Asta Krikščiūnaitė

Image
Biografija
Repertuaras
Koncertai
Garso įrašai
Spauda
Galerija
Biografija
Repertuaras
Koncertai
Garso įrašai
Spauda
Galerija

Asta Krikščiūnaitė baigė Lietuvos muzikos ir teatro akademiją, doc. Aldonos Vilčinskaitės solinio dainavimo klasę. Karjerą pradėjusi Klaipėdos muzikiniame teatre (1987 m.), dainininkė sukūrė Ritos vaidmenį Gaetano Donizetti operoje „Rita“ bei Monikos vaidmenį Gian Carlo Menotti operoje „Mediumas“. Solistės interpretacijos iš karto patraukė klausytojų ir kritikų dėmesį. Už Monikos vaidmenį 1989 m. jai paskirta Lietuvos teatro sąjungos premija. Tais pačiais metais ji tapo jaunųjų atlikėjų konkurso Moldovoje I premijos laureate, o 1992 m. – tarptautinio Luciano Pavarotti konkurso Filadelfijoje (JAV) diplomante. 1991–1994 m. solistė stažavosi Niujorke (JAV) pas Clair Alexander, Yvesą Abelį bei Jane Bakken Klaviter. 2004 m. ji apdovanota Baltosios žvaigždės ordinu už nuopelnus Estijos kultūrai, o 2005 m. tapo Lietuvos muzikų sąjungos „Auksinio disko“ laureate. 2012 m. jai įteiktas Lenkijos Respublikos kultūros ministro garbės apdovanojimas "Už nuopelnus lenkų kultūrai".

A.Krikščiūnaitės repertuare svarbūs tiek operos, tiek oratorijos, kantatos ar dainos žanrai. Ji dainuoja įvairių stambios formos kūrinių solo partijas. Iš gausaus repertuaro minėtini: J. S. Bacho „Pasija pagal Matą“, G. F. Händelio „Dixit Dominus“, F. Liszto „Kristus“, W. A. Mozarto ir G. Verdi „Requiem”, J. Brahmso „Vokiškasis requiem“, A. Brucknerio „Te Deum“, A. Dvořáko Requiem ir „Stabat Mater“, L. van Beethoveno IX simfonija, L. Janáčeko „Glagolinės mišios“ („Glagolská mše“), K. Pendereckio „Te Deum“, H. Berliozo „Kleopatros mirtis“, Karl Jenkins „Requiem”. Lietuvos kompozitorių kūriniuose yra specialiai A. Krikščiūnaitei skirtų partijų, tai Marija A.Žigaitytės operoje-misterijoje „Praregėjimas“, soprano partija A.Martinaičio oratorijoje „Mūsų laisvė: septynios invokacijos“, Kristina G. Kuprevičiaus operoje „Prūsai”, Valerija A. Martinaičio operoje „Pasaulio dangoraižis”.

A.Krikščiūnaitė sukūrė ne vieną įsimintiną vaidmenį Lietuvos muzikiniuose teatruose. Tarp kelių paskutinių metų svarbesniųjų darbų minėtini: Kristina Giedriaus Kuprevičiaus operoje „Prūsai“ (Klaipėdos muzikinis teatras), Margarita Charles’o Gounod operoje „Faustas“, Džuljeta Jacques’o Offenbacho operoje „Hofmano istorijos“, Mikaela Georges’o Bizet operoje „Karmen“ (Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras). A. Krikščiūnaitė dažnai kviečiama dainuoti Estijos nacionalinėje operoje. Estų kritikai palankiai įvertino jos sukurtus vaidmenis – Andželikos G. Puccini operoje „Sesuo Andželika“, Elizabetės G. Verdi operoje „Don Karlas“ bei Elvyros G. Verdi operoje „Ernani“. 2003 m. Joensuu (Joensuu, Suomija) operos kompanijos kvietimu dalyvauta G. Puccini operos „Toska“ pastatyme, sukurtas Toskos vaidmuo.

A.Krikščiūnaitė sukūrė vaidmenis ir lietuvoškose operose: Birutė Miko Petrausko operoje „Birutė”, Valerija Algirdo Martinaičio operoje „Pasaulio dangoraižis”.

A. Krikščiūnaitė koncertuoja su įvairiais simfoniniais ir kameriniais orkestrais Lietuvoje, Estijoje, Lenkijoje, Vokietijoje, Prancūzijoje, JAV, Izraelyje,  Norvegijoje, Suomijoje, Rusijoje, Baltarusijoje, Slovėnijoje ir kt. Ji dainavo diriguojant Lordui Yehudi Menuhinui (Didžioji Britanija), Mstislavui Rostropovičiui (Rusija), Paului Mägi, Arvo Volmeriui, Andreasui Mustonenui (Estija), Hannui Koivulai (Suomija), Ingo Ernstui Reihlui (Vokietija), Johnui Axelrodui (JAV), Murry Sidlinui (JAV), K. Pendereckiui (Lenkija), Juozui Domarkui, Donatui Katkui, Sauliui Sondeckiui, Modestui Pitrėnui, Robertui Šervenikui (Lietuva), Pavelui Bermanui (Ispanija, Lietuva), koncertavo su Lietuvos nacionaliniu bei Valstybiniu, Varšuvos filharmonijos  (Lenkija) ir Estijos nacionaliniais simfoniniais, Lietuvos, Šv. Kristoforo (Lietuva) ir Minsko (Baltarusija) kameriniais orkestrais, Joensu filharmonijos (Suomija), Manheimo simfoniniu, Talino kameriniu orkestrais. 1999 ir 2001 m. solistė dainavo Varšuvos nacionalinės filharmonijos simfoninio orkestro sezono baigiamuosiuose koncertuose, diriguojant Varšuvos nacionalinės filharmonijos meno vadovui Kazimierzui Kordui. Estų ansamblio NYYD parengtame I.Stravinskio operos „Mavra“ atlikime dainavo Parašą (dir. Olari Eltsas), šią operą bei A.Krikščiūnaitės su ansambliu dainuojamas R.Strausso „Keturias paskutines dainas“ 2001 ir 2006 m. transliavo Euroradijas; 2006 m. Taline dainavo Nuotaką koncertiniame I.Stravinskio „Les Noces“ atlikime.

Solistė yra mielai kviečiama į įvairius festivalius: 2000–2011 m. ji kasmet dalyvavo Pažaislio festivalyje, 2001 m. pasirodė Vilniaus festivalyje, 2001 ir 2003, 2005, 2007, 2009, 2011 m. koncertavo Thomo Manno festivalyje Nidoje, 2002 m. dainavo Verdi festivalyje Estijos nacionalinėje operoje ir „Musica Sacra“ festivalyje Niurnberge (Vokietija), 2003, 2009 m. dalyvavo Davido Oistracho festivaliuose Piarnu mieste (Estija), koncertavo ir 51-ajame Liublijanos vasaros festivalyje (Slovėnija), 2004 m. dainavo 50-ajame Sansusi muzikos festivalyje Potsdame (Vokietija), II-ajame Česlovo Milošo vardo festivalyje Krokuvoje (Lenkija, 2011 m.), tarptautiniame ALANDS vargonų muzikos festivalyje (Suomija, 2011 m.), X-ajame tarptautiniame festivalyje „Bachosluzenyje” (Rusija, 2011 m.)

