Eglė Perkumaitė (g. 1959 06 04) baigė Nacionalinę M. K. Čiurlionio menų mokyklą (1966–1977), 1977–1982 studijavo Maskvos P. Čaikovskio konservatorijoje, prof. Tatjanos Nikolajevos klasėje. Įgijo pianistės solistės, koncertmeisterės ir kamerinio ansamblio artistės kvalifikaciją. 1995 stažavosi tarptautiniuose vasaros akademijos kursuose Austrijoje, Zalcburgo „Mozarteume" (prof. O. Mounier ir A. Zakotnik), 1996–1997 gavusi Fulbrighto stipendiją - JAV, Majamio universitete (prof. P. Posnak ir prof. J. R. Floyd), o 2005–2006 antrą kartą laimėjusi Fulbrighto stipendiją kūrybiniam ir mokslo tiriamajam darbui - Kanzaso universitete (JAV). 1993-1995 stažavosi Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, spec. fortepijono katedroje, pianistės Aldonos Dvarionaitės klasėje.
Kūrybinę koncertinę veiklą pianistė pradėjo dar mokykloje. Besimokydama tapo ne tik respublikinių, bet ir tarptautinio konkurso Usti nad Labem (Čekija) pirmos premijos laureate, įrašė pirmąją plokštelę su mokyklos styginių orkestru (V. Klovos koncertino). Studijų metais tęsė koncertinę veiklą, skambino Lietuvos miestuose, Maskvoje, Peterburge, Olandijoje. Baigusi studijas Maskvoje, nuo 1982 metų kaip solistė koncertavo su Lietuvos kameriniu orkestru, vadovaujamu prof. Sauliaus Sondeckio (1982, 1986, 1994, 1995), bei su Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru, vadovaujamu prof. Juozo Domarko (1982). Ruošė rečitalius, kamerinės muzikos vakarus, akompanavo dainininkams Irenai Milkevičiūtei, Virgilijui Noreikai, Natalijai Katilienei, Ignui Misiūrai, Danieliui Sadauskui bei instrumentininkams Laimai Šulskutei, R. Butvilai, A. Stulgiui, A. Paukštei ir kt. Kaip solistė ir koncertmeisterė koncertavo įvairiuose Lietuvos miestuose, taip pat Filipinuose, Malaizijoje, Austrijoje, Floridoje, Kanzase (JAV), Suomijoje.
1996 su dainininke Natalija Katiliene pianistė dalyvavo tarptautiniame A. Girardi konkurse Coburge (Vokietija), kur solistė iškovojo prizinę vietą. 1997 ir 1999 Eglė Perkumaitė talkino lietuvių dainininkams tarptautiniuose konkursuose Deutschlandsberge (Austrija) ir Paryžiuje. 2001 liepos – rugpjūčio mėnesiais dirbo koncertmeistere tarptautiniuose dainininkų ir pianistų vasaros kursuose Zalcburge, organizuojamuose Majamio universiteto. 2003 sausio mėnesį vedė meistriškumo kursus pianistams koncertmeisteriams Tampere konservatorijoje (Suomija).
Eglė Perkumaitė įrašė nemažai kamerinės muzikos Lietuvos radijo ir televizijos fondams, įgrojo dvi plokšteles (1980 ir 1986). Yra keleto lietuvių autorių kūrinių pirmoji atlikėja. Per daugiau nei dvidešimt penkerius kūrybinio darbo metus surengė apie 600 įvairių koncertų. Nuo 1982 pianistė dirba Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje, dabar yra Koncertmeisterio katedros docentė (nuo 1998). Jos klasę baigė daugiau kaip 70 studentų, tarp kurių yra nacionalinių ir tarptautinių konkursų laureatų bei diplomantų.
Dvi lietuvių liaudies dainos: “Oi, griežle”, “Atvažiavo piršlys”
Vokalinis ciklas „Kodėl” (Why)
Trys koncertiniai etiudai fortepijonui solo
Piešiam namus, balsui ir fortepijonui (žodž. V.Palčinskaitės), 1982
Pušys, balsui ir fortepijonui (žodž. V.Palčinskaitės), 1982
Pienė, balsui ir fortepijonui (žodž. J.Degutytės), 1984/2003
Sonata smuikui ir fortepijonui
Preliudas Nr.1. op.3
Preliudai op. 33
Preliudai op. 8
Fuga b-moll VL 345
Keturi sonetai balsui ir fortepijonui
Serenada
Kalėdų gėlės, balsui ir fortepijonui
Pradalgiuose, balsui ir fortepijonui
Neskink žiedų, balsui ir fortepijonui
