Šiaulių berniukų ir jaunuolių choras „Dagilėlis“ yra vienas ryškiausių šio žanro kolektyvų Lietuvoje. „Dagilėlis“ kiekvienais metais surengia dešimtis koncertų. Jo klausosi ir jam ploja šimtai klausytojų įvairiose Lietuvos ir užsienio koncertų salėse. Jaunieji dainininkai užburia klausytojų širdis emocionalumu, džiugina puikiai atliekama muzika, skambiais balsais. „Dagilėlio“ indėlis į kultūrinį Šiaulių bei Lietuvos gyvenimą, puoselėjamas chorinio dainavimo tradicijas ir Lietuvos choro meno atstovavimą užsienyje įvertintas Lietuvos Respublikos Prezidentų padėkos raštais, diplomais, Lietuvos liaudies kultūros centro ir Pasaulio lietuvių dainų šventės fondo „Aukso Paukštė“ nominacijomis. „Dagilėlis“ apdovanotas ir specialiu prizu „Mūsų vardas Lietuva“ už Lietuvos Dainų švenčių tradicijų, kurios yra įrašytos į UNESCO nematerialaus paveldo sąrašą, puoselėjimą.
Šiaulių berniukų ir jaunuolių chorą „Dagilėlis“ 1990 metais įkūrė ir jam vadovauja Remigijus Adomaitis. Energingo choro vadovo meninių, pedagoginių ir organizacinių sugebėjimų dėka 1999 metais buvo įkurta Šiaulių „Dagilėlio“ dainavimo mokykla, o kolektyvo kūrybinė biografija turtėjo svariais ir reikšmingais laimėjimais.
Lietuvos vardą „Dagilėlis“ garsino prestižinėse Europos, Jungtinių Amerikos Valstijų ir Kinijos koncertų salėse. Tai vienintelis Lietuvos kolektyvas, kuris koncertavo Sankt Peterburgo valstybiniame Ermitaže (Rusija), Berlyno valstybinėje operoje „Unter den Linden“ (Vokietija), Filadelfijos meno atlikėjų „Kimmel“ centre (Jungtinės Amerikos Valstijos), žymiojoje Maria Laach abatijos bažnyčioje (Vokietija), prestižinėje Pekino didžiojoje liaudies salėje (Kinija) ir kt..
Berniukų ir jaunuolių choras „Dagilėlis“ pelnė puikius klausytojų ir muzikos kritikų atsiliepimus po koncertų Vašingtono Šv. Mato katedroje (Jungtinės Amerikos Valstijos), Maskvos valstybinės P. Čaikovskio konservatorijos didžiojoje salėje, Sankt Peterburgo M. Glinkos valstybinėje Kapeloje (Rusija), Kornvalio grafystės Truro Katedroje (Jungtinė Karalystė), Baltarusijos valstybinėje (Baltarusija) ir Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje.
Kolektyvas nuolat rengia naujas programas, koncertuoja su įvairiais meno kolektyvais ir atlikėjais, dalyvauja įvairiuose tarptautiniuose projektuose. „Dagilėlis“, bendradarbiaudamas su Sankt Peterburgo valstybiniu Ermitažo orkestru „Camerata Sankt Peterburg“, Minsko valstybiniu kameriniu orkestru, Lietuvos valstybiniu kameriniu orkestru, Šv. Kristoforo kameriniu orkestru, Kaliningrado kameriniu orkestru, Klaipėdos kameriniu orkestru, Šiaulių kameriniu orkestru ir Lietuvos valstybiniu simfoniniu orkestru, atliko G. B. Pergolesi „Stabat Mater“, W. A. Mozart „Krönungsmesse“, „Missa brevis“, A.Vivaldi „Gloria“, J. Rheinberger „Stabat Mater“, L. Bernstein „Chichester psalms“, A. Žigaitytės „Praregėjimas“, S. Dobrogosz „Mass“, J. Rutter „Mass of the children“, B. Chilcott „Jubilate“, Karl Jenkins „Requiem“, „A Mass for Peace“ ir kt.
