Joana Gedmintaitė (sopranas)

Image
Biografija
Repertuaras
Koncertai
Garso įrašai
Spauda
Galerija
Biografija
Repertuaras
Koncertai
Garso įrašai
Spauda
Galerija

Gimė 1974 Žemaitijoje, Rietavo valsčiuje, Pelaičių kaime. 2002 baigė vokalo studijas Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje (prof. Irenos Milkevičiūtės klasė) ir įgijo muzikos magistro laipsnį.
Nuo 2002 yra Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro solistė  -  debiutavo Donnos Annos vaidmeniu W. A. Mozarto operoje „Don Žuanas”.

Dar studijuodama sėkmingai dalyvavo įvairiuose solistų konkursuose: 2002 tapo apdovanojimo „Operos švyturiai" laureate „Metų operos viltis " nominacijoje. V. Jonuškaitės-Zaunienės konkursuose 2001 ir 2002 - III vietos. Lietuvos dainininkų konkurse „Operetė - mano meilė" 2002 - III vieta. 2002 tarptautiniame dainavimo seminare Beskove (Vokietija) pelnė Geriausios interpretatorės vardą. 2004 už Rachelės vaidmenį J. F. Halevy operoje „Žydė" J.Gedmintaitei suteikiamas „Metų operos solistės" apdovanojimas. Po metų solistei suteikta garbė atstovauti Lietuvos kultūrai Japonijoje „Expo 2005" parodoje. 2014 Joana už vaidmenį Gioachino Rossinio operoje "Sevilijos kirpėjas" apdovanota Auksiniu scenos kryžiumi.

Joana Gedmintaitė dažnai koncertuoja su Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru, surengė koncertus Didžiojoje Britanijoje, Estijoje, JAV, Japonijoje, Prancūzijoje, Švedijoje, Šveicarijoje ir kitur. Kviečiama į prestižinį Spoleto festivalį JAV. Su Lietuvos dailės muziejaus Kanklių trio gastroliavo JAV, su Vilniaus universiteto kameriniu orkestru – Švedijoje. Su merginų choru „Virgo” solistė įrašė kompaktinę plokštelę, su Lietuvos valstybiniu simfoniniu orkestru parengė W.A.Mozarto Requiem soprano partiją.

Solistė yra sukūrusi įsimintinus vaidmenis:  J. F. Halevy operoje „Žydė" (Rachelė), W. A. Mozarto operoje „Don Žuanas" (Donna Anna), Ch. Gounod operoje „Romeo ir Džiuljeta" (Džiuljeta), R. Leoncavallo operoje  „Pajacai" (Nedda), G. Verdi operoje „Rigoletas" (Džilda). Ypač gerai tiek publikos, tiek kritikos įvertintas puikiai atliktas sudėtingas Rachelės vaidmuo „Žydėje" bei Mimi G.Puccini  „Bohemoje”.  Jos repertuare nemažai solo partijų simfonijose, oratorijose ir kantatose. Nuo 1997 Joana Gedmintaitė yra Trio „Grazioso"  solistė (Viktorija Zabrodaitė - fleita, Vilma Rindzevičiūtė - fortepijonas).  Su šiuo ansambliu dainininkė dalyvavo daugelyje festivalių: „Druskininkų vasara su M. K. Čiurlioniu", Pažaislio muzikos festivalyje,  Šiaurės Lietuvos muzikos festivalyje Biržai 2004 Biržų pilyje, renginyje „Didysis muzikų paradas 2006".

Lietuvių kompozitoriai

Balys Dvarionas

„Dalia“ (Dalia)

Jurgis Juozapaitis

„Ašaros skonis”, vokalinis ciklas sopranui, fleitai, altui ir klavesinui

Julius Juzeliūnas

Opera „Žaidimas” (Ponia Gigaks)

Jonas Tamulionis

„Bruknelė“ (Bruknelė)

Kameriniai kūriniai

J. Benedict

Čigonė ir paukštis

Henry Bishop

Žiūrėk! Štai švelnusis vieversys

Léo Delibes 

„Lakštingala”

Philippe Gaubert

Pagoniškas vakaras

Christoph Willibald Gluck

Arija iš operos „Ifigenija Tauridėje”

Mikhail Ipolitov-Ivanov

Keturios dainos pagal Rabindranato Tagorės eiles op. 68

Wolfgang Amadeus Mozart

Blondos arija iš operos „Pagrobimas iš Seralio”

Arija „Aš esu tavo" iš operos „Karalius piemuo" K. 208

Camille Saint–Saens

„Nematoma fleita”

