Ūla Ulijona Žebriūnaitė
Nuo 1997 orkestro Kremerata Baltica altų grupės koncertmeisterė (orkestro meno vadovas Gidonas Kremeris).
IŠSILAVINIMAS:
Berlyno "Hanns Eisler" (Vokietija) aukštosios muzikos mokyklos (prof. Tabea Zimmermann alto klasė) solisto diplomas, 2002-2005;
Bazelio (Šveicarija) muzikos akademijos (prof. Hatto Beyerle alto klasė), solisto diplomas, 1999-2002;
Vilniaus Muzikos ir Teatro akademijos (prof.P.Radzevičiaus klasė) bakalauro diplomas, 1994-1998;
M.K.Čiurlionio menų gimnazija, B.Vasiliauskaitės Šmitienės ir I.Armonaitės smuiko klasė 1981-1994.
KONKURSŲ LAUREATĖ:
W.Primrose tarptautinis alto konkursas Čikagoje;
W.A.Mozart'o kūrinių konkursas Vilniuje, Lietuva;
Jaunųjų atlikėjų konkursas Vilniuje, Lietuva;
Apdovanojimas už geriausią savaitės kūrinį "Die tz-Rose fur die Woche", Miunchenas, 2001, D.Šostakovičiaus sonata altui su orkestru op.147.
SOLISTĖ:
Su: Maskvos solistais, meno vadovas Yuri Bashmet, Maskvos P.Čaikovskio koncervatorijos salė, J.S.Bacho Brandenburgo koncertas;
Su Lietuvos kameriniu orkestru, dirigentas S.Sondeckis, N.Paganini sonata altui su orkestru;
Su Kremerata Baltica: Vienoje - Konzertahaus, Musikverein, Zalcburgo Mozarteume - Mozart Sinfonia Concertante smuikui, altui ir orkestrui, su G.Kremeriu, Londono Royal Albert Hall - A.Part Tabula Rasa smuikui, altui ir orkestrui, Niujorko Carnegie Hall, Tokyo Suntory salėje.
Su Bostono simfoniniu orkestru: Boston Symphony Hall, dirig. Mario Venzago, B.Britten Koncertas smuikui, altui ir orkestrui;
Su Londono filharmonijos orkestru: dirigentas Kurt Sanderling, Mozart Simfonia concertante, BBC Proms.
Su Olandijos radijo filharmonijos orkestru: Concertgebouw saleje, Amsterdamas;
Su Kanazawa simfoniniu orkestru, Japonija: B.Britten Koncertas smuikui, altui ir orkestrui.
Su Winterthur simfoniniu orkestru: dirigentas Heinrich Schiff, Mozart Sinfonia concertante, Winterthur, Šveicarija.
KAMERINIŲ ANSAMBLIŲ DALYVĖ:
Su Yuri Bashmet, David Geringas, Gidon Kremer, Oleg Maisenberg, Boris Pergamenshikov, Th.Demenga, Isabelle van Keulen, Sharon Kam, S.Gabetta, Tatyana Grindenko, Christine Schaefer, Christine Oelze, H.Holliger, Nikolaj Znaider, Renaud Capucon, Baiba Skride, Keller Quartett, Royal Quartett, Szymanowsky Quartett.
Ū.Ulijona taip pat yra Gidono Kremerio ansamblio "Kremerata Musica" pastovi dalyvė, koncertuojanti visame pasaulyje, įrašiusi kompaktinę plokštelę „Maria de Buenos Aires" (Teldec įrašų studija),"Tracing Astor", "After Mozart" (Nonsuch, Grammy prize 2002), Mozarto kvartetų kompaktinę plokštelę su Michala Petri (Our Recordings), DVD vaizdo juostą su Kremerata Batica bei Gidonu Kremeriu iš koncerto Zalcburgo Mozarteume.
FESTIVALIAI:
Lockenhaus, Kronberg, Ansbach, Verbier, Basel Les Museiques, Gstaad, Aspen, Elba.
ORKESTRŲ DALYVĖ:
Torino (Italy) RAI nacionalinio simfoninio orkestro altų grupės koncertmeisterė, Jeunesses Musicales World Orchestra, European Community Youth Orchestra, Philharmonie der Nationen, Cameristi della Scala, La Scala Philharmonic (Milanas).
Dirigentai:
Justus Frantz, Vladimir Ashkenazy, Gustavo Dudamel, Yuri Temirkanov, Sir Simon Rattle, Kent Nagano, Mario Venzago, Christoph Eschenbach, Andrey Boreiko, Kurt Sanderling.
Nuo 2008 Ūla Ulijona - Petersen kvarteto (Berlynas) altininkė.