Pastaraisias metais A.Krikščiūnaitė aktyviai  koncertuoja tiek Lietuvos žymiausiose koncertų salėse, tiek užsienyje - Lenkijoje, Airijoje, Latvijoje, Estijoje, Rusijoje, Suomijoje, Izraelyje, Vokietijoje, Olandijoje, Baltarusijoje, Danijoje. Atlikta per 200 koncertų Lietuvos nacionalinės filharmonijos Didžiojoje salėje, Vilniaus Rotušėje, Taikomosios dailės muziejuje, Vilniaus paveikslų galerijos bei LMTA koncertų salėse; Vilniaus šv.Jonų bažnyčioje, Šv.Kotrynos bažnyčioje; Kauno filharmonijoje, M.K. Čiurlionio paveikslų galerijoje, M.Žilinsko dailės galerijoje;  Klaipėdos  koncertų  salėje; Šiaulių filharmonijos salėje; Nidos liuteronų ir katalikų bažnyčioje, Juodkrantės evangelikų–liuteronų bažnyčioje; Palangos Gintaro muziejuje; Palangos Švč. Mergelės Marijos Ėmimo į Dangų bažnyčioje, Vilniaus paveikslų galerijoje, LR Seime,  Biržų pilyje, Baisogalos dvare ir kituose Lietuvos miestuose. Atlikėja parengė daug naujų stambios formos, sceninių, kamerinės bei nacionalinės muzikos programų. Dainininkė pasirenka ar yra kviečiama atlikti kūrinius, kurie anksčiau nėra skambėje Lietuvos koncertų salėse: K.Penderecki „Te Deum“(2003 m.), G. Kančeli „EXIL“ (2005 m.), N. Jomelli „Requiem“ (2006 m.), G. Fauré ,,La bonne chanson” (2007 m.), B. Franke Dainos (2007 m.), Earl Kim „Where the grief schlumbers“ (2008 m.), O. Messiaen „La mort du nombre“(2008 m.), Pažaislio festivalyje pirmą kartą atliktas kompozitoriaus F. Hidas „Requiem“ (2009 m.), 2010 metų Šv. Kristupo festivalio atidaryme pirmą sykį Lietuvoje skambėjo K. Jenkins „Requiem“, 2010 metais vykusiame rečitalyje pirmą kartą Lietuvoje atliktos G. Verdi dainos ir kt.

Parengta nemažai naujų koncertinių programų įvairių ansamblių sudėtyje su kolegomis daininkais Laima Jonutyte, Vytautu Juozapaičiu, Dainiumi Puišiu, Eugenija Klivickaite, Rita Novikaite, Liudu Mikalausku, Merūnu Vitulskiu, Ieva Prudnikovaite, instumentininkais Valentinu Gelgotu (fleita), Antanu Taločka (klarnetas), Donatu Bagursku (kontrabosas), Arnoldu Gurinavičium (kontrabosas), Renata Marcinkute (vargonai), Bernardu Vasiliausku (vargonai), Petru Vyšniausku (saksofonas), Egidijumi Buožiu (fortepijonas), Kaziu Stonkumi (akordeonas), nacionalinės premijos laureatais Vilniaus, Čiurlionio  bei Kauno  styginių  kvartetais, chorais (valstybiniais „Vilniaus“, Kauno, Šiaulių), Lietuvos nacionaliniu simfoniniu, Lietuvos kameriniu, Šv. Kristoforo orkestrais.

Atlikėja mielai atlieka lietuvių kompozitorių kūrinius, yra kviečiama dalyvauti jubiliejiniuose koncertuose. Repertuare – R.Žigaičio,S.Vainiūno, E.Balsio, J.Švedo, A.Mikulskio, G.Kuprevičiaus, J.Kačinsko, J.Juozapaičio, T. Makačino, A. Raudonikio, J.Nabažo, O. Narbutaitės, G. Kuprevičiaus, V. Barkausko, ir daugelio kitų kompoziorių kūriniai.

A.Krikščiūnaitės kūrybinis kelias neapsiriboja viet tik koncertine veikla - siekdama populiarinti nacionalinę muziką, paveldą, atlikėja įkūrė viešąją įstaigą „Cantus firmus“ ir tapo šios įstaigos rengiamų projektų idėjų autorė ir meno vadove. Atlikėjos iniciatyva po 100 metų Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje pristatyta pirmoji nacionalinė M. Petrausko opera „Birutė“, parengtas skaitmeninis operos garso įrašas, įvykdytas festivalis „Vivat 1000“, skirtas Lietuvos vardo paminėjimo 1000-mečiui, surengti V. Kudirkos, kompozitoriaus A.Mikulskio minėjimo koncertai, rengiamas vokalinių rečitalių ciklas „Dainų ratas“, autorinis kalėdinių koncertų ciklas „Po angelo sparnu“, kt. Nuo 2009 m. A. Krikščiūnaitė tapo sakralinės muzikos festivalio „Ave Maria“ Palangoje iniciatore ir meno vadove.

Nuo 2005 metų Asta Krikščiūnaitė - Lietuvos muzikos ir teatro akademijos vokalo katedros docentė, LMTA Senato narė. Jos dainavimo klasės studentės tapo tarptautinių jaunųjų vokalistų konkursų nugalėtojomis ir laureatėmis.

Asta Krikščiūnaitė kviečiama vesti meistriškumo pamokas tiek Lietuvoje, tiek užsienyje.

2009 metais vadovavo Latvijos muzikos mokytojų asociacijos seminare pravestoms meistriškumo pamokoms, o 2011 birželį vedė meistriškumo kursus Štutgarto aukštojoje muzikos ir taikomujų menų mokykloje.

A.Krikščiūnaitė dalyvauja įvairių konkursų vertinimo komisijų darbe. 2011 m. buvo festivalio – konkurso „Tau, Frederikai“, skirto F. Šopeno 200-osioms gimimo metinėms, vertinimo komisijos pirmininkė bei Respublikinio jaunųjų dainininkų konkurso, skirto Šiaulių miesto įkūrimo 775-jubiliejui paminėti vertinimo komisijos pirmininkė, taip pat S. Baro tenorų konkurso vertinimo komisijos narė, kt.

A.Krikščiūnaitės garso ir vaizdo įrašai saugomi LRT fonduose. Įrašus transliuoja Lietuvos radijas, televizija, užsienio šalių radijo stotys (BBC, Norvegijos P2, Estijos Klasikos radijas, kt.)

BALSUI IR FORTEPIJONUI

Samuel Barber

Saulutės / The daisies (J. Stephens), No.1 op. 2

Mano širdis kupina sielvarto / With rue my heart is laden (A.E. Housman), No.2 op. 2

Lietus nulijo / Rain has fallen (J. Joyce), No.1 op.10

Praeities paslaptys / The secretes of the old (W.B. Yeats), No.2 op. 13

Šią šviesią naktį / Sure on this shining night (J. Agee), No.3 op. 13

Noktiurnas / Nocturne (F. Prokosch), No.4 op. 13

Iš ciklo Atsiskyrėlio dainos / Hermit songs:

 

Įvairovė / Promiscuity, Nukryžiavimas / The Crucifixion, Vienuolis ir jo katė / The Monk and his Cat, Nuvoleta / Nuvoletta (J. Joyce),

Įvairovė / Promiscuity, Nukryžiavimas / The Crucifixion, Vienuolis ir jo katė / The Monk and his Cat, Nuvoleta / Nuvoletta (J. Joyce),

Vienišas viešbutis / Solitary hotel (J. Joyce)

Gian Carlo Menotti

„Po ieva” iš operos “Vanessa” / Under the willow tree from opera “Vanessa”

Vincenzo Bellini

 

Arijetė Jei nevalia… / Almen se non poss’io (Metastasio), arietta, A, B, C, D, F

Arijetė Jei nevalia… / Almen se non poss’io (Metastasio), arietta, A, B, C, D, F

Arijetė Šviesus liūdesys / Malinconia, ninfa gentile (I. Pindemonte), arietta, A, B, C, D, F

Arijetė Pasigailėk, o dievinamoji / Per pietà, bell’idol mio (Metastasio), arietta, A, B, C, D, F

Hector Berlioz

 

Ofelijos mirtis / La mort d’Ophélie (Ernest Legouvé, after Shakespeare), op. 18/2, 1842

Ofelijos mirtis / La mort d’Ophélie (Ernest Legouvé, after Shakespeare), op. 18/2, 1842

Zaidė / Zaïde, boléro (Roger de Beauvoir), op. 19/1, 1845

Leonid Bernstein

Svajok su manimi / Dream with me (L. Bernstein)

George Bizet

"Įsimylėjusios arabės atsisveikinimas" / Adieux de l'hotesse arabe (V.Hugo)

 

"Boružėlė" / La coccinelle (V.Hugo)

"Boružėlė" / La coccinelle (V.Hugo)

Meilės daina / Chant d'amour (A. de Lamartine) Nr. 17 of Vingt mélodies

Atverk širdį / Ouvre ton coer (L. Delâtre)

Tarantela / Tarentelle (E. Pailleron) Nr. 20 of Vingt mélodies

Ernest Chausson

 

"Alyvų metas" / Le temps des lilas (M. Bauchor)

"Alyvų metas" / Le temps des lilas (M. Bauchor)

"Kolibris" / Le colibri (L. de Lisle)

Itališka serenada / Sérénade italienne (P. Bourget), No. 5 op. 2, 1880, from Sept melodies

