Nacionalinių bei tarptautinių konkursų laureatas, pirmasis M. Rostropovičiaus violončelės fondo Kronberge (Vokietija) stipendininkas Edvardas Armonas gimė muzikų šeimoje (1978).
1996 m. baigė M. K. Čiurlionio menų gimnaziją, 2002 m. Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje įgijo menų magistro laipsnį (studijavo savo tėvo, violončelininko prof. Rimanto Armono klasėje). 1998 - 2003 m. studijavoKelno aukštojoje muzikos mokykloje (Hochschule für Musik Köln), prof. Franso Helmersono violončelės klasėje, vėliau pas tą patį profesorių meistriškumą tobulino šios mokyklos solinėje aspirantūroje, kurią baigė 2005 m. 2001 m. studijavo Paryžiaus nacionalinėje konservatorijoje (Conservatoire National Superieur de Musique et de Danse de Paris) pas prof. Philippe’ą Mullerą. Šiuo metu atlikėjas tęsia studijas Kelno aukštosios muzikos mokyklos kamerinės muzikos aspirantūroje, Albano Bergo kvarteto profesorių klasėje. E.Armonas dalyvavo daugelyje violončelės meistriškumo kursų, kuriuose jo profesinį meistriškumą bei meninį individualumą įvertino M.Rostropovičius, Yo-Yo Ma, D.Geringas, A.Noras, D.Šafranas, Ph.Mulleras, L. Lesseras, Young-Chang Cho, T.Tsutsumi. 1997 m. violončelininkas buvo pakviestas stažuotis P. Boulezo įkurtoje „XX a. muzikos akademijoje“ Paryžiuje. 1999 m. dalyvavo G.Piatigorskio vardo violončelės seminare Los Andžele (JAV).
Edvardas Armonas yra keturių nacionalinių konkursų Lietuvoje laureatas, jis taip pat pelnė laureato vardą penkiuose tarptautiniuose konkursuose: Grand Prix ir I premija Tarptautiniame B. Herano violončelininkų konkurse Čekijoje (1994), III premija Tarptautiniame violončelininkų konkurse Lycene (Austrija, 1996), 1996 m. atlikėjas tapo Landgrafo von Hesseno premijos laureatu (Kronbergas, Vokietija), 2002 m. – II premija Helgos ir Paulo Hohnen fondo konkurse Kelne (Vokietija), o 2004 m. fortepijoninio trio sudėtyje tapo XIV tarptautinio kamerinės muzikos konkurso Helexpo Salonikuose (Graikija) I premijos laureatu.
Atlikėjas griežė įvairiuose tarptautiniuose festivaliuose, tarp jų – M.Rostropovičiaus garbei skirtame III violončelės festivalyje Kronberge (Vokietija, 1997), New Names Suzdalėje (Rusija, 1995), Uzedomo (Vokietija, 2000), European Academy of Arts Montepulciano (Italija, 2001), Alexandre Paley et ses Amis Moulin d’Ande (Prancūzija, 2004), Mommenta Dortmunde (Vokietija, 2004).
Edvardo Armono gastrolių maršrutai nusidriekė toli už Lietuvos: atlikėjas koncertavo Europoje, JAV bei Japonijoje. Jis griežė su Lietuvos nacionaliniu bei Lietuvos valstybiniu simfoniniais orkestrais, Grenoblio simfoniniu orkestru, Lietuvos kameriniu orkestru, Valstybiniu Vilniaus kvartetu, su dirigentais J.Domarku, R.Šerveniku, G.Rinkevičiumi, M.Pitrėnu, M.Staškumi, G.Maisu (Vokietija), F. Bouaniche‘u (Prancūzija). Nuo 2004 m. koncertuoja fortepijoninio trio PAN‘ARTA sudėtyje. Nuo 2006 m. taip pat koncertuoja Trio Armonas (Germany) sudėtyje.
„Jis yra ypatingo ryškumo talentas, kurio atlikimas pasižymi nepaprastu muzikavimo intensyvumu“ - Frans Helmerson.
Kol nidrei, op. 47
"Prie fontano" / At the Fountain, op.20/2
Koncertas h-moll, op.104
Rondo, op.94
"Miško ramybė" / Silent Woods / Klid, op.68/5
Koncertas Nr.1 C-dur, Hob.VIIb:1
Koncertas Nr.2 D-dur, op 101, Hob.VIIb:2
Adagio con variazzioni
Koncertas Nr.1 a-moll, op. 33
Koncertas a-moll, op.129
Koncertas Nr.1 Es-dur, op.107
Koncertas Nr.2, op.121
Variacijos Rococo tema A-dur, op.33
Pezzo Capriccioso, op. 62
Noktiurnas d-moll, op.19 Nr.4
Siuitos violončelei solo: Nr.1 G-dur (BWV 1007); Nr.2 d-moll (BWV 1008); Nr.3 C-dur (BWV 1009); Nr.5 c-moll (BWV 1011)
Siuita d-moll
Klagelied eines verwundeten Vogels (2000)
Sonata op.25, Nr. 3 (1922)
Koncertinė siuita / Suite en Concert (1965)
Sonata, op.8 (1915)
Sonata (1948-53)
Sacher variation (1975)
Sonata C-dur, op.102 Nr.1
Sonata D-dur, op.102 Nr 2
Variacijos G. F Handelio oratorijos Judas Mccabaeus tema See, the Conqu'ring Hero comes, WoO 45
Sonata Nr.1 e-moll, op.38
Sonata Nr.2 F-dur, op.99
Sonata C-dur, op.65
Requiebros
Sonata d-moll (1915)
Elegija c-moll, op.24
Sonata E-dur
Intermezzo iš Goyescas (aranž. Cassado G.)
