Dainius Pavilionis

Image
Biografija
Repertuaras
Koncertai
Garso įrašai
Spauda
Galerija
Biografija
Repertuaras
Koncertai
Garso įrašai
Spauda
Galerija

Dainius Pavilionis (g. 1977) muziko karjerą pradėjo Marijampolės muzikos mokykloje, kur mokėsi skambinti fortepijonu. 1989 tapo B.Dvariono pianistų konkurso laureatu. 1992-96 Kauno Juozo Gruodžio konservatorijoje studijavo choro dirigavimą. 1996 įstojo į Lietuvos muzikos ir teatro akademiją (prof. Povilo Gylio choro dirigavimo klasę). 2002 baigė studijas, įgydamas magistro laipsnį. Po to mokėsi prof. Juozo Domarko operinio ir simfoninio dirigavimo klasėje; studijas baigė 2006,  įgydamas magistro laipsnį. 2002 dalyvavo „Erasmus” dirigavimo kursuose. 2006 tapo tarptautinio IV Witoldo Lutoslawskio jaunųjų dirigentų konkurso Bialystoke (Lenkija) laureatu – III vieta. Po konkurso gavo pasiūlymų diriguoti: Bialystoko, Čenstachovos, Olštino, Kališo, Podlaskos filharmonijų orkestrams.


Jaunasis dirigentas anksti atkreipė ir šalies visuomenės dėmesį. Yra kviečiamas diriguoti svarbiausiems Lietuvos orkestrams: Lietuvos nacionaliniam simfoniniam, Lietuvos valstybiniam simfoniniam, Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro chorui ir orkestrui. Dirigavo operų pastatymams Klaipėdos muzikiniame teatre: pastatė ir diriguoja I.Morozovo baletą „Daktaras Aiskauda”. Su operos studijos studentais parengė ir diriguoja: Otto Nikolai operą „Vindzoro šmaikštuolės”, G.Puccini operą „Sesuo Andželika” ir I.Kalmano operetę „Grafaitė Marica”. Diriguoja P.Tchaikovskio operos „Pikų dama” koncertiniam atlikimui. Diriguoja Lietuvos nacionalinio simfoninio orkestro koncertams visai šeimai.


Su Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru koncertavo Lenkijoje: Varšuvos Witoldo Lutoslawskio salėje ir Torunėje. Vadovauja Vilniaus universiteto dainų ir šokių ansamblio chorui, Vilniaus mokytojų namų „Versmės” mokytojų ansambliui.
2007 tapo Lietuvos kariuomenės garbės sargybos orkestro antruoju dirigentu.
Šiuo metu dėsto LMTA Dirigavimo katedroje.

P.I.Tchaikovsky Simfonija Nr.4 I dalis

Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras

P.I.Tchaikovsky Simfonija Nr.4 II dalis

Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras

Johann Strauss "Der Fledermaus" uvertiūra

2009 12 30 Vilnius - Lietuvos nacionalinė filharmonija

Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras

Mieczyslaw Weinberg Symphony Nr.6 a-moll, Op.79 III dalis

George Gershwin - Koncertas F-dur (III dalis)

Motiejus Bazaras (fortepijonas)

Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras

Nikolay Rimsky-Korsakow ''Scheherazade"

Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras

S.Rachmaninov Koncertas Nr. 2. I dalis - Moderato

Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras. Petras Geniušas (fortepijonas)

S.Rachmaninov Simfonija Nr 2, IV dalis

2010 04 24 Vilnius - Lietuvos nacionalinė filharmonija

Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras

Antroji koncerto dalis buvo visai kitokio plano: skambėjo Igorio Stravinskio (1882-1971) Siuita iš baleto „Ugnies paukštė“ ir Manuelio de Falia’os (1876-1946) Trys šokiai iš baleto „Trikampė skrybėlė“ (Malūnininko šokis, Kaimynų šokis bei Finalinis šokis). Palyginti su konceptualia, muzikinių idėjų požiūriu itin turininga ir gilia pirmąja, antrosios baletinė muzika, atliekama ne operos teatre ir be pagrindinių veikėjų – šokėjų, mizanscenų, veiksmo, reginio – skambėjo dar deklaratyviau ir iliustratyviau. Tačiau tokia buvo programos sudarytojų koncepcija, nes D. Pavilionis nuosekliai plečia operos ir baleto kūrinių repertuarą. Antai „Ugnies paukštė“ jam diriguojant bus statoma Klaipėdoje. Per keturias dienas paruošta visai naujų kūrinių programa iš jauno dirigento pareikalavo nemaža energijos, bet klausytojams ji sugrįžo su kaupu.

Daiva Tamošaitytė, Muzikos barai, 2007 05 20

Spektakliui dirigavo taip pat studentas - trečiakursis prof. Juozo Domarko auklėtinis Dainius Pavilionis. Reikia pripažinti, kad dirigentas spektaklį iš tiesų "suvaldė", nors tai nėra lengva ir patyrusiam menininkui.

Aušra Motuzienė, Operos katedros siurprizai, Lietuvos muzikos akademijos studentų operiniai darbai, 7 meno dienos, 2003 06 20

Prie dirigento pulto stovėjęs D. Pavilionis pasirodė kaip rūpestingas interpretatorius. Kiekviena atliekamo kūrinio frazė buvo atidžiai išklausyta ir pateikta, tarsi partitūra būtų nuausta iš brangakmenių, kurių nė vieno negalima pamesti.

Beata Leščinska, Muzikos dienoraštis (1), Literatūra ir menas, 2010 02 12