Oratorijos. Kantatos. Mišios. Pasijos

Johann Sebastian Bach

Kantata Nr. 21

Ludwig van Beethoven

Simfonija Nr. 9

Gabriel Faure

Messe de requiem op. 48

Jacques Loussier

Messe baroque du 21 siecle „Lumieres"

Gustav Mahler

Simfonija Nr. 8

Simfonija Nr. 2

Sergei Rachmaninov

„Varpai"

Camille Saint-Saens

„Kalėdinė oratorija"

Franz Schubert

Mišios As-dur

Operos. Spektakliai

Leonard Bernstein

„Kandidas" (Kunigunda)

Gaetano Donizetti

„Meilės eliksyras“ (Adina)

Charles Gounod

„Romeo ir Džiuljeta" (Džiuljeta)

Fromental Halevy

„Žydė" (Rachelė)

Ruggero Leoncavallo

„Pajacai" (Nedda)

Wolfgang Amadeus Mozart

„Don Žuanas" (Donna Anna)

„Figaro vedybos“ (Siuzana)

Giacomo Puccini

„Bohema” (Mimi)

Stephen Sondheim

"Sweeney Todd" (Johana)

Pyotr Tchaikovsky

"Eugenijus Oneginas" (Tatjana)

Giuseppe Verdi

„Rigoletas" (Džilda)

Richard Wagner

Die  Walkure (Ortlinde)

"Ave Maria" iš kino filmo "Modigliani" (muzika: Guy Farley)

Atlieka operos solistė Joana Gedmintaitė, solistė Lina Dambrauskaitė, choras "Bel Canto", Augustas Gocentas (violončelė) ir Artūras Anusauskas (fortepijonas)

"La Vergine Degli Angeli" iš operos "La Forza del Destino" (Giuseppe Verdi)

Atlieka choro "Bel Canto" vyrų grupė, operos solistė Joana Gedmintaitė ir pianistas Artūras Anusauskas

Triumfo arka "Aš svajojau"

Naujametinė Triumfo arka

Koncertas Kauno filharmonijoje, 2009 11 19

Koncertas iš ciklo Kauno valstybiniam chorui - 40

Antonin Dvořák

Koncertas violončelei h-moll, op. 104

Carl Orff

Kantata „Carmina Burana“

Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras

meno vadovas ir vyr. dirigentas Gintaras Rinkevičius

Kauno valstybinis choras

meno vadovas ir vyr. dirigentas Petras Bingelis

Solistai:

ALEKSANDR KNIAZEV violončelė, Rusija

JOANA GEDMINTAITĖ sopranas

EDMUNDAS SEILIUS tenoras

VYTAUTAS JUOZAPAITIS baritonas

Dirigentas

GINTARAS RINKEVIČIUS

Koncertas Vilniaus Šv. Kotrynos bažnyčioje, 2009 09 23

Koncertų ciklas "Musicus Magnus".

"Ko tyli dangus?" Lietuvos žydų genocido dienai atminti

E.M.Sheriff

"Ko tyli dangus"

G.Faure

"Requiem"

Dalyvauja Rinktinis Vilniaus muzikų orkestras ir solistai: Joana Gedmintaitė (sopranas), Liora Grodnikaitė (mecosopranas), Giedrius Žalys (baritonas), Andrius Bialobžeskis (skaitovas).

Dirigentas Tamir Chasson (Izraelis).

Koncertas Vilniaus kongresų rūmuose, 2008 09 19

Pirmasis ciklo „Diriguoja H. von Karajano tarptautinio konkurso laureatai“ koncertas

Gustav Mahler „Tūkstančio simfonija“ Nr. 8 Es-dur

Himnas „Veni creator spiritus“

Finalinė scena iš W. Goethe’s „Fausto“

Solistai: ASMIK GRIGORIAN, SANDRA JANUŠAITĖ, JOANA GEDMINTAITĖ, IEVA PRUDNIKOVAITĖ, JOVITA VAŠKEVIČIŪTĖ, DMYTRO POPOV, DAINIUS STUMBRAS, VLADIMIRAS PRUDNIKOVAS

Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro choras (vad. Česlovas Radžiūnas)

Kauno valstybinis choras (vad. Petras Bingelis)

Choras „Ąžuoliukas“ (vad. Vytautas Miškinis)

Choras „Liepaitės“ (vad. Artūras Dambrauskas)

Dirigentas GINTARAS RINKEVIČIUS

Koncertas Vilniaus Šv. Kotrynos bažnyčioje, 2008 09 07

Koncertų ciklas "Musicus Magnus"

"Ko tyli dangus?" Lietuvos žydų genocido dienai atminti

E.M.Sheriff

"Ko tyli dangus"

G.Faure

"Requiem"

Choras Jauna muzika,

Dalyvauja Rinktinis Vilniaus muzikų orkestras ir solistai: Joana Gedmintaitė (sopranas), Liora Grodnikaitė (mecosopranas), Giedrius Žalys (baritonas), Andrius Bialobžeskis (skaitovas).

