Gimė 1961 02 10 Halėje (Vokietija). Dainuoti mokėsi pas prof. S.Polozovą Minske M.Glinkos konservatorijoje. Vėliau mokėsi pas prof. V.Noreiką Lietuvos muzikos akademijoje, kurią baigė 1988. Dar studentas pradėjo dainuoti Lietuvos operos ir baleto teatre, kuriame dainavo 1986-1991 ir 2000-2002. Dainavo Augsburgo valstybinėje operoje, Buenos Airių „Teatro Colon", Genujos Carlo Felice, Latvijos OBT, Malmės operoje, Maskvos Didžiajame teatre, Paryžiaus Eliziejaus Laukų teatre (Theatre des Champs-Elysees), Varšuvos Didžiajame teatre, Aizenacho, Kairo, Lilio, Santjago operose. Solisto gastrolių maršrutai nusitęsė už Europos ribų – gastroliavo JAV, P.Amerikos, Afrikos šalyse. Algirdas Janutas dalyvavo tarptautiniuose muzikos festivaliuose: Šlezvigo-Holšteino (Schleswig- Holstein, Vokietija), Richardo Strausso (Vokietija), Bath Mozartfest (D.Britanija), Castell de Peralada (Ispanija), Strasbūro (Festival de Strasbourg), Gštado (Gstaad-Saanen), Bergeno, Dubrovnikų ir Liublijanos tarptautiniame vasaros festivalyje (International Summer Festival Ljubljana), klasikinės ir džiazo muzikos festivalyje (Afrika), Talino Oratorijų festivalyje, Londono Kalėdiniame festivalyje Royal Albert Hall salėje, Turku, Pietų Afrikos respublikos, Vokietijos (Rheingau, Mecklenburg Vorpommern), Vestfold festivalyje, Indijos festivalyje „Nauji ir seni keliai į Indiją" („The new and Old Ways to India").
Sukūrė vaidmenis: Walteris (R.Wagnerio "Tannhauser"), Alfredas (G.Verdi "La Traviata"), Lenskis (P.Čaikovskio "Eugene Onegin"), Karalius Edipas (I.Stravinskio "Oedipus Rex"), Faustas (Ch.Gounod "Faust"), Kavaradosis ( G.Puccini "Tosca").
Atlikėjo kūrybinėje veikloje ypatingą vietą užima vokaliniai instrumentiniai kūriniai, ir čia jį lydi didelė kūrybinė sėkmė. A.Januto repertuare yra: J.S.Bacho, W.A.Mozarto, L.van Beethoveno, F.Schuberto Mišios; W.A.Mozarto, A.Dvorako, B.Britteno, G.Verdi, R.Schumanno Requiem; A.Dvorako, J.Haydno Stabat Mater; G.F.Handelio oratorija "Mesijas" ("Messiah"), A.Schoenbergo "Gurės dainos" ("Gurrelieder"), R.Strausso "Vokiški motetai" ("Deutsche Motette"), G.Mahlerio "Daina apie žemę" ("Das Lied von der Erde") ir kt.
Solistas dainavo diriguojant pasaulinio garso dirigentams – W.Boughton'ui, C.Diederich'ui, V.Fedosejev'ui, Y.Menuhin'ui, J.Frantz'ui, T.Mikkelsen'ui, M.Palasson'ui, O.Geczy, M.Rostropovičiui, L.Kremer'iui, T.Vasary'ui, R.Dean'ui, A.Ostrowsky'ui, P.Csabai, S.Sondeckiui, J.Aleksai, G.Rinkevičiui, J.Domarkui ir kt. Koncertavo Hamburgo „Musikhalle", Leipcigo "Gewandhaus", Romos „Santa Cecilia" ir kt. koncertų salėse.
Solistas yra parengęs ir išleidęs daugiau kaip dešimt kompaktinių plokštelių, iš kurių žymesnės yra - Beethoveno simfonija Nr. 9, diriguojant Y.Menuhin'ui su Simfonia Varsovia orkestru; F.Handelio ”Messiah”, diriguojant Y.Menuhin'ui su Lietuvos kameriniu orkestru; J.Haydno ”Die Schoepfung”, diriguojant Y.Menuhin'ui su Kauno choru ir Lietuvos kameriniu orkestru; F.Schuberto Mišios, diriguojant Y.Menuhin'ui; Juozo Gruodžio solo dainos su Gražina Ručyte-Landsbergiene; G.Verdi ”Messa da Requiem” su LNOBT orkestru ir choru; Č. Sasnausko Requiem, diriguojant J.Kalcui su Lietuvos kameriniu orkestru; G.F.Handelio instrumentinė ir vokalinė muzika su ansambliu Musica Humana; V.Bartulio Requiem, diriguojant Robertui Šervenikui su Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru; W.A.Mozarto Requiem (Video filmas), diriguojant Stavros Xarhakos su Lietuvos valstybiniu simfoniniu orkestru.