Vyturiai, balsui ir fortepijonui
Rudens daina
Oi marti, marti, harm. l. l. daina
Svajonė, Rauda ir Šokis su lanku fleitai ir fortepijonui
Romansas
„Štai, švelnus vieversys“ balsui, fleitai ir fortepijonui / ”Lo! here the gentle lark”
„Nematoma fleita“ balsui, fleitai ir fortepijonui
„Piemenėlis ant uolos” balsui, fleitai ir fortepijonui op. 129
„Šešios Elibetės laikų dainos” / ”6 Elizabethan Songs”, 1957
Vokalinis ciklas „Atsiskyrėlio dainos” / Hermit Songs (Irish texts of 8th–13th centuries) op. 29
„Šįvakar” iš miuziklo „West Side istorija“ / ”Tonight” from “West Side Story“
„Truputį įsimylėjus”/ ”A little bit in Love”, iš miuziklo „Nuostabus miestas” / ”Wanderful town”, ž. Betty Comden ir Adolph Green
”Maria Maria” iš miuziklo „West Side istorija” / ”West Side Story”
Balandžio daina
„Vaniliniai ledai” / ”Vanilla Ice Cream”, ž. Sheldon Harnick
Ciklas “Kabareto dainos”, I-II sąs. / Cabaret Songs (Weinstein), 1963–96
Prisiglausk / A Little Closer, Please (Saroyan), 1941
Sesers ranka manojoj / ”My Sister's Hand in mine”
Vienišas žmogus / ”Lonsome Man”
Cukranendrių cukrus / ”Sugar in the Cane”
Trys / Three (Williams), 1947
Paslaptingi žodžiai / ”Secret Words”
Lopšinė
Mielas balandžio pokštas / ”April fool baby”
Laiškas Fredžiui / Letter to Freddy (Stein), 1947
Užmiršta serenada / Vergebliches Ständchen iš Romanzen und Lieder op. 84
Serenada / Ständchen op. 106 iš Fünf Lieder
Wie bist du, meine Königin op. 32 iš [9] Lieder und Gesänge
Alyvų metas / Le temps des lilas
Klivijos daina iš operetės „Klivija”
“Phydyle“ balsui ir fortepijonui
Rauda
Liūdna daina
Florentietiška serenada
Atodūsis
Ekstazė
Kvietimas kelionėn
Elegija
Armidos arija iš operos „Armida“
„Mėnulio šviesa” op. 46 Nr. 2 / Clair de lune
„Ruduo“ op. 18 Nr. 3 / Automne
„Nelė“ op. 18 Nr. 1 / Nell
Nes aušta aušra / Puisque l’aube grandit, in G major, op. 61 No. 2 from La bonne chanson
Baltas mėnulis šviečia miškuose / La lune blanche luit dans les bois, in F major; op. 61 No. 3 from La bonne chanson
Aš bijau, iš tiesų / J’ai presque peur, en vérité, in E minor; op. 61 No. 5 from La bonne chanson
Taigi, tai bus vieną šviesią vasaros dieną / Donc, ce sera par un clair jour d’été, in B major, op. 61 No. 7 from La bonne chanson
„Apkabink mane”/ ”Embraceable you”, ž. Ira Gershwin
„Kažkas mane myli” / ”Somebody loves me”, ž.B. G. Desilva ir B. Macdonald
”Blah, Blah, Blah”, ž. Ira Gershwin
„Vyras, kurį myliu” / ”The man I love”, ž. Ira Gershwin
„Daina apie užsimiršimo medį”
Trys Fiona MacLeod poemos op. 11, 1918: „Jono išdidžiojo rauda” , „Tamsios tavo akys”, „Nakties rožė”
„Siesta”
„Rožė ir topolis”
„Menas mane šaukia”/ ”Art is calling for me”, iš miuziklo „Žavi moteris” / ”Enchantress”, ž. Harry B. Smith
Dvi dainos: Žaltys gundytojas, Žiemos daina / ”The Serpent ”, ”Winter Song”
”On the counter” (Priešprieša)
”Dreams” (Sapnai) op. 238
”Spring Song” (Pavasario daina)
Daina „Prisiminimai“ / Memories: a. Very Pleasant, b. Rather Sad (Ives) op. 297
„Padainuosiu smagią melodiją” / ”Wanna sing a Show Tune”
Anos Elizos daina / Anna Eliza's song from ”Paganini”
Džiuditos daina iš operetės „Džiudita“
„Kai spalis praeina” / ”When October goes”
Lusy arija iš operos „Telefonas”
Federico Mompou
Sapnuoju Tave kaip jūrą
Alleluia from Exsultate, jubilate, K. 165
Fjordilidžės ir Dorabelos duetas iš operos „Visos jos tokios“
”La mi sola, Laureola...” (Mano vienintelė Laureola)
”Al Amor” (Meilei)
”Del cabello mas sutil” (Nuo švelniausių plaukų)
”Chiguitita la Novia” (Jauna gražutė nuotaka)