Prisipažinimas / L’aveu (V. de l’Isle Adam), 1887, No.3 op.13, from Quatre mélodies

Claude Debussy

 

Ekstazė / C'est l'extase from Ariettes, paysages belges et aquarelles (Verlaine) (1888), rev. and repubd as Ariettes oubliées (1903)

Ekstazė / C'est l'extase from Ariettes, paysages belges et aquarelles (Verlaine) (1888), rev. and repubd as Ariettes oubliées (1903)

Verkia mano širdis / Il pleure dans mon coeur, from Ariettes, paysages belges et aquarelles (Verlaine) (1888), rev. and repubd as Ariettes oubliées (1903)

Leo Delibes

 

"Meilės skausmas" / Peine d'amour (A. Silvestre)

"Meilės skausmas" / Peine d'amour (A. Silvestre)

"Ispaniška daina" / Chanson espagnole (A. de Musset)

Gaetano Donizetti

 

Mano meile / L'amor mio

Mano meile / L'amor mio

Švintant / Le crepuscule (V. Hugo)

Henri Duparc

"Liūdna daina" / Chanson triste (J. Lahor)

"Rozamundos pilis" / Le manoir de Rosamonde (R. de Bonnieres)

Ekstazė / Extase (J. Lahor), D-dur, 1874

Kvietimas į kelionę / L’invitation au voyage (C. Baudelaire), c-moll, 1870

Gabriel Fauré

 

Drugelis ir gėlė / Le papillon et la fleur (V. Hugo), No.1 op. 1

Drugelis ir gėlė / Le papillon et la fleur (V. Hugo), No.1 op. 1

Pakrantėje / Au bord de l'eau (S. Prudhomme), No.1 op. 8

Čia, pas mus / Ici-bas! (S. Prudhomme), No.3 op.8

Dienos poema / Poéme d'un jour (Ch. Grandmougin), No.1, 2, 3 op. 21: Susitikimas / Recontre, Visados / Toujours, Sudie / Adieu

Mūsų meilė / Notre amour (A. Silvestre), No.2 op. 23

Meilės daina / Chanson d'amour (A. Silvestre), No.1 op. 27

Isfahano rožė / Les Roses d'Ispahan (L. de Lisle), No.4 op. 39

Malda / En prière (S. Bordèse)

George Gershwin

 

Ir jis, ir ji myli / He loves and she loves (G. Gershwin and I. Gershwin)

Ir jis, ir ji myli / He loves and she loves (G. Gershwin and I. Gershwin)

Turėtų nulyti / Some rain must fall (G. Gershwin and I. Gershwin)

Grieg E Dainos / Songs op.48: "Pasveikinimas" / Gruss; "Tyli lakštingala" / Die verschwiegene Nachtigall; "Rožių metas" / Zur Rosenzeit; "Sapnas" / Ein Traum

Edvard Grieg

 

"Myliu tave" / Jeg elsker Dig, op.5 (H.Ch. Andersen)

"Myliu tave" / Jeg elsker Dig, op.5 (H.Ch. Andersen)

"Kalnų mergelė", vokalinis ciklas op.67 / Haugtussa (A.Garborg)

"Jeigu aš laukiu" / Mens jeg venter, op.60 (V. Krag)

"Gulbė" / En Svane, op.25 (H.Ibsen)

"Su vandens lelija" / Med en vandlilje, op.25 (H.Ibsen)

"Viltis" / Et Hab, op.26 (J.Paulsen)

Dainos iš vokalinio ciklo „Kalnų mergelė” / Haugtussa (A. Garborg), op. 67: Gundymas / Det syng, No.2 , Pasimatymas /Møte, No.4, Meilė / Elsk, No.5

Richard Hageman

Neišeik, mano meile / Do not go my love (R. Tagore)

Edward Horsman

Dykumų paukštis / The bird of the wilderness (R. Tagore)

Giovanni Martini

Meilės malonumai / Plaisir d'amour

Wolfgang Amadeus Mozart

 

Išsiskyrimo daina / Trennungslied ( K. Schmidt)

Išsiskyrimo daina / Trennungslied ( K. Schmidt)

Vienišas miške / Dans un bois solitaire (A. de la Motte)

Kai Luiza degino neištikimo mylimojo laiškus / Als Luise die Briefe ihres ungetreuen Liebhabers verbrante (G. Baumberg)

Liūdesys užliejo man širdį... / Ridente la calma nell' alma si desti ...

Vakaro svajos / Abendempfindung ( nežinomo poeto eilės / unknown poet )

Francis Poulenc

 

Banalybės, vokalinis ciklas / Banalités (Apollinaire), op. 107, 1940: Orkenizo miestas / Chansons d'Orkenise, Viešbutis / Hôtel, Bolonijos pelkės / Fagnes de Wallonies, Kelionė į Paryžių / Voyage à Paris, Raudos / Sanglots

Banalybės, vokalinis ciklas / Banalités (Apollinaire), op. 107, 1940: Orkenizo miestas / Chansons d'Orkenise, Viešbutis / Hôtel, Bolonijos pelkės / Fagnes de Wallonies, Kelionė į Paryžių / Voyage à Paris, Raudos / Sanglots

Dainuojamos arijos / Airs chantés (J. Moréas): Romantinė arija / Air romantique, Kaimietiška arija / Air champêtre, Rimta arija / Air grave

Meilės keliai / Les chemins de l'amour (J. Anouilh), op. 106, 1940

Monparnasas / Montparnasse (G. Apollinaire), op. 127, 1941–5

Melski taikos / Priez pour paix (Ch. d’Orléans), op. 95, 1938

Smuikas / Violon (L. de Vilmorin) from Fiançailles pour rire (L. de Vilmorin), op. 101, 1939

Maurice Ravel

 

Ispaniška daina / Chanson espagnole

Ispaniška daina / Chanson espagnole

Liaudies dainos / Chants populaires: Graikų daina / Chanson grecques, Prancūzų daina / Chanson française, Itališka daina / Chanson italienne, Ispanų daina / Chanson espagnole

Ottorino Respigi

Kvietimas šokiui / Invito alla danza (C. Zangarini)

Franz Schubert

 

Margarita prie ratelio / Gretchen am Spinnrade (J.W. von Goethe), D 118

Margarita prie ratelio / Gretchen am Spinnrade (J.W. von Goethe), D 118

Palaima / Seligkeit (L. Hölty), D 433

Nesiartink prie kapo / Non t`accostar all’Urna (J.A. Vittorelli), D 688 No.1

Žiūrėk, koks blyškus mėnulis / Guarda che bianca luna (J.A. Vittorelli), D 688 No.2

Koks mielas veidas šalia / Da quel sembiante appresi (P. Metastasio), D 688 No.3

Mano gražūs prisiminimai / Mio ben ricordati (P. Metastasio), D 688 No.4

Giraitėje / Im Haine (F. Bruchmann), D 708

Laukų roželė / Heidenröslein (J.W. von Goethe), D 708

Tu mano ramybė / Du bist die Ruhe (F.Rückert), D 776

Jauna vienuolė / Die junge Nonne (J.N. Craigher), D 828

Naktis ir svajos / Nacht und Träume (M. Collin), D 822

Ave Maria, op. 52 Nr. 6, D 839

Laidotuvių varpelis / Das Zügenglöcklein (J.G. Seidl), D 871

Serenada / Ständchen (L. Rellstab), D 921

Richard Strauss

 

Dedikacija / Zueignung (H. von Hilm), No.1 op. 10

Dedikacija / Zueignung (H. von Hilm), No.1 op. 10

Naktis / Die Nacht (H. von Hilm), No.3 op. 10

Kaip paslaptį išsaugot? / Wie sollten wir geheim sie halten… (A.F. von Schack), Nr.4 op.19

Cecilija / Cäcilie (H. Hart), No.2 op.27

Slaptas kvietimas / Heimliche Aufforderung (D. von Liliencron), No.3 op. 27

Rytoj! / Morgen (J.H. Mackay), No.4 op. 27

Ilgesys / Sehnsucht (D. von Liliencron), No.2 op. 32

Erškėtrožė / Das Rosenband (O. von Klopstock), No.1 op. 36

Lopšinė / Wiegenlied (R. Dehmel), No.1 op. 41

Giuseppe Verdi

 

