Šviesė Čepliauskaitė

Image
Biografija
Repertuaras
Koncertai
Garso įrašai
Spauda
Galerija
Biografija
Repertuaras
Koncertai
Garso įrašai
Spauda
Galerija

Šviesė Čepliauskaitė (g. 1979)1992 m. baigė studijas, 1994 m. - asistentūrą stažuotę Lietuvos Muzikos Akademijoje (prof.. J. Karnavičiaus kl.). 1994-1995 m. stažavo F. Chopino Muzikos Akademijoje Varšuvoje (Lenkija, prof. B.Hesse-Bukowska kl. ). 2000 m. baigė LMA meno aspirantūrą (doc. J. Karnavičiaus kl.).


Studijų metais pianistė tobulinosi tarptautiniuose prof. A. Queffélec ir prof. A. Coheno meistriškumo kursuose Emblsaide (D. Britanija, 1990 m.) ir Tarptautiniame muzikos seminare Veimare (Vokietija, 1991), prof. B. Ringeisseno kl.


Š. Čepliauskaitė sėkmingai pasirodė tarptautiniuose pianistų konkursuose: J. Vitolio Rygoje (Latvija, 1989),  M. Canals Barselonoje (Ispanija, 1992), F. Chopino Getingene ir Darmštate (Vokietija, 1995, 1996), K. Szymanowskio Lodzėje (Lenkija, 1997).  Dalyvavo tarptautiniuose festivaliuose: Lake District Summer Music  D. Britanijoje (1990), Kunigaikščio A. Radvilos  (1995) ir Chopin w barwach jesieni Antonine (2002) bei Lato z Chopinem Busko-Zdrojuje Lenkijoje (1995-2005), Ch. Frenkelių rūmų vasaros festivalyje Šiauliuose (2005).
Š.Čepliauskaitė kasmet parengia keletą solinių programų, ji koncertavo ne tik daugelyje Lietuvos miestų, bet ir D.Britanijoje (1990), Rusijoje (1993, 2005), Lenkijoje (1995-2005), Vokietijoje (1998, F. Chopino draugijos kvietimu), Belgijoje (2003), Japonijoje (2003), koncertavo D. Britanijoje (1990), Prancūzijoje (1999), Olandijoje (1999, 2005). Pianistė grojo su LNSO Lietuvoje (diriguojant J.Domarkui - 1990, M. Pitrėnui - 1998, 1999, 2004) bei Tomsko kameriniu orkestru Lenkijoje (1996). Paruošė muzikines-literatūrines programas: "F. Chopin: Muzika ir laiškai: ( su aktore V. Kochanskyte), "Cz. Milosz: Neaprėpiama žemė" (su aktoriais V. Kochanskyte, P. Venslovu, dainininke R. Preikšaite), "M.K.Oginskis: Tėvynei skiriu turtus, darbus ir gyvenimą" (su aktore V. Kochanskyte, dainininke G. Zeicaite).


Didžiausią  Š. Čepliauskaitės repertuaro dalį sudaro kompozitorių romantikų kūriniai. Ypač pianistei artima F.Chopino kūryba.  Ji pirmoji Lietuvoje įrašė visus F. Chopino valsus ("F.Chopin. Valsai" VSCD-123, 2004).

Daugiau skaitykite: www.sviese.com

 

Lietuvių kompozitoriai


Jonas Tamulionis

Fantaisie a la Frederic

Feliksas Bajoras

Variacijos fortepijonui Nr.2 ,”Ugdė motutė” tema

Mikalojus Konstantinas Čiurlionis

Noktiurnas cis-moll, Op.6, Nr.2

Preliudai: op.3, Nr.1 b-moll (VL 169); op.7: Nr.2 Des-dur (VL 187), Nr.3 H-dur (VL 186), Nr.4 a-moll (VL 188); op.12, Nr.1 d-moll (VL 239); op.16, Nr.1 h-moll (VL 254); op.20: Nr.1 b-moll  (VL 271), Nr.2 b-moll (VL 270), Nr.3 b-moll (VL 269)

Variacijos lietuvių liaudues temomis: “Oi, giria giria”, g-moll, VL 276; “Bėkit, bareliai”, e-moll, VL 279

Stasys Vainiūnas

"Mažoji vabzdžių siuita" (Uodas, Drugelis, Žiogas, Vapsva)

"Rauda"

"Auštantis rytas" iš siuitos "Gimtinės pievos"

