Jūratė Landsbergytė (g. 1955) 1980 baigė Lietuvos konservatoriją (dabar Muzikos ir teatro akademija). Studijavo muzikos istoriją (prof. Jadvygos Čiurlionytės klasė) ir vargonus (prof. Leopoldo Digrio klasė). Tarptautinio vargonininkų konkurso Kijeve diplomantė (1989). Tobulinosi tarptautiniuose atlikėjų meistriškumo kursuose, vadovaujamuose žymių Europos vargonininkų Johanneso Ernsto Kohlerio (Veimaras), Ewaldo Kooimano (Berlynas), Guy Bovet, Almut Rossler, Nicholaso Danby (Milštatas, Austrija).
Dalyvavo muzikiniuose festivaliuose Lietuvoje (Pažaislio, Šv.Kristupo, T.Manno, "Gaidos", Druskininkų vasaros su M.K.Čiurlioniu ir kt.) ir užsienyje - Jerevane (1991), Berlyne (1991), Gdanske (1993) Liuksemburge (1995), „Europa Cantans" Vestfalijos taikos jubiliejiniame projekte „Europa+Balticum" (1998, Vokietija), Uzedome (2000, Vokietija), Rygoje (2000), Schwabmunchene (2001), „Romantik an der Oder" Frankfurt / Oder (2002), H.Hesse, Calw (2002). Koncertavo daugelyje Europos šalių, JAV, Kanadoje. 1995-1996 dirbo Berlyno Šv.Stepono evangelikų bažnyčios vargonininke, toliau tęsia šią veiklą Lietuvos ir Vokietijos bažnyčiose. Pirmoji atliko ir įrašė daugelį lietuvių ir užsienio kompozitorių kūrinių vargonams.
Transkribavo kūrinių vargonams, parengė Mikalojus Konstantino Čiurlionio kūrinių vargonams leidinį, taip pat Vytauto Bacevičiaus vargonų kūrybos pirmą pilną leidimą (išleido Lietuvos muzikos informacijos ir leidybos centras, 2004). Dalyvauja tarptautinėse muzikologų konferencijose, paskelbė mokslinių ir publicistinių straipsnių apie lietuvių kompozitorių naująją, vargonų bei religinę muziką. Kaip muzikologė dirba Kultūros, filosofijos ir meno institute Vilniuje. 2006 buvo išleista J.Landsbergytės knyga „Bažnytinė muzika ir dvasingumas Lietuvoje”, 2008 - „Vargonų muzika Lietuvoje XX a. Kūrybos modernizmas”. Lietuvos kompozitorių sąjungos narė.
Įrašė 8 kompaktines plokšteles Svarbiausios: M.K.Čiurlionis, B.Kutavičius, Vilniaus katedra, 2000, išleido „Tembras"; Konzert in Berliner Dom, 2000; Flute and Organ in Vilnius Cathedral, 2001; Romantismus plus, Kirche Heiliger Kreuz, Frankfurt / Oder, 2003; Baltic Landscapes, Karlsruhe Stadtkirche, 2005, - pastarąsias tris, įrašytas su fleitininku Carstenu Hustedtu, išleido Vilniaus plokštelių studija.
2009 dalyvavo koncertų cikle "Liuteronų vargonai sveikina miestą", buvo šio projekto vadovė; grojo festivalyje "Ways to Rome": parengė programą "Baltijos muzikos keliai", kurioje skambejo latvių, estų ir lietuvių muzika, taip pat J.S.Bacho kūriniai. Vilnius-Europos kultūros sostinė renginių metu dalyvavo projekte "Vilnius-vargonų miestas"-"Geležinio vilko sapnas" ("Dream of Iron Woolf"); autorius - austras Georg Nussbaumer (gruodžio 27, 29 dienomis Liuteronų bažnyčioje). 2009 rugpjūčio 2 d. dalyvavo festivalyje "Druskininkų vasara su Čurlioniu". 2009 rugsėjo 13 d. dalyvavo Art-Villa-Garikula festivalyje "Art Nova" Gruzijoje; koncertas "Lietuvos diena: Lietuva-Gruzijai". Jūratės Landsbergytės vargonuojami M.K. Čiurlionio preliudai, kanonai, fugos (Semplice išleista kompaktinė plokštelė) panaudoti Algirdo Tarvydo filme apie tapytoją Aloyzą Stasiulevičių "Kūrybos erdvė".