Duetas iš operos „Hofmano pasakos“
„Taigi įsimylėjau” / ”So in Love”, iš miuziklo „Pabučiuok mane, Kate”/ ”Kiss me, Kate”, ž. C. Porter
„Meilės keliai”
Ką galime mes, vargšės moterys? / What can we poor females do, Z 518
Jei muzika būtų meilės penas / If music be the food of love (H. Heveningham), g, Z 379b
Ten nėra piemenėlio / ”There's not a swain”
Muzika valandėlei / ”Music for a while”
„Jie atsakė” / ”They Answered” / Oni otvechali (V. Hugo), op. 21 Nr. 4
„Čia gera...” / „How Fair this Spot...” / Zdes' khorosho (G. Galina), op. 21 Nr. 7
„Nedainuok, gražuole...” / „Sing not to me, beautiful maiden...” / Ne poy, krasavitsa, pri mne (Pushkin), op. 4 Nr. 4
„Kokia laimė” / „What Happiness” / Kakoye schast'ye (Fet), op. 34 Nr. 12
„Fontanas” / „The Fountain” / Fontan (Tyutchev), op. 26 Nr. 11
„Prie mano lango” / „Before My Window” / U moyego okna (Galina), op. 26 Nr. 10
„Kaip skaudu man...” / „How Painful for Me...” / Kak mne bol'no (Galina), op. 21 Nr. 12
„Malda” / „A Prayer” / Molitva (W. Goethe), op. 8 Nr. 6
„Pavasario vandenys” / „Spring Waters” / Vesenniye vodï (F. Tyutchev), op. 14 Nr 11
Atsisveikinimo poema Šarlio Gereno atminimui
Se Florinda e fedele
Le violette
„Moteris ir Vyras” iš miuziklo „110 šešėlyje” / ”A Man and a Woman” from musical ”110 in the Shade”
„Per daug rytų, kai...” iš miuziklo „Kvailystės” / ”Too many mornings” from musical ”Follies”
Sisi daina iš operetės „Favoritas”
Adelės kupletai iš operetės “Šikšnosparnis” / Adele's couplets from Die Fledermaus
Arsenos kupletai iš operetės “Čigonų baronas” / Der Zigeunerbaron
Aninos daina iš operetės “Naktis Venecijoje”
Vokalinis ciklas „Šešios dainos pagal Clemenson Brentano eilėraščius ” / Brentano - Lieder op. 68
Serenada / Ständchen iš Sechs Lieder op. 17 (Schack), 1885–7
Visos mano mintys, širdis ir troškimai / All’ mein Gedanken, mein Herz und mein Sinn iš Schlichte Weisen (Dahn) op.21, 1887–8
Cecilija / Cäcilie (H. Hart) iš Vier Lieder op. 27, 1894
Paslaptingas kvietimas / Heimliche Aufforderung (J.H. Mackay) iš Vier Lieder op. 27, 1894
Plakanti širdis / Schlagende Herzen iš Drei Lieder (O.J. Bierbaum) op. 29, 1895
Elenos bolero iš operos “Sicilijos mišparai”
Trys dainos pagal Edith Sitwell eilėraščius / Bucolic Comedies (E. Sitwell), 3 Songs, 1v, pf, 1931–2; Under the Greenwood Tree (Shakespeare), 1v, pf, 1936 [from film score As You Like It]
„Visa, ko tavęs prašau” iš operos „Fantomas“ / “All I ask of You“ from “Phantom“
„Aš čia svetima” / ”l'm a Stranger here myself”, ž. Ogden Nash
Penkios dainos pagal Eduardo Morike's eilėraščius: Sveikas būk, Tai pavasaris, Nauja meilė, Pavasarį, Ugnies raitelis / (Möricke Lieder) / "Lebe wohl! Du fühlest nicht", ”Er ist 's”, ”Neue Liebe”, ”Im Frunling”, ”Der Feuerreiter”
Tokata e-moll BWV 913
Prancūziška siuita E-dur, BWV 817
Siuita op. 14
Sonata Nr.7, D-dur, op.10 Nr. 3
Sonata Nr.6, F-dur op. 10/2
Sonata Nr.9, E-dur, op. 14/1
Sonata Nr.10, G-dur, op.14/2
Sonata Nr. 18 Es-dur, op.31/3
Sonata Nr.27, e-moll, op. 90
Sonata Nr. 31 As-dur, op. 110
Sonata Nr. 2 fis-moll, op. 2
Scherzo fortepijonui b-moll op. 31
Noktiurnas Nr.1 b-moll, op.9
Baladė Nr. 4 f-moll op. 52
Valsas op. 64 Des-dur
Valsas op. 69
Sonata fortepijonui Nr.3. op. 28, 1917
Tokata, op.11
Dvi transkripcijos fortepijonui: „Alyvos” op. 21 Nr. 5, „Saulutės” op. 38 Nr. 3
Humoreska / Humoresque from Morceaux de salon, op. 10, 1893–4
Sonata b-moll Nr. 2
“Fantastinės pjesės” op. 12 / Fantasiestücke 1837
Noveletė fis-moll / Novellette
Sonata-fantazija Nr.2 gis-moll / Sonata fantasie, 1886
