Smuikininkė Ingrida Armonaitė 1985 baigė Maskvos P. Čaikovskio konservatoriją, prof. Igorio Bezrodno klasę. Iki 1987 smuiko praktines ir teorines žinias ji tobulino tos pačios koservatorijos aspirantūroje, prof. Valerijaus Klimovo klasėje. Nuo 1988 smuikininkė dirba Nacionalinėje M. K. Čiurlionio menų gimnazijoje ir Lietuvos muzikos ir teatro akademijos Styginių instrumentų katedroje, nuo 1999 ji yra šios katedros docentė.
Smuikininkės atlikėjiškas talentas atsiskleidė gana anksti. 1972 ir 1976, dar būdama M. K. Čiurlionio menų gimnazijos mokine, ji tapo Tarptautinio J. Kociano jaunųjų smuikininkų konkurso Čekijoje nugalėtoja; 1979 užėmė pirmąją vietą respublikiniame konkurse, o 1985 pelnė pirmąją premiją Tarptautiniame V. Humlo smuikininkų konkurse Zagrebe. Tuomet tokį aukštą apdovanojimą paskyrė žiuri pirmininkaujama pasaulinio garso smuikininko Henryko Szeringo, ir tai buvo bene vienintelis tokio lygio laimėjimas tarp Lietuvos smuikininkų.
Ingrida Armonaitė su koncertais aplankė daugelį Europos valstybių. Ji gastroliavo Austrijoje, Bulgarijoje, Čekijoje, Estijoje, Italijoje, Jugoslavijoje, Latvijoje, Lenkijoje, Rumunijoje, Rusijoje ir daugelyje NVS šalių, Slovakijoje, Švedijoje, Šveicarijoje, Vengrijoje, Vokietijoje. Griežė su Bukarešto, Timišoaros (Rumunija), Prahos (Čekija), Košicos (Slovakija) filharmonijų simfoniniais orkestrais, Zagrebo kameriniu bei TV simfoniniu orkestru, Charkovo (Ukraina), Rygos (Latvija), Klaipėdos, Šv. Kristoforo, Lietuvos kameriniais orkestrais, Mažosios Lietuvos bei Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestrais. Smuikininkė nuolat dalyvauja festivaliuose Lietuvoje ir užsienyje. Ji ne kartą griežė “Gaidos”, “Marių klavyrų”, “Palangos vasaros”, “Thomo Manno”, Šv. Kristupo vasaros, “Nakties serenadų”, “Muzikinio rugpiūčio pajūryje”, Pažaislio, Alma Mater Musicalis festivaliuose. Koncertavo tokiuose muzikiniuose renginiuose, kaip Okhridsko leto, Dubrovačke ljetne igre (Jugoslavija), Interforum (Vengrija), Cintarea Romaniei (Rumunija), Bardejovskej hudobnej jare, Košicka Hudobna jar (Slovakija), Janačkuv maj (Čekija), Russkaja zima (Rusija), Probaltika (Švedija), Klassik im Grünen, young. euro. classic. (Vokietija).
Smuikininkės repertuaras yra nepaprastai platus ir įvairus. Jame keliolika smuiko koncertų (A. Vivaldi, J. S. Bacho, W. A. Mozarto, F. Mendelssohno, J. Brahmso, M. Brucho, H. Wieniawskio, E. Lalo. P. Čaikovskio, H. Vieuxtemps’o, J. Sibelijaus, A. Bergo, S. Prokofjevo, I. Stravinskio, D. Šostakovičiaus), visas pluoštas sonatų (J. S. Bacho, L. van Beethoveno, J. Brahmso, E. Griego, C. Francko, C. Debussy, M. Ravelio, S. Prokofjevo, E. Schulhoffo, L. Harrisono), daugybė kitų žanrų klasikinės ir XX a. muzikos, tarp jų ir lietuvių kompozitorių (O. Balakausko, E. Balsio, V. Barkausko, P. Dikčiaus, V. Germanavičiaus, A. Jasenkos, J. Juozapaičio, B. Kutavičiaus, R. Merkelio, O. Narbutaitės, V. Paltanavičiaus, A. Šenderovo, R. Šileikos, V. Švedo, M. Urbaičio) kūriniai.
1985-1993 nuolatine smuikininkės partnere buvo pianistė Larisa Lobkova, nuo 1996 smuikininkė griežia kartu su pianiste Aušra Banaityte. Ingridą Armonaitę taip pat dažnai galime išgirsti griežiant kaip kamerinių ansamblių dalyvę, “Armonų trio” narę.