Dirigentas Tamir Chasson (Izraelis)

Koncertas XIII Pažaislio muzikos festivalyje, Vytauto Didžiojo universiteto salėje, 2008 06 09

Leonardo Bernsteino miuziklas

“VEST SAIDO ISTORIJA”

(koncertinė versija)

ir kitų kompozitoriaus miuziklų melodijos

Solistai:

LANA GORDON (vokalas, JAV)

JOANA GEDMINTAITĖ (sopranas)

MINDAUGAS ZIMKUS (tenoras)

KAUNO MIESTO SIMFONINIS ORKESTRAS

Vyr. dirigentas Modestas Pitrėnas

Vokalinė grupė

Eugenijus Kanevičius (kontrabosas)

Arvydas Jofė (mušamieji)

Dirigentas

DONALD CHAN (JAV)

Koncertas Kongresų rūmuose, 2007 01 26

Operos vakaras, skirtas Juliaus Juzeliūno (1916-2001) 90-osioms gimimo metinėms

Julius Juzeliūnas opera „Žaidimas”

Lietuvo valstybinis simfoninis orkestras, dirigentas Gintaras Rinkevičius, kamerinis choras „Brevis”, režisierius Nerijus Petrokas, solistai: Tomas Ladiga, Mindaugas Zimkus, Rafailas Karpis, Arūnas Malikėnas, Egidijus Dauskurdis, Jovita Vaškevičiūtė, Joana Gedmintaitė

Koncertas dirigento Jono Aleksos (1939-2005) atminimui Lietuvos nacionalinės flharmonijos didžiojoje salėje 2006 10 31

WOLFGANG AMADEUS MOZART Requiem

Lietuvos kamerinis orkestras Lietuvos Nacionalinio operos ir baleto teatro choras JOANA GEDMINTAITĖ (sopranas) IEVA PRUDNIKOVAITĖ (mecosopranas) EDGARAS MONTVIDAS (tenoras) IGNAS MISIŪRA (bosas-baritonas) Dirigentas - JACEK KASPSZYK (Lenkija)

Tačiau bene labiausiai vykusiu sprendimu tapo Joanos Gedmintaitės Mimi. Solistei Mimi partija leido atskleisti ne tik jos balso technines galimybes (o ribų solistės balsas, atrodė, išties neturi jokių) bet ir turtingas psichologines gelmes (kurios su kiekvienu naujai parengtu Joanos vaidmeniu vis plačiau praveria jos kūrybinio potencialo skrynią). Manau, „Bohemoje”, jauna dainininkė išties karaliavo. Jos sopranas įgauna krištolinio skaidrumo nuoširdžiame Mimi pasakojime apie gėles ir pavasarį. Nepaprastos aistros atspalviai ryškėjo solistei dainuojant ”Io t'amo! Amor! („Myliu tave, o meile!”). Trečiajame veiksme, kai Mimi guodžiasi Marčelui, girdi begalinio skausmo intonacijas. Nežemiškos šilumos reminiscencijos sklinda ketvirtame veiksme, kai jau mirštanti Mimi niūniuoja „Che gelida manina...”. Dainininkė atrado ir iškėlė tai, kas slypi tarp natų, savo interpretacijoje išryškindama Mimi emocinius klodus.

Rima Povilionienė, „Bohemos” artistai įtikino dainavimu ir vaidyba, Lietuvos rytas, 2006 10 31

Nepakartojama Džuljeta Joana Gedmintaitė, pademonstravusi puikią vokalinę formą. Džuljetos partija yra sudėtinga, reikalaujanti balso virtuoziškumo "klasikine" prasme. Čia turi skambėti puikus, išlavintas koloratūrinis sopranas. Jį ir išgirdau... Gedmintaitė pademonstravo gražų, aksominį balso tembrą.

Beata Leščinska, Kauno muzikinio teatro gastrolės Vilniuje, 7 meno dienos, 2004 01 23

Geltonplaukė Joana Gedmintaitė - tipiška siciliečių Giovanni`o Vergos, Luigi`o Capuanos ir Federico De Roberto tėvynainė! Puikiai padainuota ir suvaidinta Nedos partija (režisierė Dalia Ibelhauptaitė) tapo puikiu jos debiutu.

