Jūratė Landsbergytė (vargonai)

Image
Biografija
Repertuaras
Koncertai
Garso įrašai
Spauda
Galerija
Biografija
Repertuaras
Koncertai
Garso įrašai
Spauda
Galerija

Jūratė Landsbergytė (g. 1955) 1980 baigė Lietuvos konservatoriją (dabar Muzikos ir teatro akademija). Studijavo muzikos istoriją (prof. Jadvygos Čiurlionytės klasė) ir vargonus (prof. Leopoldo Digrio klasė). Tarptautinio vargonininkų konkurso Kijeve diplomantė (1989). Tobulinosi tarptautiniuose atlikėjų meistriškumo kursuose, vadovaujamuose žymių Europos vargonininkų Johanneso Ernsto Kohlerio (Veimaras), Ewaldo Kooimano (Berlynas), Guy Bovet, Almut Rossler, Nicholaso Danby (Milštatas, Austrija).


Dalyvavo muzikiniuose festivaliuose Lietuvoje (Pažaislio, Šv.Kristupo, T.Manno, "Gaidos", Druskininkų vasaros su M.K.Čiurlioniu ir kt.) ir užsienyje - Jerevane (1991), Berlyne (1991), Gdanske (1993) Liuksemburge (1995), „Europa Cantans" Vestfalijos taikos jubiliejiniame projekte „Europa+Balticum" (1998, Vokietija), Uzedome (2000, Vokietija), Rygoje (2000), Schwabmunchene (2001), „Romantik an der Oder" Frankfurt / Oder (2002), H.Hesse, Calw (2002). Koncertavo daugelyje Europos šalių, JAV, Kanadoje. 1995-1996 dirbo Berlyno Šv.Stepono evangelikų bažnyčios vargonininke, toliau tęsia šią veiklą Lietuvos ir Vokietijos bažnyčiose. Pirmoji atliko ir įrašė daugelį lietuvių ir užsienio kompozitorių kūrinių vargonams.


Transkribavo kūrinių vargonams, parengė Mikalojus Konstantino Čiurlionio kūrinių vargonams leidinį, taip pat Vytauto Bacevičiaus vargonų kūrybos pirmą pilną leidimą (išleido Lietuvos muzikos informacijos ir leidybos centras, 2004). Dalyvauja tarptautinėse muzikologų konferencijose, paskelbė mokslinių ir publicistinių straipsnių apie lietuvių kompozitorių naująją, vargonų bei religinę muziką. Kaip muzikologė dirba Kultūros, filosofijos ir meno institute Vilniuje. 2006 buvo išleista J.Landsbergytės knyga „Bažnytinė muzika ir dvasingumas Lietuvoje”, 2008 - „Vargonų muzika Lietuvoje XX a. Kūrybos modernizmas”. Lietuvos kompozitorių sąjungos narė.


Įrašė 8 kompaktines plokšteles Svarbiausios: M.K.Čiurlionis, B.Kutavičius, Vilniaus katedra, 2000, išleido „Tembras"; Konzert in Berliner Dom, 2000; Flute and Organ in Vilnius Cathedral, 2001; Romantismus plus, Kirche Heiliger Kreuz, Frankfurt / Oder, 2003; Baltic Landscapes, Karlsruhe Stadtkirche, 2005, - pastarąsias tris, įrašytas su fleitininku Carstenu Hustedtu, išleido Vilniaus plokštelių studija.