Requiem
Visur tyla, balsui ir fortepijonui
Jūra ir mergos , balsui ir fortepijonui
Diemedžiu žydėsiu, balsui ir fortepijonui
Burtai, balsui ir fortepijonui
Mylėk
Ko čia taip ilgu, balsui ir fortepijonui
Aguonėlės, balsui ir fortepijonui
Rugiagėlės, balsui ir fortepijonui
Vėjavaikis, balsui ir fortepijonui
Aš svajoju svajonėlę, balsui ir fortepijonui
Rudens tylumoj, balsui ir fortepijonui
Atgimstant, balsui ir fortepijonui
Dainius, balsui ir fortepijonui
Alyvos, balsui ir fortepijonui
Žemė kėlė žolę, liaudies daina
Putins augo, liaudies daina
Pavasario naktis Berlyne, balsui ir fortepijonui
Amžinas keleivi, balsui ir fortepijonui
Magnificat in D Major , BWV 243
„Pasija pagal Matą” / St. Matthew Passion , BWV 244
Mišios h-moll / Mass in B minor, BWV 232
„Pasija pagal Joną” / St. John Passion , BWV 245
Kalėdų oratorija / Christmas Oratorio , BWV 248
Velykų oratorija / Easter Oratorio (Oster-Oratorium: "Kommt, eilet und laufet"), BWV 249
„Fausto pasmerkimas” / La Damnation de Faust, for mezzo-soprano, tenor, baritone, bass, chorus and orchestra, ("légende dramatique") H. 111 (Op. 24)
Karo Requiem
Te Deum
Stabat mater
„Requiem”
"The Spirit of England"
Les Beatitudes
Messe solennelle de Ste Cecile „Caecilienmesse”
„Mesijas”
Dixit Dominus
” Lord, how many are my foesl” arija iš Proginės oratorijos
Beatus vir, arija iš psalmės „Nisi Dominus”
„Let the deep bowl”, ariozo iš oratorijos Baltazaras
„Aleliuja” iš oratorijos Estera, HWV 50
Stabat Mater
"Pasulio sutvėrimas" / ("Die Schoepfung")
„Daina apie žemę” / "Das Lied von der Erde"
„Elijas” / Oratorio Elijah
„Requiem” for soloists, chorus, and orchestra, K. 626
„Karūnavimo mišios” / Missa in C, "Coronation" K 317
Missa in C minor, K 427
"Carmina Burana"
„Iš žydų liaudies poezijos”, dainų ciklas sopranui, mecosopranui, tenorui ir orkestrui
German Motet for 4 solo voices and 6-part unaccompanied chorus, op. 62, 1913
„Requiem”
Pasivaikščiojimas vakare / An Evening Stroll
Neapolietiška tarantela / Neapolitan Tarantella
Čia gera / It is good there
Alyvos / Lilac
"Žiemos kelionė" / Winterreise
Missa solemnis
„Kristus alyvų kalne”
Norma (Pollione)
„Karmen” / Carmen (Don Chosė)
Acis and Galatea (Acis)
„Di Tacere e di schernirmi, ah! Crudel...”, arija iš op. Kserksas
„Prūsai” (Herkus Mantas)
Pagrobimas iš Seralio / Die entführung aus dem Serail (Belmonte)
Figaro vedybos / Le nozze di Figaro (Basilio, Don Curzio)
„Borisas Godunovas” (Apsišaukėlis)
„Toska” / Tosca (Cavaradossi)
"Džanis Skikis" / Gianni Schicchi (Rinučio)
La Boheme (Rodolfo)
Francesca da Rimini (Paolo)
"Sevilijos kirpėjas" / Il Barhiere di Siviglia (Almaviva)
The Bill of Exchange of Marriage / La Cambiale di Matrimonio (Edoardo Milfort)
„Karalius Edipas” / Oedipus Rex (Oedipus)
„Eugenijus Oneginas" / Eugene Onegin (Lenskis)
„Pikų dama" / The Queen of Spades (Germanas)
La Traviata (Alfredo)
„Rigoletto” (Hercogas)
Kaukių balius / Un ballo in maschera (Riccardo)
„Tanhoizeris” / Tannhauser (Walther)
"Laisvasis šaulys" / Der Freischütz (Maksas)
IX - oji simfonija
The Damnation De Faust
Neue Liebeslieder op. 65
3 Vocal Quartets op. 31
„Metų laikai”
Gurre-Lieder (Songs of Gurre) (1901/11)
SIMFONINIS KONCERTAS „Ąžuoliukui – 50“
J. Brahms
Kantata „Rinaldas“ vyrų chorui, tenorui ir simfoniniam orkestrui, op. 50
E. Elgar
Odė „Muzikos kūrėjai“ („The music makers“) mecosopranui, chorui ir orkestrui, op. 69
Berniukų ir jaunuolių choras ĄŽUOLIUKAS
ALGIRDAS JANUTAS, tenoras
IEVA PRUDNIKOVAITĖ, mecosopranas
Dirigentas VYTAUTAS MIŠKINIS
