Edvardas Armonas (violončelė)

Image
Biografija
Repertuaras
Koncertai
Garso įrašai
Spauda
Galerija
Biografija
Repertuaras
Koncertai
Garso įrašai
Spauda
Galerija

Nacionalinių bei tarptautinių konkursų laureatas, pirmasis M. Rostropovičiaus violončelės fondo Kronberge (Vokietija) stipendininkas Edvardas Armonas gimė muzikų šeimoje (1978).
1996 m. baigė M. K. Čiurlionio menų gimnaziją, 2002 m. Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje įgijo menų magistro laipsnį (studijavo savo tėvo, violončelininko prof. Rimanto Armono klasėje). 1998 - 2003 m. studijavoKelno aukštojoje muzikos mokykloje (Hochschule für Musik Köln), prof. Franso Helmersono violončelės klasėje, vėliau pas tą patį profesorių meistriškumą tobulino šios mokyklos solinėje aspirantūroje, kurią baigė 2005 m. 2001 m. studijavo Paryžiaus nacionalinėje konservatorijoje (Conservatoire National Superieur de Musique et de Danse de Paris) pas prof. Philippe’ą Mullerą. Šiuo metu atlikėjas tęsia studijas Kelno aukštosios muzikos mokyklos kamerinės muzikos aspirantūroje, Albano Bergo kvarteto profesorių klasėje. E.Armonas dalyvavo daugelyje violončelės meistriškumo kursų, kuriuose jo profesinį meistriškumą bei meninį individualumą įvertino M.Rostropovičius, Yo-Yo  Ma, D.Geringas, A.Noras,  D.Šafranas, Ph.Mulleras, L. Lesseras, Young-Chang Cho, T.Tsutsumi. 1997 m. violončelininkas buvo pakviestas stažuotis P. Boulezo įkurtoje „XX a. muzikos akademijoje“ Paryžiuje. 1999 m. dalyvavo G.Piatigorskio vardo violončelės seminare Los Andžele (JAV).


Edvardas Armonas yra keturių nacionalinių konkursų Lietuvoje laureatas, jis taip pat pelnė laureato vardą penkiuose tarptautiniuose konkursuose: Grand Prix ir I premija Tarptautiniame B. Herano violončelininkų konkurse Čekijoje (1994), III premija Tarptautiniame violončelininkų konkurse Lycene (Austrija, 1996), 1996 m. atlikėjas tapo Landgrafo von Hesseno premijos laureatu (Kronbergas, Vokietija), 2002 m. – II premija Helgos ir Paulo Hohnen fondo konkurse Kelne (Vokietija), o 2004 m. fortepijoninio trio sudėtyje tapo XIV tarptautinio kamerinės muzikos konkurso Helexpo Salonikuose (Graikija) I premijos laureatu.


Atlikėjas griežė įvairiuose tarptautiniuose festivaliuose, tarp jų – M.Rostropovičiaus garbei skirtame III violončelės festivalyje Kronberge (Vokietija, 1997), New Names Suzdalėje (Rusija, 1995), Uzedomo (Vokietija, 2000), European Academy of Arts Montepulciano (Italija, 2001), Alexandre Paley et ses Amis Moulin d’Ande (Prancūzija, 2004), Mommenta Dortmunde (Vokietija, 2004).
Edvardo Armono gastrolių maršrutai nusidriekė toli už Lietuvos: atlikėjas koncertavo Europoje, JAV bei Japonijoje. Jis griežė su Lietuvos nacionaliniu bei Lietuvos valstybiniu simfoniniais orkestrais, Grenoblio simfoniniu orkestru, Lietuvos kameriniu orkestru, Valstybiniu Vilniaus kvartetu, su dirigentais J.Domarku, R.Šerveniku, G.Rinkevičiumi, M.Pitrėnu, M.Staškumi, G.Maisu (Vokietija), F. Bouaniche‘u (Prancūzija). Nuo 2004 m. koncertuoja fortepijoninio trio PAN‘ARTA sudėtyje. Nuo 2006 m. taip pat koncertuoja Trio Armonas (Germany) sudėtyje.


„Jis yra ypatingo ryškumo talentas, kurio atlikimas pasižymi nepaprastu muzikavimo intensyvumu“ - Frans Helmerson.

