Jaunų ir talentingų klasikinės gitaros atlikėjų iniciatyva 2004 metais susibūrė Baltijos gitarų kvartetas. Kolektyvas vertinamas vietinių klasikinės muzikos gerbėjų, užsienyje pristatomas kaip lyderiaujantis gitarų ansamblis Baltijos šalyse. Gitaristų koncertų sąraše – daugiau nei 20 pasaulio šalių bei prestižinių koncertų salių – tai ir Japonija, Rusija, Kinija, Austrija, Gruzija, Danija, ir garsioji Berlyno filharmonija, Varšuvos Karalių rūmai bei Londono „Southbank center“. Dabartinės sudėties kvartetas susiformavo, kai 2008 m. prie Zigmo Čepulėno, Sergejaus Krinicino ir Sauliaus S. Lipčiaus prisijungė belgas Chrisas Ruebensas.
Kvarteto nariai – įvairių konkursų laureatai, aktyvūs solistai, jų muzikavimas jautrus, spalvingas ir subtilus, tačiau nepretenzingas. Žinias apie kamerinio ansamblio subtilybes kvartetas gilino studijuodamas pas smuikininką, buvusį ilgametį Valstybinio Vilniaus styginių kvarteto narį, prof. Petrą Kuncą, taip pat tobulinosi pas pasaulinio garso muzikantus ir ansamblius, keli iš jų: Los Andželo gitarų kvartetas (Los Angeles Guitar Quartet), Oscar Ghiglia, Pepe Romero, Roland Dyens, David Russell, Laura Young ir Bandini Chiacchiaretta duetas.
Baltijos gitarų kvarteto programą sudaro įvairūs kūriniai nuo Renesanso iki šiuolaikinės muzikos. Ieškodami savito skambesio ir naujų, tokios sudėties ansamblių neatliekamų kūrinių, muzikantai į programą įtraukė pačių aranžuotus Bacho, Rosinio, De Faljos, balkanų ir roko muzikos kūrinius. Kvarteto repertuarą nuolat papildo ir Chriso Ruebenso kūryba. Specialiai šiam ansambliui kūrinių dedikavo Nacionalinės premijos laureatai Jurgis Juozapaitis ir Giedrius Kuprevičius, žinomas lietuvių kompozitoriai Jonas Tamulionis.
Kvartetas savo repertuarą ir koncertus paįvairina programomis su kitais muzikantais. Su operos solistu Edmundu Seiliumi ansamblis parengė itališkų ir lietuviškų dainų aranžuočių programą. Kontraboso virtuozas Guy D. Tuneh su gitaristais atliko dalį ansamblio programos koncertuose Vokietijoje ir Lietuvoje. Bendras programas ansamblis paruošė ir su Šv. Kristoforo kameriniu orkestru, Kauno miesto simfoniniu orkestru, M. K. Čiurlionio styginių kvartetu bei atlikėjais Donatu Bagursku (kontrabosas) ir Judita Leitaite (sopranas).
Baltijos gitarų kvartetas aktyviai koncertuoja pagrindinėse Lietuvos miestų salėse, svarbiausiuose šalies festivaliuose, Lietuvos Nacionalinės filharmonijos organizuojamuose koncertuose. Gitaristai – dažni svečiai užsienyje, spėję aplankyti Angliją, Austriją, Belgiją, Čekiją, Daniją, Estiją, Italiją Japoniją, Kiniją, Kiprą, Lenkiją, Makedoniją, Moldovą, Rusiją, Turkiją, Ukrainą, Vokietiją. Ansamblis ne kartą grojo garsiausiose koncertų salėse: Berlyno filharmonijoje, Varšuvos Karalių rūmuose, Londone „Southbank“ centre ir Švento Džeimso bažnyčioje (St. James‘s Church), Pekino „Uždraustojo miesto koncertų salėje“ („Forbidden City Concert Hall“). Kvarteto pasirodymų sąraše – ir prestižiniai Europos festivaliai: „Iserlohn guitar symposium“, „Saitenspruenge“ (Vokietija), „Martsishor international music festival“ (Moldova), „Flanders music festival“ (Belgija), „Paganini festival“ (Italija), „Probaltica festival“ (Lenkija), „Cyprus International Guitar Festival“ (Kipras), „Fiesta de la guitarra“ (Estija) ir kt.