Aušra / Il tramonto

Aušra / Il tramonto

Vienatvės kambaryje / In solitaria stanza

VOKALINIAI ORKESTRINIAI KŪRINIAI

Ludwig van Beethoven

Simfonija Nr.9 / Symphony no. 9, in D minor, op. 125

Hector Berlioz

La morte de Cléopatre

Edward Elgar

 

The Spirit of England, op.80

The Spirit of England, op.80

George Frideric Handel

"Acis ir Galatėja" / Acis and Galatea

"Aleksandro šventė" / Das Alexander Fest

Joseph Haydn

 

"Pasaulio sukūrimas" / Die Schöpfung

"Pasaulio sukūrimas" / Die Schöpfung

"Metų laikai" / Die Jahreszeiten

Leoš Janáček

Oratorija Mša Glagolskaja / Oratorio Glagolitic Mass

Franz Liszt

"Kristus" / Christus

Gustav Mahler

 

Symphony No.2

Symphony No.2

Symphony No.4

Wolfgang Amadeus Mozart

Vesperae solennes de confessore, K.339

Sergei Rachmaninovff

Kolokola / The Bells, op.35

Camille Saint-Saens

Le déluge, op.45

Richard Strauss

 

Pavasaris / Früling (Hermann Hesse) Keturios paskutinės dainos / Vier letzte lieder

Pavasaris / Früling (Hermann Hesse) Keturios paskutinės dainos / Vier letzte lieder

Rugsėjis / September (Hermann Hesse) Keturios paskutinės dainos / Vier letzte lieder

Rengiantis miegoti / Beim schlafengehen (Hermann Hesse) Keturios paskutinės dainos / Vier letzte lieder

Vakaro žaroje / Im Abendrot (Josph von Eichendorf) Keturios paskutinės dainos / Vier letzte lieder

Richard Wagner

Penki Mathilde’s Wesendonk eilėraščiai / Wesendonk Lieder

BAŽNYTINĖ MUZIKA

Andre Caplet

Maldos: Viešpaties malda, Angelo pasveikinimas, Tikiu Dievą Tėvą / Les prières, 1v, pf/org/(str qt, hp)/orch, 1914–17: Oraison dominicale, Salutation angélique, Symbole des apôtres

ORATORIJOS. KANTATOS. MIŠIOS. PASIJOS

Johann Sebastian Bach

 

"Pasija pagal Matą" / Matthäus-Passion, BWV 244

"Pasija pagal Matą" / Matthäus-Passion, BWV 244

"Pasija pagal Joną" / Johannes-Passion, BWV 245

Mišios A-dur / Messe A-dur, BWV 234

Henk Badings

Maria

Ludwig van Beethoven

Missa Solemnis, D-dur, op. 123

Mišios C-dur / Messe C-dur, op.86

Leonid Bernstein

Mišios / Messe

Johannes Brahms

"Vokiškasis requiem" / Ein deutsches Requiem, op.45

Anton Bruckner

 

Te Deum

Te Deum

Requiem in D minor

Gaetano Donizetti

Requiem

François-Clément Théodore Dubois

"Septyni Kristaus žodžiai" / Les sept paroles du Christ

Anton Dvorak

 

Requiem, op.48

Requiem, op.48

Stabat Mater, op.58

Te Deum, op.103

Gabriel Fauré

Requiem, op.48

George Frideric Handel

 

Dixit dominus

Dixit dominus

Odė Šv.Cecilijos dienai (KV 592) / Ode on St.Cecilia’s Day

Joseph Haydn

Requiem: Kyrie

Niccolo Jomelli

Requiem

Felix Mendelssohn

"Elijas" / Elijah, op.70

Stanisław Moniuszko

IV Litania Ostrobramska

Wolfgang Amadeus Mozart

 

Litaniae Lauretanae, K.195

Litaniae Lauretanae, K.195

"Karūnavimo Mišios" / Missa in C Coronation, K.317

Requiem, K.626

Krzysztof Penderecki

Te Deum

Giovanni Battista Pergolesi

Stabat Mater

John Rutter

Requiem

Franz Schubert

 

Mišios Es dur / Messe Es-dur, D.950

Mišios Es dur / Messe Es-dur, D.950

Mišios G-dur / Messe G-dur, D.167

August Söderman

Katoliska Messe

Giuseppe Verdi

 

Requiem

Requiem

Messa per Rossini solistams, chorui ir orkestrui / for soloists, choir and orchestra

KAMERINIAI KŪRINIAI

Samuel Barber

Duvro pakrantė pagal Matthew Arnoldo poemą / Dover beach to the Poem of Matthew Arnold , op. 3

Vincenzo Bellini

Taikus angelas / Angiol di pace

Fabio Campana

 

Sakyk, kad myli / Dimmi che m`ami!

Sakyk, kad myli / Dimmi che m`ami!

Vieną meilės vakarą / Uno sere d`amore

Ernest Chausson

 

Amžinoji daina / Chanson perpetuèlle (Ch. Cros), op. 37

Amžinoji daina / Chanson perpetuèlle (Ch. Cros), op. 37

Naktis / La nuit (Th. Banville), No. 1 op. 11

Luigi Denza

Melodija / Melody

Gaetano Donizetti

Aušrinė / L`aurora

Gabriel Fauré

 

La Bonne Chanson op.61 (Paul Verlaine) sopranui, styginų kvartetui ir fortepijonui / for voice, string quartet and piano

La Bonne Chanson op.61 (Paul Verlaine) sopranui, styginų kvartetui ir fortepijonui / for voice, string quartet and piano

Drugelis ir gėlė / Le Papillon et la fleur (V. Hugo), No.1 op. 1

Nukryžiuotasis / Crucifixus

Cesar Franck

Saulė / Soleil (Guy-Ropartz)

Giya Kancheli

Exil styginių kvartetui, balsui, pučiamiesiems ir fortepijonui / Exil for string quartet, voice, wind instruments and piano

Guillaume Lekeu

Noktiurnas sopranui, styginų kvartetui ir fortepijonui /Noctiurne for soprano, string quartet and piano

Giovanni Lucantoni

Naktis Venecijoje / Una notte a Venezia

Jules Massenet

Meilės poema / Poème d`amour (P. Robiquet)

Felix Mendelssohn

 

Norėčiau atskleisti savo meilę / Ich wollt meine Lieb ergösse sich (H. Heine), No.1 op.63

Norėčiau atskleisti savo meilę / Ich wollt meine Lieb ergösse sich (H. Heine), No.1 op.63

Pasveikinimas / Gruss (J. von Eichendorff), No.3 op. 63

Rudens daina / Herbstlied (K. Klingemann), No. 4 op. 63

Pakalnutė / Maiglöckchen (H. von Fallersleben), No.6 op. 63

Vasaros rytas / Sontagsmorgen (L. Uhland), No.1 op. 77

Francis Poulenc

Juodoji rapsodija styginių kvartetui, balsui, fleitai, klarnetui ir fortepijonui / Rapsodie nègre for string quartet , voice, flute, clarinet and piano (M. Kangourou), op. 1

Maurice Ravel

 

Trys Stephane’o Mallarmé poemos / Trois poémes de Stéphane Mallarmé

Trys Stephane’o Mallarmé poemos / Trois poémes de Stéphane Mallarmé

Dainuojanti fleita / La flûte enchantée (T. Klingsor)

Ottorino Respighi

Aušra / Il Tramonto

Ned Rorem

Gedulinga scena / Mourning scene from Samuel

Gioachino Rossini

 

Komiškas dviejų kačių duetas / Duetto buffo di due gatti

Komiškas dviejų kačių duetas / Duetto buffo di due gatti

Serenada / La serenata

Venecijos regata / Regata Veneziana

Camille Saint-Saëns

 

Bolero / Bolero

Bolero / Bolero

Neregima fleita / Une flûte invisible (V. Hugo)

Franz Schubert

 

Salve Regina

Salve Regina

Minjon ir arfininkas / Mignon und der Harfner (J.W.von Goethe), D 877

Robert Schumann

 

Lotosas / Die Lotosblume (H. Heine), No.2 op. 33b

Lotosas / Die Lotosblume (H. Heine), No.2 op. 33b

Gegužio daina / Mailied (E. Kulmann), No.1 op. 103

Vakaro žvaigždei / An den Abendstern (E. Kulmann), No.4 op. 103

OPEROS IR BALETAI

Georges Bizet

"Karmen" / Carmen (Mikaela / Micaela)

