Evelina Puzaitė

Image
Biografija
Repertuaras
Koncertai
Garso įrašai
Spauda
Galerija
Biografija
Repertuaras
Koncertai
Garso įrašai
Spauda
Galerija

Evelina Puzaitė fortepijonu groti mokėsi Čiurlionio meno mokykloje, Jūratės Karosaitės klasėje. Mokytojai vadovaujant laimėjo prizus tarptautiniuose pianistų konkursuose: pirmą vietą Dvariono konkurse 1997, antrą vietą tarptautiniame konkurse Belgrade 1997, pirmą vietą Tel Hai tarptautiniame konkurse Izraelyje 1999, trečią vietą M.K.Čiurlionio tarptautiniame konkurse 1999.


2000 E. Puzaitė įstojo į Lietuvos muzikos akademijos profesoriaus P.Geniušo fortepijono klasę. Kitais metais ji laimėjo Baltijos šalių stipendiją mokytis Londone, Guildhallo aukštojoje muzikos ir dramos mokykloje. Dabar Evelinos studijoms vadovauja profesorė Joan Havill.


Pianistė yra dalyvavusi garsių atlikėjų ir pedagogų Viktoro Derevniakos (Izraelis, 1991), Mūzos Rubackytės (Prancūzija, 2000), Dmitrijaus Baškirovo (Austrija, 2001) meistriškumo kursuose.
Evelina dalyvavo daugelyje tarptautinių festivalių: Kauno (1994, 1997), pirmajame EPTA Europos jaunųjų menininkų festivalyje Kipre (1998), antrajame tarptautiniame fortepijono muzikos festivalyje Baltarusijoje 2000, Ozedomo muzikos festivalyje Vokietijoje 2000, Didžiosios Britanijos renginiuose - Oksfordo ir Vatfordo festivaliuose (2002) ir laimėjo antrąją premiją Dudley konkurse (2003). 2000 ji laimėjo tarptautinio Jurijaus Semeniako jaunųjų kompozitorių konkurso Baltarusijoje antrą premiją. 2003 Evelina pelnė anglų pianisto ir pedagogo Haroldo Craxtono memorialinio fondo apdovanojimą. Pirmoji pianistės kompaktinė plokštelė buvo įrašyta 2001-aisiais Lietuvoje (J.S.Bacho, C.Debussy, F.Liszto ir R.Schumanno muzika); antroji - 2006 metais Jungtinėje Karalystėje.


E.Puzaitė grojo su Lietuvos nacionaliniu, Lietuvos kameriniu, "St. John's Chamber" bei Londono "Lambeth" orkestrais. Ji koncertavo Lietuvoje, Anglijoje, Švedijoje, Kipre, Graikijoje, Izraelyje, Serbijoje, Vokietijoje, Rusijoje. 2004 Evelina grojo Londono Barbicano salėje su Guildhallo simfoniniu orkestru M.Ravelio koncertą G-dur, o Wigmor salėje – F. Poulenco fortepijoninį sekstetą.


Šiais metais Evelina buvo apdovanota pagrindiniu Hattori fondo apdovanojimu ir KPMG Martino muzikos stipendija ir yra viena iš jaunų menininkų, remiamų Filharmonijos orkestro Martino muzikos stipendijų fondo. Stipendija skirta finansuoti solo rečitalį Royal Festival Hall, kuris įvyks 2005 sausio 27.


Evelina Puzaitė yra pasirodžiusi beveik visose svarbiausiose Londono koncertų salėse: "Wigmore Hall", "Royal Festival Hall Purcell Room", "Barbican" centre bei "St Martin's in The Field".


Šių metų rudenį (2006) pianistė laimėjo konkursą prestižinėje įrašų studijoje ”Landor Records", kuri rūpinsis Evelinos muzikine karjera. Iš šimtų muzikų į finalą pateko keturi, o išrinkta ji viena.