2009 dalyvavo koncertų cikle "Liuteronų vargonai sveikina miestą", buvo šio projekto vadovė; grojo festivalyje "Ways to Rome": parengė programą "Baltijos muzikos keliai", kurioje skambejo latvių, estų ir lietuvių muzika, taip pat J.S.Bacho kūriniai. Vilnius-Europos kultūros sostinė renginių metu dalyvavo projekte "Vilnius-vargonų miestas"-"Geležinio vilko sapnas" ("Dream of Iron Woolf");  autorius - austras Georg Nussbaumer (gruodžio 27, 29 dienomis Liuteronų bažnyčioje). 2009 rugpjūčio 2 d. dalyvavo festivalyje "Druskininkų vasara su Čurlioniu". 2009 rugsėjo 13 d. dalyvavo  Art-Villa-Garikula festivalyje "Art Nova" Gruzijoje; koncertas "Lietuvos diena: Lietuva-Gruzijai". Jūratės Landsbergytės vargonuojami  M.K. Čiurlionio preliudai, kanonai, fugos (Semplice išleista kompaktinė plokštelė) panaudoti Algirdo Tarvydo filme apie tapytoją Aloyzą Stasiulevičių "Kūrybos erdvė".

Lietuvių kompozitoriai

Vytautas Bacevičius

„Kosmiche Strahlen"

Feliksas Bajoras

Devynios pjesės

Dedikacija ir trys preliudai

9 lietuvių folkloro pjesės

Osvaldas Balakauskas

Sonata Eneatonika

Vidmantas Bartulis

1750 metų liepos 17-osios vizija

Mikalojus Konstantinas Čiurlionis

Dvi variacijos lietuvių liaudies dainos „Vai, močiute” tema, VL 277 (vargonams ir fleitai)

Dainelė iš „Leipcigo miniatiūrų”, VL 199 (vargonams ir fleitai)

„Marios”, Andante iš „Mažųjų peizažų”ciklo, VL 317(b), (vargonams ir fleitai)

„Šventas Dieve”, VL 343

„Angelus Domini” („Vakaro varpai”), VL 184

Preliudas C-dur (VL 89)

Preliudas g-moll, (VL 90)

Preliudas F-dur, (VL 90a)

Fugetė g-moll (VL 91)

Fugetė a-moll (VL 92)

Fugetė c-moll (VL 93)

Fuga c-moll VL 219

Fuga e-moll VL 226

Fuga g-moll VL 218

Fuga fis-moll VL 223

Kanonas d-moll VL 127

Kanonas As-dur VL 132

Kanonas c-moll VL 216

Fugetė h-moll VL 262

Fugetė c-moll VL 314

Fuga cis-moll VL 86

Preliudas F/A minor VL 188

Postliudas VL 240

Juozas Gruodis

„Jūros daina” (vargonams ir fleitai)

Bronius Kutavičius

Sonata Ad patres

Algirdas Martinaitis

„Šviesiųjų nakties žiedų atminimas”

Onutė Narbutaitė

„Ėjimas į tylą”

Juozas Naujalis

14 preliudų

Eglė Sausanavičiūtė

Introdukcija ir choralas "Wie schön leuchtet der Morgenstern"

Jonas Tamulionis

„Das Gebet”

Solo kūriniai

Johann Sebastian Bach

Pasakalija c-moll, BWV 582

Fantasia and Fugue, for organ in C minor (fugue incomplete), BWV 562 (BC J41, 56)

Fantasia and Fugue, for organ in G minor ("Great"), BWV 542 (BC J42, 57, 67)

Toccata and Fugue Dorisch, C-dur

Toccata and Fugue Dorisch, F-dur

Toccata and Fugue Dorisch, E-dur

Prelude and Fugue a-moll

Prelude and Fugue h-moll

Prelude and Fugue Es-dur

Meine Seele erhebet den Herren, chorale prelude for organ (Schübler Chorale No. 4), BWV 648 (BC K25)

Kommst du nun, Jesu, vom Himmel herunter, chorale prelude for organ (Schübler Chorale No. 6), BWV 650 (BC K27)

Johannes Brahms

Choraliniai Preliudai (11) vargonams, Op. 122

Cesar Franck

Prélude, fugue, et variations, for organ in B minor, Op. 18, M. 30

Paul Hindemith

Sonata vargonams Nr. 1

Sonata vargonams Nr. 2

Sonata vargonams Nr. 3

Felix Mendelssohn

Sonata vargonams Nr. 6 d-moll, Op. 65/6

Arvo Part

Annum per annum

Carl Reinecke

Baladė d-moll, op. 228

Imants Zemzaris

„Pastorales for Summer Flute”