Daugiau apie Baltijos gitarų kvartetą: www.bgq.lt
„Guitar Quartet“
„Menuetto iš styginių kvarteto c-moll“
„Gaudynės“
„Nedidelė muzika 4 gitaroms ir styginių orkestrui“
„Svaja“ (4 gitaroms ir balsui)
„Mylimos akys“ (4 gitaroms ir balsui)
„Fenestrae“
„Gitana linda“
„I guess I’ll sleep on it“
„Jolie folie“
„Stories of a common man“ (4 gitaroms ir styginių orkestrui)
„Summer dance“
„Perpetuum mobile“
„Trys šokiai“
Aria „Erbarme dich“ iš Matthäuspassion (arr. Sergej Krinicin)
„Carmen“ suite (arr. William Kanengiser)
„Introduction and fandango“ (arr. Jeremy Sparks)
„Introduction and dance“
„Hungarian dance No.5“ (arr. David Adele)
„Cuban landscape with rumba“
„El amor brujo“ suite (arr. Zigmas Čepulėnas)
„Malamatina for four guitars, four glasses and one bottle of wine“
„Humoreska Op. 101, No. 7“ (arr. Zigmas Čepulėnas)
„Slavonic dance Op.72, No. 2“ (arr. Jeremy Sparks)
„Slavonic dance Op. 46, No. 7“ (arr. Jeremy Sparks)
„Enter sandmen/ The unforgiven“ (arr. Zigmas Čepulėnas)
„Adios nonino“ (arr. Jukka Sarkka)
„Invierno porteño“ (arr. Jukka Sarkka)
„Pavane pour une infante défunte“ (arr. Jeremy Sparks)
„La danza (Soirées musicales No.8) “ (arr. Zigmas Čepulėnas)
„La gazza ladra“ (arr. Sergej Krinicin)
„Concerto Tradiciónuevo“
„Gogol Suite“ (arr. Zigmas Čepulėnas)
„Waltz of the flowers“
„Black cat, white cat“ (arr. Chris Ruebens)
„Nedidelė muzika 4 gitaroms ir styginių orkestrui“
„Concierto Andaluz“
„Concerto Tradiciónuevo“
„Stories of a common man“
„Passione“ (arr. Zigmas Čepulėnas)
„I' te vurria vasà“ (arr. Chris Ruebens)
„Core’ngrato“ (arr. Saulius Lipčius)
„Tu, ca nun chiagne“ (arr. Sergej Krinicin)
„Anema e core“ (arr. Zigmas Čepulėnas)
„Siete canciones populares españoles“ (arr. Jonas Tamulionis)
„Dicitencello vuie“ (arr. Zigmas Čepulėnas)
„Te quiero dijiste“ (arr. Saulius Lipčius)
„What a difference a day made“ (arr. Saulius Lipčius)
„Granada“ (arr. Zigmas Čepulėnas)
„Malaguena“ (arr. Sergej Krinicin)
„Noche Azul“ (arr. Chris Ruebens)
„Estrellita“ (arr. Sergej Krinicin)
„Svaja“ (arr. Chris Ruebens)
„Mylimos akys“ (arr. Chris Ruebens)
„La Danza“ (arr. Zigmas Čepulėnas)
„Rimpianto (serenata)“ (arr. Chris Ruebens)
„Marechiare“ (arr. Saulius Lipčius)
„Vieni sul mar“ (arr. Saulius Lipčius)
„Serenata“ (arr. Sergej Krinicin)
„Kol nidrei“ (4 gitaroms ir kontrabosui) (arr. Zigmas Čepulėnas)
„La Danza“ (4 gitaroms ir kontrabosui) (arr. Zigmas Čepulėnas)
„I guess I’ll sleep on it“ (4 gitaroms ir kontrabosui arba 4 gitaromis ir kontrabosui, trimitui)
„Summer dance“ (4 gitaroms ir kontrabosui, trimitui)
„Black cat, white cat“ (4 gitaroms ir kontrabosui arba 4 gitaromis ir kontrabosui, trimitui) (arr. Chris Ruebens)
„Žiema“ iš „Keturi metų laikai“(4 gitaroms ir smuikui) (arr. Baltijos gitarų kvartetas)
„Baltijos gitarų kvartetas – puikus ansamblis. Džiugu, kad tai yra gitarų kvartetas. Seniai didžiuojamės styginiais kvartetais, o dabar – pelnytai ir gitarų. <...> Taigi Lietuva turi tik džiaugtis, kad turi tokį šaunų kolektyvą, kuris nedaro nuolaidų sau. Jo nariai visi labai talentingi, turi puikų humoro jausmą, o tai pasitaiko ne kiekviename kameriniame kolektyve. Aš juos gerbiu ir myliu.“
„Klasikinė gitara, pasakysiu nuoširdžiai, Berlyno filharmonijoje – tikra retenybė, tačiau Lietuvos muzikantai sukėlė gitaros gerbėjų aistras. Tai buvo tiesiog „fantastisch“. Juolab, kad Lietuvos muzikų pasirodymai šioje salėjė ne tokie jau dažni,“ – įspūdžiais apie pasirodymą dalinosi Berlyno filharmonijos koncertų prodiuseris Stefan Bevier.
„Pasigėrėjimo vertas darnus Baltijos gitarų kvarteto narių tarpusavio bendradarbiavimas, atidus vienas kito girdėjimas, lengvas ir lankstus garso sklidimas, nulemtas puikios jų visų grojimo technikos. Akivaizdu, kad tai bendraminčių, turinčių vienodą požiūrį į interpretaciją, ansamblis. Jiems svarbūs ne išoriniai efektai, ne įspūdžio tam tikru įvaizdžiu kūrimas, o paties garso spalvos ir išraiškos paieškos“.
„Subtilūs, gerai įvaldę instrumentus ir puikai vienas kitą jaučiantys muzikantai. Kvartetas parodė turintis ryškų veidą, interpretuodamas kūrinius itin savitai, ieškodamas garso spalvų subtiliuose skambesio niuansuose, o ne ekspresyvaus garso šurmulyje. Tai kuria intymumo ir intelektualaus muzikalumo jausmą.“