Nemažą pluoštą kūrinių Ingrida Armonaitė įrašė Lietuvos radijuje, dalis jos atlikėjiškos kūrybos užfiksuota trijose kompaktinėse plokštelėse. Tarp jų - dvi kamerinės muzikos, kur I. Armonaitė dalyvavo kaip kamerinių ansamblių narė (2000 ir 2001), bei solinė - “Dialogos”, įrašyta 2001 Vilniaus plokštelių studijoje.
Koncertas smuikui ir simfoniniam orkestrui, op. 51 (1951)
Rex Re fleitai, smuikui, altui ir fortepijonui
Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.2
Keturi fragmentai iš baleto “Eglė – žalčių karalienė” smuikui ir fortepijonui
Norvariatione solo smuikui
Modus vivendi smuikui, violončelei ir fortepijonui
Sonata smuikui ir fortepijonui Nr.3
„Sonnet IV“ fortepijonui, smuikui ir violončelei
Saulės tinklas smuikui, violončelei ir fortepijonui
„Be tėvynės“, „Verpėja“, „Undinių žaismas“
„Nidamanngrieg Sonate“ smuikui violončelei ir fortepijonui
„Melody“ fortepijonui, smuikui ir violončelei
"Mėnulio šviesa", fortepijoninis trio
Solo contra tutti
Koncertas smuikui ir kameriniam orkestrui
Du kapričai smuikui solo
„Loop in D minor“ fortepijonui, smuikui ir violončelei
"Aštuonios Stasio miniatiūros" fleitai, smuikui ir altui
Sonata smuikui ir fortepijonui
Triplum smuikui, kontrabosui, kameriniam orkestrui ir elektronikai
„Samba Lacrimarum“
"Paukščių turgus" fleitai, smuikui ir altui
FlaVio fleitai, smuikui ir altui
Sapnų Venecija, ugninis meilės uraganas, smuikui, sopranui, bosui, dviems aktoriams ir kameriniam orkestrui
Winterserenade fleitai, smuikui ir altui
"Aštuonstygė" smuikui ir altui
Pjesė
Infinito smuikui, violončelei ir fortepijonui
"Dialogai" dviems smuikams
In memoriam J.Heifez smuikui solo
Musica ricordanza smuikui, violončelei ir fortepijonui
Sonata smuikui ir fortepijonui Nr.1
"Malda žemei" balsui ir smuikui
"Dzūkiškos godos" balsui, smuikui, violončelei ir vargonams
Der Fall Wagner fleitai, smuikui ir altui
Bachvariationen keturiems smuikams
Sonatos smuikui ir klavesinui, BWV 1014-1019
Fortepijoninis trio Nr.2 C-dur, op.87
Fortepijoninis trio G-dur, L.3
"Dumki", fortepijoninis trio Nr.4 e-moll, op.90
Trio fortepijonui, smuikui ir violončelei
Trio smuikui, violončelei ir fortepijonui
Fortepijoninis trio Nr.6 G-dur, K.564
„Mozart-adagio“ (in memoriam Oleg Kagan) smuikui violončelei ir fortepijonui
Hippolyte et Aricie, siuita
Serenada fleitai, smuikui ir altui G-dur, op.141a
Trio fortepijonui, smuikui ir violončelei B-dur, op.99, D898
Trio fortepijonui, smuikui ir violončelei e-moll, op.67
Sonate polonaise a-moll, smuikui, altui ir continuo
„Circulo“, fantazija smuikui violončelei ir fortepijonui op.91
„Episodi e canto perpetuo“ (Hommage a O. Messiaen) fortepijonui, smuikui ir violončelei
Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.2 E-dur, BWV 1042
Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.1 a-moll, BWV 1041
Koncertas smuikui irorkestrui "Angelo atminimui" / Dem Andenken eines Engels
Koncertas smuikui ir orkestrui D-dur, op.77
Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.1 g-moll, op.26
Poema smuikui ir orkestrui, op. 25
Koncertas smuikui ir orkestrui a-moll, op.82
„Ispaniškoji simfonija” smuikui ir orkestrui, op.21
Koncertas smuikui ir orkestrui e-moll, op.64
Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.3 G-dur, K.216
Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.4 D-dur, K.218
Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.5 A-dur, K.219
Sinfonia Concertante smuikui, altui ir orkestrui Es-dur, K.364
Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.1 D-dur, op.19
Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.2 g-moll, op.63
Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.1 a-moll, op.77
Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.2, cis-moll, op.129
Koncertas smuikui ir orkestrui d-moll, op.47
Koncertas smuikui ir orkestrui D-dur
Sonata „Velnio trelės“ smuikui ir styginių orkestrui
Koncertas smuikui ir orkestrui D-dur, op.35
Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.5 a-moll, op.37
“Metų laikai”, keturi koncertai smuikui ir orkestrui, op.8
Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.2 d-moll, op.22
Koncertas trims smuikams ir orkestrui
Sonata smuikui ir fortepijonui Nr.3 Es-dur, op.12/3
Sonata smuikui ir fortepijonui Nr.4 a-moll, op.23
Sonata smuikui ir fortepijonui Nr.5 F-dur, Spring, op.24
Sonata smuikui ir fortepijonui Nr.7 c-moll, Eroica, op.30/2
Sonata smuikui ir fortepijonui Nr.9 A-dur, Kreutzer, op.47
Romansas Nr. 2 F-dur, op.50
Romansas Nr. 1 G-dur, op.40
Sonata smuikui ir fortepijonui Nr.3 d-moll, op.108
Tango (aranž. smuikui ir fortepijonui)
Poema, op.25 (aranž. smuikui ir fortepijonui)
Sonata smuikui ir fortepijonui g-moll, L.140
"Mėnesienos šviesa", (aranž. smuikui ir fortepijonui) / Clair de lune
"Mergaitė linų spalvos plaukais" (aranž. smuikui ir fortepijonui) / La fille aux cheveux de lin
Romantiškasis valsas / Valse romantique
"Fauno popietė", simfoninis preliudas (aranž. smuikui ir fortepijonui) / Prelude a l'Apres-midi d'un faune
Romantinės pjesės smuikui ir fortepijonui, op.75
“Ispaniškoji siuita” smuikui ir fortepijonui
Sonata smuikui ir fortepijonui A-dur
Sonata smuikui ir fortepijonui Nr.3 c-moll, op.45
Grand Duo smuikui ir fortepijonui
Rag-Gidon-Time smuikui ir fortepijonui
“Ispaniškoji simfonija” smuikui ir orkestrui, op.21
Sonata smuikui ir fortepijonui F-dur
Sonata smuikui ir fortepijonui Nr.26 B-dur, K. 378
Sonata smuikui ir fortepijonui Nr.32 B-dur, K.454
La Campanella koncertas smuikui Nr.2 h-moll, op.7
Sonata smuikui ir fortepijonui Nr.2 A-dur, op.94 bis
“Penkios melodijos” smuikui ir fortepijonui, op.35 bis
Sonata smuikui ir fortepijonui Nr. 1, f-moll, op. 80
Penkios pjesės iš baleto „Pelenė“
Pavane pour une infante défunte (aranž. smuikui ir fortepijonui)
Kilnūs ir sentimentalūs valsai / Valses nobles et sentimentales (aranž. smuikui ir fortepijonui)
"Čigoniškos melodijos", op.20 / Zigeunerweisen
"Andalūziškas romansas" , op.22 / Romanza Andalusa
"Baskų kapričas", op.24 / Caprice basque
Sonata smuikui ir fortepijonui
Ekspromtas Ges-dur, op.90, Nr.3 (aranž. smuikui ir fortepijonui)
Sonata smuikui ir fortepijonui, op.7/1
Sonata smuikui ir fortepijonui Nr.1 a-moll, op.105
A la Albeniz
Humoreska
Dešimt preliudų smuikui ir fortepijonui, op.34
Sonata smuikui ir fortepijonui, op. 134
Divertismentas
Melancholiškoji serenada h-moll, op.26