Kūriniai fortepijonui solo


Isaac Albeniz

El polo iš siuitos Iberia

Ispaniškoji siuita  Nr.1, op.47

Johann Sebastian Bach 

Partita Nr.2 c-moll

Prancūziškosios siuitos: Nr.3 h-moll, Nr.4 Es-dur

Tokata G-dur, BWV 916

Ludwig van Beethoven 

Sonatos: Nr.1 f-moll, op.2 Nr.1; Nr.3 C-dur, op.2 Nr.3; Nr.4 Es-dur, op.7; Nr.8 c-moll, op.13 Pathétique; Nr.12 As-dur, op.26; Nr.23 f-moll, op.57 Appassionata

Frideric Chopin 

Baladės: g-moll, op.23; F-dur, op.38, Nr.2; As-dur, op.47, Nr.3; f-moll, op.52, Nr.4 

Etiudai: op.10, Nr. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 12; op.25, Nr. 1, 5, 6, 9, 12

Sonata h-moll, op.58

Fantazija f-moll, op.49

Fantazija-ekspromtas / Fantasie-impromptu, cis-moll, op.66

Noktiurnai: op.9: Nr.1 b-moll, Nr.2 Es-dur; op.15, Nr. 2 Fis-dur: op.32: Nr.1 H-dur, Nr.2 As-dur; op.62, Nr.2 E-dur

Preliudai: op.28 Nr. 4, 6, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24; op.45, cis-moll

Polonezai: op.26, cis-moll Nr.1, es-moll Nr.2; op.40, A-dur Nr.1, c-moll Nr.2 ; As-dur, op.53; Andante spianato  ir Grande polonaise brillante, Es-dur, op.22

Rondo Es-dur, op.16

Scherzo: h-moll op.20; b-moll op. 31; cis-moll op.39; E-dur op.54

Valsai: Es-dur, op.18; op.34, Nr.1 As-dur, Nr.2 a-moll, Nr.3 F-dur; op. 42, As-dur; op. 64 Nr.1 Des-dur, Nr.2 cis-moll, Nr.3 As-dur; op.69 Nr.1 As-dur, Nr.2 h-moll; op.70 Nr.1 Ges-dur, Nr.2 f-moll, Nr.3 Des-dur; op.posth.: e-moll, E-dur, As-dur, Es-dur

Mazurkos: Op. 6: Nr.1 fis-moll, Nr.2 cis-moll, Nr.3 E-dur, Nr.4 es-moll; Op. 7: Nr.1 B-dur, Nr.3 f-moll; Op.17: Nr.2 e-moll, Nr.4 a-moll; Op.24: Nr.1 g-moll, Nr.2 C-dur, Nr.3 As-dur; Op.50: Nr.1 G-dur, Nr.2 As-dur, Nr.3 cis-moll; Op.59: Nr.1 a-moll, Nr.2 As-dur, Nr.3 fis-moll; Op.63 Nr.3 cis-moll; Op.67 (Oeuvre posth.): Nr.2 g-moll, Nr.4 a-moll; Op.68 (Oeuvre posth.)Nr.4 f-moll (M.Magino rekonstrukcija).

Claude Debussy 

“Vaizdai” I sąs. / Images: “Atspindžiai vandenyje” / Reflets dans l’eau;  “Skirta Rameau” / Hommage a Rameau, “Judėjimas” / Mouvement

“Džiaugsmo sala”/ L’isle joyeuse

George Gershwin 

Trys preliudai

Joseph Haydn 

Sonata G-dur, Hob.XVI/6

Paul Hindemith 

Interliudas ir fuga in A iš siuitos Ludus tonalis

Mieczysław Karłowicz 

Sonatina d-moll (I. d.)

Franz Liszt

"Mefisto valsas" / Mephisto Waltzer

Vengriškosios rapsodijos Nr.6, Nr.7

Noktiurnas “Meilės svajos” / Liebestraum

“Obermano slėnis” iš ciklo “Klajonių metai.Šveicarija” / Valée d’Obermann

Tarantela Venezia e Napoli  iš ciklo “Klajonių metai. Italija"

Etiudas “Vakaro harmonijos" iš Etudes d’execution transcendante / Harmonies du soir

“Petrarkos sonetas" Nr.123 iš ciklo “Klajonių metai. Italija” / Sonetto di Petrarca