Kiti kūriniai

Antonio Soler

Sonata Re-Mayor

Bartolomeo Montalbano

Sinfonia Nr. 4 ”Geloso”, 1629

Diego Ortiz

4 Recercades, 16 century

Jacobus Clemens non Papa

Chanson au Luth

Salomon Jadassohn

Noktiurnas G-dur, op. 133 (vargonams ir fleitai)

Sigfrid Karg-Elert

„Simfoninė kancona”, op. 114 (vargonams ir fleitai)

Felix Mendelssohn-Bartholdy

Intermezzo iš fortepijoninio kvarteto f-moll, op. 2 (vargonams ir fleitai)

Mesrop Mashots

Dos Himnos para la Festividad de la Resurreccion

Musica Antigua Lituana

De Los S.XVI-XVII Sapieha Tablatura, 1626 Canzone A4

Braunsberg Tablatura, 17 century, Siete Danzas

Kraziai Tablature, 17 century, Dance

Domenico Scarlatti

Allegro K.443

Sonata e-moll K.81

Richard Strauss

Introdukcija, tema ir variacijos, op. 56 (vargonams ir fleitai)

Three ancient Armenian church hymns

Sharakans: Anonimo, 4 century ”Hallelluja, living light” Eastern Hymn

M. K. Čiurlionis - A. Stasiulevičius

Koncertas Filharmonijos Didžiojoje salėje, 2014 11 04

„Jūratė Landsbergytė ir draugai“. Iš ciklo „Skamba Filharmonijos vargonai“

JŪRATĖ LANDSBERGYTĖ (vargonai)

Dalyvauja: SAULĖ KONDROTAITĖ (smuikas), AUDRONĖ SHARP (smuikas), RAMUTĖ KALNĖNAITĖ (violončelė), VYTAUTAS OŠKINIS (fleita)

Vilniaus miesto savivaldybės ŠV. KRISTOFORO KAMERINIS ORKESTRAS

dirigentas DONATAS KATKUS

JOHANN SEBASTIAN BACH – Preliudas ir fuga vargonams c-moll, BWV 546;

LOUIS VIERNE – Lamento, „Hymne au Soleil“ iš Fantastinių pjesių („Pièces de fantaisie“) siuitos Nr. 2, op. 53;

JIŘÍ BENDA – Koncertas f-moll vargonams ir kameriniam orkestrui;

JOSEPH RHEINBERGER – Siuita smuikui, violončelei ir vargonams, op. 149;

AIVARS KALĒJS – „Via Dolorosa“ vargonams, skirta sovietų okupacijos Baltijos šalyse aukoms;

SIGFRID KARG-ELERT – „Sinfonische Kanzone“, op. 114 fleitai ir vargonams;

RONALD ROYER – Sarabanda iš Partitos smuikui ir vargonams (autoriaus versija smuikui, fleitai ir vargonams);

ALGIRDAS MARTINAITIS – „Dangaus pasiuntinys“ vargonams (pasaulinė premjera)

Naujametinis koncertas Evangelikų liuteronų bažnyčioje, 2009 12 31

„J.S. Bachas ir A. Vivaldi“

J.S. Bach

Pasakalija ir fuga vargonams c-moll, BWV 582

A. Vivaldi

Koncertas A-dur meilės obojui (oboe d’amore) ir styginiams

J.S. Bach

Dvi arijos iš kantatų

A. Vivaldi

Simfonija G-dur

J.S. Bach

Choralas „Jesu, bleibet meine Freude“ iš Kantatos BWV 147

A. Vivaldi

Arija „Siam navi“ iš operos „Olimpija“

Motetas „In furore“

Koncertas 2 orkestrams ir 2 vargonams „In due cori“, A-dur, F. XII Nr. 48

Ansamblis MUSICA HUMANA

(Meno vadovas ir dirigentas ALGIRDAS VIZGIRDA)