Valsas fleitai ir fortepijonui
”Duos brillants” fleitai ir fortepijonui op. 110 Nr. 2
Scherzo fleitai ir fortepijonui, 1929, op. 174a
Romanian Dance
Sonata smuikui ir fortepijonui Nr.9. (“Kreicerio”)
Sonata smuikui ir fortepijonui Es-dur op. 12 Nr. 3
Sonata smuikui ir fortepijonui A-dur
Sonata smuikui ir fortepijonui G-dur KV 379
Koncertas fortepijonui ir orkestrui A-dur, BWV 1055
Koncertas fortepijonui ir orkestrui Nr.20 d-moll, K 466
Koncertas fortepijonui ir orkestrui Nr.16 D-dur, K 451
Koncertas fortepijonui ir orkestrui Nr. 24 c-moll, K 491
JOSEPH MARX
Dainos (Lietuvoje atliekamos pirmą kartą):
„Hat dich die Liebe berüht“ sopranui ir fortepijonui iš „Itališkosios dainų knygos“ (žodž. Paulio Heyse's)
„Die Elfe“ (žodž. Josepho von Eichendorffo)
„Waldseligkeit“ (žodž. Richardo Dehmelio)
„Es zürnt das Meer“ sopranui ir fortepijonui iš „Itališkosios dainų knygos“ (žodž. Paulio Heyse's)
„Selige Nacht“ (žodž. Otto Ericho Hartlebeno)
„Und gestern hat er mir Rosen gebracht“ (žodž. Theo Lingeno)
RICHARD STRAUSS
„Amor!“ ir „Lied der Frauen“ iš dainų ciklo Clemenso Brentano tekstais „Als mir dein Lied erklang“, op. 68, TrV 235
Pertrauka
PAUL ABRAHAM
Viktorijos ir Koltajaus duetas iš operetės „Viktorija ir jos husaras“
FRANZ LEHÁR
Anns Elisos daina bei Annos Elisos ir Paganini duetas iš operetės „Paganini“
ROBERT STOLZ
Sisi daina iš operetės „Favoritas“
FRANZ LEHÁR
Hannos ir Danilo duetas iš operetės „Linksmoji našlė“
EMMERICH KÁLMÁN
Misterio Ikso daina bei Fedoros ir Misterio Ikso duetas iš operetės „Cirko princesė“
NATALIJA KATILIENĖ (sopranas)
DAINIUS PUIŠYS (baritonas)
EGLĖ PERKUMAITĖ (fortepijonas)
AMERIKIEČIŲ MIUZIKLŲ IR KABARETO DAINOS
JERRY BOCK (g. 1928) „Vaniliniai ledai” / ”Vanilla Ice Cream”, ž. Sheldon Harnick
KURT WEILL (1900-1950) „Aš čia svetima” / ”l'm a Stranger here myself”, ž. Ogden Nash
LEONARD BERNSTEIN (1918-1990) „Truputį įsimylėjus”/ ”A little bit in Love”, iš miuziklo „Nuostabus miestas” / ”Wanderful town”, ž. Betty Comden ir Adolph Green
COLE PORTER (1891-1964) „Taigi įsimylėjau” / ”So in Love”, iš miuziklo „Pabučiuok mane, Kate”/ ”Kiss me, Kate”, ž. C. Porter
VICTOR HERBERT (1859-1924) „Menas mane šaukia”/ ”Art is calling for me”, iš miuziklo „Žavi moteris” / ”Enchantress”, ž. Harry B. Smith
GEORGE GERSHWIN (1898-1937)
1. „Apkabink mane”/ ”Embraceable you”, ž. Ira Gershwin
2. „Kažkas mane myli” / ”Somebody loves me”, ž.B. G. Desilva ir B. Macdonald
3. ”Blah, Blah, Blah”, ž. Ira Gershwin
4. „Vyras, kurį myliu” / ”The man I love”, ž. Ira Gershwin
WILLlAMO BOLCOMO (g. 1938) dainų ciklas „Kabareto dainos”/ ”Cabaret songs”, ž. Arnold Weinstein:
1. „Prie fortepijono” / ”Over the piano” 2. „Kailis”/ ”Fur” 3. „Jis davė arbatpinigių kelneriui” / ”He tipped the waiter” 4. „Laukimas”/ ”Waiting” 5. „Juodojo Makso daina” / ”Song of Black Max” 6. „Meilė” / ”Amor” 7. „Vieta gyvenimui” / ”Places to live” 8. „Dantų valymo metas” / ”Toothbrush time” 9. „Staigmena” / ”Surprise” 10. „Aktorius” / ”The Actor” 11. „Užleiskite uždangą” / ”Oh close the curtain” 12. „Džordžas” / ”George”
Jūratė Rudžianskaitė (sopranas), Eglė Perkumaitė-Vikšraitienė (fortepijonas)
Dominick Argento Ciklas „Šešios Elibetės laikų dainos” (Six Elizabethan songs)
Spring (Thomas Nash), Sleep (Samuel Daniel), Winter (William Shakespeare), Diaphenia (Henry Constable), Hymn (Ben Jonson)
Charles T. Griffes Dvi poemos iš Trijų Fiona MacLeod poemų op. 11
„Jono išdidžiojo rauda” ,
„Tamsios tavo akys”
Charles E. Ives Sapnai (Dreams)
„Prisiminimai“ (Memories)