Gaetano Donizetti

 

"Rita" (Rita)

"Rita" (Rita)

"Sesuo Andželika" / Suor Angelica (Suor Angelica)

Charles Gounod

"Faustas" / Faust (Margarita / Marguerite)

Giedrius Kuprevičius

"Prūsai" (Kristina)

Franz Lehár

Džiudita / Giuditta (Giuditta)

Gian Carlo Menotti

The Medium (Monica)

Wolfgang Amadeus Mozart

 

"Figaro vedybos" / Le Nozze di Figaro (Grafienė / Countess)

"Figaro vedybos" / Le Nozze di Figaro (Grafienė / Countess)

Don Žuanas / Don Giovanni (Donna Anna)

Jackques Offenbach

Hofmano pasakos / Les Contes d’Hoffmann (Giulietta)

Giovanni Battista Pergolesi

La seva Padrona (Zerpina / Serpina)

Giacomo Puccini

 

"Bohema" / La Boheme (Mimi)

"Bohema" / La Boheme (Mimi)

Sesuo Andželika / Suor Angelica (Suor Angelica)

Toska / Tosca (Tosca)

Igor Stravinsky

"Mavra" (Paraša / Paracha)

Pyotr Tchaikovsky

 

"Eugenijus Oneginas" / Eugene Onegin (Tatjana / Tatyana)

"Eugenijus Oneginas" / Eugene Onegin (Tatjana / Tatyana)

"Pikų dama" / Queen of Spades (Liza / Lisa)

Giuseppe Verdi

 

"Don Karlas" / Don Carlos (Elizabetė / Elisabeth)

"Don Karlas" / Don Carlos (Elizabetė / Elisabeth)

"Ernani" (Elvyra / Elvira)

LIETUVIŲ KOMPOZITORIAI

Algirdas Martinaitis

 

Mūsų laisvė: septynios invokacijos / Our Freedom: Seven Invocations

Mūsų laisvė: septynios invokacijos / Our Freedom: Seven Invocations

Heatera Esmeralda sopranui ir styginių trio / for soprano and string trio

Onutė Narbutaitė's oratorio Centones meae urbi

Koncertas Lietuvos Nacionalinės Filharmonijos Didžiojoje salėje, 2014 10 10

Simfoninės muzikos koncertas kompozitoriaus Felikso Bajoro 80-mečiui

FELIKSAS BAJORAS „Exodus II“ orkestrui;

Koncertas smuikui ir orkestrui, I ir II dalys;

„Promise“ akordeonui ir orkestrui;

Oratorija „Varpo kėlimas“ solistams, chorui ir orkestrui (eilės Jono Strielkūno);

naujo kūrinio simfoniniam orkestrui premjera

Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras, dirigentas Robertas Šervenikas

Solistai: Rusnė Mataitytė (smuikas), Raimondas Sviackevičius (akordeonas), Asta Krikščiūnaitė (sopranas), Nora Petročenko (mecosopranas), Tomas Pavilionis (tenoras), Tdas Girininkas (bosas)

Dalyvauja choras Aidija ir Nacionalinės M. K. Čiurlionio menų mokyklos choras.

Kompozitoriaus VYTAUTO BARKAUSKO 80-mečio jubiliejinis koncertas, Filharmonijos Didžioji salė, 2011 03 19

Programa :

VYTAUTAS BARKAUSKAS

Simfonija Nr. 7, op. 132 (premjera; dedikuota LNSO 70-mečio jubiliejui);

„Trys aspektai“ simfoniniam orkestrui, op. 17;

Operos „Legenda apie meilę“, op. 39, IV paveikslo koncertinis atlikimas

LIETUVOS NACIONALINIS SIMFONINIS ORKESTRAS. Dirigentas ROBERTAS ŠERVENIKAS

Solistai: INESA LINABURGYTĖ (Valdovė, dramatinis sopranas), ASTA KRIKŠČIŪNAITĖ (Valdovės sesuo, lyrinis sopranas), LIUDAS MIKALAUSKAS (Viziris, bosas), FAUSTA SAVICKAITĖ (Auklė, mecosopranas), ALGIRDAS BAGDONAVIČIUS (Ferhadas, dramatinis tenoras)

Dalyvauja Valstybinis choras VILNIUS (meno vadovas ir vyr. dirigentas Povilas Gylys) ir RENATA MARCINKUTĖ (vargonai).

Koncertas Kauno filharmonijoje, 2010 11 24

R.Schumann - 1810-1856

Widmung (eilės F.Rückert) op.25, Nr.1.

Die Blume der Ergebung (eilės F.Rückert) op.83, Nr.2

Röselein, Röselein! („Wielfried von der Neun“) op.89, Nr.6

Heiss’ mich nicht reden (eilės J.W.von Goethe) op.98 a., Nr.5

Sechs Gedichte und Requiem op. 90 (1850)

Lied eines Schmiedes Nr.1 (Nikolaus Lenau)

Meine Rose Nr.2 (Nikolaus Lenau)

Kommen und Scheiden Nr.3 (Nikolaus Lenau)

Die Sennin Nr.4 (Nikolaus Lenau)

Einsamkeit Nr.5 (Nikolaus Lenau)

Der schwere Abend Nr.6 (Nikolaus Lenau)

Requiem Nr. 7 (Latin text – vertimas anonimo)

G.Verdi – 1813-1901

Deh, pitoso, oh, addolorata…(Versi di J.W. Goethe dal “Faust”)

( eilės L. Balestra)

L’Ésule (eilės T. Solera)

In solitaria stanza (eilės J.Vittorelli)

Il povertto (eilės S.M. Maggioni)

Il tramonto (eilės A. Maffei)

Non t’accostare all’urna (J eilės. Vittorelli)

La zingara (eilės A. Maggioni)

Brindisi (eilės A. Maffei)

Stornello (eilės anonimo)

ASTA KRIKŠČIŪNAITĖ (sopranas)

AUDRONĖ KISIELIŪTĖ (fortepijonas)

Koncertas Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje, 2010 11 10

GUILLAUME LEKEU

Noktiurnas sopranui, styginių kvartetui ir fortepijonui

MAURICE RAVEL

„Liaudies dainos“ („Chants populaires“) balsui ir fortepijonui;

„Trys S. Mallarmé poemos“ („Trois poèmes de Stéphane Mallarmé“) balsui, fortepijonui, styginių kvartetui, dviem fleitoms ir dviem klarnetams

GIUSEPPE VERDI

Dainos sopranui ir fortepijonui

OTTORINO RESPIGHI

Dainos balsui ir fortepijonui

ASTA KRIKŠČIŪNAITĖ (sopranas)

AUDRONĖ KISIELIŪTĖ (fortepijonas)

ČIURLIONIO KVARTETAS

VALENTINAS GELGOTAS, GIEDRIUS GELGOTAS (fleitos)

ANTANAS TALOČKA, VYTAUTAS GIEDRAITIS (klarnetai)

Koncertas Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje, 2010 09 18

Lietuvos nacionalinio simfoninio orkestro

ir Lietuvos nacionalinės filharmonijos

70-ojo koncertų sezono pradžia

FELIX MENDELSSOHN-BARTHOLDY

Koncertas smuikui ir orkestrui e-moll, op. 64

LUDWIG VAN BEETHOVEN

Simfonija Nr. 9, d-moll, op. 125

LIETUVOS NACIONALINIS SIMFONINIS ORKESTRAS

Meno vadovas ir vyriausiasis dirigentas Juozas Domarkas

KAUNO VALSTYBINIS CHORAS

Meno vadovas ir vyriausiasis dirigentas Petras Bingelis

Solistai:

SERGEJ KRYLOV (smuikas, Italija)

ASTA KRIKŠČIŪNAITĖ (sopranas)

RITA NOVIKAITĖ (mecosopranas)

KĘSTUTIS ALČAUSKIS (tenoras)

LIUDAS NORVAIŠAS (bosas)

Dirigentas JUOZAS DOMARKAS

Koncertas XV Pažaislio muzikos festivalyje, 2010 08 29

Programa :

Pažaislio vienuolynas

Festivalio pabaigos koncertas

Ludwig van Beethoven (1770–1827)

Simfonija Nr. 9, d-moll, op. 125;