„Kosmiche Strahlen"
Devynios pjesės
Dedikacija ir trys preliudai
9 lietuvių folkloro pjesės
Sonata Eneatonika
1750 metų liepos 17-osios vizija
Dvi variacijos lietuvių liaudies dainos „Vai, močiute” tema, VL 277 (vargonams ir fleitai)
Dainelė iš „Leipcigo miniatiūrų”, VL 199 (vargonams ir fleitai)
„Marios”, Andante iš „Mažųjų peizažų”ciklo, VL 317(b), (vargonams ir fleitai)
„Šventas Dieve”, VL 343
„Angelus Domini” („Vakaro varpai”), VL 184
Preliudas C-dur (VL 89)
Preliudas g-moll, (VL 90)
Preliudas F-dur, (VL 90a)
Fugetė g-moll (VL 91)
Fugetė a-moll (VL 92)
Fugetė c-moll (VL 93)
Fuga c-moll VL 219
Fuga e-moll VL 226
Fuga g-moll VL 218
Fuga fis-moll VL 223
Kanonas d-moll VL 127
Kanonas As-dur VL 132
Kanonas c-moll VL 216
Fugetė h-moll VL 262
Fugetė c-moll VL 314
Fuga cis-moll VL 86
Preliudas F/A minor VL 188
Postliudas VL 240
„Jūros daina” (vargonams ir fleitai)
Sonata Ad patres
„Šviesiųjų nakties žiedų atminimas”
„Ėjimas į tylą”
14 preliudų
Introdukcija ir choralas "Wie schön leuchtet der Morgenstern"
„Das Gebet”
Pasakalija c-moll, BWV 582
Fantasia and Fugue, for organ in C minor (fugue incomplete), BWV 562 (BC J41, 56)
Fantasia and Fugue, for organ in G minor ("Great"), BWV 542 (BC J42, 57, 67)
Toccata and Fugue Dorisch, C-dur
Toccata and Fugue Dorisch, F-dur
Toccata and Fugue Dorisch, E-dur
Prelude and Fugue a-moll
Prelude and Fugue h-moll
Prelude and Fugue Es-dur
Meine Seele erhebet den Herren, chorale prelude for organ (Schübler Chorale No. 4), BWV 648 (BC K25)
Kommst du nun, Jesu, vom Himmel herunter, chorale prelude for organ (Schübler Chorale No. 6), BWV 650 (BC K27)
Choraliniai Preliudai (11) vargonams, Op. 122
Prélude, fugue, et variations, for organ in B minor, Op. 18, M. 30
Sonata vargonams Nr. 1
Sonata vargonams Nr. 2
Sonata vargonams Nr. 3
Sonata vargonams Nr. 6 d-moll, Op. 65/6
Annum per annum
Baladė d-moll, op. 228
„Pastorales for Summer Flute”
Sonata Re-Mayor
Sinfonia Nr. 4 ”Geloso”, 1629
4 Recercades, 16 century
Chanson au Luth
Noktiurnas G-dur, op. 133 (vargonams ir fleitai)
„Simfoninė kancona”, op. 114 (vargonams ir fleitai)
Intermezzo iš fortepijoninio kvarteto f-moll, op. 2 (vargonams ir fleitai)
Dos Himnos para la Festividad de la Resurreccion
De Los S.XVI-XVII Sapieha Tablatura, 1626 Canzone A4
Braunsberg Tablatura, 17 century, Siete Danzas
Kraziai Tablature, 17 century, Dance
Allegro K.443
Sonata e-moll K.81
Introdukcija, tema ir variacijos, op. 56 (vargonams ir fleitai)
Sharakans: Anonimo, 4 century ”Hallelluja, living light” Eastern Hymn
„Jūratė Landsbergytė ir draugai“. Iš ciklo „Skamba Filharmonijos vargonai“