NATALIJA KATILIENĖ (sopranas) EGLĖ PERKUMAITĖ (fortepijonas)
Jerry Bock „Vaniliniai ledai” (Vanilla ice cream)
Victor Herbert „Menas mane šaukia” (Art is calling for me)
Kurt Weil „Aš čia svetima” (I'm a stranger here myself)
Cole Porter „Taigi įsimylėjau” (So in Love), iš miuziklo „Pabučiuok mane, Kate” (Kiss me, Kate), ž. C. Porter
Leonard Bernstein „Truputį įsimylėjus” (A little bit in Love), iš miuziklo „Nuostabus miestas” (Wanderful town), ž. Betty Comden ir Adolph Green
William Bolcom Dvi dainos Juodasis maksas” (Black Max), George iš ciklo “Kabareto dainos”, (Cabaret songs)
JŪRATĖ RUDŽIANSKAITĖ (sopranas) EGLĖ PERKUMAITĖ (fortepijonas)
John Kander „Nesakyk mama” (Don't tell mama) iš miuziklo „Kabaretas” (Cabaret)
JŪRATĖ RUDŽIANSKAITĖ (sopranas), NATALIJA KATILIENĖ (sopranas), EGLĖ PERKUMAITĖ (fortepijonas)
„Vasara su muzika”
„Amerikiečių miuziklai ir dainos”
Jūratė Rudžianskaitė (sopranas), John Staniunas (JAV, tenoras), Eglė Perkumaitė (fortepijonas)
”A Man and a Woman” („Moteris ir Vyras”) iš miuziklo „110 in the Shade” („110 šešėlyje”) Muz. Harvey Schmidt, žodž. Tom Jones (Duetas)
”Vanilla Ice Cream” („Vaniliniai ledai”) Muz. Jerry Bock, žodž. Sheldon Harnick
”Art is calling for me” („Menas mane šaukia”) iš miuziklo ”Enchantress” („Žavi moteris”) Muz. Victor Herbert, žodž. Harry B. Smith
”Too many mornings” („Per daug rytų, kai...”) iš miuziklo ”Follies” („Kvailystės”)
Muz. ir žodž. Stephen Sondheim (Duetas)
”Wanna sing a Show Tune” („Padainuosiu smagią melodiją”) Muz. ir žodž. Ray Jessel
”I'm a Stranger here myself” („Aš čia svetima”) Muz. Kurt Weill, žodž. Ogden Nash
”It never was You” („Tai niekada nebuvai tu”) iš miuziklo ”Knickerbocker Holiday” („Niujorkiečio atostogos”) Muz. Kurt Weill, žodž. Maxwell Anderson (Duetas)
”Oh, what a beautiful Morning” („O, koks nuostabus rytas”) iš miuziklo ”Oklahoma” Muz. Richard Rodgers, žodž. Oscar Hammerstein
”Salzburg” („Zalcburgas”) iš miuziklo ”Bells are ringing” („Varpai skambina”) Muz. Jule Styne, žodž. Betty Comden ir Adolph Green (Duetas)
”When October goes” („Kai spalis praeina”) Muz. Barry Manilow, žodž. Johnny Mercer
”So in Love” („Taigi, įsimylejau”) iš miuziklo “Kiss me, Kate“ („Pabučiuok mane, Kate“) Muz. ir žodž. Cole Porter
”Wunderbar” („Stebuklinga”) iš miuziklo ”Kiss me, Kate” („Pabučiuok mane, Kate“) Muz. ir žodž. Cole Porter (Duetas)
“Amor“ („Meilė“) Muz. William Bolcom, žodž. Arnold Weinstein
“Alexander's Ragtime Band“ (“Aleksandro Ragtim'o orkestras“) Muz. ir žodž. Irving Berlin
“I love a piano“ („Man patinka fortepijonas“) Muz. ir žodž. Irving Berlin
“All I ask of You“ („Visa, ko tavęs prašau“) iš operos “Phantom“ („Fantomas“) Muz. Andrew Lloyd Webber, žodž. Charles Hart (Duetas)
“A little bit in Love“ („Truputį įsimylėjus“) iš miuziklo “Wanderful town“ („Nuostabus miestas“) Muz. Leonard Bernstein, žodž. Betty Comden ir Adolph Green
”Maria Maria” iš miuziklo ”West Side Story” („West Side istorija”) Muz. Leonard Bernstein, žodž. Stephen Sondheim
”Tonight” („Šįvakar”) iš miuziklo “West Side Story“ („West Side istorija“) Muz. Leonard Bernstein, žodž. Stephen Sondheim (Duetas)
M. K. Čiurlionis Preliudas op. 3 b-moll
S.Rachmaninov „Saulutės” op. 38 no. 3,
„Alyvos” op. 21 no. 5
R. Schumann „Vakare”, „Kodėl”, „Kaprizas”, „Naktį", „Pramanas” iš ciklo “Fantastinės pjesės” , op. 12
F. Chopin valsas op. 64 Des-dur, op 69 (op. posth.)
Skerco op. 31 no. 2 b-moll
Eglė PerkumaitėPertrauka
R. Jessel Wanna Sing a Show Tune
From the musical revue Starting Here, Starting Now!