Rhythmus – Arhytmus (1993)
Sonata D-dur
Sonata Nr.3, H.340
"Ispaniškoji siuita" / Suite espagnole
"Elfų šokis" / Dance of Elfs, op.39
"Verpstė" / Spinnig –Wheel, op.55
Sonata g-moll, op.19
Sonata Arpeggione, D 821
Adagio et Allegro As-dur, op.70
Fünf Stücke im Volkston, op.102
"Dvi Sulamitos giesmės" (1996)
Sonata d-moll, op.40
Itališkoji siuita / Suite Italienne
Kamerinės muzikos koncertas „Rudens trio“
TRIO ENESCU: ALINA ARMONAS-TAMBREA (smuikas), EDVARDAS ARMONAS (violončelė), GABRIELĖ GYLYTĖ-HEIN (fortepijonas)
GEORGE ENESCU – „Sérénade lointaine“;
FELIKSAS BAJORAS – „Flair“ (premjera);
GEORGE ENESCU – Fortepijoninis trio a-moll;
ANTON ARENSKIJ – Fortepijoninis trio Nr. 1 d-moll, op. 32
GABRIEL FAURÉ
Sonata violončelei ir fortepijonui Nr. 2, g-moll, op. 117
SAMUEL BARBER
Sonata violončelei ir fortepijonui, op. 6
SERGEJ RACHMANINOV
Sonata violončelei ir fortepijonui g-moll, op. 19
EDVARDAS ARMONAS (violončelė), EDVINAS MINKŠTIMAS (fortepijonas)
Klarnetininko ALGIRDO DOVEIKOS (1957–2006) atminimui
JONAS NABAŽAS Simfoninė poema „Daina apie liūdesį ir džiaugsmą“ (100-osioms kompozitoriaus gimimo metinėms)
EDWARD ELGAR Koncertas violončelei ir orkestrui e-moll, op. 85
CÉSAR FRANCK Simfonija d-moll
Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras
Solistas EDVARDAS ARMONAS (violončelė)
Dirigentas MODESTAS PITRĖNAS
"Jo virtuoziškumas toks pat stulbinantis, kaip ir jo talentas, kuris atsiskleidė ispanų kompozitorių kūriniuose. Žavintis dvasingumas, išraiškingai stiprus tonas labai greitai užvaldė klausytojus."
"Edvardo Armono muzikinis brandumas yra gerokai pranokęs jo amžių (...) Atlikėjas mąsto savarankiškai, laisvai ir originaliai manipuliuoja muzikinėmis sąvokomis, lanksčiai, valingai, įtaigiai interpretuoja ir beprasmiškai nesišvaisto savo temperamento bei virtuoziškumo ištekliais."
"Klausant Edvardo Armono atliekamo D.Šostakovičiaus Pirmojo koncerto violončelei ir orkestrui buvo galima patirti retą atsidavimą atliekamam kūriniui – tai veikiau visiškas "užsimiršimas", magišku magnetizmu perduodamas klausytojui, kuriam belieka tik kartkartėmis sulaikyti kvėpavimą…"
Lyrika – ypač stipri Edvardo Armono grojimo ypatybė. Jo atliekama A. Dvořáko koncerto violončelei ir orkestrui šalutinė tema skambėjo tarsi lyrinė giesmė violončelei.
Armonas pademonstravo šiltą, išraiškos kupiną violončelės skambėjimą, puikiai išplėtotą, visus techninius sunkumus lengvai įveikiantį manualinį bėglumą. Jis kvėpuoja drauge su muzika. Karlo Davydovo pjesėje „Prie fontano“ jauteisi paniręs į kunkuliuojantį vandenį. Žėrinčio virtuoziškumo srovės blykčiojo tarsi sidabrinės vandens kaskados.
Negalėtumei pasakyti, jog Edvardo Armono ir Edvino Minkštimo sausio 23 dieną Filharmonijos Didžiojoje salėje grotas kamerinės muzikos koncertas kažkaip ypatingai išsiskyrė iš bendro koncertinio gyvenimo fono. Veikiau, jis patenkino susirinkusios publikos lūkesčius, kuri kantriai išklausė sudėtingą programą: Gabrielio Fauré Sonatą violončelei ir fortepijonui Nr. 2, g-moll, Samuelio Barberio Sonatą violončelei ir fortepijonui c-moll, op. 6 bei to paties žanro S. Rachmaninovo kūrinį, Sonatą g–moll, op. 19. Duetas kazusą išsprendė savaip: E. Armonas pademonstravo jam būdingą lyrinio muzikavimo žavesį ir aukštą atlikimo kultūrą, E. Minkštimas – taip pat jam visada esmingą entuziastišką pagavą ir profesionalų muzikinės medžiagos išbaigtumą. Antrojoje koncerto dalyje nuskambėjusi S. Rachmaninovo Sonata įtikino pakankamu brandumu. Sodrus atspalvių, turiningas prasmių opusas leido pasireikšti violončelininko tiek dainingajam, tiek charakteringam (II d.) mąstymo pradui. Dar ryškiau atsivėrė šio atlikėjo asmenybės racionalumas ir dramaturginiai gabumai įvaldant didelės apimties kompozicijas.