Fantazija fortepijonui, chorui ir orkestrui

LIETUVOS NACIONALINIS SIMFONINIS ORKESTRAS

(meno vadovas ir vyr. dirigentas Juozas Domarkas)

KAUNO VALSTYBINIS CHORAS

(meno vadovas ir vyr. dirigentas Petras Bingelis)

Solistai: MŪZA RUBACKYTĖ (fortepijonas), ASTA KRIKŠČIŪNAITĖ (sopranas),

RITA NOVIKAITĖ (mecosopranas), MERŪNAS VITULSKIS (tenoras),

LIUDAS MIKALAUSKAS (bosas)

Dirigentas JUOZAS DOMARKAS

Koncertas V tarptautiniame Mykolo Oginskio festivalyje, 2010 08 28

Plungė, Žemaičių dailės muziejus

Ludwig van Beethoven (1770–1827)

Simfonija Nr. 9, d-moll, op. 125

LIETUVOS NACIONALINIS SIMFONINIS ORKESTRAS

(meno vadovas ir vyr. dirigentas Juozas Domarkas)

KAUNO VALSTYBINIS CHORAS

(meno vadovas ir vyr. dirigentas Petras Bingelis)

Solistai: ASTA KRIKŠČIŪNAITĖ (sopranas), RITA NOVIKAITĖ (mecosopranas),

MERŪNAS VITULSKIS (tenoras), LIUDAS MIKALAUSKAS (bosas).

Dirigentas JUOZAS DOMARKAS

Koncertas Palangos gintaro muziejaus terasoje, 2010 08 04

LIETUVOS KAMERINIO ORKESTRO koncertų ciklas

NAKTIES SERENADOS

ANTONIO VIVALDI

Koncertas styginiams ir basso continuo C-dur, RV 114;

Tenoro arija „Domine Deus“ iš „Gloria“, RV 589 (transkripcija sopranui);

Irenos arija „Sposa son disprezzata“ iš operos „Bajazet“ II v., RV 703;

JOHANN SEBASTIAN BACH

Arija „Vergnügte Ruh, beliebte Seelenlust“ iš Kantatos Nr. 170 „Vergnügte Ruh, beliebte Seelenlust“, BWV 170;

arija iš Kantatos Nr. 197 „Gott ist unsre Zuversicht“, BWV 197;

ISAAC ALBÉNIZ

„Asturias“ („Legenda“) iš „Ispaniškosios siuitos“ fortepijonui, op. 47 (aranž. styginių orkestrui);

GEORGES BIZET

Daina „Įsimylėjusios arabės atsisveikinimas“ („Adieux de l'hôtesse arabe“) (žodž. Victoro Hugo);

„Atverk savo širdį“ („Ouvre ton cœur“) (žodž. Louis Delâtre'o);

HEITOR VILLA-LOBOS

Arija (Kantilena) iš „Braziliškosios bachianos“ Nr. 5 sopranui ir 8 violončelėms (aranž. sopranui ir styginių orkestrui); JOSÉ MARÍA CANO

„Mėnulio sūnus“ („Hijo de la luna“);

LEO DÉLIBES

„Gėlių duetas“ (Lakmės ir Malikos duetas „Viens, Mallika, les lianes en fleurs“) iš operos „Lakmė“, I v.;

JACQUES OFFENBACH

Barkarolė (duetas) „Belle nuit, ô nuit d'amour“ iš operos „Hofmano istorijos“, II v.

Atlikėjai:

LIETUVOS KAMERINIS ORKESTRAS

(meno vadovas ir dirigentas SERGEJ KRYLOV)

Solistės: ASTA KRIKŠČIŪNAITĖ (sopranas), IEVA PRUDNIKOVAITĖ (mecosopranas) Dirigentas MODESTAS PITRĖNAS

Koncertas Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje, 2010 03 20

Programa :

LUDWIG VAN BEETHOVEN

Uvertiūra „Koriolanas“, op. 62

LUDWIG VAN BEETHOVEN

Koncertas fortepijonui ir orkestrui Nr. 2, B-dur, op. 19

Pertrauka

RICHARD STRAUSS

„Keturios paskutinės dainos“ sopranui ir orkestrui

RICHARD WAGNER

Operos „Tanhoizeris“ uvertiūra

LIETUVOS NACIONALINIS SIMFONINIS ORKESTRAS

Solistai:

GABRIELIUS ALEKNA (fortepijonas, JAV)

ASTA KRIKŠČIŪNAITĖ (sopranas)

Dirigentas JUOZAS DOMARKAS

Koncertas Šiaulių „Saulės“ koncertų salėje, 2009 11 19

LUDWIG VAN BEETHOVEN

12 variacijų styginių kvartetui Händelio oratorijos „Judas Makabėjus“ tema

JOHANNES BRAHMS

Styginių kvartetas Nr. 1, c-moll, op. 51

J. BRAHMSO ir L. van BEETHOVENO dainos sopranui ir styginių kvartetui

ČIURLIONIO KVARTETAS, ASTA KRIKŠČIŪNAITĖ (sopranas)

Koncertas Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje, 2009 10 11

Pasaulinei baltosios lazdelės dienai

JOHANN SEBASTIAN BACH – Mišios h-moll, BWV 232

LIETUVOS KAMERINIS ORKESTRAS

Meno vadovas Sergej Krylov

CHORAS VILNIUS

Meno vadovas ir dirigentas Povilas Gylys

COLLEGIUM CANTORUM (Švedija)

Meno vadovas ir dirigentas Olle Johansson

COLLEGIUM MUSICUM (Lenkija)

Meno vadovas ir dirigentas Janusz Wiliński

Solistai:

ASTA KRIKŠČIŪNAITĖ (sopranas)

ANTRA BIGAČA (mecosopranas, Latvija)

ALGIRDAS JANUTAS (tenoras)

STEIN SKJERVOLD (baritonas, Norvegija)

VLADAS BAGDONAS (bosas)

Dirigentas POVILAS GYLYS

Koncertas Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje, 2009 10 04

EURORADIJO MUZIKOS SAVAITĖ

„Hommage à Vilnius“ (tiesioginė transliacija)

ONUTĖ NARBUTAITĖ

Oratorija „Centones meae urbi“ („Skiautinys mano miestui“)

LIETUVOS NACIONALINIS SIMFONINIS ORKESTRAS

Kamerinis choras AIDIJA

Vilniaus miesto savivaldybės choras JAUNA MUZIKA

Solistai:

ASTA KRIKŠČIŪNAITĖ (sopranas)

IGNAS MISIŪRA (bosas)

Dirigentas ROBERTAS ŠERVENIKAS

Koncertas Taikomosios dailės muziejuje, 2009 03 22

STASIO VAINIŪNO 100-mečiui

STASYS VAINIŪNAS (1909–1982)

Fortepijoninis kvintetas Nr. 2 (1966)

Pjesės fortepijonui

Fortepijoninis trio (1945)

Sonata smuikui ir fortepijonui, op. 38 (1971)

VALSTYBINIS VILNIAUS KVARTETAS

Fortepijoninis trio FORT VIO:

INGRIDA RUPAITĖ (smuikas)

POVILAS JACUNSKAS (violončelė)

INDRĖ BAIKŠTYTĖ (fortepijonas)

BIRUTĖ VAINIŪNAITĖ (fortepijonas)

ASTA KRIKŠČIŪNAITĖ (sopranas)

DALIA SURAUČIŪTĖ (smuikas)

EUGENIJUS ŽARSKUS (fortepijonas)

Koncertas Vilniaus Šv. Kotrynos bažnyčioje, 2009 01 22

"Pasaulio sutvėrimas"

Skiriama kompozitoriaus J. Haydno metams paminėti

J. Haydn

Oratorija "Pasaulio sutvėrimas" (The Creation)

Dalyvauja choras Jauna muzika, Šv. Kristoforo orkestras ir solistai: Asta Kriščiūnaitė (sopranas), Mindaugas Zimkus (tenoras), Ignas Misiūra (bosas-baritonas).