R. Maltby and D. Shire I Don't Remember Christmas
From the musical She Loves Me
J. Bock and S. Harnick Will He Like Me?
Vanilla Ice Cream
I. Berlin Alexander's Ragtime Band
I Love a Piano
K. Weill That's Him
A Stranger Here Myself
G. Gershwin and I. Gershwin S'Wonderful
Vodka
He Loves and She Loves
The Half-of-it Dearie, Blues
Let's Call the Whole Thing Off
John Staniunas ir Leslie Bennett
Eglė Perkumaitė, fortepijonas; John Staniunas, tenoras; Leslie Bennett, sopranas
VYTAUTO BARKAUSKO kūrybos vakaras
Lietuva (žodž. J.Degutytės), 1973
Laisvė (žodž. P.Eliuaro, vert. A.Drilingos), 1971, op.28
Septynios miniatiūros kameriniam chorui a cappella (žodž. O.Chajamo), 1980, op. 61
Tėviškės dvelkimas (žodž. M.Sodovskio, vert. M.Vainilaičio), 1978, op. 53
Choras VILNIUS
Meno vadovas ir vyr. dirigentas prof. Povilas Gylys, dirigentas Jurijus Kalcas
Pienė (žodž. J.Degutytės), 1984/2003
Pušys (žodž. V.Palčinskaitės), 1982
Piešiam namus (žodž. V.Palčinskaitės), 1982
NATALIJA KATILIENĖ (sopranas) EGLĖ PERKUMAITĖ (fortepijonas)
Prieš kelionę (žodž. P.Raščiaus), 1983, op. 70 B
Sveikinu žemę (žodž. V.Mykolaičio-Putino), 1978, op. 51
Choras VILNIUS
Agnus Dei 2003, op 119
Choras VILNIUS, DAINIUS JOZĖNAS (vargonai)
R.Strauss „Mano akie” / Mein Auge op. 37 Nr. 4
„Blogas oras” / Schlechtes Wetter op. 69 Nr. 5
Vokalinis ciklas „Brentano dainos” / Brentano - Lieder op. 68
S.Rachmaninov „Čia gera...” op. 21 Nr. 7
„Jie atsakė” op. 21 Nr. 4
„Nedainuok, gražuole...” op. 4 Nr. 4
„Kokia laimė” op. 34 Nr. 12
Dvi transkripcijos fortepijonui: „Alyvos” op. 21 Nr. 5, „Saulutės” op. 38 Nr. 3
„Prie mano lango” op. 26 Nr. 10
„Fontanas” op. 26 Nr. 11
„Kaip skaudu man...” op. 21 Nr. 12
„Malda” op. 8 Nr. 6
„Pavasario vandenys” op. 14 Nr 11
Natalija Katilienė (sopranas) ir Eglė Perkumaitė (fortepijonas)
F.Bajoras Vokalinis ciklas „Kodėl” (Why)
S.Rachmaninov „Prie mano lango” op. 26 Nr. 10 „Before My Window” / U moyego okna (Galina)
„Jie atsakė” op. 21 Nr. 4 ”They Answered” / Oni otvechali (V. Hugo)
„Kaip skaudu man...” op. 21 Nr. 12 „How Painful for Me...” / Kak mne bol'no (Galina)
„Čia gera...” op. 21 Nr. 7 „How Fair this Spot...” / Zdes' khorosho (G. Galina)
„Nedainuok, gražuole...” op. 4 Nr. 4 „Sing not to me, beautiful maiden...” / Ne poy, krasavitsa, pri mne (Pushkin)
„Pavasario vandenys” op. 14 Nr 11 „Spring Waters” / Vesenniye vodï (F. Tyutchev)
Ch. E.Ives Dreams
Memories
Ch.T.Griffes ”The Lament of Ian the Proud”
D.Argento Iš ”Six Elizabethan songs”
Spring
Winter
F.J.Obradors ”La mi sola, Laureola...”
”Al Amor”
”Del cabello mas sutil”
”Chiguitita la Novia”
F.Lehar Anna Eliza's songs from ”Paganini”
J.Strauss Adele's couplets from ”Bat”
Natalija Katilienė (sopranas) ir Eglė Perkumaitė (fortepijonas)
Rudens muzikos šventė „Atgaiva“
A. Dvorak Armidos arija iš operos „Armida“
S. Rachmaninov „Prie mano lango“, „Čia gera“
J. Kander Duetas iš miuziklo „Kabaretas“
F. Lehar Džiuditos daina iš operetės „Džiudita“
V. Kairiūkštis „Vyturiai“
(dainavo N. Katilienė ir E. Seilius)
Operos ansamblių programa
W. A. Mozart Grafienės Rozinos ir Siuzanos duetas iš operos „Figaro vedybos“ III v.
(dainavo M. McCauley, R. Wiener)
W. A. Mozart Fiordilidži, Dorabelos ir Despinos arija ir duetas iš operos „Visos jos tokios“ II v.
(dainavo M. Ellis, N. Asel ir M. Wegner)
G. Bizet Fraskitos, Mersedes ir Karmen trio iš operos „Karmen“ III v.
(dainavo K. De Figlio, K. Floros, D. Karanas)
W.A. Mozart Fjordilidžės ir Dorabelos duetas iš operos „Visos jos tokios“
H. Purcell „Ką galime mes vargšės moterys“
„Truputis muzikos“
G. Faure „Mėnulio šviesa“ op. 46 Nr. 2
„Ruduo“ op. 18 Nr. 3
„Nelė“ op. 18 Nr. 1
„Baltas mėnulis šviečia miškuose“
„Taigi, tai bus vieną šviesią vasaros dieną“
F. Poulenc „Meilės keliai“
A. Ginastera „Daina apie užsimiršimo medį“
C. Guastavino „Siesta“
„Rožė ir topolis“
F. J. Obradors „Mano vienintelė Laureola“
„Meilei“
„Iš švelniausių plaukų“
„Jauna gražutė nuotaka“
F. Chopin Scherzo fortepijonui b–moll, op. 31
Ch. Griffes „Išdidžiojo Jono rauda“
D. Argento „Pavasaris“
„Žiema“
S. Barber Vokalinis ciklas „Atsiskyrėlio dainos“ op. 29
Ch. Ives „Sapnai“, „Prisiminimai“, „Pavasario daina“
G. C. Menotti Lusy arija iš operos „Telefonas“
H. R. Bishop „Čia, malonusis vieversy“
(dainavo N. Katilienė, J. Rudžianskaitė)
Henry Purcell ”If music be the food of love” (Jei muzika būtų meilės penas)
”There's not a swain” (Ten nėra piemenėlio)
”What can we poor females do?” Ką galime mes, vargšės moterys?)