Daugiau skaitykite www.evelinapuzaite.com

Lietuvių kompozitoriai

Vidmantas Bartulis

„Auksinių debesų lietus”

„Ūkanos”                                         '

Mikalojus Konstantinas Čiurlionis

Fuga b-moll VL 345

„Ruduo” VL 264, „Tėve mūsų” VL260, Ekspromtas d-moll

Mazurka VL 234

Balys Dvarionas

Sonatina gis-moll

Stasys Vainiūnas

Mažoji vabzdžių siuita

Kameriniai kūriniai

Ludwig van Beethoven

Trio Nr. 4

Edvard Grieg

Sonata smuikui ir fortepijonui Nr. 3

Wolfgang Amadeus Mozart

Sonata smuikui ir fortepijonui  Nr.14 Es-dur

Francis Poulenc

Sekstetas

Evelina Puzaitė

Trio

Kūriniai su orkestru

Ludwig van Beethoven

Koncertas Nr.1 C-dur op.15

Koncertas Nr.5 Es-dur Op.73

Joseph Haydn J

Koncertas D-dur

Franz Liszt

Koncertas Nr.2 A-dur

Wolfgang Amadeus Mozart

Koncertas F-dur No.1, KV 97

Koncertas Es-dur No.9, KV 271

Maurice Ravel

Koncertas G-dur

Stasys Vainiūnas

Koncertas Nr. 2 a-moll

Solo kūriniai

Isaac Albeniz

Triana iš  Iberia

Johann Sebastian Bach

Preludai ir Fugos: Cis-dur (GTK I), H-dur (GTK I), fis-moll  (GTK II), F-dur (GTK II)

Angliška siuita Nr.2 a-moll

Prancūziška siuita Nr.5 G-dur

Bela Bartok

Sonata

Ludwig van Beethoven

Sonata Nr.3 C-dur op.2 nr.3

Sonata Nr.6 F-dur op.10 nr.2

Sonata Nr.18 Es-dur op.31 nr.3

Sonata Nr.12 As-dur op.26

Sonata Nr.7 D-dur op.10 nr.3

Johannes Brahms

Rapsodija h-moll op.79

Frederic Chopin

Baladė Nr.2 F-dur op.38

24 Preliudai op.28

Etiudai: op.10  Nr.2, Nr.4, Nr.5 Nr.8, Nr.12. Op.25  Nr. 4, Nr.6, Nr.9, Nr.12

Mazurka op.17 Nr.2 a-moll

Valsas op.34 Nr.3

Claude Debussy

Siuita Pour le piano

Images I ir II knygos

Rinktinės pjesės iš „Vaikų kampelio” / Children’s Corner

Bergamo siuita

  „Džiaugsmo sala” / L’lsle Joyeuse

Alberto Ginastera

Sonata a-moll

Trys Argentinietiški šokiai

Joseph Haydn 

Sonata C-dur Hob.XVI:50

Sonata Es-dur Hob. XV:I52

Fantazija C-dur

György Ligeti

Etiudas No.5 Arc-en-ciel

Franz Liszt

Transcendentiniai etiudai: Nr.3, 8, 9, 10.

Koncertiniai etiudai  /  Trois etudes de concert

Paganini-Liszt etiudai Es-dur ir E-dur

Etiudas „Nykštukų ratelis”

Olivier Messiaen

Premiere communion de la Vierge iš „20 žvilgsnių į kūdikėlį Jėzų ” / Vingt Regards Sur L'Enfant- Jesus

Wolfgang Amadeus Mozart

Fantazija c-moll K 475

Sonata Es-dur K 282

Sonata C-dur K 309

Sergei Prokofiev

Tokata d-moll op.11

Suggestion debolique

Sonata Nr.2 d-moll

Sergei Rachmaninov

Etiudai-paveikslai  d-moll op.39 Nr. 8, h-moll op.39 Nr. 4, d-moll op.33 Nr. 5

Variacijos Corelli tema op. 42

Muzikinis momentas E-dur op.16 nr.4

Rinktiniai preliudai Op.23 ir op.32

Maurice Ravel

„Kilnūs ir sentimentalūs valsai”

Camille Saint-Saens

Valso formos etiudas

I. Sankan

Tokata

Domenico Scarlatti

Sonatos: d-moll KV 141, H-dur,  g-moll,  a-moll KV 54, A-dur KV 212, E-dur KV 135

Franz Schubert

Sonata A-dur op.164

Robert Schumann

Sonata Nr.2 G-dur, op.22

Alexander Scriabin

Dvi poemos op.32

Etiudai: cis-moll op.42 Nr.5, dis-moll op. 8 Nr. 12

Dmitri Shostakowitsch

Preliudas ir fuga B-dur

Igor Stravinsky

Etiudas Fis-dur

Carl Vine

Penkios bagatelės

PROKOFIEV, Sonata No.2

Koncertas Lietuvos nacionalinės filharmonijos Didžiojoje salėje, Vilnius 2014 12 10