M. Magin 

Sonata Nr.4

“Lenkiškas triptikas” / Tryptique polonaise

Tango

Felix Mendelssohn 

“Rimtosios variacijos” / Variations sérieuses, op.54

Wolfgang Amadeus Mozart 

Sonata c-moll, KV 457

Salve Tu, Domine, variacijos F-dur, K398

Emil Młynarski

Romansas Es-dur, op.3

Moment fugitif, F-dur, op.5 Nr.3

Ignacy Jan Paderewski

Sonata es-moll, op.21

Sergei Rachmaninov 

Etiudai-paveikslai Op.33, Nr.2 C-Dur, Nr.3 es-moll; Op.39, Nr.5 es-moll

“Muzikiniai momentai” Op.16, Nr.3 h-moll, Nr.4 e-moll

“Polišinelis” Op.3, Nr.4

Maurice Ravel 

Tokata iš siuitos “Kupereno kapas”

Franz Schubert 

4 ekspromtai Op. 90: Nr.1 c-moll, Nr.2 Es-dur, Nr.3 Ges-dur, Nr.4 As-dur

Sonata Nr.10 B-dur, DV 960 (Op.posth.)

Robert Schumann 

Koncertinis etiudas Op.10, Nr.3, g-moll

"Drugeliai" / Papillons, Op.2

Humoreska, op.20

"Miško scenos" / Waldscenen, Op.82

Alexander Scriabin 

Etiudai: Op.8, Nr.9 b-moll; Op.65 Nr.3

2 poemos Op. 32: Nr.1 Fis-dur, Nr.2 D-dur

Sonata Nr.3, Op.23 fis-moll

Karol Szymanowski 

“Don Žuano serenada” iš ciklo “Kaukės

Preliudai op.9: Nr.1 h-moll, Nr.3 Des-dur, Nr.7 c-moll

Mazurkos Op.50: Nr.13 - 16

Anton Webern 

Variacijos, op.27

Kūriniai fortepijonui ir orkestrui

Frederic Chopin 

Koncertas fortepijonui ir orkestrui Nr.1, e-moll, op.11

  La ci darem la mano, variacijos fortepijonui ir orkestrui B-dur,  op.2

Edvard Grieg 

Koncertas fortepijonui ir orkestrui a-moll, op.46

Wolfgang Amadeus Mozart 

Koncertas fortepijonui ir orkestrui c-moll, KV 491

Robert Schumann 

Koncertas fortepijonui ir orkestrui a-moll, op.54

Mykolas Kleopas Oginskis Polonezas

2014 04 17

Koncertas Panevėžio dailės galerijoje, 2007 12 27

L. van Beethoven Sonata Nr. 10, G-dur, op. 96

N. Paganini Variacijos „Nel cor piu non mi sento“

F. Chopin Andante spianato ir didysis polonezas, op. 22

G. Kuprevičius Preliudas M.K. Čiurlionio atminimui

P. Čaikovskis Antraktas iš baleto „Miegančioji gražuolė“

H. Wieniawski Polonezas D-dur, op. 4

DAINIUS PUODŽIUKAS (smuikas), ŠVIESĖ ČEPLIAUSKAITĖ (fortepijonas)

"Š. Čepliauskaitės grojimas visada pasižymi puikia technika ir didele pagarba atliekamo kūrinio autoriui. Jai skambinant girdime ne pretenzingą atlikėją, kuri žūtbūt nori įtvirtinti savo individualybę, bet pianistę, visų pirmą perteikiančią atliekamo veikalo stilių, jo subtilybes: štrichus, frazuotę, dinamiką, atitinkamą garso užgavimo būdą."

Alina Ramanauskienė. "Kauno diena", 1997 09 25

"Muzika gyvuoja tik natų teksto praktinio atkūrimo dėka: kai interpretatorius puikiai supranta ir jaučia kompozitoriaus minčių pasaulį, tuomet ir klausytojai išgyvena didžiausią malonumą. Būtent tai ir patyrė publika, susirinkusi F.Chopino draugijos salėje F. Kennedy name Darmštate: jauna lietuvių pianistė Šviesė Čepliauskaitė sužavėjo savo brandžiu ir emocionaliu grojimu."

Daniela Goebel. "Darmstaedter Echo", 1998 05 18

"Solistė Šviesė Čepliauskaitė temperamentingu, virtuozišku ir artistišku skambinimu įtikinamai atskleidė visą paprastoje, bet prasmingoje E. Griego muzikoje slypintį gyvybingumą, dinaminį spalvingumą, nuotaikų įvairovę."

Dalia Raudonikytė. "Muzikos barai", 1998 m. birželis

"Š. Čepliauskaitė – racionalaus tipo atlikėja, pasižyminti gera technika, meniniu skoniu, gebanti aiškiai susidaryti ir perteikti skambinamų kūrinių dramaturginių linijų vizijas."