”Music for a while” (Muzika valandėlei)
Camille Saint-Saens ”La flute invisible” (Nematoma fleita)
Heinrich Proch Tema ir variacijos
Friedrich Kuhlau ”Duos brillants” fleitai ir fortepijonui op. 110 Nr. 2
Charles Griffes ”The Lament of Jan the Proud” (Išdidžiojo Jono rauda)
Domenico Argento ”Spring” (Pavasaris)
”Winter” (Žiema)
Charles Ives ”Dreams” (Sapnai)
”On the counter” (Priešprieša)
”Memories” (Prisiminimai)
”Spring Song” (Pavasario daina)
Gabiel Faure ”Puisque l'aube grandit” (Nes aušta aušra)
”La lune blanche luit dans les bois” (Baltas mėnulis šviečia miškuose)
”J'ai presque peur, en verite” (Aš bijau, iš tiesų)
”Done, ce sera par un clair jour d'ete (Taigi, tai bus vieną šviesią vasaros dieną)
Henri Duparc ”Le manoir de Rosamunde” (Rozamundos pilis)
”La vie anterieure” (Ankstesnis gyvenimas)
Fryderyk Chopin Scherzo fortepijonui b-moll op. 31
Fernando J.Obradors ”La mi sola, Laureola...” (Mano vienintelė Laureola)
”Al Amor” (Meilei)
”Del cabello mas sutil” (Nuo švelniausių plaukų)
”Chiguitita la Novia” (Jauna gražutė nuotaka)
Henry R.Bishop ”Lo! here the gentle lark” (Čia, malonusis vieversy)
Natalija Katilienė (sopranas), Laima Šulskutė (fleita) ir Eglė Perkumaitė (fortepijonas)
W. Bolkom Kabareto dainos
J. Rudžianskaitė
Mikalojus Konstantinas Čiurlionis Four Preludes
Op. 3, No. 1 in B-flat minor
Op. 33, No. 1 in G Major
Op. 33, No. 3 in D minor
Op. 33, No. 6 in D minor
Alexander Scriabin Sonate-fantaisie Op. 19, No. 2 in G-sharp minor
Andante
Presto
Robert Schumann Fantasiestucke Op. 12
Frederic Chopin Scherzo Op. 31, No 2 in B minor
Alessandro Scarlatti La Rosaura
Andre Fonseca, violin
Alessandro Scarlatti Se Florinda e fedele
Le violette
Henry Purcell Thrice Happy Lovers
Music for a while
What Can We Poor Females Do?
Johannes Brahms Vergebliches Standchen
Wie bist du meine Konigin
Standchen
Wolfgang Amadeus Mozart Alleluia
from Exsultate, jubilate, K. 165
Andrea Wivchar, sopranas, Eglė Perkumaitė, fortepijonas
W. A. Mozart Sonata smuikui ir fortepijonui G-dur KV 379
Tema su variacijomis (Andantino cantabile)
L. van Beethoven Sonata smuikui ir fortepijonui Es-dur op. 12 N r. 3
B. Bartok Rapsodija Nr. 1
R. Biveinis Sonata smuikui ir fortepijonui
C. Franck Sonata smuikui ir fortepijonui A-dur
Algirdas Paukštė (smuikas), Eglė Perkumaitė (fortepijonas)
J.S.Bach Preliudas ir fuga C-dur iš GTK I
J.Brahms Pjesės fortepijonui op. 119
Sonata Alšauskaitė
R.Strauss Šešios dainos pagal Clemenson Brentano eilėraščius op. 68
Natalija Katilienė ir Eglė Perkumaitė
C.Franck Sonata A-dur
Ingrida Armonaitė (smuikas) ir Sonata Alšauskaitė
She is noted for precision and subtle shadings as well as the lyricism of musical images in her performances...
As a pianist, she has complete command of the instrument: her playing is fluent and powerful, and informed by a deep musical intelligence.
Profesorė A.Dvarionaitė, pati būdama bene įspūdingiausia F.Šopeno kūrinių atlikėja, po koncerto sakė, kad įdomu buvo stebėti, kaip Eglė interpretavo R.Šumano, o ypač F.Šopeno kūrinius - Baladę Nr.4 ir Skerco Nr.2. Mes abi labai skirtingos atlikėjos. Bet yra tai, kas jungia muzikai pasiaukojusius žmones. Tai nenumaldoma aistra - taip aš vadinu meilę muzikai ir savo darbui, ir begalinis noras mokytis, tobulėti. Eglė Perkumaitė turi šiuos bruožus. Eglės skambinamas Šopenas skambėjo techniškai ir emocionaliai, taip, kaip šios grakščios, savaip liūdnos muzikos esmę suvokė ir perteikė būtent ši pianistė.
Šiam koncertui E.Perkumaitė pasirinko įvairią stiliaus požiūriu, bet kartu labai „pianistišką” programą: Bachas ir Skriabinas, Bethovenas ir Prokofjevas, Bartokas ir Barkauskas (sutikime, jog vieno koncerto metu „persikūnyti” į tiek autorių iš tiesų sudėtinga!). Pastebima, kad stiliaus požiūriu atlikėja randa labai subtilų „raktą" į kiekvieno šių kompozitorių kūrybą. O grynai koncertine prasme, man regis, sėkmingesnė antroji rečitalio dalis. Ekstatiškai ir rafinuotai, išryškindama kiekvieną intonacijos ląstelę, pulsuojant bei nuolat trūkčiojanti įvairiomis pauzelėmis ritmą, pianistė atliko sudėtingą A. Skriabino II sonatą-fantaziją cis-moll op, 19. Žaismingai, liaudiškai, lengvai, regis, be jokių techniškų pastangų skambėjo virtuozinė B. Bartoko siuita op. 16. Su tikra scenine bravūra buvo atlikti V. Barkausko Koncertiniai etiudai, keliantys betarpiškas asociacijas ir reminescencijas su to paties pavadinimo F.Listo kūriniais (tik žinoma, sukurtais visai naujoje kompozicinės technikos plotmėje).(...) Largo žavėjo klausytą tobula garso kultūra, išraiškinga frazuote, vos apčiuopiamu rubato, kuris vėliau taip gražiai įsilieja Bethoveno „Mėnesienoje...”. Žodžiu, jaunoji atlikėja tarsi atnaujino pažintį su klausytojais, ją pamėgusiais už artistinį skonį, subtilumą, puikią techniką, garso kultūrą, ir už tą sugebėjimą sudaryti tokią gražią, betarpišką koncerto atmosferą, kuri žodžiais sunkiai nusakoma.
