Šviesė Čepliauskaitė (g. 1979)1992 m. baigė studijas, 1994 m. - asistentūrą stažuotę Lietuvos Muzikos Akademijoje (prof.. J. Karnavičiaus kl.). 1994-1995 m. stažavo F. Chopino Muzikos Akademijoje Varšuvoje (Lenkija, prof. B.Hesse-Bukowska kl. ). 2000 m. baigė LMA meno aspirantūrą (doc. J. Karnavičiaus kl.).
Studijų metais pianistė tobulinosi tarptautiniuose prof. A. Queffélec ir prof. A. Coheno meistriškumo kursuose Emblsaide (D. Britanija, 1990 m.) ir Tarptautiniame muzikos seminare Veimare (Vokietija, 1991), prof. B. Ringeisseno kl.
Š. Čepliauskaitė sėkmingai pasirodė tarptautiniuose pianistų konkursuose: J. Vitolio Rygoje (Latvija, 1989), M. Canals Barselonoje (Ispanija, 1992), F. Chopino Getingene ir Darmštate (Vokietija, 1995, 1996), K. Szymanowskio Lodzėje (Lenkija, 1997). Dalyvavo tarptautiniuose festivaliuose: Lake District Summer Music D. Britanijoje (1990), Kunigaikščio A. Radvilos (1995) ir Chopin w barwach jesieni Antonine (2002) bei Lato z Chopinem Busko-Zdrojuje Lenkijoje (1995-2005), Ch. Frenkelių rūmų vasaros festivalyje Šiauliuose (2005).
Š.Čepliauskaitė kasmet parengia keletą solinių programų, ji koncertavo ne tik daugelyje Lietuvos miestų, bet ir D.Britanijoje (1990), Rusijoje (1993, 2005), Lenkijoje (1995-2005), Vokietijoje (1998, F. Chopino draugijos kvietimu), Belgijoje (2003), Japonijoje (2003), koncertavo D. Britanijoje (1990), Prancūzijoje (1999), Olandijoje (1999, 2005). Pianistė grojo su LNSO Lietuvoje (diriguojant J.Domarkui - 1990, M. Pitrėnui - 1998, 1999, 2004) bei Tomsko kameriniu orkestru Lenkijoje (1996). Paruošė muzikines-literatūrines programas: "F. Chopin: Muzika ir laiškai: ( su aktore V. Kochanskyte), "Cz. Milosz: Neaprėpiama žemė" (su aktoriais V. Kochanskyte, P. Venslovu, dainininke R. Preikšaite), "M.K.Oginskis: Tėvynei skiriu turtus, darbus ir gyvenimą" (su aktore V. Kochanskyte, dainininke G. Zeicaite).
Didžiausią Š. Čepliauskaitės repertuaro dalį sudaro kompozitorių romantikų kūriniai. Ypač pianistei artima F.Chopino kūryba. Ji pirmoji Lietuvoje įrašė visus F. Chopino valsus ("F.Chopin. Valsai" VSCD-123, 2004).