Atlikėjai

EVELINA PUZAITĖ ir GRACE MO

Variacijos dviem fortepijonais

PIOTR ČAIKOVSKIJ – „Gėlių valsas“ iš baleto „Spragtukas“ siuitos dviem fortepijonams, op. 71a

SERGEJ RACHMANINOV – Siuita Nr. 2 dviem fortepijonams

WITOLD LUTOSŁAWSKI – Variacijos Paganini tema dviem fortepijonams

MAURICE RAVEL – Introdukcija ir Allegro dviem fortepijonams

DARIUS MILHAUD – Scaramouche, siuita dviem fortepijonams, op. 165b

Koncertas Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje, 2010 11 24

ANATOLIJUS ŠENDEROVAS

„Dovydo giesmė“ violončelei ir styginių kvartetui

WOLFGANG AMADEUS MOZART

Koncertas fortepijonui ir orkestrui Nr. 20,

d-moll, KV 466

HENRYK WIENIAWSKI

Variacijos originalia tema smuikui ir kameriniam orkestrui, op. 15

DMITRIJ ŠOSTAKOVIČ

Koncertas fortepijonui ir orkestrui Nr. 1, c-moll, op. 35

LIETUVOS KAMERINIS ORKESTRAS

Meno vadovas Sergej Krylov

Solistai:

DAVID GERINGAS (violončelė, Vokietija)

PETRAS GENIUŠAS (fortepijonas)

EVELINA PUZAITĖ (fortepijonas)

DIANA GALVYDYTĖ (smuikas)

Dalyvauja VALSTYBINIS VILNIAUS KVARTETAS

Dirigentas ROBERTAS ŠERVENIKAS

Koncertas Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje, 2010 03 13

ROBERT SCHUMANN

Koncertas fortepijonui ir orkestrui a-moll, op. 54

ANTONÍN DVOŘÁK

Simfonija Nr. 7, d-moll, op. 70

LIETUVOS NACIONALINIS SIMFONINIS ORKESTRAS

Solistė EVELINA PUZAITĖ (fortepijonas, Didžioji Britanija)

Koncertas Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje, 2007 12 12

ZOLTÁN KODÁLY „Šokiai iš Marosšeko“ fortepijonui

JOAQUÍN RODRIGO „Keturi meilės madrigalai“ sopranui ir fortepijonui

MANUEL DE FALLA „Dvi Marijos Lejárraga dainos“ sopranui ir fortepijonui

„Fantasia baetica“ fortepijonui

Pertrauka

CLAUDE DEBUSSY „Vaizdai“ (II knyga) fortepijonui

RICHARD STRAUSS „Keturios paskutinės dainos“ sopranui ir fortepijonui, op. 150

MILDA SMALAKYTĖ (sopranas)

EVELINA PUZAITĖ (fortepijonas)

Koncertas „Vilniaus festivalyje” Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje 2006 06 23

Philip Glass – Styginių kvartetas Nr. 2;

Dmitrij Šostakovič (kompozitoriaus 100-mečiui) – Fortepijoninis kvintetas g-moll, op. 57; Franz Schubert – Styginių kvartetas Nr. 14, d-moll (su variacijomis dainos „Mirtis ir mergelė“ tema, D810)

FINE ARTS QUARTET (JAV) ir EVELINA PUZAITĖ

Koncertas Londono Barbicano salėje 2004

So-Ock Kim

Walton: Violin Concerto in B minor

Adam Mackenzie

Mozart: Bassoon Concerto in B flat K191

Evelina Puzaitė

Ravel: Piano Concerto in G

Boris Brovtsyn

Elgar: Violin Concerto in B minor op. 61

Lietuvos nacionalinės filharmonijos mažoji salė 2004 04 28

DOMENICO SCARLATTI (1685-1757)

Trys sonatos: d-moll, K. 141

a-moil, K- 54

A-dur, K. 212

ROBERT SCHUMANN (1810-1856)

„Davidsbiundlerių šokiai" (Davidsbundlertanze", 1837), op. 6

FERENZ LISZT (1811-1886]

Transcendentinis etiudas Nr. 9, „Ricordanza"

MAURICE RAVEL (1875-1937)

„Kilnūs ir sentimentalūs valsai" (Valses nobles et sentimentales", 1911)

CAMILLE SAINT-SAENS (1835-1921)