Pirmoji koncerto dalis buvo skirta klasikai. L.van Bethoveno muzikoje (Sonata D-dur, op. 10 Nr.3) atlikėjai imponuoja herojinis, dramatinis pradas. Siekdama monumentalumo, ji gretina stambias kontrastingas plokštumas, vengia išsamesnio detalizavimo, ieško tvirto, „vyriško” skambesio. Garsųjį Largo e mesto pianistė teisėtai laiko ciklo dramaturginiu centru. Jį vysto užbrėžto dramatizmo principu, vengia prislopintų spalvų, tarsi „išdainuoja" sodriu mecosopranu. Menuete, kaip ir dera, nuotaika trumpam praskaidrėja, o finalas baigia sonatą tarytum ne tvirtu tašku, bet klaustuku.(...) J.S.Bacho Prancūziškos siuitos E-dur dalių kontrastai nebuvo utriruojami (pianistė charakterinių priemonių nenaudojo). Kaip ir Bethoveno muzikoje, čia ji siekia skambesio, galinčio išreikšti kompozitoriaus stilių, žavisi darnia kūrinio architektonika. šis opusas (V.Barkausko Trys koncertiniai etiudai) užbaigė E.Perkumaitės rečitalio programą, savaip rezonuodamas XX amžiaus pianizmo klasikų ieškojimus. Atlikėjai nekėlė sunkumų ostinatinė pirmųjų dviejų etiudų motorika, pajuto ji ir romantizmo stilistines reminiscencijas (III etiudas). Atrodo, XX a. muzika — palanki dirva pianistei. Polinkis į dramatizmą, azartas, vidinis nerimas — kol kas labiausiai pastebimi Eglės Perkumaitės sceninio temperamento bruožai.
Puiki dainininkės partnerė buvo pianistė E.Perkumaitė. Žavi ir moteriška atlikdama vokalinės lyrikos fortepijono partiją, ji netikėtai atsiskleidė kaip valinga pianistė solistė, virtuoziškai paskambinusi F. Chopino Scherzo fortepijonui b-moll, op. 31.
Dainininkei ir pianistei savo individualia interpretacija puikiai pavyko rasti muzikos ir žodžio vienybę. Buvo justi, kaip kiekviename žodyje, kiekvienoje frazėje užkoduota nuotaikų, išgyvenimų kaita subtiliai perteikiama išpuoselėtu, išraiškingu, jautriu garsu. Pastebimas ir labai glaudus N. Katilienės ir E. Perkumaitės bendradarbiavimas, atidus viena kitos klausymasis, muzikalumas, darnus kūrinių atlikimas. (...) Pirmoje koncerto dalyje klausydamasi H. Wolfo dainų pagal E. Miorike's eilėraščius, nejučia vėl mintimis grįžau prie klausimo: kodėl ši muzika atliekama taip retai? Šis XIX a. austrų kompozitorius, tęsęs F. Schuberto bei R. Schumanno vokalinės kūrybos tradiciją, ekspresyvią fortepijono partijos techniką derinęs su laisva vokaline linija ir išryškinęs jų lygiavertiškumą, suskambo tikrai gyvai, nuoširdžiai, pakylėtai. Pavasariškos nuotaikos dvelksmą skleidė ir šilumos ilgesį žadino H. Wolfo dainos „Im Fruhling" („Pavasarį"), „Er ist's" („Tai jis") - galbūt jos pasirinktos neatsitiktinai?.. Atliekant penkias ankstyvąsias R. Strausso dainas gražiai derėjo lengvumas, grakštumas ir romantinis polėkis.
E. Perkumaitės tonas – reto skambumo, aksominis, tad iškart prisimeni pačios Tatjanos Nikolajevos ypač turtingą tušė, kurį ji, matyti, moka įskiepyti savo studentams. Profesionaliai palydima N. Katilienė savo partiją dainuoja nuoširdžiai ir įtaigiai, ramiai protaudama. Dueto dalyvės yra brandžios ir solidžios menininkės, nepriekaištingai įvaldžiusios instrumentarijų, – fortepijoną ir balsą. Interpretavimo manieros požiūriu tai, sakytum, kažkaip moteriškai jautriai ir išmintingai muzikuojantis kamerinis ansamblis. Bendras vakaro vaizdas – aukštos muzikinės kultūros ansamblis, kurio tikrai malonu klausytis. Įspūdis: atlikėjai muzikuoja taip, jog tartum nieko nereikia pridėti, nes viskas yra savo vietoje.