Daugiau skaitykite: www.sviese.com
Fantaisie a la Frederic
Variacijos fortepijonui Nr.2 ,”Ugdė motutė” tema
Noktiurnas cis-moll, Op.6, Nr.2
Preliudai: op.3, Nr.1 b-moll (VL 169); op.7: Nr.2 Des-dur (VL 187), Nr.3 H-dur (VL 186), Nr.4 a-moll (VL 188); op.12, Nr.1 d-moll (VL 239); op.16, Nr.1 h-moll (VL 254); op.20: Nr.1 b-moll (VL 271), Nr.2 b-moll (VL 270), Nr.3 b-moll (VL 269)
Variacijos lietuvių liaudues temomis: “Oi, giria giria”, g-moll, VL 276; “Bėkit, bareliai”, e-moll, VL 279
"Mažoji vabzdžių siuita" (Uodas, Drugelis, Žiogas, Vapsva)
"Rauda"
"Auštantis rytas" iš siuitos "Gimtinės pievos"
El polo iš siuitos Iberia
Ispaniškoji siuita Nr.1, op.47
Partita Nr.2 c-moll
Prancūziškosios siuitos: Nr.3 h-moll, Nr.4 Es-dur
Tokata G-dur, BWV 916
Sonatos: Nr.1 f-moll, op.2 Nr.1; Nr.3 C-dur, op.2 Nr.3; Nr.4 Es-dur, op.7; Nr.8 c-moll, op.13 Pathétique; Nr.12 As-dur, op.26; Nr.23 f-moll, op.57 Appassionata
Baladės: g-moll, op.23; F-dur, op.38, Nr.2; As-dur, op.47, Nr.3; f-moll, op.52, Nr.4
Etiudai: op.10, Nr. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 12; op.25, Nr. 1, 5, 6, 9, 12
Sonata h-moll, op.58
Fantazija f-moll, op.49
Fantazija-ekspromtas / Fantasie-impromptu, cis-moll, op.66
Noktiurnai: op.9: Nr.1 b-moll, Nr.2 Es-dur; op.15, Nr. 2 Fis-dur: op.32: Nr.1 H-dur, Nr.2 As-dur; op.62, Nr.2 E-dur
Preliudai: op.28 Nr. 4, 6, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24; op.45, cis-moll
Polonezai: op.26, cis-moll Nr.1, es-moll Nr.2; op.40, A-dur Nr.1, c-moll Nr.2 ; As-dur, op.53; Andante spianato ir Grande polonaise brillante, Es-dur, op.22
Rondo Es-dur, op.16
Scherzo: h-moll op.20; b-moll op. 31; cis-moll op.39; E-dur op.54
Valsai: Es-dur, op.18; op.34, Nr.1 As-dur, Nr.2 a-moll, Nr.3 F-dur; op. 42, As-dur; op. 64 Nr.1 Des-dur, Nr.2 cis-moll, Nr.3 As-dur; op.69 Nr.1 As-dur, Nr.2 h-moll; op.70 Nr.1 Ges-dur, Nr.2 f-moll, Nr.3 Des-dur; op.posth.: e-moll, E-dur, As-dur, Es-dur
Mazurkos: Op. 6: Nr.1 fis-moll, Nr.2 cis-moll, Nr.3 E-dur, Nr.4 es-moll; Op. 7: Nr.1 B-dur, Nr.3 f-moll; Op.17: Nr.2 e-moll, Nr.4 a-moll; Op.24: Nr.1 g-moll, Nr.2 C-dur, Nr.3 As-dur; Op.50: Nr.1 G-dur, Nr.2 As-dur, Nr.3 cis-moll; Op.59: Nr.1 a-moll, Nr.2 As-dur, Nr.3 fis-moll; Op.63 Nr.3 cis-moll; Op.67 (Oeuvre posth.): Nr.2 g-moll, Nr.4 a-moll; Op.68 (Oeuvre posth.)Nr.4 f-moll (M.Magino rekonstrukcija).
“Vaizdai” I sąs. / Images: “Atspindžiai vandenyje” / Reflets dans l’eau; “Skirta Rameau” / Hommage a Rameau, “Judėjimas” / Mouvement
“Džiaugsmo sala”/ L’isle joyeuse
Trys preliudai
Sonata G-dur, Hob.XVI/6
Interliudas ir fuga in A iš siuitos Ludus tonalis
Sonatina d-moll (I. d.)