Pasaulinei baltosios lazdelės dienai
JOHANN SEBASTIAN BACH – Mišios h-moll, BWV 232
LIETUVOS KAMERINIS ORKESTRAS
Meno vadovas Sergej Krylov
CHORAS VILNIUS
Meno vadovas ir dirigentas Povilas Gylys
COLLEGIUM CANTORUM (Švedija)
Meno vadovas ir dirigentas Olle Johansson
COLLEGIUM MUSICUM (Lenkija)
Meno vadovas ir dirigentas Janusz Wiliński
Solistai:
ASTA KRIKŠČIŪNAITĖ (sopranas)
ANTRA BIGAČA (mecosopranas, Latvija)
ALGIRDAS JANUTAS (tenoras)
STEIN SKJERVOLD (baritonas, Norvegija)
VLADAS BAGDONAS (bosas)
Dirigentas POVILAS GYLYS
Vėlinėms
JOSEPH HAYDN
Simfonija Nr. 49, f-moll, „La Passione“
NICCOLÒ JOMMELLI
Requiem
LIETUVOS KAMERINIS ORKESTRAS, choras VILNIUS. Solistai: ASTA KRIKŠČIŪNAITĖ (sopranas), IEVA PRUDNIKOVAITĖ (mecosopranas), ALGIRDAS JANUTAS (tenoras), VLADAS BAGDONAS (bosas). Dirigentas POVILAS GYLYS
Pietro Mascagni
Opera "Kaimo garbė" / “Cavalleria rusticana“
Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras
Kauno valstybinis choras.
Solistai - Dalia Kužmarskytė, Algirdas Janutas, Vytautas Juozapaitis,
Laima Jonutytė, Ieva Prudnikovaitė. Dirigentas Juozas Domarkas
Atliekant garsiąją ir grandiozinę Handelio ”Mesijo” partitūrą, itin pasižymėjo tenoras Algirdas Janutas, turintis unikalų didelį gražų balsą ir dramatinę jėgą.
Algirdas Janutas (Almaviva) šiuo požiūriu puikiai išlaiko pusiausvyrą tarp paties veikalo, šiokio tokio savo personažo komiškumo ir, kita vertus, Almavivos lyriškumo – juk jis yra lyrinis operos herojus, įsimylėjėlis. Žavi puiki solisto stiliaus pajauta dainuojant ir tam tikras vaidybinis santūrumas.
Apskritai, kiek pastaruoju metu teko matyti ir klausytis Chosė interpretacijų, A. Januto pateiktoji - bene geriausia. Čia yra ir lyrikos, ir dramatizmo, o vertingiausias, bent jau mano galva, šio dainininko interpretacijos bruožas yra muzikalumas. Gera išgirsti neforsuojamą, gražaus tembro, technišką vokalą, juoba kad ir scenoje A. Janutas nesijaučia sutrikęs, puikai bendrauja su partneriais.
Nepaprastai sudėtingą (gal net sudėtingiausią šioje operoje) grafo Almavivos partiją spektaklyje atlieka du tenorai Algirdas Janutas ir Mindaugas Zimkus. Ypač puikus pirmasis. Vien ko verti jo nepriekaištinga itališka maniera atlikti rečitatyvai, be to A. Janutas nuostabus partneris ansamblinėse scenose.
Tačiau grįžkime prie iškilmingo pirmojo 50-mečiui skirto koncerto Kongresų rūmuose balandžio 25 dieną. Jame buvo atlikti du sudėtingi, reikšmingi kūriniai: pirmoje dalyje – Johanneso Brahmso kantata „Rinaldas“ tenorui, chorui ir simfoniniam orkestrui, op. 50, o antroje – Edwardo Elgaro odė „Muzikos kūrėjai“ mecosopranui, chorui ir orkestrui, op. 69. Atlikėjai – berniukų ir jaunuolių choras „Ąžuoliukas“, Lietuvos valstybinis simfoninis orkestras (meno vadovas ir vyr. dirigentas Gintaras Rinkevičius), solistai – Algirdas Janutas ir Asmik Grigorian. Dirigavo V. Miškinis. Tai buvo įsimintinas įvykis. Visi atlikėjai dainavo, griežė aukščiausiu profesiniu lygiu, išraiškingai, įtaigiai. Jautėsi, jog tai – tikra meno šventė. (...) Nuostabiai gražiai ir prasmingai skambėjo A. Januto ir A. Grigorian balsai. Pagirtinas buvo ir idealus choro, orkestro ir solistų garsinis-dinaminis balansas. Net didžiausios įtampos epizoduose, kulminacijose, kai choras ir orkestras dainavo ir griežė maksimaliai garsiai, puikiai galima buvo girdėti ypač gražaus tembro tenoro balsą bei vokiškai kokybiškai dainuojamą tekstą ar užburiantį, išraiškingą A. Grigorian balsą. Tai buvo aukščiausio lygio muzikos atlikimas.