Šiaulių berniukų ir jaunuolių choras „Dagilėlis“ pelnė aukščiausius įvertinimus įvairiuose tarptautiniuose chorų konkursuose:
• GRAND PRIX ir absoliučiai geriausio choro vardas festivalyje–konkurse „Mes Lietuvos vaikai” Klaipėdoje (2015 m., Lietuva);
• I vieta ir aukso apdovanojimas tarptautiniame chorų festivalyje–konkurse Pekine (2014 m., Kinija);
• I vieta tarptautiniame Vroclavo chorų festivalyje–konkurse „Vratislavia Sacra“ (2013 m., Lenkija);
• I vieta tarptautiniame chorų konkurse Lecco (2010 m., Italija);
• GRAND PRIX ir pirma premija tarptautiniame sakralinės muzikos konkurse Kaune (2007 m., Lietuva);
• GRAND PRIX ir du aukso medaliai tarptautiniame chorų konkurse „Mundi Cantat“ Olomouc (2006 m., Čekija);
• I vieta tarptautiniame chorų konkurse Romoje (2004 m., Italija);
• I vieta tarptautiniame Advento muzikos konkurse Prahoje (2002 m., Čekija);
• GRAND PRIX ir absoliučiai geriausio choro vardas festivalyje–konkurse „Mes Lietuvos vaikai” Klaipėdoje (2001 m., Lietuva);
• I vieta tarptautiniame konkurse „Music World“ Fivizzano (2000 m. Italija),
• I premija ir aukso medalis tarptautiniame chorų konkurse „Guido d‘Arezzo“ Arezzo (1999 m., Italija);
• I vieta tarptautiniame vaikų ir jaunimo chorų festivalyje „Dainų versmė 98” (1998 m., Lietuva);
• I vieta tarptautiniame chorų konkurse Gießen (1997 m., Vokietija).
„Tai, kad „Dagilėlis” yra koncertavęs daugelyje pasaulio šalių ir pelnęs nugalėtojo laurus tarptautiniuose konkursuose rodo, kad kolektyvas yra pasiekęs tikrai puikių rezultatų ir didelio pripažinimo. Tai yra didelė garbė Šiauliams, visai Lietuvai. Aš labai džiaugiuosi ir myliu šį kolektyvą.“ (prof. Saulius Sondeckis)
Daugiau apie berniukų ir jaunuolių chorą „Dagilėlis” skaitykite: www.dagilelis.lt
„Mažosios mišios“
„Mišios Šv. Antano garbei“
„Ąžuolėli šimtašaki“
„Tėvyne mūsų“
„Tėvynei giedu naują giesmę“ / Cantate Patriae canticum novum (lot. tekstas iš Psalmių)
„Kalėdų ankstų rytą“
„Dainų dainelė“
„Beauštanti aušrelė“
„Oi, giria, giria“
„Oi, lekia, lekia“
„Ant kiekvieno kalnelio”
„Mano gimtinė“
„Tautos Globėjui“
„Baltas Paukštis“
„Mūsų dienos kaip šventė“
„Žemaičių plentas“
„Lietuva“
„Missa brevis“
„Cantate Domino“
„Ave Maria“
„Stans Autem Domini“
„Trys žvilgsniai į Dievo Motiną“
Keturi motetai:
„Ubi caritas et amor“
„Tota pulchra es“
„Tu es Petrus“
„Tantum ergo“
„Lietuva brangi“
„In monte Oliveti“
„Seniores populi“
„Gul šiandieną“
„Tyliają naktį“
„Mano Kraštas“
„Šiam pasauly“
„Mišios Šv. Kazimierui, Lietuvos globėjui“
„Ta ta to“
„Bildukas“
„Juokas“
„Lietuviais esame mes gimę“
„Buvo dūda Vilniuj“
„Čiūto”
„Tris dienas“
„Dėl tos dainos“
„Mūsų vardas – Lietuva“
„Tokia esu“
„Gimtinė“
„Žmonės ant kalnų“
„Praregėjimas“
„Chichester Psalms“
„Karo Requiem” / „The War Requiem“
„Missa Brevis“
„A Ceremony of Carols“
„A Little Jazz Mass“
„Jubilate“
„Mass“
Trouvere Mass
Missa adventus et quadragesimae
„Trys giesmės Marijai“
„African sanctus“
„Sunrise mass“
„Requiem“
„The Armed Man (A Mass For Peace)“
„Missa brevis“ C-Dur, "Spatzenmesse"
„Krönungsmesse“ C-Dur
„Missa brevis“ G-dur
„Stabat Mater“
„Stabat Mater“
„Mass of the children“
„Messe G-Dur“
„Gloria“
Messa „Dona nobis pacem“
„O Holy Night“
„Ave Maria“
„Locus Iste“
„Ave Maria“
„Nigra Sum“
„Cantique de Jean Racine“
„Pie Jesu“
„Riu, riu, chiu“
„Panis Angelicus“
„Ave Verum“
„Dignare“
„Hallelujah“
„Festival Sanctus“
„Verleih uns Frieden“
„Ave verum Corpus“, K 618
„Te Deum“
„A Gaelic Blessing“
„The Lord bless you and keep you“
„Kiitkem südamest Mariat“
„Omnis Una“
„Resonet in Laudibus“
„Lux aeterna“
„Cantus Sancti Casimiri“
„Ching a Ring Chaw“
„Blue Skies“
„Funiculi, Funicula“
„Stars“
„Sound the trumpet“
„Jingle bells“
„An der schönen blauen Donau“
„Choose something like a Star“
„Coro di schiavi ebrei“ iš op. Nabucco
„The lion sleeps tonight“
„I got plenty o‘ nuttin“ iš op. „Porgy and Bess“
„I got rhythm“
„Praise His Holy Name!“
„Hello, Dolly“
„Smoke gets in your eyes“
„Jesus, what a wanderful Child“
„The chariot spiritual“
„Ding dong! Merily on High”
„Turint omenyje, kad chorą koncertui Birštone jo vadovas Remigijus Adomaitis turėjo surinkti pačiame mokinių atostogų įkarštyje, ne tik mane, bet ir visus kalbintus klausytojus sužavėjo jaunuolių susikaupimas, dėmesys dirigentui, jų spindinčios akys ir šviesūs veidai.