Valso formos etiudas Nr. 6

Ketvirtadienį (rugsėjo 29 d.) Muzikos akademijos salėje įvyko pirmasis šio didžiulio ciklo koncertas. Pirmoji į sceną, Maestro lydima, žengė dvylikametė M.K. Čiurlionio menų gimnazijos mokytojos Jūratės Karosaiiės moksleivė, tarptautinio konkurso Čekijoje laureatė Evelina Puzaitė. Sėdo prie fortepijono ir drąsiai muzikos garsais pareiškė – aš jaučiu, aš myliu Mocartą. Ji džiaugėsi V.A. Mocarto 1-ojo koncerto F-dur muzika, gėrėjosi ir išgyveno ją, laisvai žaidė nuotaikomis, garsais.

„Niekada nesenstantis ir nepabostantis Mocartas”, Rimvydas Žigaitis, Diena, 1994 10 01

Jauniausia minėtų dviejų koncertų dalyvė, stulbinanti savo artistiškumu, drąsa, muzikos supratimu, buvo M.K. Čiurlionio gimnazijos aštuntokė pianistė Evelina Puzaitė (mokyt. J.Karosaitės kl.), atlikusi S. Vainiūno II koncertą fortepijonui ir orkestrui. Opusas, beveik nebeskambantis koncertų salėse, jaunajai solistei buvo palankus ne tik parodyti plonų pirštukų gebėjimą lengvai lakstyti pasažais, tačiau ir šiam žanrui suteikti šilumos, vaiskių lietuviškų intonacinių spalvų, liaudies dainų dvasios. E. Puzaitės buvimas Filharmonijos scenoje priminė, jog sparčiai jaunėja talentingų muzikų karta, pasirengusi sudėtingiems opusams, intensyviam darbui bei... rimtai konkurencijai.

„Tanki „Atžalyno“ talentų giria”, Vytautė Markeliūnienė, 7 meno dienos, 1996 04 26

Neprilygstamojo italų klavesinisto sonatų muzikos "charakteriai", tarp kurių kartais praslysta ankstyvajam klasicizmui būdingos preromantinės gaidelės, puikiai derėjo prie pianistės išieškotai pateiktos Roberto Schumanno "Davidsbiundlerių šokių" įvairovės. Beje, Scarlatti savo sonatas kūrė Portugalijos infantai, vėliau tapusiai Ispanijos karaliene, Marijai Barbarai – klausydamasi Evelinos kažkaip savaime tai prisiminiau... Galbūt tą lėmė pianistės atlikimui būdingas klasicistinis taurumas ir sykiu stiliaus pojūtis – tarsi girdėjai klavesino manualų kaitą, taip raiškiai buvo atskleista "epochos dvasia"... Nustebino ir Evelinos (kuriai dabar yra vos per 20 metų) profesinis "ištvermingumas": kiekvienas nemažos programos kūrinys ar didesnio kūrinio dalis buvo išbaigtas, tinkamai techniniu ir interpretaciniu požiūriu atliktas, o kartu neprarastas ir didesnio kūrinio, ir apskritai koncerto programos visumos pojūtis... Visgi bene laisviausiai kūrybinis Evelinos Puzaitės pradas galėjo atsiskleisti atliekant Maurice’o Ravelio "Kilnius ir sentimentalius valsus". Čia ji iš tiesų daug improvizavo, tačiau ne chaotiškai, o subtiliai, prancūziškai, savo kuriamais garsiniais, spalviniais niuansais. Prancūziškas buvo ir finalinis rečitalio akcentas, vėlgi ne iš "populiariojo" pianistinio repertuaro – Saint-Saėnso Valso formos etiudas Nr. 6. Pačios pianistės "atrastas" kūrinys, kaip ir didžiuma programos, virtuozinis, reikalaujantis preciziškos technikos ir pirštų bėglumo, nuskambėjo efektingai. Ir dar vienas dalykas, kurį galbūt reikėjo paminėti pirmiausiai – Evelina Puzaitė neabejotinai turi sceninės charizmos. Matyt, tai yra ir jos siekiamybė, nes pati yra sakiusi, kad neseniai jos matytas Marthos Argerich koncertas ją pakerėjo būtent atlikėjos skleidžiama energetika.