JŪRATĖ LANDSBERGYTĖ (vargonai)
Dalyvauja: SAULĖ KONDROTAITĖ (smuikas), AUDRONĖ SHARP (smuikas), RAMUTĖ KALNĖNAITĖ (violončelė), VYTAUTAS OŠKINIS (fleita)
Vilniaus miesto savivaldybės ŠV. KRISTOFORO KAMERINIS ORKESTRAS
dirigentas DONATAS KATKUS
JOHANN SEBASTIAN BACH – Preliudas ir fuga vargonams c-moll, BWV 546;
LOUIS VIERNE – Lamento, „Hymne au Soleil“ iš Fantastinių pjesių („Pièces de fantaisie“) siuitos Nr. 2, op. 53;
JIŘÍ BENDA – Koncertas f-moll vargonams ir kameriniam orkestrui;
JOSEPH RHEINBERGER – Siuita smuikui, violončelei ir vargonams, op. 149;
AIVARS KALĒJS – „Via Dolorosa“ vargonams, skirta sovietų okupacijos Baltijos šalyse aukoms;
SIGFRID KARG-ELERT – „Sinfonische Kanzone“, op. 114 fleitai ir vargonams;
RONALD ROYER – Sarabanda iš Partitos smuikui ir vargonams (autoriaus versija smuikui, fleitai ir vargonams);
ALGIRDAS MARTINAITIS – „Dangaus pasiuntinys“ vargonams (pasaulinė premjera)
„J.S. Bachas ir A. Vivaldi“
J.S. Bach
Pasakalija ir fuga vargonams c-moll, BWV 582
A. Vivaldi
Koncertas A-dur meilės obojui (oboe d’amore) ir styginiams
J.S. Bach
Dvi arijos iš kantatų
A. Vivaldi
Simfonija G-dur
J.S. Bach
Choralas „Jesu, bleibet meine Freude“ iš Kantatos BWV 147
A. Vivaldi
Arija „Siam navi“ iš operos „Olimpija“
Motetas „In furore“
Koncertas 2 orkestrams ir 2 vargonams „In due cori“, A-dur, F. XII Nr. 48
Ansamblis MUSICA HUMANA
(Meno vadovas ir dirigentas ALGIRDAS VIZGIRDA)
Dalyvauja VILNIAUS UNIVERSITETO KAMERINĖS MUZIKOS ANSAMBLIS
(Meno vadovas ir dirigentas PAULIUS BERNARDAS KONCĖ)
Solistai: JULIJA STUPNIANEK (sopranas), ROBERTAS BEINARIS (obojus), JŪRATĖ LANDSBERGYTĖ (vargonai)
Dirigentas PAULIUS BERNARDAS KONCĖ
Johann Sebastian Bach Toccata und Fuge d-moll
Mikalojus Konstantinas Čiurlionis Des Meeres Praeludien
Fuge b-moll
Peter Eben Invocation zum Choral O Heiliger Wenzeslaus
Wladimir Petrowitsch Guba Karpaten Landschaft
Edgar Arro Drei Estnische Volksmelodien
Leonard Berstein A Simple Song from Mass
Psalm from Chichester fur Posaune und Orgel
Aivars Kalejs Via Dolorosa
Vincent Persichetti Parable fur Posaune solo
Franz Liszt Praeludium und Fuge uber B-A-C-H
Jūratė Landsbergytė - vargonai
Laurie Penpraze - trombonas
J.S.Bach
Toccata und Fuge d-molli
M.K.Čiurlionis
Meeres Praeludien
Introduction und fuge b-molli
P.Eben
Invocation Heilig Wenzeslaus
B.Kutavičius
Dreieck
Vogel hinter der Scheibe
Ewige Ruhe
L.Bernstein
A Simple Song from Mass
A.Kalejs
Via dolorosa
V.Persichetti
Parable XVIII
F.Liszt
Preludi ja fuuga teemasta B-A-C-H
Laurie Penpraze (USA), trombonas,