Dalyvauja VILNIAUS UNIVERSITETO KAMERINĖS MUZIKOS ANSAMBLIS

(Meno vadovas ir dirigentas PAULIUS BERNARDAS KONCĖ)

Solistai: JULIJA STUPNIANEK (sopranas), ROBERTAS BEINARIS (obojus), JŪRATĖ LANDSBERGYTĖ (vargonai)

Dirigentas PAULIUS BERNARDAS KONCĖ

Koncertas Vokietijoje, Bad Worishofen, 2009 08 17

Johann Sebastian Bach Toccata und Fuge d-moll

Mikalojus Konstantinas Čiurlionis Des Meeres Praeludien

Fuge b-moll

Peter Eben Invocation zum Choral O Heiliger Wenzeslaus

Wladimir Petrowitsch Guba Karpaten Landschaft

Edgar Arro Drei Estnische Volksmelodien

Leonard Berstein A Simple Song from Mass

Psalm from Chichester fur Posaune und Orgel

Aivars Kalejs Via Dolorosa

Vincent Persichetti Parable fur Posaune solo

Franz Liszt Praeludium und Fuge uber B-A-C-H

Jūratė Landsbergytė - vargonai

Laurie Penpraze - trombonas

Koncertas Suomijoje, Oulun bažnyčioje, 2009 08 13

J.S.Bach

Toccata und Fuge d-molli

M.K.Čiurlionis

Meeres Praeludien

Introduction und fuge b-molli

P.Eben

Invocation Heilig Wenzeslaus

B.Kutavičius

Dreieck

Vogel hinter der Scheibe

Ewige Ruhe

L.Bernstein

A Simple Song from Mass

A.Kalejs

Via dolorosa

V.Persichetti

Parable XVIII

F.Liszt

Preludi ja fuuga teemasta B-A-C-H

Laurie Penpraze (USA), trombonas,

Jūratė Landsbergytė, vargonai

Koncertas Suomijoje, Joensuu liuteronų bažnyčioje, 2009 08 09

Johann Sebastian Bach Preludi ja fuuga in Es-duuri, BWV 552

Mikalojus Konstantinas Čiurlionis Aiti, VL 227

Oi, pyha Luoja, VL 343

Johdanto ja fuuga b-molli, VL 345

Petr Eben Rukous koraalista Puha Wenzeslaus

Bronius Kutavičius Kolmikulma, Lintu ikkunan takana, Ikuinen rauha (3 pienoiskuvaa sarjasta 8 Stasys Eidrigeviciusin kuvaa), sovitus Jūratė Landsbergytė

Leonard Berstein A simple song from Mass

Psalm from Chichester Psalms

Aivars Kalejs Via Dolorosa

Vincent Persichetti Parable

Franz Liszt Preludi ja fuuga nimesta BACH

Jūratė Landsbergytė - vargonai

Laurie Penpraze - trombonas

Koncertas XII Tarptautiniame vargonų muzikos festivalyje, 02 11 2006

Musica Antigua Lituana De Los S.XVI-XVII

Sapieha Tablatura, 1626 Canzone A4

Braunsberg Tablatura, 17 century Siete Danzas

Kraziai Tablature, 17 century Dance

Three ancient Armenian church hymns Sharakans

Mesrop Mashots Dos Himnos para la Festividad de la Resurreccion

Sutartines: ”Sode obuoliai”, ”Lineliai”, ”Dijuta Kalneli”

Bartolomeo Montalbano, 1629 Sinfonia Nr. 4 ”Geloso”

Jacobus Clemens non Papa Chanson au Luth

Diego Ortiz, 16 century 4 Recercades

Domenico Scarlatti K.443 Allegro

Sonata e-moll K.81

Antonio Soler Sonata Re-Mayor

Johannes Hustedt - fleita

Koncertas Šv. Kazimiero bažnyčioje, 2005 09 13

Kompozitoriaus Vytauto Bacevičiaus 100-mečiui

Visi Vytauto Bacevičiaus kūriniai vargonams:

