Irena Laurušienė (Argustienė) gimė 1944 09 29 Kaune. 1959-1963 fortepijono specialybės mokėsi J.Gruodžio konservatorijoje (dėstytoja E.Matiukienė). 1969-1971 – J.Tallat-Kelpšos konservatorijoje studijavo vokalą (O.Kavaliauskienės klasė), 1971-1975 Lietuvos valstybinėje konservatorijoje (O.Kavaliauskienės klasė). 1979-80 stažavo Maskvos konservatorijoje (N.Dorliak ir H.Tic klasėse), 1983 Minsko konservatorijoje pas T.Nyžnikovą, 1988 Leningrado konservatorijoje pas N.Kiseliovą.
1975-91 buvo Lietuvos nacionalinės filharmonijos solistė. Dainininkė sukaupė didelį koncertinį repertuarą. Ji dainavo lietuvių kompozitorių klasikinę muziką, didelį dėmesį skyrė šiuolaikinių kūrinių propagavimui, daugelio jų buvo pirmoji atlikėja (A. Bražinsko, V. Klovos, A. Šenderovo, B. Borisovo, V. Laurušo). Dainavo lietuvių kompozitorių (J. Karoso, J. Karnavičiaus, J. Pakalnio, B. Dvariono, A. Račiūno, V.Klovos, A.Budriūno, A. Bražinsko, V.Mikalausko, V.Laurušo) autoriniuose koncertuose. Per visą kūrybinės veiklos laikotarpį surengė 2500 koncertų. Gastroliavo Vroclave (Lenkija, 1975), Prahoje (Čekija, 1976), Bukarešte (Rumunija, 1978), Belgrade (Serbija, 1978), Taline (Estija, 1983), Maskvoje (Rusija, 1986, 1988, 1989), Bostone, Springfilde (JAV, 1988), Leningrade (Rusija, 1988). Koncertavo su Bostono konservatorijos styginių kvartetu, simfoniniu orkestru „Vilnius”, styginių kvartetu „Vilnius”, Maskvos styginių kvartetu „Licėjus”, pianistais Eugenijum Ignatoniu, Saule Eidukonyte, Veronika Vitaite, Virginija Dapkute, altistais Jurgiu Fledžinsku, Petru Radzevičiumi, smuikininkais Raimundu Katiliumi, Pauliumi Juodišiumi, A.Štarkumi, violončelininkais A.Palšausku, Michailu Šenderovu, Valentinu Kaplūnu, birbynininku Antanu Smolskumi, klarnetininku Algirdu Budriu.
Dainininkė dalyvavo tarptautiniuose šiuolaikinės muzikos festivaliuose „Muzikos ruduo” (1977, 1983), tarptautiniame muzikos festivalyje Vilniuje (1987), šiuolaikinės muzikos festivalyje Dniepropetrovske (1985), festivalyje „Muziką kuriame kartu” Bostone (1988), III tarptautiniame muzikos festivalyje Leningrade (1988). Šiame festivalyje už švedų kompozitoriaus E.Hemborso vokalinio ciklo atlikimą buvo apdovanota padėkos raštu.
Nuo 1975 dėsto Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, nuo 1991 docentė. 1986-2004 vadovavo Choro dirigavimo katedros solinio dainavimo skyriui. Nuo 1996 dėsto vaikų muzikos mokykloje „Lyra”. Tarp jos klasę baigusių mokinių – Julija Stupnianek, Eglė Bagdonavičiūtė, Dainius Puišys, Erika Navickaitė, Regina Kondrotaitė, Liubov Chuchrova.
Irena Laurušienė vedė meistriškumo kursus Suomijoje (Lempaala, 2006, 2007, 2008), Lenkijoje (Dusznickach-Zdroju, 2004, 2005), Latvijoje (Daugpilis, 2000), Rusijoje (Sankt Peterburge, 2003), Ukrainoje (Kijeve, Vorsel, 2003, 2004, 2005), organizavo tarptautinį A.Kučingio jaunųjų dainininkų konkursą, mokslines konferencijas. Parašė straipsnių apie dainavimo metodiką „Muzikos disciplinų turinys ir metodai mokykloje”, „Šiuolaikiniai dainavimo mokymo principai”, „Pagrindiniai balso formavimo bruožai”, „Dainavimo mokymo aktualijos”, „Romantinės muzikos interpretavimas”, „Darbo metodika su pradedančiaisiais dainininkais”, „Vokalinės metodikos pagrindų programa”, „Patarimai jauniems dainavimo dėstytojams”. Savo metodiniuose darbuose Irena Laurušienė gvildena pirmųjų vokalinių įgūdžių formavimo problemas, toliau gilina žinias balso defektų pašalinimo, gerklų padėties dainuojant, akustikos srityse.