Dirigentas: Donatas Katkus

Koncertas Šv. Jonų bažnyčioje, 2008 10 30

Vėlinėms

JOSEPH HAYDN

Simfonija Nr. 49, f-moll, „La Passione“

NICCOLÒ JOMMELLI

Requiem

LIETUVOS KAMERINIS ORKESTRAS, choras VILNIUS. Solistai: ASTA KRIKŠČIŪNAITĖ (sopranas), IEVA PRUDNIKOVAITĖ (mecosopranas), ALGIRDAS JANUTAS (tenoras), VLADAS BAGDONAS (bosas). Dirigentas POVILAS GYLYS

Koncertas Sausio 13-osios aukoms atminti, Šv. Jonų bažnyčioje, 2008 01 12

Alfred Schnittke „Sutartinės“

Antonio Vivaldi Koncertas d-moll, „Madrigalesco“, RV 129

Edvard Grieg „Dvi elegiškos melodijos“, op. 34 („Širdies skausmas“ ir „Paskutinis pavasaris“)

Algirdas Martinaitis „Agnus Dei“ mecosopranui, chorui ir orkestrui

Wolfgang Amadeus Mozart „Ave verum corpus“, KV 618

Franz Schubert Mišios G-dur, D167

Asta Krikščiūnaitė (sopranas), Ieva Prudnikovaitė (mecosopranas), Rafailas Karpis (tenoras), Ignas Misiūra (bosas-baritonas), Robertas Šervenikas (dirigentas), Šiaulių valstybinis kamerinis choras POLIFONIJA, Lietuvos kamerinis orkestras

Koncertas Taikomosios dailės muziejuje, 2007 12 09

Programa „Muzikinis dipolis“:

OTTORINO RESPIGHI „Aušra“

EARL KIM Septynių dainų ciklas „Kur snaudžia liūdesys“

VIDMANTAS BARTULIS „Ofelijos daina“

HECTOR BERLIOZ Baladė „Ofelijos mirtis“

Asta Krikščiūnaitė (sopranas), Čiurlionio kvartetas, Kauno styginių kvartetas, Audronė Kisieliūtė (fortepijonas), Joana Daunytė (arfa)

Koncertas Klaipėdos koncertų salėje, 2007 02 24

Franz Jozeph Haydn

„The Creation“

Kauno miesto simfoninis orkestras

Kauno choras

Dirigentas – Petras Bingelis

Solistai: Asta Krikščiūnaitė (sopranas), Mindaugas Zimkus (tenoras), Ignas Misiūra (bosas)

Koncertas Taikomosios dailės muziejuje, 2006 02 05

C.Saint-Saens Neregimoji fleita

H.Berlioz Ofelijos mirtis

Zaidė

Ph.Gaubert Fantazija

M.Ravel Užburta fleita

Habanera

Vokalinis viklas „Penkios graikų liaudies melodijos“

J.Ibert Dvi strėlės, nukreiptos į dangų

Poilsis

F.Poulenc Monparnasas

Viešbutis

Raudos

Smuikas

Meilės keliai

C.Saint-Saens Bolero

Valentinas Gelgotas (fleita), Audronė Kisieliūtė (fortepijonas)

Programa Nr. 2

1. W. A. Mozart Uvertiūra iš operos Figaro vedybos

2. W. A. Mozart Figaro arija

3. W. A. Mozart Otavio arija iš operos Don Žuanas

4. W. A. Mozart Cerlinos arija iš operos Don Žuanas

5. W. A. Mozart Cerlinos ir Don Žuano duetas

6. G. Rossini Uvertiūra iš operos Sevilijos kirpėjas

7. G. Donizetti Nemorino romansas

8. G. Donizetti Liučijos ir Enriko duetas

9. G. Rossini Figaro kavatina

2

1 G. Bizet Intermedia iš operos “Karmen”

2 G. Bizet Toreodoro kupletas

3 L. Delibes Les Filles de Cadix

4 P. I. Čaikovskij Lenskio arija iš operos Eugenijus Oneginas

5 P. Mascagni Intermezzo Sinfonico iš operos Kaimo garbė

6 F. Cilea Lamento di Federico iš operos “L’Arlesiana”

7 G. Puccini O Mio Babbino Caro iš operos "Gianni Schicchi "

8 V. Klova Ūdrio daina iš operos "Pilėnai "

9 G. Jimenez Intermedio La Boda de Luis Alonso

10 Fr. Lehar Meine Lippen sie Kussen so heiss iš operos Judita

11 J. Shtrauss Barinkajaus kupletai iš operos Čigonų baronas

Solistai:

Asta Kriščiūnaitė (sopranas)

Virgilijus Noreika (tenoras)

Vytautas Juozapaitis (baritonas)

Kamerinis ansamblis Intermezzo

Programa Nr. 1

1. A. Vivaldis Simfonija (Allegro, Andante, Allegro)

2. G. F. Hendelis Arija

3. G. Džiordanis Caro Mio Ben

4. G. F. Hendelis Sabos karalienės atvykimas

5. E. Grygas Zur Rosenzeit

6. C. Frankas Angelų duona

7. G. Bize Intermezzo iš operos „Karmen“

8. G. Verdis Ave Marija

9. S. Barberis Adagio

10. Fr. Šubertas Serenada

11. P. Leonkovalis Aušrinė

12. G. Milleris Mėnulio šviesos serenada

13. E. Garneris Ūkanota

14. A. Piacola Tango Adios Nonino

15. P. Maskcagni Intermezzo Ave maria

16. Fr. Leharas Duetas iš operetės “Linksmoji našlė”

Solistai:

Asta Krikščiūnaitė (sopranas)

Vytautas Juozapaitis (baritonas)

Kamerinis ansamblis Intermezzo

"The singer has a beautiful voice. She is very talented and sensitive. I think that these features will open the world's stages best for her."

Kazimierz Kord

"The Lithuanian sinder, Asta Krikščiūnaitė, charmed the audience at the Estonia Theatre in Puccini's "Sister Angelica". Her voice is equally impressive in both lyrical and dramatic pieces."

Mare Pöldamäe

"The Lithuanian singer's voice has a wonderful timbre, and her singing technique is of the highest quality. Her voice was perfect to dischose Elisabeth's drama."

Annelė Remme

"Tą vakarą A.Krikščiūnaitė davė toną aukščiausio lygio muzikaliam solistų dainavimui. Gražaus tembro, visuose registruose lygiai skambantis solistės balsas, subtili frazuotė, santūri vaidyba trečiojo veiksmo arijoje pasiekė kulminaciją ir sulaukė audringų plojimų ir šūksnių "bravo"."

V.Gerulaitis. Lietuvos rytas, 2000 04 04

"Koncerto svarbą lėmė meniška, aukšto lygio interpretacija, skoninga, žaviai sukomponuota jo programa ir dainininkės bei pianistės ansamblio darna. Abi muzikės linkusios brandinti savo interpretacijas, nesiblaškyti polistilistiniuose verpetuose, todėl ir pati naujausia programa dvelkė supratimu, tikrumu, sąmoju, konceptualumu."

V.Markeliūnienė. 7 meno dienos, 2002

Dieną anksčiau įvykęs romantinės muzikos vakaras nekėlė jokių problemų muziką priimant ir ją deramu lygiu išgyvenant. Astos Krikščiūnaitės ir Audronės Kisieliūtės (soprano ir fortepijono) ansamblis atliko keturias itališkas F. Schuberto dainas ir visiškai kitokius Richardo Strausso kūrinius. Buvo pasiekta pasigėrėtina stiliaus ir emocinės interpretacijos darna. Gaivumas, spontaniškumas. Ir nė šešėlio isterikos, dažnokos atliekant milžiniško emocinio krūvio kūrinius (čia turiu omeny kai kurias R. Strausso dainas). Balso jėga, kuri bažnyčios akustikoje kitą dainininkę paverstų griaudėjančiu vulkanu, A. Krikščiūnaitei leido tokių spąstų nepaisyti. Viskas skambėjo natūraliai - taip, kaip privalo skambėti par excellence dramatinis balsas. Iš jo skliste sklido spindesys, skatinantis galvoti apie didžiuosius operos vaidmenis. Išrankaus vertintojo iš Vokietijos nuomonė: "...tai didi Wagnerio dainininkė".

 

Edmundas Gedgaudas, 7 meno dienos, „Nidos popietės ir vakarai“, 2003 07 25

Itin magiškai veikė nuoširdus, tarsi iš apnuogintos širdies skindantis dainininkės pasisakymo tikrumas: būtent jis pakerėjo. Kai šitaip viską tartum užmiršusi spinduliuojančiomis akimis Asta Krikščiūnaitė dainuoja, jos balse atsiranda ir suskamba nuostabūs obertonai, rūpestingai palaikomi juvelyriškai subalansuoto ir tikslaus nuolatinės partnerės Audronės Kisieliūtės fortepijono.