„Antras žodis” op. 21

Lietuviška daina „Ir atlėkė sakalėlis” op. 22 Nr. 2

Legierezza op. 23

Lietuviška daina „Putinėli raudonasai” op. 22 Nr. 1

Gedulingas maršas op. 24

Miniatiūra op. 25

„Kosmoso spinduliai” op. 71

„Jūros poema” op. 26

Jūratė Landsbergytė (vargonai), Gediminas Kviklys (vargonai)

Koncertas Šv. Kristupo vasaros muzikos festivalyje, 1999 08 15

Šv. Kazimiero bažnyčia

Johann Sebastian Bach (1685 - 1750) Sonata Es-dur fleitai ir vargonams BWV 1031

Toccata, adagio ir fuga C-dur, BWV 564

Claude Debussy (1862 - 1918) "Syrinx" fleitai solo

Wolfgang Amadeus Mozart (1756 - 1791) Sonata C-dur fleitai ir vargonams KV 14

Franz Lachner (1830 - 1890) "Elégie" fleitai ir vargonams

Jean Alain (1911 - 1940) "Trois Mouvements" fleitai ir vargonams

Valentinas Gelgotas (fleita)

Savo virtuozinius gebėjimus Jūratė Landsbergytė pademonstravo grodama Franzo Liszto Preliudą ir fugą BACH tema. Sutelkta ramybė ir virtuozinė interpretacija beveik demoniškai išsirutuliojo didžiajame BACH varde ir švelniame jo aide. Vargonininkė nardė vargonų skambesių kloduose, suteikdama kūriniui įspūdingą gyvybę.

 

Bad Harzburger Zeitung

„Von Bach bis hin zur Avantgarde". Letmathe Konzert in St. Kilin. Musik, bei der die Gedanken des Zuhörers in die Tiefe gehen. . . , die besinnlich stimmte und dennoch kraftvoll und ausdrucksstark interpretiert war. /. . . / herausragende musikalische Leistung.

 

Westfälische Rundshau, 17. 09. 1996

„Tongemalde aus der Klangwelt des Baltikums" (Gastkonzert bei den 23. Wuppertaler Orgeltagen, rezensiert von Ulrich Knipping) Alte Orgeltabulaturen, wie die aus Vilnius, lebten bei Landsbergyte stilgerecht von deutlischten Akzentuierugen. Die an Zungen reiche Renaissance - Registrierung war selbstverständlich. Spätromantische Expressivitat hingegen prägte die drei Fugen des Malers un Musikers Mikalojus Konstantinas Ciurlionis. Landsbergyte gab den konstruktivistischen Kompositionen so genannten tonaler „Grundgestalten, ein eingetumlich fremdländisches Gepräge. Bronius Kutavicius nimmt in der Sonate „Ad Patres", die vom impressionistischen Zeitgeist geprägte Bildersprache des Malers Ciurlionis auf und setzt sie um in ein Tongemalde des späten 20 Jahrhunderts. Den Klang der Bilder setzte die Interpreterin im subtilen Registerwerk der Klaiss - Orgel um. Der bisweilen melancholische Gehalt osteuropäischen Volksweisen wird in den Kompositionen Edgar Arro überhöht. Landsbergyte lies in „vier Volksmelodien" die Seele ihres Volkes über die Orgel sprechen, ohne dabei jedoch ins Populistische abzugleiten. . . . schliesslich leitete die Gastin aus Litauen mit einer beeindruckenden Apotheose Vidmantas Bartulis über Bachs Choralvorspiel „Ich ruf zu dir, Herr Jesu Christ" über. Landsbergyte versenkte sich beinahe mystisch in die Todesvision Bachs, der die Komposition gewindmet ist.