Toks choras šiandieninėje mūsų vartotojiškoje visuomenėje yra tikras stebuklas, kurį gali sukurti tik tokie muzikai ir pedagogikai atsidavę žmonės kaip Remigijus Adomaitis.“
„Prieš koncertą Audronė Žigaitytė – Nekrošienė sakė, kad „Dagilėlis“, kaip ir tas paukštelis, kurio vardu pavadintas choras, naikina visus negerus dalykus ir teikia džiaugsmą. Aš pati gerai žinodama šio choro galimybes, jau prieš koncertą neabejojau, kad praleisiu pačią teigiamiausią šios prabėgančios savaitės valandą, tačiau salėje susirinkusiems žmonėms, kurie pirmą kartą klausėsi „Dagilėlio“, festivalio meno vadovės žodžiai tikriausiai buvo lemtingi...
Nors ir nemėgstu Lietuvoje po bet kokio koncerto publikos aplodismentų atsistojus, tą vakarą kartu su visais tiesiog pašokau iš kėdės. Kurtinantys aplodismentai ir šūksniai „bravo“ Šiaulių „Dagilėliui“ buvo pelnyti.“
„Didžiulė pagarba Šiauliams, kad turite tokį kolektyvą. Jūs net neįsivaizduojate, kokią misiją jie atlieka. Nei verslas, nei kas kitas nepadidins Lietuvos žinomumo tiek, kiek į sceną išėjęs gražus ir talentingas Lietuvos jaunimas. Išleiskite „Dagilėlį“ į pasaulį, palaikykite ir paremkite jį, tai skleis žinią, kad mūsų šalis – aukštos kultūros valstybė. Neabejoju, kad taip atstovaujamas miestas sudomins investuotojus. Ačiū merui ir Savivaldybei, kad remiate „Dagilėlį“, – išeivijos vardu kalbėjo Klivlande gyvenanti I. Bublys.“
„Nors stebint choristus žavi būtent jų susikaupimas, dėmesys kiekvienam vadovo mostui, dainavime įtampos nesijaučia – puikiai dera kolektyvo drausmė ir individuali kūrybos raiška, leidžianti siekti užsibrėžto meninio rezultato. Tai, ko gero, viena ryškiausių choro savybių.“
„Dagilėlis“ ne vienerius metus bendradarbiauja su profesoriumi Donatu Katkumi ir jo vadovaujamu Šv. Kristoforo kameriniu orkestru.
„Dagilėlis“ – unikalus choras, nes keičia mūsų kultūros vertybinius orientyrus“, – pabrėžė profesorius D.Katkus „Šiaulių kraštui“. „Lietuvoje prieš karą kultūros centras buvo Kaunas. Po to 60 metų – Vilnius, o visa kita buvo provincija. Šiauliai su „Dagilėliu“ yra kultūros centras.“
„Žaviuosi, kad vaikai paverčiami artistais, – dalijosi įspūdžiu apie chorą Maestro. – Jie – individualybės, bet kartu labai gerai dainuoja chore, kuriame reikia susiklausymo.
„Jubiliejų minintį kolektyvą kinai tituluoja „angelų choru“, vokiečiai vadina „lietuviškuoju Thomaner“, prilygindami vienam garsiausių bei seniausių pasaulyje Leipcigo berniukų chorui, gyvuojančiam jau daugiau nei 800 metų, o JAV (Baltimorėje) jo garbei paskelbta „Dagilėlio“ diena.“
„Visi „Dagilėlio“ koncertai vyko žymiausiose Pekino koncertų salėse, kultūros vietose, kur publika savo susižavėjimą reiškė griausmingais aplodismentais, atsistodavo ir plodavo iškeltomis rankomis. Kinijoje - tai išskirtinės pagarbos, susižavėjimo ženklas. Greta koncertų choro meno vadovas Remigijus Adomaitis buvo pakviestas vesti meistriškumo kursus į Pasaulio jaunimo chorinio lavinimo konferenciją susirinkusiems chorvedžiams“.
„Akikatedroje įprasta santūriais plojimais padėkoti net ir žymiausiems atlikėjams. „Dagilėliui“ atlikus sudėtingą ir visai nevaikišką sakralinės muzikos programą, klausytojų padėka buvo išskirtinė. Parašyti, kad klausytojai ilgai stovėdami plojo, būtų per maža. Reikėjo matyti žmonių veidus, akis, pajusti tą bendrystę, kuri tarp svetimų žmonių atsiranda ne taip dažnai.“