Jūratė Landsbergytė, vargonai
Johann Sebastian Bach Preludi ja fuuga in Es-duuri, BWV 552
Mikalojus Konstantinas Čiurlionis Aiti, VL 227
Oi, pyha Luoja, VL 343
Johdanto ja fuuga b-molli, VL 345
Petr Eben Rukous koraalista Puha Wenzeslaus
Bronius Kutavičius Kolmikulma, Lintu ikkunan takana, Ikuinen rauha (3 pienoiskuvaa sarjasta 8 Stasys Eidrigeviciusin kuvaa), sovitus Jūratė Landsbergytė
Leonard Berstein A simple song from Mass
Psalm from Chichester Psalms
Aivars Kalejs Via Dolorosa
Vincent Persichetti Parable
Franz Liszt Preludi ja fuuga nimesta BACH
Jūratė Landsbergytė - vargonai
Laurie Penpraze - trombonas
Musica Antigua Lituana De Los S.XVI-XVII
Sapieha Tablatura, 1626 Canzone A4
Braunsberg Tablatura, 17 century Siete Danzas
Kraziai Tablature, 17 century Dance
Three ancient Armenian church hymns Sharakans
Mesrop Mashots Dos Himnos para la Festividad de la Resurreccion
Sutartines: ”Sode obuoliai”, ”Lineliai”, ”Dijuta Kalneli”
Bartolomeo Montalbano, 1629 Sinfonia Nr. 4 ”Geloso”
Jacobus Clemens non Papa Chanson au Luth
Diego Ortiz, 16 century 4 Recercades
Domenico Scarlatti K.443 Allegro
Sonata e-moll K.81
Antonio Soler Sonata Re-Mayor
Johannes Hustedt - fleita
Kompozitoriaus Vytauto Bacevičiaus 100-mečiui
Visi Vytauto Bacevičiaus kūriniai vargonams:
„Antras žodis” op. 21
Lietuviška daina „Ir atlėkė sakalėlis” op. 22 Nr. 2
Legierezza op. 23
Lietuviška daina „Putinėli raudonasai” op. 22 Nr. 1
Gedulingas maršas op. 24
Miniatiūra op. 25
„Kosmoso spinduliai” op. 71
„Jūros poema” op. 26
Jūratė Landsbergytė (vargonai), Gediminas Kviklys (vargonai)
Šv. Kazimiero bažnyčia
Johann Sebastian Bach (1685 - 1750) Sonata Es-dur fleitai ir vargonams BWV 1031
Toccata, adagio ir fuga C-dur, BWV 564
Claude Debussy (1862 - 1918) "Syrinx" fleitai solo
Wolfgang Amadeus Mozart (1756 - 1791) Sonata C-dur fleitai ir vargonams KV 14
Franz Lachner (1830 - 1890) "Elégie" fleitai ir vargonams
Jean Alain (1911 - 1940) "Trois Mouvements" fleitai ir vargonams
Valentinas Gelgotas (fleita)
Savo virtuozinius gebėjimus Jūratė Landsbergytė pademonstravo grodama Franzo Liszto Preliudą ir fugą BACH tema. Sutelkta ramybė ir virtuozinė interpretacija beveik demoniškai išsirutuliojo didžiajame BACH varde ir švelniame jo aide. Vargonininkė nardė vargonų skambesių kloduose, suteikdama kūriniui įspūdingą gyvybę.
„Von Bach bis hin zur Avantgarde". Letmathe Konzert in St. Kilin. Musik, bei der die Gedanken des Zuhörers in die Tiefe gehen. . . , die besinnlich stimmte und dennoch kraftvoll und ausdrucksstark interpretiert war. /. . . / herausragende musikalische Leistung.