Kūriniai violončelei ir orkestrui

Max Bruch

Kol nidrei, op. 47

Karl Davidov

"Prie fontano" / At the Fountain, op.20/2

Antonin Dvorak

Koncertas h-moll, op.104

Rondo, op.94

"Miško ramybė" / Silent Woods / Klid, op.68/5

Joseph Haydn

Koncertas Nr.1 C-dur, Hob.VIIb:1

Koncertas Nr.2 D-dur, op 101, Hob.VIIb:2

Ottorino Respighi

Adagio con variazzioni

Camille Saint-Saens

Koncertas Nr.1  a-moll, op. 33

Robert Schumann

Koncertas a-moll, op.129

Dmitri Shostakovich

Koncertas Nr.1 Es-dur, op.107

Koncertas Nr.2, op.121

Pyotr Tchaikovsky

Variacijos Rococo tema A-dur, op.33

Pezzo Capriccioso, op. 62

Noktiurnas d-moll, op.19 Nr.4

Kūriniai violončelei solo

Johann Sebastian Bach

Siuitos violončelei solo: Nr.1 G-dur (BWV  1007); Nr.2 d-moll (BWV 1008); Nr.3 C-dur (BWV 1009); Nr.5 c-moll (BWV 1011)

Gaspar Cassadó

Siuita d-moll

Cristóbal Halffter

Klagelied eines verwundeten Vogels (2000)

Paul Hindemith

Sonata op.25, Nr. 3 (1922)

André Jolivet

Koncertinė siuita / Suite en Concert (1965)

Zoltan Kodaly

Sonata, op.8 (1915)

György Ligeti

Sonata (1948-53)

Witold Lutoslawsky

Sacher variation (1975)

Kūriniai violončelei ir fortepijonui

Ludwig van Beethoven

Sonata C-dur, op.102 Nr.1

Sonata D-dur, op.102 Nr 2

Variacijos G. F Handelio oratorijos Judas Mccabaeus tema See, the Conqu'ring Hero comes, WoO 45

Johannes Brahms

Sonata Nr.1 e-moll, op.38

Sonata Nr.2 F-dur, op.99

Benjamin Britten

Sonata C-dur, op.65

Gaspar Cassado

Requiebros

Claude Debussy

Sonata d-moll (1915)

Gabriel Faure

Elegija c-moll, op.24

François Francoeur

Sonata E-dur

Enrique Granados

Intermezzo iš Goyescas (aranž. Cassado G.)

Bronius Kutavičius

Rhythmus – Arhytmus (1993)

Pietro Locatelli

Sonata D-dur

Bohuslav Martinu

Sonata Nr.3, H.340

Joaquín  Nin y Castellanos 

"Ispaniškoji siuita" / Suite espagnole

David Popper

"Elfų šokis" / Dance of Elfs, op.39

"Verpstė" / Spinnig –Wheel, op.55

Sergei Rachmaninov

Sonata g-moll, op.19

Franz Schubert

Sonata Arpeggione, D 821

Robert Schumann

Adagio et Allegro As-dur, op.70

Fünf Stücke im Volkston, op.102

Anatolijus Šenderovas

"Dvi Sulamitos giesmės" (1996)

Dmitri Shostakovich

Sonata d-moll, op.40

Igor Stravinsky

Itališkoji siuita / Suite Italienne

Koncertas Lietuvos nacionalinės Filharmonijos Didžiojoje salėje, 2014 11 19

Kamerinės muzikos koncertas „Rudens trio“

TRIO ENESCU: ALINA ARMONAS-TAMBREA (smuikas), EDVARDAS ARMONAS (violončelė), GABRIELĖ GYLYTĖ-HEIN (fortepijonas)

GEORGE ENESCU – „Sérénade lointaine“;

FELIKSAS BAJORAS – „Flair“ (premjera);

GEORGE ENESCU – Fortepijoninis trio a-moll;

ANTON ARENSKIJ – Fortepijoninis trio Nr. 1 d-moll, op. 32

Koncertas Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje, 2009 01 28

GABRIEL FAURÉ

Sonata violončelei ir fortepijonui Nr. 2, g-moll, op. 117

SAMUEL BARBER

Sonata violončelei ir fortepijonui, op. 6

SERGEJ RACHMANINOV

Sonata violončelei ir fortepijonui g-moll, op. 19

EDVARDAS ARMONAS (violončelė), EDVINAS MINKŠTIMAS (fortepijonas)