Carmen fantazija G.Bizet operos Carmen temomis
Legenda g-moll, op.17
Eleginė poema d-moll, op.12
Juozas Gruodis ir jo amžininkai
JUOZO GRUODŽIO 125-osioms gimimo metinėms (1884–1948)
JUOZAS GRUODIS
Siuita iš baleto „Jūratė ir Kastytis“
JUOZAS GRUODIS
Simfoninė poema „Gyvenimo šokis“
Pertrauka
ALEKSANDR GLAZUNOV
Koncertas smuikui ir orkestrui a-moll, op. 82
GEORGE ENESCU
„Rumuniška rapsodija“
Atlikėjai:
LIETUVOS NACIONALINIS SIMFONINIS ORKESTRAS
Solistė INGRIDA ARMONAITĖ (smuikas)
Dirigentas ROBERTAS ŠERVENIKAS
SERGEJ PROKOFJEV
Sonata smuikui ir fortepijonui Nr. 1, f-moll, op. 80; Penkios pjesės iš baleto „Pelenė“
DMITRIJ ŠOSTAKOVIČ
Dešimt preliudų (Dmitrijaus Cyganovo transkripcija)
IGOR STRAVINSKIJ
Divertismentas
INGRIDA ARMONAITĖ (smuikas)
LEONIDAS DORFMANAS (fortepijonas, Vokietija)
SERGEJ PROKOFJEV
Sonata smuikui ir fortepijonui Nr. 1, f-moll, op. 80; Penkios pjesės iš baleto „Pelenė“
DMITRIJ ŠOSTAKOVIČ
Sonata smuikui ir fortepijonui, op. 134
IGOR STRAVINSKIJ
Divertismentas (premjera Lietuvoje)
INGRIDA ARMONAITĖ (smuikas)
LEONIDAS DORFMANAS (fortepijonas, Vokietija)
Johann Sebastian Bach – „Brandenburgo koncertas“ G-dur, Nr. 3, BWV 1048;
Wolfgang Amadeus Mozart – Koncertas smuikui ir orkestrui Nr. 3, G-dur, KV 216;
Šarūnas Nakas – „Sapnų Venecija, ugninis meilės uraganas“ (pasaulinė premjera)
Pastabos:
VILNIAUS FESTIVALIO ORKESTRAS. Solistai: INGRIDA ARMONAITĖ (smuikas), IRENA ZELENKAUSKAITĖ (sopranas), IGNAS MISIŪRA (baritonas). Aktoriai: ALDONA BENDORIŪTĖ, SAKALAS UŽDAVINYS. DAINIUS LIŠKEVIČIUS (videoprojekcija)
F.Schubert Sonata a-moll, D 537
F.Schubert-F.Liszt Penkios dainos
J.Brahms Fantazijos op. 116
V.Bacevičius „Poema” Nr. 4, op. 10
C.Debussy Sonata smuikui ir fortepijonui g-moll
C.Franck Sonata smuikui ir fortepijonuiLeonidas Dorfmanas - fortepijonas
"Gali pasakyti – štai dar viena muzikė, atsidavusi tam menui visa siela, visa savimi. Ji disponuoja pasigėrėtinai puikia technika, jos smuiko garsas sodrus, erdvus, paklūstantis (ten kur atlikėja nori) ir delikatiems niuansams."
"Patikimos ir užsigrūdinusios atlikėjos įspūdį kuria ne vien aiškiai stabili smuikininkės grojimo technika, bet ir išlavinta interpretacinė nuojauta, savitas meninis skonis, profesinės žinios, kuriomis pasikliaudama I.Armonaitė drąsiai ir nuosekliai formuoja savo sceninę muzikinę laikyseną."
"Ne vienas muzikos kritikas yra atkreipęs dėmesį į Ingridos pagarbą muzikiniam kontekstui, garso spalvingumą, formos pojūtį. Dar 1985 metais smuikininkei atlikus J.Brahmso Sonatą d-moll, anglų žurnale "The Strad" Anne Inglis akcentavo subtilų atlikėjos garso tembro išgavimą, patrauklų pianissimo bei gebėjimą atliekant kūrinį "susilieti" su instrumentu. Tikrai neturėtų užsimiršti J.S.Bacho sonatų smuikui ir klavyrui, S.Prokofjevo Pirmosios sonatos ar A.Bergo Koncerto smuikui ir orkestrui alikimas, žavintis garso kokybe, jausminės amplitudės dinamika."
"Smuikininkės Ingridos Armonaitės pagrotą Prokofjevo Sonatą prilyginčiau didelei ir reikšmingai teatro premjerai, kuriai buvo labai kruopščiai ir pasišventusiai ruoštasi. I.Armonaitė, atvėrusi Prokofjevo pilnatvę, minėtą kūrinį drąsiai galėtų groti bet kuriame prestižiniame Europos festivalyje."