Živilė Ramoškaitė, „Paviliotos dainos sparnų“, „Muzikos barai“, 2002 balandis

Šios dienos koncertas buvo tokio lygio, kokio aš seniai nebuvau girdėjęs. Jis man priminė žymiąsias kamerinio dainavimo atlikėjas Luis Marchall, I.K. Archipovą. <…> Koncertas įdomus ne tik labai subtiliai, be pigių efektų sudaryta programa, bet ir nuostabiu solistės Astos Krikščiūnaitės ir Audronės Kisieliūtės kūrybiniu ansambliu. Dainininkė Asta Krikščiūnaitė puikiai jaučiasi kamerinėje scenoje ir kiekvienas jos atliekamas kūrinys virsta maža poema. Atliekant kamerinę muziką atsiskleidžia pačios geriausios Astos Krikščiūnaitės interpretacinės savybės – subtilumas, jautrumas, muzikalumas ir vokalinė kultūra. Tai buvo aukšto lygio koncertas.

M. Palm, „Koncert vysokoj praby“, „Den za dniom“, 2003 04 25 (Estija)

Pelnytai spontaniško publikos įvertinimo susilaukė A. Krikščiūnaitės ir I. Linaburgytės interpretacija, apgalvotai integravusi ne vien italų operinėje muzikoje sukauptą techninį pasirengimą, bet ir bažnytinės muzikos priedermei priklausančių atlikimo kultūros savybių visumą, kuri diktuoja atitinkamą prasminių žodžių artikuliaciją, atidžiai parenkamą dinaminį planą.

Vytautė Markeliūnienė, Jubiliejiniam sezonui įsibėgėjant, 7 meno dienos, Nr. 599

A. Krikščiūnaitės balso tembras, spalvingas ir skaidrus jos dainavimas atskleidė S. Vainiūno talentą išsitekti nedidelėje formoje (ypač J. Aisčio eilėmis parašytoje „Lakštingaloje“), raiškiai prabilti taikliomis intonacijomis.

Vytautė Markeliūnienė, Atjaunėju, kai bendrauju su jaunais, Kompozitoriaus Stasio Vainiūno šimtmečiui artėjant, 7 meno dienos, 2009 03 27

Tokią įvairiaspalvę, prisodrintą gyvenimiška patirtimi, žmogiškais jausmais ir dvelkiančią prancūziška elegancija vokalinę kūrybą tą vakarą pateikė dainininkė A. Krikščiūnaitė su pianiste A. Kisieliūte. Romantiškajam mélodie atstovavo H. Berliozo, G. Bizet, G. Fauré, C. Debussy mažieji šedevrai, reikalaujantys ne tik sceninės, bet ir balso valdymo elegancijos, kalbos mokėjimo, preciziškos tarties, stiliaus bei konteksto išmanymo, pagaliau, apgalvotos repertuaro dramaturginės linijos. Atlikėjoms prireikė visų šių profesionalumo bruožų, kuriais, be abejonės, ir pasižymi įvairių stambių scenos projektų dalyvė A. Krikščiūnaitė ir pianistė A. Kisieliūtė, jau daugelį metų vedanti lied ir mélodie interpretacijos seminarus. Atlikėjoms prireikė net fizinės ištvermės, kad galėtų atlaikyti tądien tvyrojusį ypatingą karštį. Tikiu, kad ne vienas klausytojas, besivėdindamas koncerto programa, sudaryta profesionaliai ir atsakingai (su išsamiais aprašais bei išverstais į lietuvių kalbą dainų tekstais), pasidžiaugė ne tik retai girdimomis prancūzų dainomis, pamėgta dainininke, bet ir dar neišnykusiu reiškiniu – atlikėjų reiklumu sau ir pagarba klausytojui.

Laimutė Ligeikaitė, Gražus vakaras su prancūzų daina, Literatūra ir menas, 2010 07 09

Kad šių dainų trauka pradėtų veikti, reikia adekvačios interpretacijos. A. Krikščiūnaitei ir J. Domarko diriguojamam orkestrui tai pavyko. A. Krikščiūnaitės sopranui pakluso ilgos vingiuotos melodinės linijos, kurias ji ne tik skoningai artikuliavo, bet ir išlaikė R. Strausso stiliui būdingą garso intensyvumą. Balso spalvos, spindinčios viršūnės su ausį glostančiais obertonais (tarsi nostalgiškas ilgas pasaulį aprėpiantis žvilgsnis), tikslus intonavimas, dinaminės bangos ir daug kitų dalykų, padiktuotų ne vien vokalinio meistriškumo, bet ir meninės nuojautos, verti pagyrimų. Tikiuosi, kad kruopščiai parengtas veikalas – orkestras grojo subtiliai kaip niekada – neišnyks iš dainininkės ir orkestro repertuaro. Ieškančiam santarvės su savimi ir su savąja būtimi gerokai pervargusiam šių laikų žmogui jos turėjo suteikti atgaivą.

Živilė Ramoškaitė, Per negandas ir laimę drauge su muzika, Literatūra ir menas, 2010 04 02

"...Šios dienos koncertas buvo tokio lygio, kokio aš senai nebuvau girdėjęs. Jis man priminė žymiąsias kamerinio dainavimo atlikėjas Luis Marchall, I. Archipovą".

Mati Palm, Estija

"…Estonijos teatro publika liko sužavėta lietuvaitės dainininkės Astos Krikščiūnaitės monovaidmeniu G. Puccini operoje „Sesuo Andželika”. Įspūdingos dainininkės balso atspalvių galimybės: nuo švelnios lyrikos iki gilaus dramatizmo".

Mare Pöldamäe, Estija

„…Tai puikų balsą turinti dainininkė, labai talentinga, jautri, muzikali, todėl manau, kad visos šios savybės jai atveria puikų kelią į pasaulinę sceną.“

Kazimierz Kord

„Tą vakarą Asta Krikščiūnaitė davė toną aukščiausio lygio muzikaliam solistų dainavimui. Gražaus tembro, visuose registruose lygiai skambantis solistės balsas, subtili frazuotė, santūri vaidyba trečiojo veiksmo Elizabetės arijoje pasiekė kulminaciją ir sulaukė audringų plojimų ir šūksnių „bravo“.

Viktoras Gerulaitis

„...Richardo Strausso „Keturios paskutinės dainos“ – veikalas, kurio nelaisvėn sykį patekus, gali ir neišsivaduoti. Jo poveikis mažiausiai dvilypis. ‹...›. Kad šių dainų trauka pradėtų veikti, reikia adekvačios interpretacijos. A. Krikščiūnaitei ir J. Domarko diriguojamam orkestrui tai pavyko. A. Krikščiūnaitės sopranui pakluso ilgos vingiuotos melodinės linijos, kurias ji ne tik skoningai artikuliavo, bet ir išlaikė R. Strausso stiliui būdingą garso intensyvumą. Balso spalvos, spindinčios viršūnės su ausį glostančiais obertonais (tarsi nostalgiškas ilgas pasaulį aprėpiantis žvilgsnis), tikslus intonavimas, dinaminės bangos ir daug kitų dalykų, padiktuotų ne vien vokalinio meistriškumo, bet ir meninės nuojautos, verti pagyrimų. Tikiuosi, kad kruopščiai parengtas veikalas – orkestras grojo subtiliai kaip niekada – neišnyks iš dainininkės ir orkestro repertuaro. Ieškančiam santarvės su savimi ir su savąja būtimi gerokai pervargusiam šių laikų žmogui jos turėjo suteikti atgaivą“.

Živilė Ramoškaitė, 2010 04 02

„..dainininkė, kurią pažįstame daugelį metų, vėl nustebino apmąstyta programa, skoniu, iki smulkmenėlių ištobulintu dainavimu, ypatinga asmenybės šiluma, žavesiu, tikrumu.. Ši sąžininga menininkė niekada neieškojo lengvo populiarumo, trumpalaikio žybtelejimo, reklaminio triukšmo.. ...Po šio koncerto galime sakyti, jog ne tik atskiri kūriniai, bet ir visas koncertas gali tapti ištisa poema, kurios klausymas teikia visapusišką pasigerėjimą...“

Živilė Ramoškaitė, „Astos Krikščiūnaites rečitalyje“, Literatūra ir menas 2010-11-19