Koncertas Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje, 2007 12 15

Klarnetininko ALGIRDO DOVEIKOS (1957–2006) atminimui

JONAS NABAŽAS Simfoninė poema „Daina apie liūdesį ir džiaugsmą“ (100-osioms kompozitoriaus gimimo metinėms)

EDWARD ELGAR Koncertas violončelei ir orkestrui e-moll, op. 85

CÉSAR FRANCK Simfonija d-moll

Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras

Solistas EDVARDAS ARMONAS (violončelė)

Dirigentas MODESTAS PITRĖNAS

"Jo virtuoziškumas toks pat stulbinantis, kaip ir jo talentas, kuris atsiskleidė ispanų kompozitorių kūriniuose. Žavintis dvasingumas, išraiškingai stiprus tonas labai greitai užvaldė klausytojus."

Kronberg Kurier, 06.06.1997

"Edvardo Armono muzikinis brandumas yra gerokai pranokęs jo amžių (...) Atlikėjas mąsto savarankiškai, laisvai ir originaliai manipuliuoja muzikinėmis sąvokomis, lanksčiai, valingai, įtaigiai interpretuoja ir beprasmiškai nesišvaisto savo temperamento bei virtuoziškumo ištekliais."

Margarita Dvarionaitė. Literatūra ir menas, 2005 01 28

"Klausant Edvardo Armono atliekamo D.Šostakovičiaus Pirmojo koncerto violončelei ir orkestrui buvo galima patirti retą atsidavimą atliekamam kūriniui – tai veikiau visiškas "užsimiršimas", magišku magnetizmu perduodamas klausytojui, kuriam belieka tik kartkartėmis sulaikyti kvėpavimą…"

Tomas Bakučionis. Muzikos barai, 1999

Lyrika – ypač stipri Edvardo Armono grojimo ypatybė. Jo atliekama A. Dvořáko koncerto violončelei ir orkestrui šalutinė tema skambėjo tarsi lyrinė giesmė violončelei.

Frankfurter Allgemeine Zeitung, 1996

Armonas pademonstravo šiltą, išraiškos kupiną violončelės skambėjimą, puikiai išplėtotą, visus techninius sunkumus lengvai įveikiantį manualinį bėglumą. Jis kvėpuoja drauge su muzika. Karlo Davydovo pjesėje „Prie fontano“ jauteisi paniręs į kunkuliuojantį vandenį. Žėrinčio virtuoziškumo srovės blykčiojo tarsi sidabrinės vandens kaskados.

Taunus Zeitung, 1997

Negalėtumei pasakyti, jog Edvardo Armono ir Edvino Minkštimo sausio 23 dieną Filharmonijos Didžiojoje salėje grotas kamerinės muzikos koncertas kažkaip ypatingai išsiskyrė iš bendro koncertinio gyvenimo fono. Veikiau, jis patenkino susirinkusios publikos lūkesčius, kuri kantriai išklausė sudėtingą programą: Gabrielio Fauré Sonatą violončelei ir fortepijonui Nr. 2, g-moll, Samuelio Barberio Sonatą violončelei ir fortepijonui c-moll, op. 6 bei to paties žanro S. Rachmaninovo kūrinį, Sonatą g–moll, op. 19. Duetas kazusą išsprendė savaip: E. Armonas pademonstravo jam būdingą lyrinio muzikavimo žavesį ir aukštą atlikimo kultūrą, E. Minkštimas – taip pat jam visada esmingą entuziastišką pagavą ir profesionalų muzikinės medžiagos išbaigtumą. Antrojoje koncerto dalyje nuskambėjusi S. Rachmaninovo Sonata įtikino pakankamu brandumu. Sodrus atspalvių, turiningas prasmių opusas leido pasireikšti violončelininko tiek dainingajam, tiek charakteringam (II d.) mąstymo pradui. Dar ryškiau atsivėrė šio atlikėjo asmenybės racionalumas ir dramaturginiai gabumai įvaldant didelės apimties kompozicijas.

Daiva Tamošaitytė, Vienas iš kamerinės muzikos koncertų, Muzikos barai