Opera vaikams „Vasržiemis”
„Snaigių baletas”
„Sausio dainelė”
„Sveika žiemuže”
Vokalinis ciklas „Kodėl”
4 romansai S.Nėries tekstais
„Lakštingala negali nečiulbėti”, ž. S.Nėries
Trys mįslės: „Laikrodis”, „Adata”, „Kiaušinis”
Opera „Rudens kelionė”
„Ilgesio daina”
Marcelės daina ir arija iš miuziklo „Pagramančio šnekučiai”
„Tau jaunai”
„Rugiagėlės”
„Tu klausei manęs”
„Žvaigždutė”
Dalios arija iš operos „Dalia”
„Pušys”
„Lopšinė”
„Lankoje”
„Šilagėlė”
„Oi užkilokit vartelius”
Muzikinė kompozicija „Pragydo paukštelis”
„Slaptinga naktis”
Muzikinė kompozicija „Laiko laivas”
„Diemedžiu žydėsiu”
„Zuikio bandelė”
„Tarp gėlių”, ž. S.Nėries
„Vilnelė”
„Mano rožė”, balsui ir fortepijonui
Vokalinis ciklas „Ugnies lašai” J.Degutytės žodžiais
„Pavasaris”
„Mik, vaikeli”, balsui ir fortepijonui
„Ilsis sodas žalias”, balsui ir fortepijonui
Trys romansai V.Mykolaičio Putino žodžiais”: „Kukuoja gegutė”, „Tam paukščiui”, „Birželio naktį”, balsui ir fortepijonui
3 romansai Alfonso Maldonio žodžiais
Kantata „Liepsnoja naktis” balsui ir styginių kvartetui
Koncertas balsui ir styginių kvartetui
„Pražydėjo”
Vokalinis ciklas „Žvėrys žiemą”
5 dainos „Pelėdžiuko sapnas”
Trys solo dainos Vinco Mykolaičio - Putino žodžiais
„Eglė pusny”
„Kai lapai krito”, balsui ir fortepijonui
Romansas „Nepavysi, nepavysi”
„Romansas”
„Ar atminsi”
„Pasakykit”
Muzikinė pasaka „Melsvi varpeliai”
Vokalinis ciklas „Rudenėlis gano šalną”
Muzikinė pasaka „Nykštukų vasara”
Opera vaikams „Gėlių mergytė”
„Piemuo ant uolos”
Kantata „O tu šviesa mano akių”
Kantata „Moterų ordinas”
„Pasivaikščiojimas vakare”
„Myliu Tave” / Jeg elsker dig [I Love but Thee]
„Sapnas” / Dream
„Jei tu myli”
Ave Maria
„Vakaro smuikas”
„Šienpjovio pokaitis”, balsui ir fortepijonui
„Drugelis” / Babochka [The Butterfly] (Fet), from 7 stikhotvoreniy (7 Gedichte) op. 28
„Rožė” / Roza [The Rose], from 7 stikhotvoreniy Pushkina (7 Gedichte von Puschkin) op. 29
Impromptu, from 5 stikhotvoreniy Tyutcheva i Feta (5 Gedichte von Tjutschew und Foeth) op. 37
5 romansų vokalinis ciklas A.Achmatovos žodžiais
„Salelė” / Ostrovok [The Isle] (P. Shelley, trans. Bal'mont)
„Prie mano lango” / U moyego okna [Before my Window] (Galina)
„Kaip man skaudu” / Kak mne bol'no [How Painful for Me] (Galina)
„Nedainuok gražuole man” / Ne poy, krasavitsa, pri mne [Sing not to me, beautiful maiden] (Pushkin)
Ištrauka iš Miusse / Otrïvok iz A. Myusse [Fragment from Musset] (trans. Apukhtin)
„Pavasario vandenys / Vesenniye vodï [Spring Waters] (F. Tyutchev)
„Alyvos”
„Žibuoklės”
Vokalinis ciklas „Mirtos”
„Vėlinės”
„Dedikacija”
„Naktis”
„Rytas”
Tatjanos laiškas, Tatjanos ir Olgos duetas
„Ave Maria”
Violetos arija ir duetas su Žermonu iš operos „Traviata”
Džildos arija ir duetas su Rigoletu iš operos „Rigoletas”
Arija „O ateik ateik”
Panevėžys, Šiauliai, Klaipėda
G.Verdi „Ave Maria”
Violetos arija ir duetas su Žermonu iš operos „Traviata”
Džildos arija ir duetas su Rigoletu iš operos „Rigoletas”
Dalyvavo R.Vešiota
Bostonas, Springfildas
V.Laurušas Kantata „Liepsnoja naktis” balsui ir styginių kvartetui
Koncertas balsui ir styginių kvartetui
Druskininkai, Marijampolė
C.Debussy romansai
V.Laurušas 3 romansai Alfonso Maldonio žodžiais
J.Pakalnio romansai:
„Kai lapai krito”
„Nepavysi, nepavysi”
„Romansas” ir kt.
Dalyvavo P.Juodišius, S.Dapkutė, A.Palšauskas
V.Laurušas Koncertas balsui ir styginių kvartetui
Vilnius, Panevėžys
A.Račiūno dainos, romansai:
„Ar atminsi”
„Pasakykit” ir kt.