"Emociškai paveiki, įtaigia bendravimo maniera su klausytojais išsiskirianti smuikininkė bei orkestras, subtiliai atliepdami kiekvieną dirigento S.Domarko interpretacinį akcentą, įspūdingai perteikė mums nežinomo, bet, akivaizdu, ryškaus ir savito lietuvių kompozitoriaus kūrinį (apie E.Balsio Koncertas smuikui ir orkestrui Nr.2)."
Pirmame koncerte (liepos 10 d.) pasirodžiusios pianistė Sonata Alšauskaitė, dainininkė Natalija Katilienė su pianiste Egle Perkumaite ir smuikininkė Ingrida Armonaitė pristatė tris negausias, tačiau vidine erdve dideles ir techniškas programomas: J.S. Bacho preliudą ir fugą C-dur (GTK I tomas), J. Brahmso Pjesę fortepijonui, op. 119;R. Strausso Šešias dainas pagal C. Brentano eilėraščius, op. 68; C. Francko Sonatą smuikui ir fortepijonui A-dur. Intymi, klausymo intencijoms visokeriopai atvira Nidos evangelikų liuteronų bažnyčia, kurios akustika neleidžia nuslėpti jokio formalumo, interpretacinio abejingumo, padėjo atlikėjoms išsyk užmegzti visavertį kontaktą su publika. Ypač jos palankumu buvo apdovanotas tik šiame festivalyje gimęs I. Armonaitės ir S. Alšauskaitės duetas, gaivališku vėjo gūsiu, emocinės raiškos įvairiaspalviškumu apgaubęs atliekamą Sonatą, suskambėjusią jaunatviškai veržliai, bet kartu ir susimąstant.
I. Armonaitės - smuikininkės iš prigimties - griežimą visad ir visur lydi stebėtina interpretacijos logika. Jokiu būdu ne racionalistinė, o sušildyta vidine muzikos pajauta, ji garantuoja visų atlikimo komponentų pusiausvyrą. Nors ir turėdama didžiulį virtuozės potencialą, I. Armonaitė iškelia į pirmą planą ne smuikavimo meistriškumą patį savaime, o kūrinio koncepciją. Taip koordinuodamas visus atlikimo procesus, smuikas tampa ansamblio vairininku.
Smuikininkę Ingridą Armonaitę drąsiai priskirtume prie stipriausių dabarties mūsų smuikininkų, atkakliai gludinančių savo braižą, racionaliai ieškančių interpretacinei saviraiškai kuo artimesnės muzikos klodų. (...) Tuo tarpu L. Harrisono tirštas muzikinis verpetas - tarsi sudėtinga formos, koncepcijos lygtis, kurią smuikininkė azartiškai sprendžia drauge su lygiaverte partnere, pianiste A. Banaityte. Jos įprasmina klampią šio eklektiško "Duo" muzikinę medžiagą, suteikdamos jai filosofinės gelmės, žanrinio šėlsmo bei virtuozinio efektingumo.
Žymi smuikininkė, kelių tarptautinių konkursų laureatė Ingrida Armonaitė bei pianistas ir dirigentas Leonidas Dorfmanas savo talento gerbėjams sausio 31 d. Nacionalinėje filharmonijoje pateikė solidžią ir sudėtingą programą. (...) Geras susiklausymas ir ansambliškumas neleido abejoti scenos partnerių patirtimi. Į repertuarą seniai įėjusi J. Brahmso Trečioji sonata skambėjo itin brandžiai, o jos Adagio dalį galima buvo laikyti pirmosios koncerto dalies viršūne. Įtaigi lyrikė I. Armonaitė stebino ne tik J. Brahmso, bet ir kitų kompozitorių lėtųjų dalių dramatizmu ir sugestija. (...) Salėje tvyrojusi tyla liudijo, kad įdomiai ir sudėtingai programai klausytojai buvo pasirengę ir skyrė meistrams deramą įvertinimą.
Antroje koncerto dalyje R. Vingras su smuikininke Ingrida Armonaite atliko Johanneso Brahmso sonatą smuikui ir fortepijonui Nr. 3. Tuomet išraiškingas pianistas atsiskleidė ir kaip subtilus kamerinio ansamblio partneris, atliepdamas stiprios energetikos ir nepriekaištingos technikos smuikininkės intencijas. Ši programa verta ne vienos scenos ir ne vieno atlikimo. Atlikėjams linkiu tolesnių partnerystės galimybių.