„Pianistės Evelinos Puzaitės rečitalis Nacionalinėje filharmonijoje”, Beata Leščinska, 7 meno dienos, 2004 05 07, Nr.613

Balandžio 13 d. "Sugrįžimų" koncerte sausakimšoje Vilniaus rotušėje solo ir duetu grojo dvi jaunos, gabios, Londone besimokančios muzikės - smuikininkė Diana Galvydytė ir pianistė Evelina Puzaitė... Solidžiausiu vakaro kūriniu - J. Brahmso Trečiąja sonata smuikui ir fortepijonui d-moll, op. 108, - jaunosios atlikėjos pradėjo antrąją savo programos dalį. Vėl girdėjome kruopščiai išstudijuotą, nušlifuotą muzikinį tekstą, kurį kiekviena atlikėja grojo lengvai, protingai, tarytum be pastangų, atskleisdamos ir savo požiūrį į kūrinį. Čia ypač išryškėjo smuikininkės ir pianistės individualios atlikimo savybės, savitos išraiškos priemonės. Muzikos traktuotė, regis, labiausiai sutapo atliekant trečiąją sonatos dalį, kurios skambesys susiliejo į darnią visumą ne tik laiko, bet ir interpretacijos prasme.

„Pirmąkart grojo kartu. Iš "Sugrįžimų" festivalio dienoraščio”, Aldona Radvilaitė, 7 meno dienos, 2003 04 25, Nr.565

".. her playing is always beautiful and technically accomplished in every way ...wonderful colours and textures ...maintaining absolute clarity in the most virtuosic and dense passagework"

Nicholas Salwey, International Record Review 2007

"...thrilling playing of real temperament"

Douglas Cooksey, Wigmore Hall Recital 2007, (www.classicalsource.com)

"Fluent and engaging ... a young pianist impresses"

Bryce Morrison, Gramophone 2007

"She played Liszt and Rachmaninov with power and brilliance"

Leslie East, Preserve Harmony 2006

"Here is a major talent on the threshold of her career"

Edward Clark, Presteigne Festival 2006, (www.classicalsource.com)

”A splendid debut...Puzaite is a winning guide...Puzaite seems to have a special relationship with Rachmaninov’s music. This and the Kodály are especially impressive.”

Colin Anderson, www.classicalsource.com 2007

"...jauna lietuvių pianistė Evelina Puzaitė savo rečitalį pradėjo kovingu Schumanno Sonatos Nr. 2 g-moll atlikimu. Buvo gaivu klausytis pianistės sukurtos tvinksinčios emocinės kūrinio įtampos, maksimaliai perteikiant jo lakų vaizdingumą, techniškai lengvai įveikiant kūrinio pianistinius iššūkius. Tačiau atliekant Prokofjevą ir Debussy Puzaitėje slypintis gladiatoriškas konkursų nugalėtojas išniro į paviršių galbūt pernelyg negailestingai, nors Kodaly "Marošeko šokių" barbariškumo klausytis buvo tikras malonumas". "The song world of Mendelssohn and Schumann was evoked again later in the evening, when the young Lithuanian pianist Evelina Puzaite began her recital with a no-holds-barred performance of Schumann's Sonata No 2 in G minor. It was refreshing to hear a pianist go for the emotional jugular of the piece, maximising its volatile imagination within a technique that made light of its pianistic challenges. In Prokofiev and Debussy, though, the gladiatorial competition-winner in Puzaite surfaced rather too relentlessly, but there was real excitement in the ferocity of her Kodály Dances of Marosszek."

Hilary Finch, "Ailish Tynan, Llyr Williams and Evelina Puzaite at the Wigmore Hall", "The Times", 2009 01 06

E. Puzaitė rečitalį pradėjo Antrąja Roberto Schumanno sonata, op. 22. Klausydamasis įdomaus, suasmeninto atlikimo, atkreipiau dėmesį į turtingą, aiškiai diferencijuotą faktūrą, proporcingą, laiko tėkmėje tiksliai išskleidžiamą formą, melodinių linijų elegantiškumą. (...) Antroji S. Prokofjevo sonata, op. 14, kuria atlikėja baigė pirmąją koncerto dalį, ne tik liudijo išskirtinį profesionalumą ir muzikalumą, bet pateikė gilių, iki šiol man negirdėtų įžvalgų. (...) Jei bandyčiau vienu žodžiu apibūdinti E. Puzaitės grojimą, žodis, kurį rinkčiausi, būtų nuoširdumas.

Rimantas Vingras, Evelinos Puzaitės rečitalis Londono Wigmoro salėje, Literatūra ir menas, 2009 01 16