhipnotizuoja. Visi kūriniai atliekami kaip nedideli spaktakliai.”

I.Archipova, (1987 m. po M.Glinkos konkurso).

“Judita Leitaitė – puiki dainininkė, jos savita, įdomi interpretacija, puiki frazuotė, švari intonacija”.

Virgilijus Noreika,”Literatūra ir menas”

“Visų mintis ir jausmus užvaldė plati ir įvairiapusė J.Leitaitės programa, kurioje daug išmonės parodyta derinant dramatizmą, temperamentą ir melancholiją”.

Hakon Herthammer (Suomija)

“…J.Leitaitė – fantastiška dainininkė, žavinti ne tik labai gražiu, išpuoselėtu vokalu, bet ir labai įtaigiu kūrinio perteikimu…”

Ulla-Britt Edberg (Švedija)

“Judita Leitaitė is a brilliant singer with unique, interesting interpretation and pure intonation”.

Virgilijus Noreika, Literatūra ir menas (Literature and Art)

“It requires very sensitive musical ear, imagination, ability to personify, knowledge of the epoch, to be able to perform this music this suggestively (In old Hebrew ). In short, it reqiures talent”.

Irena Mikšytė, “7 meno dienos” (7 Days of Art)

“In the first aria the audience is spellbound by I.Stravinsky “(Edipus Rex” Jocasta’s femininity. The aria’s lyrical intonation asquires dramatic shades in the duet with (Edipus. The singer is able to disclose all this with her expansive voice. It is a superb debut on the stage of musical drama of Judita Leitaitė, who until now has been known as a lyric interpreter.”

Audronė Žigaitytė, “Muzikos barai”

“When I heard the compositions by Vivaldi, Respighi and Davies sung by Leitaitė, I realised that she is a singer who can master any genre; she can master everything she likes. A rare versatility in a singer”.

Yelena Solomakha, “Sovetskaya Muzyka”

“The conductor Sondeckis was absolutely right in choosing the soloist whose velvety voice flew smoothly with the orchestra. An exceptional interpretation, beautiful phrasing, superb coloratura.”

Ivan Sipič, Yugoslavia

“Lithuanian mezzo-soprano Judita Leitaitė is an exceptional singer in every sense of the word. She is obviously comfortable on stage, and knows how to inspire her audience. She interprets her chosen material with clarity, almoust theatrically. Her mid-range voice soars beautifully to the high notes, ringing out with conviction and animation. Without a doubt the most amazing pieces last Thursday were the two songs according to Biblical text about Sulamita, composed by A.Šenderovas (1945-). The music had a Jewish sound, was interpreted with great depth, and performed masterfully, dynamically, and colourfully. It seems that the singer is particularly inclined to render the work a folklore inflexion.”

Jan Granberg, “Hufvudstadsbladet”

“Mezzo-soprano Judita Leitaitė from Lithuania performed four works by Scarlatti, Gounod, and Sibelius. Hers is one of the most perfect mezzo-soprano voices that I have ever heard. Her spirited, remarkably melancholy and impeccable voice simply captivates the listener. One is fascinated by the singer’s ability to interpret and to delve both into the feel and the character of a piece. Her performance , in particular her exceptionally ardent rendition of Gounod’s “Girl returning from meeting her lover”, inspired many lovely emotions, and culminated in her singing of Schubert’s Ave Maria”.

Hans Wennering, “Östgöta Correspondenten”

...Rusų romansai tiesiog užhipnotizavo. Leitaitė turi retą talentą pakerėti klausytojus.

Helsinki Sanomat

...Jokastės vaidmuo – puikus iki šiol žinomos vokalinės lyrikos interpretatorės J.Leitaitės debiutas operos scenoje.

Audronė Žigaitytė, „Muzikos barai.”

Reikia ypač jautrios muzikinės klausos, fantazijos, sugebėjimo persikūnyti, pajusti epochą, kad taip įtaigiai (senąja hebrajų kalba) padainuotum šią muziką. Trumpai tariant, reikia būti talentingai.

Irena Mikšytė, „7 meno dienos.”

J.Leitaitė įtaigiai giedojo autentiškas giesmių melodijas, natūraliai ir stilingai perteikė spiričiuelų intonaciją, ritminių piešinių savitumą. Kiekviena giesmė buvo pateikta kaip savitas muzikinis paveikslas. Visa tai, ką girdėjau, buvo tikra ir gyva.

Prof. Rimvydas Žigaitis, „Diena”

…Brangiausias publikos atsakas – skambanti tyla…Gražu – štai tiksliausias nuostabios interpretacijos įvertinimas.

Audronė Žigaitytė, „Muzikos barai.”

“Between the Vivaldi- concert and the Mozart-symphony there was some arias of Scarlatti, Mozart and Sibelius. They were sung by the mezzo soprano Judita Leitaitė, that thrilled the aidiance with the wonderfull beauty and volume of her voice. There is no doubt that Judita Leitaitė is a coming world-star, that will make the audience faint on all the great scenes all over the world. Her voice brings memories of Kathleen Farrier and with the intuition and musical understanding she showed at the concert last night the is no doubt that she can reach the stars.”

Carl Christior, “Vendsyssel Festival

“The Lithuanian Judita Leitaitė, who sang at the end of the Riihimäki Summer Concerts, is a real mezzo-soprano, not just something between the soprano and the alto. Her superior voice is very expansive, particularly in the upper register. It would be worth while to make Judita Leitaitė a regular visitor to Finland. Especially the repertoire of Russian songs, or other of national character, sound magnificent when sung by her. Leitaitė has the rare ability to move her audience directly and yet avoid the reefs of naivism.”

Jukka Isopuro, “Helsingin Sanomat”

Apatinis J.Leitaitės mecosoprano registras žėrėjo sodriomis spalvomis, dainos (ypač V.Gavrilino) skambėjo intymiai ir virto tikromis mini scenomis. Solistės vaidyba - santūri ir įsimenanti. Tai ori vokalistė, kuri meninio atstumo jausmo nepraranda net įkūnydama šiurkštesnius, aistrų blaškomus personažus. Ta proga reikia pasakyti, kad būtent sceninė vaidyba yra dar neišsemta jos saviraiškos sritis...

Daiva Tamošaitytė, Muzikos barai, 2006 kovas - balandis, Nr. 3-4

Filmo koncertiniai numeriai (ypač kai E.Marozsan Chaja Juditos Leitaitės balsu atlieka geto balades) - vienos įspūdingiausių „Geto” scenų, kurių norėtųsi ir daugiau, tačiau tuomet būtų iškilusi filmo žanro problema ir režisieriui būtų derėję apsispręsti, ką jis kuria - dramą ar tragišką kabaretinį miuziklą. Kažkodėl atrodo, kad pastarasis atvejis būtų buvęs daug įdomesnis, paveikesnis ir perspektyvesnis.

V.Gedgaudas, Šiaurės Atėnai, 2006 01 28 Nr. 4