 

„Westdeutsche Zeitung", 27. 09.1996

„Tiefer Streicher mir ruhiger Stimme" (Europa und Baltikum: Benefizkonzert in Münster von Inga Suta und Jurate Landsbergyte, rezensiert von Christoph Schulte im Walde).... Jurate Landsbergyte ist die Tocher litauischer Parlamentärspräsidenten und war im September letzten Jahres in St. Lamberti su Gast. Auch diesmal fiel ihre gute Spiel auf, wie etwa in Bachs Passacaglia gefragt war. Erneut gab es die Begegnung mit Orgelmusik aus dem Baltikum, so den beiden hochromantischen „Meeres - Präludien" von Mikalojus Ciurlionis, Algirdas Martinaitis - recht originelle Musik, Arvo Part, der im Westen zu erstaunlicher Popularität gelangte.

 

Westfäblische Nachtichten, 8. Februar 1997

„Musikfreunde wanderten" (Konzert mit Carsten Hustedt, Flöte, Karlsruhe) Ihr ganzes brillantes Können bewies Jurate Landsbergyte in Franz Liszts Präludium und Fuge für BACH. In souveräner Ruhe mit virtuoser Interpretation beschwor fast dämonisch den grossen Namen B-A-C-H im Aufschrei der Klange, order im zarten Echo. Meisterlich schwelgte sie in den Orgelklängen und machte so das Werk eindrucksvoll erlebbar.

 

Christel Wollenzien-Muller, Bad Harzburg, Harzburger Zeitung, 21. 03. 2002

„Reise in unbekannten" Das war im höchsten Masse spannende Musik! Getragen von einer ungehereuren Expressivität. Ein Einstieg mit einem langen hohen Ton, der ein farbiges Tonmuster in die Luft zeichnete - wenn man Musik abstrahieren kann, dann haben diese Kompositionen Ruth Zechlins diese Bezeichnung verdient. Und Jurate Landsbergyte wurde dabei zu einer bewundernswerten Interpretin dieser gewiss nicht leicht zu spielenden Stücke.

 

Werner Zimmermann Sachsische Zeitung, 15. 04. 2002

„Lettische Klänge und Barock. Landsbergyte-Konzert" Bei Bachs „Wachet auf" und „Meine Seele erhebt den Herrn" lässt Landsbergyte noch etwas Nervosität erkennen. In den folgenden Werken des 20. Jahrhunderts ist sie in ihrem Element. Leider enthält der Programmzettel keinerlei Informationen über die Komponisten und deren Werke. Eine kleine Einführung wäre beim „Leuchtenden Dunkel" des Letten Longins Apkalns (1923-99) mit seinen Clustern und dem merkwürdigen, einzelnen Schlusston interessant gewesen. Felix Bajores' (Jahrgang 1937) Orgelstücke nach litauischen Melodien sind zugänglicher. Anfags einfach, fast banal gesetzt, entwickeln sie zum Ende hin einen immer größeren Spannungsbogen, der bis zu abrupten überraschend endet. Das „Gebet" des Litauers Jonas Tamulionis (geb. 1949) ist dagegen dem Titel entsprechend mehr meditativ angelegt, spielt aber mit interessanten Harmonien, ergänzt von wunderbaren Klangfarben, die Landsbergyte der Orgel Dominikanerkirche entlockte.

 