V.Laurušas Kantata „Liepsnoja naktis” balsui ir styginių kvartetui
V.Laurušas Koncertas balsui ir styginių kvartetui
Vilniaus kvartetas
S.Rachmaninov Romansai:
„Salelė” / Ostrovok [The Isle] (P. Shelley, trans. Bal'mont)
„Prie mano lango” / U moyego okna [Before my Window] (Galina)
„Kaip man skaudu” / Kak mne bol'no [How Painful for Me] (Galina)
„Nedainuok gražuole man” / Ne poy, krasavitsa, pri mne [Sing not to me, beautiful maiden] (Pushkin)
Ištrauka iš Miusse / Otrïvok iz A. Myusse [Fragment from Musset] (trans. Apukhtin)
„Pavasario vandenys / Vesenniye vodï [Spring Waters] (F. Tyutchev)
K.Weber Ansen arija
K.Gluck Chiteros arija
Fortepijoninis trio: P.Juodišius, I.Kulikauskas, S.Dapkutė
V.Laurušas Kantata „Liepsnoja naktis” balsui ir styginių kvartetui
Druskininkai, Marijampolė, Klaipėda
J.Haydn 4 dainos
N.Medtner „Drugelis”
„Rožė”
Impromptu
J.Nabažas Trys solo dainos Vinco Mykolaičio - Putino žodžiais
Dalyvavo P.Juodišius, J.Dvarionas
G.Pergolesi Kantata „O tu šviesa mano akių”
V.Survilaitė (vargonai)
G.Ph. Telemann Kantata „Moterų ordinas”
G.Kviklys (vargonai), B.Traubas (smuikas)
M.Glinka Romansai
S.Prokofiev 5 romansų vokalinis ciklas A.Achmatovos žodžiais
B.Dvarionas Romansai
Šiauliai, Klaipėda, Panevėžys, Kaunas
Dalios arija iš operos „Dalia”
„Pušys”
„Žvaigždutė”
„Lopšinė”
„Lankoje”
„Šilagėlė”
„Oi užkilokit vartelius”
Marijampolė, Druskininkai, Vilnius
W.A.Mozart Dvi koncertinės arijos
R.Ščedrinas 3 solfedžio
Romansai S.Nėries žodžiais:
J.Juozapaitis „Diemedžiu žydėsiu”
J.Juzeliūnas „Tarp gėlių”
P.Tamoliūnas „Lietuva” ir kt.
Kaunas, Šiauliai
5 dainos „Pelėdžiuko sapnas”
Respublikos miestai, viso 30 koncertų
„Ilgesio daina”
Marcelės daina ir arija iš miuziklo „Pagramančio šnekučiai”
Duetai, trio
Vilnius, Kaunas, Panevėžys
P.Tchaikovsky Tatjanos laiškas, Tatjanos ir Olgos duetas, Finalinė scena
Panevėžys, Šiauliai, Biržai, Pasvalys
Vokalinis ciklas „Žvėrys žiemą”
Panevėžys, Klaipėda, Kaunas, Vilnius
Vokalinis ciklas „Ugnies lašai” J.Degutytės žodžiais
E.Balsys 4 romansai S.Nėries tekstais
A.Belazaras „Alyvos”
B.Dvarionas „Pušys”
A.Kačanauskas „Vakaro smuikas”
4 romansai E.Mieželaičio tekstais :
K.Kaveckas „Pavasaris”
V.Laurušas „Pražydėjo”
A.Kačanauskas „Vilnelė”
B.Dvarionas „Lopšinė”
G.B.Pergolesi „Jei tu myli”
E.Grieg „Pasivaikščiojimas vakare”
„Myliu Tave”
„Sapnas”
B.Dvarionas „Žvaigždutė”
Lietuvos kamerinis orkestras
G.Sarti arija iš operos „Džulio Sabino”
A.Torelli arija „Tai tu žinai”
A.Vivaldi arija „O ateik ateik”
A. Scarlatti „Žibuoklės”
O.Durante „Malda”
(...) I.Argustienė yra subtilus muzikantas, turintis šiuolaikinės muzikos intonacijų atlikimo nuojautą, jos klausa, skonis ir muzikalumas harmoningai papildo artistinį įvaizdį. Turtinga ir išieškota jos niuansuotė - ji puikiai išnaudoja savo balso galimybes nuo vos girdimo piano iki galingo ir skambaus forte.
(I. Argustienės) lankstus, spontaniškas balsas ir ori, bet kartu laisva laikysena. (...) Puikus, išraiškingas I.Argustienės sopranas pasirodė įspūdingesnis, negu Maskvos ir Naujosios Anglijos konservatorijų studentų kvarteto grojimas.
I.Argustienė gerai įvaldė šiuolaikinę muzikos kalbą, reikalaujančią iš atlikėjo ne tik nepriekaištingos vokalinės technikos, bet ir dažnai netradicinės formos, kūrinio spalvinių ypatumų pojūčio. (...) I.Argustienė daug dainuoja užsienio kompozitorių klasikų, romantikų kūrinių (W.A.Mozartas, J.S.Bachas, F.Schubertas, R.Schumannas). Būtent šios muzikos interpretacija akivaizdžiausiai parodo dainininkės profesionalumą.