"Mefisto valsas" / Mephisto Waltzer
Vengriškosios rapsodijos Nr.6, Nr.7
Noktiurnas “Meilės svajos” / Liebestraum
“Obermano slėnis” iš ciklo “Klajonių metai.Šveicarija” / Valée d’Obermann
Tarantela Venezia e Napoli iš ciklo “Klajonių metai. Italija"
Etiudas “Vakaro harmonijos" iš Etudes d’execution transcendante / Harmonies du soir
“Petrarkos sonetas" Nr.123 iš ciklo “Klajonių metai. Italija” / Sonetto di Petrarca
Sonata Nr.4
“Lenkiškas triptikas” / Tryptique polonaise
Tango
“Rimtosios variacijos” / Variations sérieuses, op.54
Sonata c-moll, KV 457
Salve Tu, Domine, variacijos F-dur, K398
Romansas Es-dur, op.3
Moment fugitif, F-dur, op.5 Nr.3
Sonata es-moll, op.21
Etiudai-paveikslai Op.33, Nr.2 C-Dur, Nr.3 es-moll; Op.39, Nr.5 es-moll
“Muzikiniai momentai” Op.16, Nr.3 h-moll, Nr.4 e-moll
“Polišinelis” Op.3, Nr.4
Tokata iš siuitos “Kupereno kapas”
4 ekspromtai Op. 90: Nr.1 c-moll, Nr.2 Es-dur, Nr.3 Ges-dur, Nr.4 As-dur
Sonata Nr.10 B-dur, DV 960 (Op.posth.)
Koncertinis etiudas Op.10, Nr.3, g-moll
"Drugeliai" / Papillons, Op.2
Humoreska, op.20
"Miško scenos" / Waldscenen, Op.82
Etiudai: Op.8, Nr.9 b-moll; Op.65 Nr.3
2 poemos Op. 32: Nr.1 Fis-dur, Nr.2 D-dur
Sonata Nr.3, Op.23 fis-moll
“Don Žuano serenada” iš ciklo “Kaukės
Preliudai op.9: Nr.1 h-moll, Nr.3 Des-dur, Nr.7 c-moll
Mazurkos Op.50: Nr.13 - 16
Variacijos, op.27
Koncertas fortepijonui ir orkestrui Nr.1, e-moll, op.11
La ci darem la mano, variacijos fortepijonui ir orkestrui B-dur, op.2
Koncertas fortepijonui ir orkestrui a-moll, op.46
Koncertas fortepijonui ir orkestrui c-moll, KV 491
Koncertas fortepijonui ir orkestrui a-moll, op.54
2014 04 17
L. van Beethoven Sonata Nr. 10, G-dur, op. 96
N. Paganini Variacijos „Nel cor piu non mi sento“
F. Chopin Andante spianato ir didysis polonezas, op. 22
G. Kuprevičius Preliudas M.K. Čiurlionio atminimui
P. Čaikovskis Antraktas iš baleto „Miegančioji gražuolė“
H. Wieniawski Polonezas D-dur, op. 4
DAINIUS PUODŽIUKAS (smuikas), ŠVIESĖ ČEPLIAUSKAITĖ (fortepijonas)
"Š. Čepliauskaitės grojimas visada pasižymi puikia technika ir didele pagarba atliekamo kūrinio autoriui. Jai skambinant girdime ne pretenzingą atlikėją, kuri žūtbūt nori įtvirtinti savo individualybę, bet pianistę, visų pirmą perteikiančią atliekamo veikalo stilių, jo subtilybes: štrichus, frazuotę, dinamiką, atitinkamą garso užgavimo būdą."
"Muzika gyvuoja tik natų teksto praktinio atkūrimo dėka: kai interpretatorius puikiai supranta ir jaučia kompozitoriaus minčių pasaulį, tuomet ir klausytojai išgyvena didžiausią malonumą. Būtent tai ir patyrė publika, susirinkusi F.Chopino draugijos salėje F. Kennedy name Darmštate: jauna lietuvių pianistė Šviesė Čepliauskaitė sužavėjo savo brandžiu ir emocionaliu grojimu."
"Solistė Šviesė Čepliauskaitė temperamentingu, virtuozišku ir artistišku skambinimu įtikinamai atskleidė visą paprastoje, bet prasmingoje E. Griego muzikoje slypintį gyvybingumą, dinaminį spalvingumą, nuotaikų įvairovę."
"Š. Čepliauskaitė – racionalaus tipo atlikėja, pasižyminti gera technika, meniniu skoniu, gebanti aiškiai susidaryti ir perteikti skambinamų kūrinių dramaturginių linijų vizijas."