Saulius Gerulis. "Muzikos barai", 1999 m. birželis

"Šviesės skambinime išgirdome gyvybingesnį, žmogiškesnį ir todėl patrauklesnį Chopiną, ne nusaldintą poetą ar dvasios kankinį, koks jis dažnai pateikiamas klausytojui... Šviesei sumaniai derinant ir grupuojant valsus pavyko išlaikyti pusiausvyrą tarp bravūriškumo ir melancholijos, tarp saloniškumo ir santūrumo. Atkreipčiau dėmesį į pianistės nepriekaištingą techniką, precizišką smulkiųjų puošmenų atlikimą tačiau nepaskęstant smulkmenose, o išlaikant frazių alsavimą ir visumos (formos) pojūtį."

Jūratė Katinaitė. "Muzikos barai", 2001 m. sausis - vasaris

"Menininkė iš Lietuvos Šviesė Čepliauskaitė parodė visus pianisto virtuozo bruožus ir sužavėjo labai gražiu garsu… Vakaro kulminacija buvo F. Liszto "Tarantela", kuri puikios technikos dėka šokio ritmu veržte veržėsi iš fortepijono."

M. Lukaszczyk. "Wormser Zeitung", 1998 09 17

Publiką sužavėjo romantinės dvasios pianistė Šviesė Čepliauskaitė (fortepijonas). Didžiausią atlikėjos repertuaro dalį sudaro kompozitorių romantikų kūriniai. Ypač jai artima F. Chopino kūryba. Šįkart Š. Čepliauskaitė publikai padovanojo savo mylimo kompozitoriaus Valsą As-dur ir puikaus, stebinančio profesionalumu ir kūrybingumu kompozitoriaus J. Tamulionio kūrinį “Fantaisie à la Frederic”, op. 295

Ryto maratonas, Asta Linkevičiūtė, Muzikos barai 2005 sausis-vasaris

Pirmasis vakaro opusas – Beethoveno sonata smuikui ir fortepijonui Nr. 10 – nuskambėjo itin subtiliai, lyriškai ir rafinuotai. Iš pirmo žvilgsnio toks apibūdinimas galbūt skambėtų ir kiek keistokai, turint omenyje, jog L. van Beethovenas labiau žinomas kaip maištingos dvasios asmenybė, o ši savybė jo muzikai suteikusi napoleoniškąjį pradą. Tad ne paslaptis, jog Beethoveną bandyta kritikuoti kaip neva lyrikai nelabai tinkamą kompozitorių. Tačiau Sonata Nr. 10 į šio Vienos klasiko kūrybą įnešė naują dimensiją – delikatesnį ir intymesnį muzikos stilių, kurį patvirtino ir atlikėjų interpretacija. Tad koncerto pradžiai šis opusas itin tiko, be to, atskleidė D. Puodžiuko ir Š. Čepliauskaitės ansambliškumą ir sugebėjimą itin kameriškai atskleisti ilgalaikį vienalytės nuotaikos egzistavimą. (...) Pirmąją koncerto dalį vainikavo Š. Čepliauskaitės atliktas F. Chopino Andante spianato ir didysis polonezas op. 22. Tiesą sakant, klausantis šio kūrinio itin nustebino ir nudžiugino tai, jog muzika skambėjo švelniai ir subtiliai, pernelyg nenusaldintai, tarsi labiau atitinkanti realaus XXI amžiaus žmogaus lūkesčius, o ne fantastinio, nežemiškojo romantizmo tipą. Tad dėl šių savybių pianistės skambinamas Andante Spianato ir didysis polonezas buvo, regis, labai patrauklus, žemiškas ir suprantamas. (...) Tad vakaro pabaiga buvo išties vitališka – itin įtaigiai atliktame „The Red Violin“ atsiskleidė abiejų atlikėjų energetika ir techniniai įgūdžiai. Taip pat pagiriamąjį žodį atlikėjams reikėtų išsakyti už tai, jog minėtieji šiuolaikinės muzikos opusai skambėjo ne svajingai romantiškai, kaip neretai pasitaiko koncertų salėse klausantis modernios muzikos, o įkūnijo šiuolaikinių kompozitorių pamėgtą anti-romantinę koncepciją.

Justina Paltanavičiūtė, Šviesės Čepliauskaitės ir Dainiaus Puodžiuko vakaras Taikomosios dailės muziejuje, Muzikos barai, 2008 02 03