„Tongemalde aus der Klangwelt des Baltikums" (Gastkonzert bei den 23. Wuppertaler Orgeltagen, rezensiert von Ulrich Knipping) Alte Orgeltabulaturen, wie die aus Vilnius, lebten bei Landsbergyte stilgerecht von deutlischten Akzentuierugen. Die an Zungen reiche Renaissance - Registrierung war selbstverständlich. Spätromantische Expressivitat hingegen prägte die drei Fugen des Malers un Musikers Mikalojus Konstantinas Ciurlionis. Landsbergyte gab den konstruktivistischen Kompositionen so genannten tonaler „Grundgestalten, ein eingetumlich fremdländisches Gepräge. Bronius Kutavicius nimmt in der Sonate „Ad Patres", die vom impressionistischen Zeitgeist geprägte Bildersprache des Malers Ciurlionis auf und setzt sie um in ein Tongemalde des späten 20 Jahrhunderts. Den Klang der Bilder setzte die Interpreterin im subtilen Registerwerk der Klaiss - Orgel um. Der bisweilen melancholische Gehalt osteuropäischen Volksweisen wird in den Kompositionen Edgar Arro überhöht. Landsbergyte lies in „vier Volksmelodien" die Seele ihres Volkes über die Orgel sprechen, ohne dabei jedoch ins Populistische abzugleiten. . . . schliesslich leitete die Gastin aus Litauen mit einer beeindruckenden Apotheose Vidmantas Bartulis über Bachs Choralvorspiel „Ich ruf zu dir, Herr Jesu Christ" über. Landsbergyte versenkte sich beinahe mystisch in die Todesvision Bachs, der die Komposition gewindmet ist.
„Tiefer Streicher mir ruhiger Stimme" (Europa und Baltikum: Benefizkonzert in Münster von Inga Suta und Jurate Landsbergyte, rezensiert von Christoph Schulte im Walde).... Jurate Landsbergyte ist die Tocher litauischer Parlamentärspräsidenten und war im September letzten Jahres in St. Lamberti su Gast. Auch diesmal fiel ihre gute Spiel auf, wie etwa in Bachs Passacaglia gefragt war. Erneut gab es die Begegnung mit Orgelmusik aus dem Baltikum, so den beiden hochromantischen „Meeres - Präludien" von Mikalojus Ciurlionis, Algirdas Martinaitis - recht originelle Musik, Arvo Part, der im Westen zu erstaunlicher Popularität gelangte.
„Musikfreunde wanderten" (Konzert mit Carsten Hustedt, Flöte, Karlsruhe) Ihr ganzes brillantes Können bewies Jurate Landsbergyte in Franz Liszts Präludium und Fuge für BACH. In souveräner Ruhe mit virtuoser Interpretation beschwor fast dämonisch den grossen Namen B-A-C-H im Aufschrei der Klange, order im zarten Echo. Meisterlich schwelgte sie in den Orgelklängen und machte so das Werk eindrucksvoll erlebbar.
„Reise in unbekannten" Das war im höchsten Masse spannende Musik! Getragen von einer ungehereuren Expressivität. Ein Einstieg mit einem langen hohen Ton, der ein farbiges Tonmuster in die Luft zeichnete - wenn man Musik abstrahieren kann, dann haben diese Kompositionen Ruth Zechlins diese Bezeichnung verdient. Und Jurate Landsbergyte wurde dabei zu einer bewundernswerten Interpretin dieser gewiss nicht leicht zu spielenden Stücke.
„Lettische Klänge und Barock. Landsbergyte-Konzert" Bei Bachs „Wachet auf" und „Meine Seele erhebt den Herrn" lässt Landsbergyte noch etwas Nervosität erkennen. In den folgenden Werken des 20. Jahrhunderts ist sie in ihrem Element. Leider enthält der Programmzettel keinerlei Informationen über die Komponisten und deren Werke. Eine kleine Einführung wäre beim „Leuchtenden Dunkel" des Letten Longins Apkalns (1923-99) mit seinen Clustern und dem merkwürdigen, einzelnen Schlusston interessant gewesen. Felix Bajores' (Jahrgang 1937) Orgelstücke nach litauischen Melodien sind zugänglicher. Anfags einfach, fast banal gesetzt, entwickeln sie zum Ende hin einen immer größeren Spannungsbogen, der bis zu abrupten überraschend endet. Das „Gebet" des Litauers Jonas Tamulionis (geb. 1949) ist dagegen dem Titel entsprechend mehr meditativ angelegt, spielt aber mit interessanten Harmonien, ergänzt von wunderbaren Klangfarben, die Landsbergyte der Orgel Dominikanerkirche entlockte.