"Šviesės skambinime išgirdome gyvybingesnį, žmogiškesnį ir todėl patrauklesnį Chopiną, ne nusaldintą poetą ar dvasios kankinį, koks jis dažnai pateikiamas klausytojui... Šviesei sumaniai derinant ir grupuojant valsus pavyko išlaikyti pusiausvyrą tarp bravūriškumo ir melancholijos, tarp saloniškumo ir santūrumo. Atkreipčiau dėmesį į pianistės nepriekaištingą techniką, precizišką smulkiųjų puošmenų atlikimą tačiau nepaskęstant smulkmenose, o išlaikant frazių alsavimą ir visumos (formos) pojūtį."
"Menininkė iš Lietuvos Šviesė Čepliauskaitė parodė visus pianisto virtuozo bruožus ir sužavėjo labai gražiu garsu… Vakaro kulminacija buvo F. Liszto "Tarantela", kuri puikios technikos dėka šokio ritmu veržte veržėsi iš fortepijono."
Publiką sužavėjo romantinės dvasios pianistė Šviesė Čepliauskaitė (fortepijonas). Didžiausią atlikėjos repertuaro dalį sudaro kompozitorių romantikų kūriniai. Ypač jai artima F. Chopino kūryba. Šįkart Š. Čepliauskaitė publikai padovanojo savo mylimo kompozitoriaus Valsą As-dur ir puikaus, stebinančio profesionalumu ir kūrybingumu kompozitoriaus J. Tamulionio kūrinį “Fantaisie à la Frederic”, op. 295
Pirmasis vakaro opusas – Beethoveno sonata smuikui ir fortepijonui Nr. 10 – nuskambėjo itin subtiliai, lyriškai ir rafinuotai. Iš pirmo žvilgsnio toks apibūdinimas galbūt skambėtų ir kiek keistokai, turint omenyje, jog L. van Beethovenas labiau žinomas kaip maištingos dvasios asmenybė, o ši savybė jo muzikai suteikusi napoleoniškąjį pradą. Tad ne paslaptis, jog Beethoveną bandyta kritikuoti kaip neva lyrikai nelabai tinkamą kompozitorių. Tačiau Sonata Nr. 10 į šio Vienos klasiko kūrybą įnešė naują dimensiją – delikatesnį ir intymesnį muzikos stilių, kurį patvirtino ir atlikėjų interpretacija. Tad koncerto pradžiai šis opusas itin tiko, be to, atskleidė D. Puodžiuko ir Š. Čepliauskaitės ansambliškumą ir sugebėjimą itin kameriškai atskleisti ilgalaikį vienalytės nuotaikos egzistavimą. (...) Pirmąją koncerto dalį vainikavo Š. Čepliauskaitės atliktas F. Chopino Andante spianato ir didysis polonezas op. 22. Tiesą sakant, klausantis šio kūrinio itin nustebino ir nudžiugino tai, jog muzika skambėjo švelniai ir subtiliai, pernelyg nenusaldintai, tarsi labiau atitinkanti realaus XXI amžiaus žmogaus lūkesčius, o ne fantastinio, nežemiškojo romantizmo tipą. Tad dėl šių savybių pianistės skambinamas Andante Spianato ir didysis polonezas buvo, regis, labai patrauklus, žemiškas ir suprantamas. (...) Tad vakaro pabaiga buvo išties vitališka – itin įtaigiai atliktame „The Red Violin“ atsiskleidė abiejų atlikėjų energetika ir techniniai įgūdžiai. Taip pat pagiriamąjį žodį atlikėjams reikėtų išsakyti už tai, jog minėtieji šiuolaikinės muzikos opusai skambėjo ne svajingai romantiškai, kaip neretai pasitaiko koncertų salėse klausantis modernios muzikos, o įkūnijo šiuolaikinių kompozitorių pamėgtą anti-romantinę koncepciją.