Ū.Ulijona groja italų meistro M.Goffriller (1722, Venecija) altu.
"Cetera desunt" kvartetas Nr.3 (2006)
Kvartetas e-moll op. 59 Nr. 2
Kvartetas f-moll op. 95 „Quartetto serioso“
Kvartetas Es-dur op. 74
Kvartetas a-moll op. 132
Kvintetas op.30 Nr.6 C-dur, G324 “La Musica Notturna Della Strade Di Madrid”
Styginių kvintetas
Koncertas smuikui, fortepijonui ir styginių kvartetui
Kvartetas D-dur
Kvintetas f-moll
Kvartetas D- dur, Hob. III, 49
Kvartetas g-moll, Hob. III,74
Kvartetas f-moll, Hob. III, 61 Rasiermesserquartett
Kvartetas G-dur op. 77 Nr. 1 Hob III: 81
Kvartetas Nr. 1
“Das Mädchen und der Tod”
Kvartetas f-moll, op. 80
Kvartetas a-moll, op. 13
Kvartetas F-dur KV 164
Kvartetas B-dur KV 458 „Jagdquartett“
Flötenquarttette
Kvintetas op. 51 g-moll
Fratres
Summa
Kvartetas Nr. 2 F-dur op. 92
„Miniaturen“ styginių kvartetui
Sechs Gesänge von Robert Schumann op. 107
Kvartetas Nr. 2 fis-moll op. 10
Kvartetas Es-dur D. 87, op. post. 125,1
Kvartetas d-moll D. 810 „Der Tod und das Mädchen“
Styginių kvintetas C-dur D. 956
Penkios pjesės styginių kvartetui
Kvartetas a-moll op. 41 Nr. 1
Kvartetas A-dur op. 41 Nr. 3
Sechs Gesänge op. 107, sopranui ir styginių kvartetui
Fortepijoninis kvintetas
Kvartetas Nr. 4, op. 83
Fortepijoninis kvintetas op. 57
"Sechs Gedichte von Maria Zwetajewa" op.143
Kvartetas Nr.8 op.110
Kvartetas Nr. 1 D-dur op. 11
Langsamer Satz
Zakar Keshishian - dudukas, Kremerata Baltica
Vilde Frank, Jehye Lee, Ula Ulijona-Žebriūnaitė, Alexandra Scott
Orkestro muzikos koncertas
HECTOR BERLIOZ
Uvertiūra „Romos karnavalas“;
BÉLA BARTÓK
Koncertas altui ir orkestrui, Sz. 120 / BB 128;
JOHANNES BRAHMS
Simfonija Nr. 2 D-dur, op. 73
LIETUVOS NACIONALINIS SIMFONINIS ORKESTRAS
Solistė ŪLA ULIJONA ŽEBRIŪNAITĖ (altas)
Dirigentas OLIVIER GRANGEAN (Prancūzija)
Smuikininkas G. Kremeris, Peras Arne Glorvigenas (bandonija), Vadimas Sacharovas (fortepijonas), Aloisas Poschas (kontrabosas), Peteris Sadlo (mušamieji), Ūla Ulijona Žebriūnaitė (altas), Marta Sudraba (violončelė), Marija Fedotova (fleita) grojo įsijautę ir įsiklausydami vienas į kitą nuo pat pirmųjų taktų. Buvo aiškiai justi, jog kiekvienas muzikantas yra ansamblio narys ir solistas (ne veltui ir G. Kremeris nebuvo išskirtas).
Atlikti Kvarteto prie „Kaskadų“ prisijungė Ū.U. Žebriūnaitė, papildžiusi skambėjimą tiksliai artikuliuotu savojo alto balsu. Beje, altą kompozitorius panaudojo ne faktūrai sutirštinti, o suteikė jam gana individualizuotą partiją. Ypač išsiskiriantis alto solo epizodas yra kūrinio Finale, jį altininkė atliko meistriškai.
Nepaminėti fenomenalių šio – spalio 22-osios – vakaro atlikėjų būtų tiesiog nedovanotina. Žavėjo ne tik iškilios asmenybės, tarp kurių – smuikininkas Gidonas Kremeris, altistė Ūla Ulijona Žebriūnaitė, violončelininkai Davidas Geringas ir Marta Sudraba bei bajanistas Fridrichas Lipsas. Kerėjo pats ansambliškumas, atlikėjų „pokalbis“, susiklausymas, unikalus gebėjimas muzikuoti drauge ir jausti vienas kitą. Stebino, rodos, net nežemiškas piano, kurio, nesuklusęs, nesutelkęs pastangų ir neįtempęs klausos, tūlas turbūt galėjo net neišgirsti. Ir, matyt, svarbiausias ženklas, bylojantis apie muzikantų profesionalumą ir didžiausią meistriškumą, – pauzės, kurios ypač svaigino klausantis Kančelio „Sutemų“. Ore pagauta ir sulaikyta muzikinė mintis kaskart vertė užgniaužti kvapą. Tai pavergė, žavėjo. Ši atlikėjų meistriškumo fiesta nejučia atmintyje išplukdė kažkur girdėtą vieno senovės filosofo mintį, jog tik tyla ir muzika kalba apie esmę. Tą vakarą išminčiaus žodžiais visiškai patikėjau.