„Bach plauderte mit dem Baltikum. Konzert: „Dialoge" in Münsters Erlöserkirche" „Dialoge" lautete das Motto, unter dem am Freitag Jurate Landsbergyte und Inga Suta in der münsterschen Erlöserkirche auftraten. In einem überaus spannenden Programm ließen sie Johann Sebastian Bach mit modernen Komponisten der baltischen Länder kontrastieren, die Orgel indes mit dem Violoncello harmonieren. Doch waren beide Instrumente auch allein zu hören, die Orgel etwa mit Bachs Praeludium und Fuge in Es-Dur BWV 552. Im straffen Tempo nahm Landsbergyte das ouvertürenhafte Praeludium. Mit scharfen Punktierungen verlieh sie dabei dem Werk einen stolpernden Rhythmus, ohne je die Oberhand über das komplex gearbeitete Stimmgeflecht zu verlieren. So war bestes Gelingen auch bei der Fuge garantiert, die sich wie eine Perlenkette durch die Kirche schlängelte und in einem prachtvollen Tutti endete. In drei Sätzen aus Bachs Suite für Violoncello solo BWV 1007 bewies Inga Suta ihrerseits viel Gefühl für die Phrasierung barocker Melodien, besonders in der gesanglichen Sarabande. Mit ihrem klaren Cello- Tone füllte sie die trockene Akustik des Raumes gut aus und zeichnete eine verhalten schwingende Gigue. Auch konnte sie sich in der G-Dur-Sonate für Violoncello und Orgel BWV 1027 gut gegen ihre Partnerin behaupten, gänzlich in den Orgelklang eintauchen, um dann mit ausgedehnt anschwellenden Tonen empor zu steigen. Für die „Drei Livischen Volkslieder" von Imants Zemzaris nahm Suta vor dem Altar Platz. Von dort aus intonierte sie die lyrischen Melodien, die Landsbergyte mit Vor- und Zwischenspielen rahmte. Ein wahrer Dialog, der die Kluft zwischen den Musikern überbrückte.
Sie benutzt neue Techniken der Avangarde. Mit der Zugabe aus der "West Site Story", dem so traurigen Lied des Tony "There's a time for us somewhere a time for us..." eroberte sie schlieblich alle Herzen des Publikums.
Balandžio 25 d. Vilniaus evangelikų liuteronų bažnyčioje įvyko muzikos vakaras, skirtas tragedijos Katynėje aukoms atminti. Koncerto atlikėjai pateikė apmąstytą ir išjaustą repertuarą. Allesandro Stradellos „Pieta, Signore“ (dainavo Danielius Sadauskas, vargonais pritarė Jūratė Landsbergytė), Tommaso Albinoni’o „Adagio g-moll“ vargonams, Johanno Sebastiano Bacho „Tokata ir fuga d-moll“ (vargonavo J. Landsbergytė), dvi dalys iš J. S. Bacho „Partitos“ fleitai solo (fleitininkas Vytautas Oškinis) įprasmino iškilaus liūdesio ir susikaupimo nuotaiką. Pergyventos dramos egzistencinės patirtys paliko atspaudą Mykolo Kleopo Oginskio poloneze „Atsisveikinimas su Tėvyne“, Mikalojaus Konstantino Čiurlionio „Preliude h-moll“ (VL 182 a), kuriame skamba lenkų sukilėlių giesmės, Ferenzo Liszto kūrinyje vargonams „Žuvusieji“, skirtame 1848 m. vengrų sukilimo aukoms atminti. Šiuos kūrinius vargonavusi J. Landsbergytė subtiliomis registrų spalvomis ir balsų kontrastais išryškino kūrinių dramatiškas kolizijas. Tarsi vilties spindulys pro šventovės vitražus nušvito Georgeso Hue „Fantazija“ fleitai ir vargonams, kurią puikiai atliko V. Oškinis ir J. Landsbergytė, o filosofinis matmuo, ramybė ir kantilena įsitvirtino Martyno Mažvydo giesmėse „Apie dvasią šventą“ ir „Kristau, diena esi ir šviesybė“ bei Antano Baranausko giesmėse „Linksmybė mano, Tu Jėzau, esi“ ir „Marija po kryžium stovėjo“ (giedojo D. Sadauskas, vargonavo J. Landsbergytė; vargonų partiją aranžavo Kristina Vasiliauskaitė). Atjautos vakaras paliko klausytojams neišdildomų potyrių.