Justė Janulytė, Tikros aistros: ir virtuvėje, ir operoje, Literatūra ir menas, 2003 09 19

Mano dėmesį patraukė dainininkė Joana Gedmintaitė. Tik gražiausius žodžius galėčiau pasakyti apie jos debiutą su liaudies instrumentų ansambliu "Kanklės".

Sigutė Trimakaitė, Premjeros jubiliejiniame vakare, Literatūra ir menas, 2002 11 22

Tikru spektaklio atradimu pavadinčiau Doną Aną vaidinusią Joaną Gedmintaitę. Donos Anos vokalinė partija yra išties virtuoziška - šiam personažui, kaip ir Donai Elvyrai bei Don Otavijui tenka išplėtotos, iš baroko operos tradicijos ateinančios sudėtingos arijos.(...) atmintin įstringa stiprus, paslankus, gražaus tembro sopranas.

Beata Leščinska, Memento mori, Don Giovanni..., 7 meno dienos, 2002 10 18

Mūsų solistai Joana Gedmintaitė (Rachelė), Regina Šilinskaitė (princesė Eudoksija), Vladimiras Prudnikovas (kardinolas de Bronji), Edmundas Seilius (princas Leopoldas) dainavo pasigėrėtinai vieningai gal dirigento Jono Aleksos, o gal ir režisieriaus pasiūlytu principu.

Edmundas Gedgaudas, Halévy operos "Žydė" premjera, 7 meno dienos, 2004 10 22

Nedos vaidmenį pavadinčiau Joanos Gedmintaitės sėkme. Užtikrintos viršūnės, paslankus balsas, muzikalus intonavimas, regis, be ypatingų pastangų išgaunamas garsas liudijo apie jaunos dainininkės meistrystę (tai, matyt, buvusios J. Gedmintaitės dėstytojos Irenos Milkevičiūtės mokykla) ir kartu didelę tobulėjimo perspektyvą. Kita vertus, J. Gedmintaitė ne tik dainavo - ji balsu perteikė ir dramą.

Beata Leščinska, Nauji solistai rudeniniuose "Pajacų" spektakliuose, 7 meno dienos, 2003 09 19

Jau pirmosios dainininkės frazės prikaustė dėmesį prie be galo stilingo, niuansuoto, virtuoziško dainavimo ir nepaprastai gražaus tembro. Opera buvo atliekama lietuviškai, tačiau J. Gedmintaitė savo interpretacija sugebėjo perteikti specifinę prancūzišką dvasią. Pati solistė yra sakiusi, kad svajojo atlikti Džuljetos vaidmenį, o po spektaklio prisipažino, jog šiame vaidmeny tiesiog gyvenusi. Tas buvo justi ir scenoje.

Beata Leščinska, Charles`o Gounod operos "Romeo ir Džuljeta" premjera Kaune, 7 meno dienos, 2003 05 23

Raiškiai trapios, lyriškos Mimi muzikinį charakterį atskleidė puikiai vokalą valdanti J. Gedmintaitė.

Rita Aleknaitė-Bieliauskienė, „Bohema“ Kongresų rūmuose, 7 meno dienos, 2006 11 10

Pagrindinio vaidmens atlikėja Joana Gedmintaitė šį vaidmenį sukūrė iš karto po pagrindinio vaidmens Halevy "Žydėje". Dvariono operoje taip pat išvydome ryškų charakterį, išgirdome gražų, skambų dainavimą.

Beata Leščinska, Balio Dvariono "Dalios" premjera, 7 meno dienos, 2004 12 10

J. Gedmintaitė Adinos vaidmenį kūrė ne mažiau užtikrintai ir laisvai. Dainininkės nevaržė nei techninės užduotys, nei aktoriniai niuansai, šiuo požiūriu ji buvo itin natūrali. Ypač įsiminė niuansuotas solistės muzikavimas.

Beata Leščinska, Apie eliksyrą, balzamą ir kitokius meilės gėrimus, Literatūra ir menas, 2009 01 23

Pamenu (o ar galėčiau kitaip?), koks artistinis sąmoningumas gaubė Gedmintaitės kuriamą Rachelės vaidmenį „Žydėje”.

Edmundas Gedgaudas, Vargas dėl proto?, Operos „Meilės eliksyras” premjera Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre, 7 meno dienos, 2009 05 22

Joana Gedmintaitė sukūrė žaismingą, saikingai paslankų personažą, energiją labiau sutelkdama į dainavimą, pasižymėjusį aukšta vokaline kokybe. Gražiai atsiskleidė minkštas, tarsi čiurlenantis J. Gedmintaitės tembras, paveiki pasirodė paskutiniojo veiksmo arija.

Beata Leščinska, Trigubos „Figaro vedybos“, Literatūra ir menas, 2010 03 05