Nocolas Hellen kemper Westfälische Nachrichten, 21.01.05

„Bach plauderte mit dem Baltikum. Konzert: „Dialoge" in Münsters Erlöserkirche" „Dialoge" lautete das Motto, unter dem am Freitag Jurate Landsbergyte und Inga Suta in der münsterschen Erlöserkirche auftraten. In einem überaus spannenden Programm ließen sie Johann Sebastian Bach mit modernen Komponisten der baltischen Länder kontrastieren, die Orgel indes mit dem Violoncello harmonieren. Doch waren beide Instrumente auch allein zu hören, die Orgel etwa mit Bachs Praeludium und Fuge in Es-Dur BWV 552. Im straffen Tempo nahm Landsbergyte das ouvertürenhafte Praeludium. Mit scharfen Punktierungen verlieh sie dabei dem Werk einen stolpernden Rhythmus, ohne je die Oberhand über das komplex gearbeitete Stimmgeflecht zu verlieren. So war bestes Gelingen auch bei der Fuge garantiert, die sich wie eine Perlenkette durch die Kirche schlängelte und in einem prachtvollen Tutti endete. In drei Sätzen aus Bachs Suite für Violoncello solo BWV 1007 bewies Inga Suta ihrerseits viel Gefühl für die Phrasierung barocker Melodien, besonders in der gesanglichen Sarabande. Mit ihrem klaren Cello- Tone füllte sie die trockene Akustik des Raumes gut aus und zeichnete eine verhalten schwingende Gigue. Auch konnte sie sich in der G-Dur-Sonate für Violoncello und Orgel BWV 1027 gut gegen ihre Partnerin behaupten, gänzlich in den Orgelklang eintauchen, um dann mit ausgedehnt anschwellenden Tonen empor zu steigen. Für die „Drei Livischen Volkslieder" von Imants Zemzaris nahm Suta vor dem Altar Platz. Von dort aus intonierte sie die lyrischen Melodien, die Landsbergyte mit Vor- und Zwischenspielen rahmte. Ein wahrer Dialog, der die Kluft zwischen den Musikern überbrückte.

 

Burkhard Schmitt (Münsterische Zeitung) Das Orchester Nr. 5, 2005

Sie benutzt neue Techniken der Avangarde. Mit der Zugabe aus der "West Site Story", dem so traurigen Lied des Tony "There's a time for us somewhere a time for us..." eroberte sie schlieblich alle Herzen des Publikums.

 

Mit Perfektion und feinster Nuancierung, Konzert in der Erloserkirche Juratė Landsbergytė aus Litauen eroberte die Herzen des interressierten Publikums

Balandžio 25 d. Vilniaus evangelikų liuteronų bažnyčioje įvyko muzikos vakaras, skirtas tragedijos Katynėje aukoms atminti. Koncerto atlikėjai pateikė apmąstytą ir išjaustą repertuarą. Allesandro Stradellos „Pieta, Signore“ (dainavo Danielius Sadauskas, vargonais pritarė Jūratė Landsbergytė), Tommaso Albinoni’o „Adagio g-moll“ vargonams, Johanno Sebastiano Bacho „Tokata ir fuga d-moll“ (vargonavo J. Landsbergytė), dvi dalys iš J. S. Bacho „Partitos“ fleitai solo (fleitininkas Vytautas Oškinis) įprasmino iškilaus liūdesio ir susikaupimo nuotaiką. Pergyventos dramos egzistencinės patirtys paliko atspaudą Mykolo Kleopo Oginskio poloneze „Atsisveikinimas su Tėvyne“, Mikalojaus Konstantino Čiurlionio „Preliude h-moll“ (VL 182 a), kuriame skamba lenkų sukilėlių giesmės, Ferenzo Liszto kūrinyje vargonams „Žuvusieji“, skirtame 1848 m. vengrų sukilimo aukoms atminti. Šiuos kūrinius vargonavusi J. Landsbergytė subtiliomis registrų spalvomis ir balsų kontrastais išryškino kūrinių dramatiškas kolizijas. Tarsi vilties spindulys pro šventovės vitražus nušvito Georgeso Hue „Fantazija“ fleitai ir vargonams, kurią puikiai atliko V. Oškinis ir J. Landsbergytė, o filosofinis matmuo, ramybė ir kantilena įsitvirtino Martyno Mažvydo giesmėse „Apie dvasią šventą“ ir „Kristau, diena esi ir šviesybė“ bei Antano Baranausko giesmėse „Linksmybė mano, Tu Jėzau, esi“ ir „Marija po kryžium stovėjo“ (giedojo D. Sadauskas, vargonavo J. Landsbergytė; vargonų partiją aranžavo Kristina Vasiliauskaitė). Atjautos vakaras paliko klausytojams neišdildomų potyrių.

 

Rimantas Astrauskas, Atjautos vakaras Vilniaus evangelikų liuteronų bažnyčioje, Literatūra ir menas, 2010 05 07