Koncerto pabaigoje skambėjo W.A. Mozarto "Serenata Notturna", KV 239 (solistai Eva Bindere ir D. Bidva (smuikai), Ū.U. Žebriūnaitė (altas), D. Rubinas (kontrabosas). Puikiai apgalvota programos pabaiga iš dramatinių aukštumų ir gelmių klausytojus nukėlė į saulėtą finalą, kur pasireiškė "kremeriukams" būdingas taupus sąmojis, žavingi pokštai ir linksmi muzikiniai intarpai: paskutinėje dalyje "ne vietoj" pasigirdo D. Rubino kontraboso garsas ir balsas, vietoj lauktos klasikinės kadencijos po fermatos išgirdome Ū.U. Žebriūnaitės "melagingą kadenciją" - čia pat suimprovizuotą lietuvių liaudies dainos "Ant kalno mūrai" trumpą repliką, netikėtą A. Puškariovo timpanų glissando ir nuotaikingą pabaigą. Orkestras iš tikro pademonstravo "XXI amžiaus žvilgsnį į Mozartą", susilaukusį didžiulio publikos pritarimo, tad nenuostabu, kad pernai metais į kompaktinę plokštelę įrašyta Vienos klasiko retrospektyva "After Mozart" buvo įvertinta "Grammy" apdovanojimu. Po koncerto Ū.U. Žebriūnaitė kolektyvo vardu nuoširdžiai padėkojo "už retą publiką", o mes savo ruožtu turėtume dar kartą padėkoti kolektyvo vadovui G. Kremeriui už šį jaunystės, išmonės, idealizmo ir meistriškumo fontaną, gaiva ir grožiu nepaliaujantį stebinti net visko mačiusius muzikos vandenyno banginius.
Po pertraukos skamba B. Britteno muzika: Koncertas smuikui, altui ir orkestrui bei Variacijos ir fuga Purcello tema ("Vadovas po orkestrą jaunimui"). Pastarasis kūrinys - visų geriausių orkestro savybių veidrodis - įaudrina ir taip jau įkaitusią publiką. Spalvinga, meistriška orkestruotė - atlikėjai demonstruoja savo virtuoziškumą, - aliuzijos į buitinius pramoginius žanrus, nuolat plazdenanti angliško humoro dvasia. Klausytojai su kaupu gauna įspūdžių. "Vilniaus festivalio" publikai patinka tokios žaidimo taisyklės, ir jos laukia visiškas pasitenkinimas. Nacionalinis simfoninis orkestras ir J. Domarkas palydimi taip pat pakiliai, kaip ir G. Kremeris. Jis ir altininkė Ūla Ulijona Žebriūnaitė - dvigubo B. Britteno Koncerto solistai. Altas dėsto muzikos situacijas pilnu balsu; smuikas sotto voce perteikia niuansus. Altas - pagrindinis veiksmo herojus, valingas, užtikrintas, iniciatyvus; smuikas - kiek atokiau, įdėmus, slėpiningai išlaikantis pauzes... Duetu su Ū.U. Žebriūnaite bisui atliekamas tango baigia Gidono Kremerio pasirodymą "Vilniaus festivalyje". Aistra ir nusivylimas, kartėlis ir ekstazė - šios muzikos kaukės kviečia mus čionai, į šį gyvenimą. Pasiduodam apžavams, grįžtam...
“…die hochmusikalische Bratschistin Ula Ulijona-mit berueckend schoenem Ton, kraftvollem, und doch zartem Ausdruck und hinreissender Eleganz”.
„Ula Ulijona-mit gluehender Intensitaet, vollkommener Klarheit und gelassener Ruhe..“
„The briliant lithuanian viola player, romantic, rhapsodic approach...“
“…Tale intensita e stata potenziata dal fraseggio discorsivo fra Kremer e la violista lituana Ula Ulijona, pregno di raffinata, poetica misura, capace di far cogliere tutte le piu sottili qualita del linguaggio mozartiano…”